OP nog eens gelezen... jouw reactie is logischerquote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Nee, je leraar bedoelt een schetsboek op A4-formaat, zonder lijntjes op het papier.
Zijn te krijgen bij de witte boeken winkel.
Hij vroeg nadrukkelijk of er iemand was die wist wat een dummy was. Nah niemand eigenlijk en hij was ook niet duidelijk in zijn uitleg wat het nou wél wasquote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:20 schreef DeletedByAdmin het volgende:
Hij bedoelt: A4, dummy!
Met dummy bedoelde hij jou dus
Oke... bedankt in ieder gevalquote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Nee, je leraar bedoelt een schetsboek op A4-formaat, zonder lijntjes op het papier.
Zijn te krijgen bij de witte boeken winkel.
Ja in Emmen zit zo'n voordeelwinkel. Bedankt voor de tip, ik ga er kijken vanavond!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:29 schreef maok het volgende:
tip, als je een 'boeken voordeel' in de buurt hebt zitten, daar hebben ze hele goedkope, een paar euro, met goed teken papier (dus niet van die gladde troep)
ja, die hebben van dat lekkere dikke papierquote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:29 schreef maok het volgende:
tip, als je een 'boeken voordeel' in de buurt hebt zitten, daar hebben ze hele goedkope, een paar euro, met goed teken papier (dus niet van die gladde troep)
EDIT: deze winkel dus
Ze lijken op gewone boeken, ze zijn er in zwart, blauw, groen en rood en A6 tot A4 formaat. Zo, nu zoekt het wat makkelijkerquote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:42 schreef Jekoos het volgende:
Die winkel zit in Emmen ookbedankt voor de tip
![]()
![]()
Ja oke, er zit dus een harde kaft omheen? Ik denk dat dat de clue is. Hij wil niet dat we met flexibele schetsblokjes aankomen. We moeten dmv van die tekeningen namelijk een teken-portfolio opbouwen. En ja in een boek met goeie stevige (harde) kaft blijft alles mooier bewaard.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:45 schreef maok het volgende:
[..]
Ze lijken op gewone boeken, ze zijn er in zwart, blauw, groen en rood en A6 tot A4 formaat. Zo, nu zoekt het wat makkelijker![]()
dat is inderdaad wel handiger jaquote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:53 schreef Jekoos het volgende:
[..]
Ja oke, er zit dus een harde kaft omheen? Ik denk dat dat de clue is. Hij wil niet dat we met flexibele schetsblokjes aankomen. We moeten dmv van die tekeningen namelijk een teken-portfolio opbouwen. En ja in een boek met goeie stevige (harde) kaft blijft alles mooier bewaard.
Ja het is echt zo'n popiejopiej. Vandaar dat hij termen gebruiktquote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:58 schreef maok het volgende:
Volgens mij worden alleen de versies met harde kaft dummy's genoemd, anders heten het gewoon schetsblokken. Dummy is volgens mij trouwens echt zo'n term die teken docenten gebruiken omdat het interessant klinkt.
Nou nee, meer omdat het over dummys gaat en niet over schetsblokken. Het is een vrij algemeen bekende term heur.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:58 schreef maok het volgende:
Dummy is volgens mij trouwens echt zo'n term die teken docenten gebruiken omdat het interessant klinkt.
ja, daar verkopen ze inderdaad van die doosjesquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:12 schreef Jekoos het volgende:
Nu we toch bezig zijn.
Ik zoek ook een doosje met potloden, met verschillende soorten grijs (hard en zacht).
Ze moeten wel in een doosje zitten, want ik vind losse potloden irritant in een etui.
En kleurpotloden (maar die vind ik wel)...
Maar die grijze, bij de V&D ofzo?
True, die goeiekope zijn van gelig papier. Uit ervaring weet ik dat je je schetsen dan niet, of met zeer veel moeite, mooi in kunt scannen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:18 schreef nietzman het volgende:
Nou nee, meer omdat het over dummys gaat en niet over schetsblokken. Het is een vrij algemeen bekende term heur.. En je haalt ze gewoon bij de witte boekenmarkt.
Maar als het een popi-jopi docent is moet je gewoon een moleskin halen. Daarmee maak je de blits. Kun je tenminste ook fatsoenlijk in tekenen en schrijven, want die dummys zijn huilen met de pet op.
dat klopt! je houdt dan altijd een hele lelijke achtergrondquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
True, die goeiekope zijn van gelig papier. Uit ervaring weet ik dat je je schetsen dan niet, of met zeer veel moeite, mooi in kunt scannen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |