abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52795338
Rotterdam is de 1e plaats waar de OV-Chipkaart wordt ingevoerd. Nu is de RET in de metro bezig met allerlei reclamecampagnes waarin wordt vermeld dat er nog maar heel even gestempeld kan worden met een strippenkaart (of andere papieren vervoersbewijzen).

Nou vind ik die OV-Chipkaart een prima idee, maar nu het volgende:

Ik ben student (samen met vele andere Rotterdammers). Dus ik heb een ouderwetse 'papieren' OV. Wij hebben nog geen chipkaart. En die komt voor ons ook voorlopig nog niet. (Al belooft de IBG m al 2 jaar )

Er worden nu steeds meer poortjes afgesloten/alleen geschikt gemaakt voor die chipkaart. Zo ook de halte waarvan 80% van de instappers studenten is (voor de kenners: Kralingse Zoom). Gevolg: dikke rijen voor de enige 'normale' poortjes. En als ze echt dichtgaan, wat dan Sta je daar met je kaart.

Ik wil best aan die chipkaart maar GEEF dan ook zo'n ding !!

KLACHT: paupers bij de RET die niet kunnen nadenken
pi_52795649
pi_52796927
De ret zijn echt sukkels.
Die zeggen er zijn geen problemen maar het hele bedrijf is een groot probleem.
pi_52797067
Kom op zeg de OV kots kaart en dan met de trein Vlaardingen west naar rotterdam

heen en terug met de ov chipkaart: 2 maal 2,40 = 4,80

Heen en terug met een geprint retourtje, 3,80
--- O, zo!
Wie word mijn held van fok! Croupouque Croupouque Croupouque Croupouque (l)
  woensdag 29 augustus 2007 @ 23:46:58 #5
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_52798177
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 23:12 schreef edhunter1975 het volgende:
De ret zijn echt sukkels.
Die zeggen er zijn geen problemen maar het hele bedrijf is een groot probleem.
Wat je zegt. En bijna elk project dat ze beginnen, gaat kaputt.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 23:56:30 #6
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_52798494
Ja ja ja dat hele nieuwe systeem zuigt aars.

Geef gewoon iedereen de mogelijkheid om alle drie de betaalmogelijkheden te gebruiken, en laat die chipper gewoon langzaam inkomen ofzo?

Maar nee, dadelijk komt dat ding er, dan issie er en BAM ouwetjes die het niet snappen, storingen en klagende mensen in de tram/metro die teveel betalen voor iets nieuws dat het oude niet noodzakelijk had hoeven te vervangen.

In London werkt dat systeem trouwens goed hoor... ik wed alleen dat het daar WEL gewoon goed geintroduceerd werd enzo...
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 09:47:50 #7
104367 Thrackan
new and improved
pi_52803632
Bwop, haal er wel eentje als ik straks mijn maandabonnement moet verlengen
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_52803850
Ik zat al op dit topic te wachten.
Op station Blaak precies hetzelfde, zodra de deuren van de trein open gaan neemt iedereen een sprint die trap op en staat er zowel voor het OVChip poortje als voor het "normale" poortje een mega rij, waardoor ik dus net mijn aansluiting mis. Ik vertik het om een OVChip EN een normaal abonnement te nemen want dan betaal ik dubbel op. Ook werkt de OVChip nog niet in de tram en daar reis ik ook mee.
Haters gonna hate.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 10:08:26 #9
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_52804029
Ja of die kut poortjes die ineens dichtgaan terwijl je er tussen zit Echt werkt prima mannen!!!
Op elke fokker past een bril.
pi_52804778
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 10:08 schreef Catch_me het volgende:
Ja of die kut poortjes die ineens dichtgaan terwijl je er tussen zit Echt werkt prima mannen!!!
Ja en dat gaat niet zo zachtjes ook, daar gaan nog een keer gewonden vallen (Ik zie de eerste 65+ers met wandelstok al gaan).
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 30 augustus 2007 @ 10:48:48 #11
81894 godigita
Trollercoaster
pi_52804827
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 23:16 schreef --- het volgende:
Kom op zeg de OV kots kaart en dan met de trein Vlaardingen west naar rotterdam

heen en terug met de ov chipkaart: 2 maal 2,40 = 4,80

Heen en terug met een geprint retourtje, 3,80

Gelukkig woon ik weer dicht bij mijn werk, en hoef ik niet meer in de Amsterdamse paupermetro, dus heb ik ook weinig te maken met die shit-chipkaart. Totdat ze het natuurlijk landelijk gaan invoeren in de trein, want daar zit ik wel regelmatig in
  donderdag 30 augustus 2007 @ 11:35:58 #12
189563 FurryRedElmo71
1971...een goed jaar !
pi_52805984
Het plan van de RET om per 1 oktober aanstaande de strippenkaart af te schaffen in de metro...nou...dat gaat geweldig worden hoor....NOT !!!!

Ik ben regelmatig in Engeland en daar is een aantal jaren geleden de Oyster kaart geintroduceerd, ook een chipkaart. Echter, het is daar ook nog steeds mogelijk om een "papieren" kaartje te kopen als je bv als toerist er een aantal dagen bent, of niet veel met het OV reist. Als ik het me goed herinner is het gebruik van de Oyster kaart ook goedkoper dan een papieren ticket, dus een extra voordeel. Prima oplossing, en werkt ook perfekt.

Hier schaft men radicaal gelijk de strippenkaart af, en als klap op de vuurpijl is het gebruik van de OV Chipkaart in veel gevallen ook duurder omdat er nu per kilometer wordt afgerekend ipv per zone. Ook kun je niet meer heen/terug op hetzelfde ritje binnen het uur. Je kunt niet meer samen op een strippenkaart reizen, maar moet een Chipkaart kopen. Leg dat hele systeem maar eens uit aan een toerist....
De kastjes in de bus/tram in Rotterdam werken 2 van de 3 keer niet. Er worden verkeerde bedragen afgeschreven, moet je weer een formulier halen, invullen, duurt eewigheid voordat je het teveel betaalde weer terughebt..

En dan die brakke poortjes in de metrostations met hun irritante gepiep...ze hebben er inderdaad nu heel veel gesloten, en omdat de RET (in de Rottedamse volksmond Rot en Traag) nu nog steeds (...) met een zomerdienstregeling rijdt met een bus die geen meter op de metro aansluit mis ik door treuzelende mensen of lange rijen voor de poortjes die nog wel met een strippenkaart/bankpas/Bonuskaart opengaan telkens mijn aansluiting en mag ik fijn 15 minuten wachten op een overvolle metro.
De poortjes staan ook veel te scherp afgesteld, heel vaak zitten er mensen tussen. Al met een rolstoel, brommobiel of kinderwagen geprobeerd door de wat bredere poortjes te komen ? Succes !

Zowiezo is de RET een baggerbedrijf. Ik heb hun bus-enquete ingevuld, en werd gevraagd naar een goed punt in hun busvervoer...nou...ik heb mijn hersens gepijnigd, maar ik kan ze alleen een waslijst aan minpunten geven...die bussen met die ienieminie ventilatie-luikjes die maar 5 centimeter open kunnen waardoor je de moord stikt in de zomer, de invalkrachten als chauffeurs die niet eens de route kennen, een dienstregeling voor een deelgemeente van meer dan 35.000 inwoners waar een plattelandsdorp in Oost-Groningen zich nog voor zou schamen (elk half uur een bus, in het weekend voor 12 uur 1x per uur)...
Nou, 1 pluspunt dan. De extra tram 29 naar de Kuip bij voetbalwedstrijden, da's een goed initiatief.
Laat je hart spreken en gun een asielkat een gouden mandje....
József Kiprich....de Tovenaar van Tatabánya !
pi_52806636
De RET
Ik zal blij zijn als ik weer met schoonOA mee kan rijden
pi_52807253
Wanneer krijg ik mijn Studenten OV-chipkaart?

Je ontvangt de Studenten OV-chipkaart rond het moment dat je hem écht nodig hebt om te reizen: als de poortjes op stations/perrons in gebruik worden genomen. Naar verwachting wordt de Studenten OV-chipkaart eind 2007/begin 2008 uitgegeven.

Prima op tijd dus _!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 12:23:03 #15
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_52807338
Die klote poortjes zijn ook nergens goed voor bonuskaart erin proppen weet ik het wat het gaat toch wel open, laat ze dan verdomme ook openstaan. Nu sta je constant te wachten op een stel mongole bejaarden die niet weten hoe die poortjes werken
  donderdag 30 augustus 2007 @ 13:34:01 #16
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_52809340
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 12:23 schreef Dribbel_ het volgende:
Die klote poortjes zijn ook nergens goed voor bonuskaart erin proppen weet ik het wat het gaat toch wel open, laat ze dan verdomme ook openstaan. Nu sta je constant te wachten op een stel mongole bejaarden die niet weten hoe die poortjes werken
Tot nu toe kon je inderdaad alles er in proppen van bonuskaarten tot en met visitekaartjes, maar die blauwe kastjes verdwijnen dus en dan kan het niet meer.

Ik heb een jaartraject kaart van de NS via mijn werkgever met enkele zone's voor de metro. Sinds een maand of 3 zit de chipkaart erbij in gebouwd en dat werkt perfect. Trein en metro met dezelfde kaart, nooit geen problemen mee gehad.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 30 augustus 2007 @ 14:23:17 #17
125915 Dribbel_
pi_52810339
Hoe zit eht dan met je OV kaart als je gratis mag reizen
zit geen scanding in ofzo dus hoe word die afgelezen

Is vast ingesteld op je OV chippas ofzo
pi_52810644
Ik vroeg het aan een RET-medewerker eergisteren of de studenten vanaf oktober ook beschikken van een OV-studenten-chipkaart, hij zei van wel maar of ik dat ook moet geloven Ik zie de eerste studenten al de poortjes gewoon intrappen zodat ze gewoon meekunnen met de metro
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 14:42:41 #19
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_52810804
Algemeen vraagje :

ik woon niet in n.l. als ik nu na die landelijke invoering met de trein wil vanaf schiphol en ik heb b.v alleen een credit card hoe werkt dat dan ?

hier werken de bussen 24/7 elke 5/15 minuten en kost 45 min. 50 eurocent. Pauper Nederland
  donderdag 30 augustus 2007 @ 14:48:08 #20
152789 karr-1
pi_52810962
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 14:36 schreef Robin2130 het volgende:
Ik vroeg het aan een RET-medewerker eergisteren of de studenten vanaf oktober ook beschikken van een OV-studenten-chipkaart, hij zei van wel maar of ik dat ook moet geloven Ik zie de eerste studenten al de poortjes gewoon intrappen zodat ze gewoon meekunnen met de metro
Om vervolgens opgepakt en afgevoerd te worden. Scheelt weer een stuk in de drukte....
  donderdag 30 augustus 2007 @ 14:49:06 #21
152789 karr-1
pi_52810994
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 14:23 schreef Dribbel_ het volgende:
Hoe zit eht dan met je OV kaart als je gratis mag reizen
zit geen scanding in ofzo dus hoe word die afgelezen

Is vast ingesteld op je OV chippas ofzo
Als het goed is zit dat inderdaad gewoon ingesteld. Mijn zones voor de metro zitten nu ook op mijn NS trajectkaart. Gewoon op dat leesding houden en de rest gaat vanzelf.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 14:59:01 #22
125915 Dribbel_
pi_52811306
zullen tig mensenzijn waarvan die kaart weer weigert te werken hoop chaos en gezeik er omheen
kan nooit goedgaan zal wel een paar jaar duren voordat het goed loopt
  donderdag 30 augustus 2007 @ 15:11:00 #23
152789 karr-1
pi_52811663
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 14:59 schreef Dribbel_ het volgende:
zullen tig mensenzijn waarvan die kaart weer weigert te werken hoop chaos en gezeik er omheen
kan nooit goedgaan zal wel een paar jaar duren voordat het goed loopt
Ik heb er persoonlijk tot nu toe geen problemen mee gehad, maar er zijn altijd mensen die het niet snappen of niet willen snappen en dan meteen gaan flippen. Op zich werkt het systeem best, maar je moet even logisch nadenken.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 16:36:55 #24
125915 Dribbel_
pi_52814179
Ja en bij dat logisch nadenken gaat het bij minstens de helft van de Nederlandrs fout
vooral bejaarden gaan hier gezeik mee hebben dat weet je nu al
pi_52824484
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 14:36 schreef Robin2130 het volgende:
eind 2005, toen ik m'n OV voor 2006 ging halen, heb ik een extra pasfoto voor de chippas ingeleverd, die ik zo snel mogelijk zou krijgen
Wel lekker blijven plakken hč?
pi_52824612
Die OV-chipkaart beloven ze inderdaad al 2 jaar.
Ben benieuwd hoe dat gaat werken, want op het moment kan ik gewoon met m'n AH bonuskaart nog die poortjes openen, dus als ze dat zo laten kan ik nog gratis reizen.
pi_52825295
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 14:42 schreef Buschetta het volgende:
hier werken de bussen 24/7 elke 5/15 minuten en kost 45 min. 50 eurocent. Pauper Nederland
Wie is hier nou de pauper?
--- O, zo!
Wie word mijn held van fok! Croupouque Croupouque Croupouque Croupouque (l)
  donderdag 30 augustus 2007 @ 22:40:19 #28
152789 karr-1
pi_52825444
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:19 schreef VoreG het volgende:
Die OV-chipkaart beloven ze inderdaad al 2 jaar.
Ben benieuwd hoe dat gaat werken, want op het moment kan ik gewoon met m'n AH bonuskaart nog die poortjes openen, dus als ze dat zo laten kan ik nog gratis reizen.
En dat laten ze dus niet zo, want die blauwe kastjes die je daarvoor nodig hebt verdwijnen per 1 oktober en dan gaan ze echt alleen maar met een chipkaart open.
pi_52826034
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:40 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En dat laten ze dus niet zo, want die blauwe kastjes die je daarvoor nodig hebt verdwijnen per 1 oktober en dan gaan ze echt alleen maar met een chipkaart open.
Hoe zit het dan als je uit een dorp komt en voor een keertje in de stad komt? Ik heb geen chipkaart, hoe kan ik in R'dam dan met de metro/bus/tram?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 23:16:19 #30
152789 karr-1
pi_52826688
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:57 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

Hoe zit het dan als je uit een dorp komt en voor een keertje in de stad komt? Ik heb geen chipkaart, hoe kan ik in R'dam dan met de metro/bus/tram?
Je kunt een anonieme tijdelijke kaart uit de automaat halen, precies geschikt voor de afstand die je wilt reizen.

http://www.ov-chipkaart.n(...)ortenenabonnementen/
pi_52826738
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:16 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je kunt een anonieme tijdelijke kaart uit de automaat halen, precies geschikt voor de afstand die je wilt reizen.

Ja godverdomme en dan zeker 2x zoveel betalen als nu met m'n strippenkaart
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 23:19:07 #32
152789 karr-1
pi_52826793
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:17 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

Ja godverdomme en dan zeker 2x zoveel betalen als nu met m'n strippenkaart
Sommige dingen worden duurder, andere goedkoper, maar je betaald in ieder geval voor de afstand die je reist. De strippenkaart verdwijnt, dat hou je niet meer tegen.
pi_52826852
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:57 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

Je kan bij de automaat op het metrostation ook een enkeltje-chipkaart of zo kopen dacht ik...
pi_52861163
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:16 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dus ik mag gaan betalen terwijl ik een OV-Jaarkaart heb?
  zaterdag 1 september 2007 @ 10:32:23 #35
152789 karr-1
pi_52862909
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 03:15 schreef VoreG het volgende:

[..]

Dus ik mag gaan betalen terwijl ik een OV-Jaarkaart heb?
Totdat jij een OV kaart hebt die hier ook voor geschikt is wel ja. Helaas kan de RET daar weinig aan doen, de overheid moet die kaarten verstrekken aan studenten.

Mensen die van buiten de stad Rotterdam inkomen en dan verder willen zullen dit probleem voorlopig hebben. Simpelweg omdat Rotterdam voorop loopt met het invoeren van dit systeem. Binnen nu en enkele jaren is heel NL over op dit systeem en dan heb je dat probleem niet meer.
pi_52863029
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Totdat jij een OV kaart hebt die hier ook voor geschikt is wel ja. Helaas kan de RET daar weinig aan doen, de overheid moet die kaarten verstrekken aan studenten.

Mensen die van buiten de stad Rotterdam inkomen en dan verder willen zullen dit probleem voorlopig hebben. Simpelweg omdat Rotterdam voorop loopt met het invoeren van dit systeem. Binnen nu en enkele jaren is heel NL over op dit systeem en dan heb je dat probleem niet meer.
Tering, wat een prutsers.
pi_52864845
Ik werk mee aan de invoering van de ov chipkaart en monitor en qualificeer het netwerk met de apparatuur van de ov chipkaart (ret/gvb/connexion/htm/ns) en het komt nu overal, bussen rijden elke nacht de depots in om geschikt gemaakt te worden voor de ov chipkaart (pctje wlan gps en de chip lezers) en dit is bijna allemaal afgerond waarna ook de bussen volledig mee gaan draaien.

ach en die poortjes zijn al een stuk stabieler dan vorig jaar, mede dankzij de 10tallen upgrades zowel (software en hardware) maar dat de poortjes allemaal dicht gaan is niet te stoppen inderdaad. de blueboxen en yellow boxen gaan 1 oktober allemaal van de palen af.

ach en ik heb er een goede boterham door
namaste
pi_52865196
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat is dus totale onzin. Je hebt gewoon recht om met de metro te reizen (je betaalt er voor). Als ze niet opengaan is dat niet jouw probleem. Dan druk je maar op de paniekknop of zo, dan gaan alle poortjes open.
pi_52865308
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:29 schreef Dulk het volgende:
Ik werk mee aan de invoering van de ov chipkaart en monitor en qualificeer het netwerk met de apparatuur van de ov chipkaart (ret/gvb/connexion/htm/ns) en het komt nu overal, bussen rijden elke nacht de depots in om geschikt gemaakt te worden voor de ov chipkaart (pctje wlan gps en de chip lezers) en dit is bijna allemaal afgerond waarna ook de bussen volledig mee gaan draaien.

ach en die poortjes zijn al een stuk stabieler dan vorig jaar, mede dankzij de 10tallen upgrades zowel (software en hardware) maar dat de poortjes allemaal dicht gaan is niet te stoppen inderdaad. de blueboxen en yellow boxen gaan 1 oktober allemaal van de palen af.

In plaats van je o-zo-mooi-geweldig-betaalde-baan-bij-een-kutbedrijf-waarvoor-alleen-maar-josti's-werken op te hemelen, zou je ook de problemen die wij hier aan de kaak stellen kunnen gaan aanpakken?
pi_52865544
Dat je niet meer binnen een bepaalde tijd terug kan zonder opnieuw te betalen is nog wel het meest kutte eraan.
  zaterdag 1 september 2007 @ 16:19:01 #41
152789 karr-1
pi_52869138
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:47 schreef Koewam het volgende:

[..]

Dat is dus totale onzin. Je hebt gewoon recht om met de metro te reizen (je betaalt er voor). Als ze niet opengaan is dat niet jouw probleem. Dan druk je maar op de paniekknop of zo, dan gaan alle poortjes open.
Moet je vooral doen, dan zit je zo op het politiebureau om uitleg te geven over je handelen. Dat het systeem er aan gaat komen is al jaren bekend, dat de mensen die de OV kaart voor studenten verstrekken er niet op tijd bij zijn kun je niet verwijten aan de RET.

Als ze dus niet opengaan is dat wel jou probleem, aangezien je er dan niet voor betaald hebt.
pi_52883991
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:19 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Moet je vooral doen, dan zit je zo op het politiebureau om uitleg te geven over je handelen. Dat het systeem er aan gaat komen is al jaren bekend, dat de mensen die de OV kaart voor studenten verstrekken er niet op tijd bij zijn kun je niet verwijten aan de RET.

Als ze dus niet opengaan is dat wel jou probleem, aangezien je er dan niet voor betaald hebt.
Het lijkt me in een studentenstad als Rotterdam toch wel handig als de studentenOVchipkaart en de invoering van de normale chipkaart op elkaar afgestemd zijn.

Moet ik voortaan maar gaan lopen dan ofzo ? Ik ga echt niet betalen als ik recht heb op gratis OV. Desnoods ram ik die poorten open.
  zondag 2 september 2007 @ 11:28:37 #43
152789 karr-1
pi_52886490
quote:
Op zondag 2 september 2007 03:16 schreef Lausteen het volgende:

[..]

Het lijkt me in een studentenstad als Rotterdam toch wel handig als de studentenOVchipkaart en de invoering van de normale chipkaart op elkaar afgestemd zijn.

Moet ik voortaan maar gaan lopen dan ofzo ? Ik ga echt niet betalen als ik recht heb op gratis OV. Desnoods ram ik die poorten open.
Dat zeg ik net, moet je vooral doen, kijken hoe snel je op het politiebureau zit met een vette aanklacht wegens vandalisme aan je broek.

Dat de StudentenOV chipkaart niet op tijd klaar is, kun je niet aan Rotterdam of de RET verwijten, daarvoor moet je bij de overheid wezen. Het is niet zo dat ze ineens verzonnen hebben dat het systeem er gaat komen, het is al jaren bekend.
pi_52887678
volgens mij MOET ik 30 euro per maand teveel betalen voor de chipkaart omdat ik anders niet uit kan checken (8 zones reizen, 8e zone op NS abonnement dus maar 7 zones chipkaart nodig)
pi_52887718
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:53 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

In plaats van je o-zo-mooi-geweldig-betaalde-baan-bij-een-kutbedrijf-waarvoor-alleen-maar-josti's-werken op te hemelen, zou je ook de problemen die wij hier aan de kaak stellen kunnen gaan aanpakken?
hahaha ik werk niet bij de ret dat is echt draaaamaaa, maar de ret is een klant van ons. en alle problemen liggen nog in handen van de leverancier (thales) een frans bedrijf, en dit hebben ze ook in hongkong neer gezet maar daar werkt het perfect, omdat je het daar niet eens in je hoofd moet halen om maar iets verkeerd te doen, en het vandalisme is hier het grootste probleem en dat heeft thales onderschat
namaste
  zondag 2 september 2007 @ 12:44:16 #46
152789 karr-1
pi_52887772
quote:
Op zondag 2 september 2007 12:41 schreef Dulk het volgende:

[..]

hahaha ik werk niet bij de ret dat is echt draaaamaaa, maar de ret is een klant van ons. en alle problemen liggen nog in handen van de leverancier (thales) een frans bedrijf, en dit hebben ze ook in hongkong neer gezet maar daar werkt het perfect, omdat je het daar niet eens in je hoofd moet halen om maar iets verkeerd te doen, en het vandalisme is hier het grootste probleem en dat heeft thales onderschat
Daarom zouden ze de eerste maanden ook standaard mensen bij die poortjes moeten zetten om alle josti's die de poortjes "wel even opentrappen" of "op de paniekknop drukken" meteen af te voeren en van een vette prent te voorzien.
  zondag 2 september 2007 @ 13:17:32 #47
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_52888484
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 12:29 schreef Dulk het volgende:

Hoe zit het dan met mensen zoals mij?
Die een gewone RET jaarabonnement hebben?
Die kunnen dus alleen nog maar met de bus en tram, en niet meer met de metro?
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_52888993
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:17 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

In bussen en trams komen toch ook al van die kastjes te staan? Maar heb je ook een abonnement als nu voor een bepaald traject voor de chipkaart of niet?
  zondag 2 september 2007 @ 15:46:40 #49
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_52892182
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:43 schreef Crazykill het volgende:

[..]

In bussen en trams komen toch ook al van die kastjes te staan? Maar heb je ook een abonnement als nu voor een bepaald traject voor de chipkaart of niet?
Ik kan met m,n abbo van vlaardingen naar rotterdam centrum, maakt niet uit welke route of traject ik pak.
Ik voorzie wel dat in October een hele hoop mensen gestrand zullen raken met dit klote systeem, en hoop dat ze de hele boel terug draaien als ze beseffen hoe kut ,t wel niet is.
Maakt al mee dat er iemand (en dan ist geen bejaarde) gewoon dat poortje vroegtijdig voor z,n muil kreeg op Rotterdam CS bij de metro, en die RET homo,s staken geen poot uit en vonden het nog lollig ook.
Zoiezo vind ik dat de RET een apart gevoel voor humor hebben, express mensen voorbij rijden bij een halte terwijl ze die allang gezien hebben, en als je met de bus bent en je geeft aan dat je uit wil stappen komt het regelmatig voor dat de Alain Prost wannabee achter het stuur gewoon je halte voorbij scheurt en dan nog es gaat lopen vloeken en tieren als je hem erop aanspreekt dat je er uit wil.

RET
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  zondag 2 september 2007 @ 16:53:39 #50
152789 karr-1
pi_52894159
quote:
Op zondag 2 september 2007 13:17 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

Mijn baas heeft ook een RET jaarabonnement en die heeft gebeld met de klantenservice. In de loop van de komende maand (september dus) krijgt hij een nieuwe kaart opgestuurd met de OV chip erin. Geen probleem dus.
  zondag 2 september 2007 @ 16:54:52 #51
152789 karr-1
pi_52894182
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:46 schreef Mr-Coffee het volgende:

[..]

Ik kan met m,n abbo van vlaardingen naar rotterdam centrum, maakt niet uit welke route of traject ik pak.
Ik voorzie wel dat in October een hele hoop mensen gestrand zullen raken met dit klote systeem, en hoop dat ze de hele boel terug draaien als ze beseffen hoe kut ,t wel niet is.
Maakt al mee dat er iemand (en dan ist geen bejaarde) gewoon dat poortje vroegtijdig voor z,n muil kreeg op Rotterdam CS bij de metro, en die RET homo,s staken geen poot uit en vonden het nog lollig ook.
Zoiezo vind ik dat de RET een apart gevoel voor humor hebben, express mensen voorbij rijden bij een halte terwijl ze die allang gezien hebben, en als je met de bus bent en je geeft aan dat je uit wil stappen komt het regelmatig voor dat de Alain Prost wannabee achter het stuur gewoon je halte voorbij scheurt en dan nog es gaat lopen vloeken en tieren als je hem erop aanspreekt dat je er uit wil.

RET
Terugdraaien kun je vergeten, aangezien het systeem over een paar jaar landelijk zal zijn. Dat mensen stranden in het systeem is niet altijd aan het systeem te wijten, als mensen als blinde debielen door die poortjes heen knallen zonder op te letten, dan kun je dat niet aan het systeem wijten lijkt mij.
pi_52894268
Ik ben ook benieuwd wanneer dat ding gaat komen. Mag onderhand dan wel tijd worden.

Ik ga ook zeker vergeten elke keer uit te loggen zodra ik dat ding eenmaal heb .
  zondag 2 september 2007 @ 17:00:17 #53
169253 Dr_Gonz0
Gonzo Journalism
pi_52894318
Lik me RET
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')