Moet je er ook nog een versterker bijkopen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:00 schreef Thealexfiles het volgende:
[..]
Oke het is in ieder geval electrisch dus er moet ook nog een versterker bij. Ik wil gewone rock/indie gaan spelen, dus geen metalgitaar enzulks![]()
Prijsklasse nu even iets rond de 200, niet echt tactisch om gelijk al een uberdure gitaar aan te schaffen, ofwel?
Nouja tactisch als jij nog gtotaal niet weet of je er mee door gaat net inderdaad, maar bedenk je ook dat je nog een versterker moet hebben dan ook dus wat is je budget voor versterker en gitaar bij elkaar ?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:00 schreef Thealexfiles het volgende:
[..]
Oke het is in ieder geval electrisch dus er moet ook nog een versterker bij. Ik wil gewone rock/indie gaan spelen, dus geen metalgitaar enzulks![]()
Prijsklasse nu even iets rond de 200, niet echt tactisch om gelijk al een uberdure gitaar aan te schaffen, ofwel?
voorlopig zet ik het maar even op 300,-quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:05 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nouja tactisch als jij nog gtotaal niet weet of je er mee door gaat net inderdaad, maar bedenk je ook dat je nog een versterker moet hebben dan ook dus wat is je budget voor versterker en gitaar bij elkaar ?
Inderdaad, een stratkloon als een london city of een squier (geen affinityquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:11 schreef Dribbel_ het volgende:
LC spitfire mk2 of iets in die richting als gitaar
als amp iets in de richting van een roland cube
Jep, omdat die toen lekker goedkoop was en lekker lang was en nog lekker 'zat' ook, dus heeftie die maar meegenomenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:50 schreef Sloggi het volgende:
Zie ik nu een Fender strap bij een Dean?
De poster is vandaag binnengekomen, perfect dank je wel!
Tof nummer! Kan het eens in de groep gooien, is wel vet om te spelenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 15:43 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hey dean, jullie zien er uit alsof jullie Ace of Spades van Motorhead moeten coveren! hint hint
Nee, niet eens, hij is zelf opgestaptquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:59 schreef Dribbel_ het volgende:
tof deantoch maar je 3e gitarist eruit gewerkt
![]()
Ja, maar ook 5 keer zo duurquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:36 schreef Under_Score het volgende:
mijn dean is cooler :p
Alleen nog wel ff een bassist vinden met een enorme pukkel op zijn neusquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:32 schreef Deansensitized het volgende:
Tof nummer! Kan het eens in de groep gooien, is wel vet om te spelen [afbeelding]
Zijn affinity's veel slechter dan?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:12 schreef SNArky het volgende:
[..]
Inderdaad, een stratkloon als een london city of een squier (geen affinity), zijn erg veelzijdige beginnersgitaren als je richting rock wilt gaan.
Helaas, mijn beste Ares, dat zal een utopie blijven denk ik...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 16:40 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
als feedback in ehv eens iets op voorraad zou hebben, had ik hem zelf kunnen testen en eventueel mee kunnen nemen
Anders wil ik wel sessie komen doen. Kan ik eindelijk mijn basdistortion gebruiken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:34 schreef SNArky het volgende:
[..]
Alleen nog wel ff een bassist vinden met een enorme pukkel op zijn neus.
Yep, dat bedoel ik ja.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:51 schreef Deansensitized het volgende:
Als goed is los te koop en op veel merken toepasbaar
Soort rackmounted 'bakje' waar je iets in kan plaatsen bedoel je? Wel even goed naar de maat kijken dan.
Drumstok voor je harses, ja dat is niet relax [spreek uit ervaring]quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Anders wil ik wel sessie komen doen. Kan ik eindelijk mijn basdistortion gebruiken..
Als ik dat nu doe bij Conorach krijg ik een Vater 5AN naar mijn hoofd..
Doe ik een Hollandsche stropdas om..
Heeft dat London City nog een website ofzo? Kan het niet vinden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:20 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Beginnen op een kutgitaar is een goede manier om er zeker van te zijn dat je gitaarspelen niet leuk gaat vinden. Haal ergens een leuke Squier oid vandaan (niet de goedkoopste), cube 15X van Roland (a ~¤100) erbij en je hebt een aardig setje. Nog leuker is een London City strat (Spitfire mk.II), maar daarmee benader je de ¤300 al. En wanneer je je meuk koopt mag je er wel een gratis kabel bijlullen. Als ze dan met zo'n dun klotesnoertje aankomen moet je dat weigeren, bespaart je weer benzine/moeite voor wanneer die kapot gaat. De meeste winkels geven je ook wel een gratis afstelbeurt, maak daar gebruik van om de bespeelbaarheid en de zuiverheid van het instrument te optimaliseren.
edit: Ja wat zij zeggen dus. Great minds think alike
En nog een gratis tip; het is onmogelijk om gitaarspelen niet leuk te vinden... tenzij je geen muzieksmaak hebt.
Je hebt er speciale pedalen voor. Ik heb een bescheiden multieffectje (Zoom B2) en daar zit oa een kopie van de Boss Bass Overdrive in. Ronkt wel lekker. Je kunt ook gitaardistortion gebruiken, maar het geluid dat je dan krijgt is haast ontembaar, dus moet je je distortion sowieso lager zetten. Het is best lekker soms. Bijv zoals Onkel Tom van Sodom doet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:57 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Drumstok voor je harses, ja dat is niet relax [spreek uit ervaring] [afbeelding]
Maar hoe distort je dat dan? Gewoon door een 'gitaristen distortionpedaal' duwen, of zijn daar speciale voor
Opzich wel stoer om eens mee te experimenteren namelijkquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:03 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Je hebt er speciale pedalen voor. Ik heb een bescheiden multieffectje (Zoom B2) en daar zit oa een kopie van de Boss Bass Overdrive in. Ronkt wel lekker. Je kunt ook gitaardistortion gebruiken, maar het geluid dat je dan krijgt is haast ontembaar, dus moet je je distortion sowieso lager zetten. Het is best lekker soms. Bijv zoals Onkel Tom van Sodom doet..
Groove Factory in Drachten [istie weer] heeft ook een heel verschaat aan LC's:quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:03 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Volgens mij is de enige LC site die bestaat de site van JIC, de importeur: http://www.jic.nl/
Ze hadden die dure wel op voorraad ja (richting 400 euro) die senheiser is daar iets van 170 ofzo, maar ja, komt wel ergens komende week...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:49 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Helaas, mijn beste Ares, dat zal een utopie blijven denk ik...
Ik heb er ook al naar gekeken. Tzt wil ik ook wel zoiets, maar om er nu gelijk 450,- aan uit te geven...
Ik zie trouwens soms in racks zo'n reciever in klemmen ingebouwd zitten. Zijn die klemmen zo los te koop en toepasbaar op veel merken of is dat echt voorbehouden aan een bepaald type?
zit al een maand te wachten bijna op me snarenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:09 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Groove Factory in Drachten [istie weer] heeft ook een heel verschaat aan LC's:
http://www.groove-factory(...)1b03cd89e6588bce3687
Pff. ik heersch met wat voor geluid ik ook speel.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Bwah bassisten die zonodig met overdrive willen spelendaar zijn we gelukkig vanaf
Bij sommige dingen is het wel tof maar 9 van de 10 keer gewoon vanafblijven
Ah cool. Nou, als je die eens getest hebt, laat het ons weten.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:09 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Ze hadden die dure wel op voorraad ja (richting 400 euro) die senheiser is daar iets van 170 ofzo, maar ja, komt wel ergens komende week...
ja, ach, nie gelezenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:13 schreef Deansensitized het volgende:
Leverstop in augustus wegens nieuwe bestel/magazijn/computersysteem hè, en nog aangekondigd ook, dus dat telt niet
ja, eerst eens kijken of ze er ergens een hebben, of ff via de drummer spelen, kijken of hij iets kan regelen in die ballen tent van een feedbackquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:18 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ah cool. Nou, als je die eens getest hebt, laat het ons weten..
Misschien helpen deze recensies je al: http://www.musiciansfrien(...)ument-Set?sku=270855quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:20 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ja, eerst eens kijken of ze er ergens een hebben, of ff via de drummer spelen, kijken of hij iets kan regelen in die ballen tent van een feedback
dit is wel een leuk regeltje er uitquote:When it works the sound is great, no delay,
Staat gelukkig ook niet met koeieletters op de homepagequote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:19 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ja, ach, nie gelezen
boeie, al doen ze er nog 3 maanden over (hoop het niet) zijn ze nog sneller!
(wordt nu echt tijd voor nieuwe snaren)
Think againquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 18:09 schreef Dribbel_ het volgende:
Bwah bassisten die zonodig met overdrive willen spelendaar zijn we gelukkig vanaf
Bij sommige dingen is het wel tof maar 9 van de 10 keer gewoon vanafblijven
Bij de laatste afinity tele die ik bespeelde viel het control panel er uitquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:58 schreef Sloggi het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen Squier Affinity's en gewone Squiers?
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:25 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Bij de laatste afinity tele die ik bespeelde viel het control panel er uit.
Dat is dus een affinityquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:37 schreef Thealexfiles het volgende:
Om nog even terug te komen op m'n eerdere vraag:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=0310602995&a=&treeID=
is dit een beetje een goede beginnersgitaar?
quote:
hippe foto'squote:Op vrijdag 31 augustus 2007 11:20 schreef Deansensitized het volgende:
Hehe ja, is ons optreed tenue. Zo oefenen we normaal gesproken niet hoor, maar nu speciaal voor de foto's even aangetrokken [afbeelding]
quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:50 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
hippe foto's
maar wel cool dat je zo je eigen oefen ruimte hebt man
Ja, die worden door gehandicapten kinderen in elkaar gezet, de gewone door gezonde kinderen en de duurdere door hoogbegaafde reken chinezen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 19:37 schreef Sloggi het volgende:
[..].
Is zo'n Affinity dan de budget-versie van Squier?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |