Wat je zegt. En bijna elk project dat ze beginnen, gaat kaputt.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:12 schreef edhunter1975 het volgende:
De ret zijn echt sukkels.
Die zeggen er zijn geen problemen maar het hele bedrijf is een groot probleem.
Ja en dat gaat niet zo zachtjes ook, daar gaan nog een keer gewonden vallen (Ik zie de eerste 65+ers met wandelstok al gaan).quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:08 schreef Catch_me het volgende:
Ja of die kut poortjes die ineens dichtgaan terwijl je er tussen zitEcht werkt prima mannen!!!
![]()
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 23:16 schreef --- het volgende:
Kom op zeg de OV kots kaart en dan met de trein Vlaardingen west naar rotterdam
heen en terug met de ov chipkaart: 2 maal 2,40 = 4,80
Heen en terug met een geprint retourtje, 3,80
Tot nu toe kon je inderdaad alles er in proppen van bonuskaarten tot en met visitekaartjes, maar die blauwe kastjes verdwijnen dus en dan kan het niet meer.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:23 schreef Dribbel_ het volgende:
Die klote poortjes zijn ook nergens goed voorbonuskaart erin proppen weet ik het wat het gaat toch wel open, laat ze dan verdomme ook openstaan. Nu sta je constant te wachten op een stel mongole bejaarden die niet weten hoe die poortjes werken
Om vervolgens opgepakt en afgevoerd te worden. Scheelt weer een stuk in de drukte....quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:36 schreef Robin2130 het volgende:
Ik vroeg het aan een RET-medewerker eergisteren of de studenten vanaf oktober ook beschikken van een OV-studenten-chipkaart, hij zei van welmaar of ik dat ook moet geloven
Ik zie de eerste studenten al de poortjes gewoon intrappen zodat ze gewoon meekunnen met de metro
Als het goed is zit dat inderdaad gewoon ingesteld. Mijn zones voor de metro zitten nu ook op mijn NS trajectkaart. Gewoon op dat leesding houden en de rest gaat vanzelf.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:23 schreef Dribbel_ het volgende:
Hoe zit eht dan met je OV kaart als je gratis mag reizen
zit geen scanding in ofzo dus hoe word die afgelezen
Is vast ingesteld op je OV chippas ofzo
Ik heb er persoonlijk tot nu toe geen problemen mee gehad, maar er zijn altijd mensen die het niet snappen of niet willen snappen en dan meteen gaan flippen. Op zich werkt het systeem best, maar je moet even logisch nadenken.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:59 schreef Dribbel_ het volgende:
zullen tig mensenzijn waarvan die kaart weer weigert te werken hoop chaos en gezeik er omheen
kan nooit goedgaan zal wel een paar jaar duren voordat het goed loopt
eind 2005, toen ik m'n OV voor 2006 ging halen, heb ik een extra pasfoto voor de chippas ingeleverd, die ik zo snel mogelijk zou krijgenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:36 schreef Robin2130 het volgende:
Ik vroeg het aan een RET-medewerker eergisteren of de studenten vanaf oktober ook beschikken van een OV-studenten-chipkaart, hij zei van welmaar of ik dat ook moet geloven
Ik zie de eerste studenten al de poortjes gewoon intrappen zodat ze gewoon meekunnen met de metro
Wie is hier nou de pauper?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:42 schreef Buschetta het volgende:
hier werken de bussen 24/7 elke 5/15 minuten en kost 45 min. 50 eurocent. Pauper Nederland![]()
En dat laten ze dus niet zo, want die blauwe kastjes die je daarvoor nodig hebt verdwijnen per 1 oktober en dan gaan ze echt alleen maar met een chipkaart open.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:19 schreef VoreG het volgende:
Die OV-chipkaart beloven ze inderdaad al 2 jaar.
Ben benieuwd hoe dat gaat werken, want op het moment kan ik gewoon met m'n AH bonuskaart nog die poortjes openen, dus als ze dat zo laten kan ik nog gratis reizen.
Hoe zit het dan als je uit een dorp komt en voor een keertje in de stad komt? Ik heb geen chipkaart, hoe kan ik in R'dam dan met de metro/bus/tram?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dat laten ze dus niet zo, want die blauwe kastjes die je daarvoor nodig hebt verdwijnen per 1 oktober en dan gaan ze echt alleen maar met een chipkaart open.![]()
Je kunt een anonieme tijdelijke kaart uit de automaat halen, precies geschikt voor de afstand die je wilt reizen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:57 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
Hoe zit het dan als je uit een dorp komt en voor een keertje in de stad komt? Ik heb geen chipkaart, hoe kan ik in R'dam dan met de metro/bus/tram?
Ja godverdomme en dan zeker 2x zoveel betalen als nu met m'n strippenkaartquote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je kunt een anonieme tijdelijke kaart uit de automaat halen, precies geschikt voor de afstand die je wilt reizen.
http://www.ov-chipkaart.n(...)ortenenabonnementen/
Sommige dingen worden duurder, andere goedkoper, maar je betaald in ieder geval voor de afstand die je reist. De strippenkaart verdwijnt, dat hou je niet meer tegen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:17 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
Ja godverdomme en dan zeker 2x zoveel betalen als nu met m'n strippenkaart![]()
Je kan bij de automaat op het metrostation ook een enkeltje-chipkaart of zo kopen dacht ik...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:57 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
Hoe zit het dan als je uit een dorp komt en voor een keertje in de stad komt? Ik heb geen chipkaart, hoe kan ik in R'dam dan met de metro/bus/tram?
Dus ik mag gaan betalen terwijl ik een OV-Jaarkaart heb?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 23:16 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je kunt een anonieme tijdelijke kaart uit de automaat halen, precies geschikt voor de afstand die je wilt reizen.
http://www.ov-chipkaart.n(...)ortenenabonnementen/
Totdat jij een OV kaart hebt die hier ook voor geschikt is wel ja. Helaas kan de RET daar weinig aan doen, de overheid moet die kaarten verstrekken aan studenten.quote:Op zaterdag 1 september 2007 03:15 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dus ik mag gaan betalen terwijl ik een OV-Jaarkaart heb?
Tering, wat een prutsers.quote:Op zaterdag 1 september 2007 10:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Totdat jij een OV kaart hebt die hier ook voor geschikt is wel ja. Helaas kan de RET daar weinig aan doen, de overheid moet die kaarten verstrekken aan studenten.
Mensen die van buiten de stad Rotterdam inkomen en dan verder willen zullen dit probleem voorlopig hebben. Simpelweg omdat Rotterdam voorop loopt met het invoeren van dit systeem. Binnen nu en enkele jaren is heel NL over op dit systeem en dan heb je dat probleem niet meer.
Dat is dus totale onzin. Je hebt gewoon recht om met de metro te reizen (je betaalt er voor). Als ze niet opengaan is dat niet jouw probleem. Dan druk je maar op de paniekknop of zo, dan gaan alle poortjes open.quote:Op zaterdag 1 september 2007 10:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Totdat jij een OV kaart hebt die hier ook voor geschikt is wel ja. Helaas kan de RET daar weinig aan doen, de overheid moet die kaarten verstrekken aan studenten.
Mensen die van buiten de stad Rotterdam inkomen en dan verder willen zullen dit probleem voorlopig hebben. Simpelweg omdat Rotterdam voorop loopt met het invoeren van dit systeem. Binnen nu en enkele jaren is heel NL over op dit systeem en dan heb je dat probleem niet meer.
In plaats van je o-zo-mooi-geweldig-betaalde-baan-bij-een-kutbedrijf-waarvoor-alleen-maar-josti's-werken op te hemelen, zou je ook de problemen die wij hier aan de kaak stellen kunnen gaan aanpakken?quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:29 schreef Dulk het volgende:
Ik werk mee aan de invoering van de ov chipkaart en monitor en qualificeer het netwerk met de apparatuur van de ov chipkaart (ret/gvb/connexion/htm/ns) en het komt nu overal, bussen rijden elke nacht de depots in om geschikt gemaakt te worden voor de ov chipkaart (pctje wlan gps en de chip lezers) en dit is bijna allemaal afgerond waarna ook de bussen volledig mee gaan draaien.
ach en die poortjes zijn al een stuk stabieler dan vorig jaar, mede dankzij de 10tallen upgrades zowel (software en hardware) maar dat de poortjes allemaal dicht gaan is niet te stoppen inderdaad. de blueboxen en yellow boxen gaan 1 oktober allemaal van de palen af.
ach en ik heb er een goede boterham door
Moet je vooral doen, dan zit je zo op het politiebureau om uitleg te geven over je handelen. Dat het systeem er aan gaat komen is al jaren bekend, dat de mensen die de OV kaart voor studenten verstrekken er niet op tijd bij zijn kun je niet verwijten aan de RET.quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:47 schreef Koewam het volgende:
[..]
Dat is dus totale onzin. Je hebt gewoon recht om met de metro te reizen (je betaalt er voor). Als ze niet opengaan is dat niet jouw probleem. Dan druk je maar op de paniekknop of zo, dan gaan alle poortjes open.
quote:Op zaterdag 1 september 2007 16:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Moet je vooral doen, dan zit je zo op het politiebureau om uitleg te geven over je handelen. Dat het systeem er aan gaat komen is al jaren bekend, dat de mensen die de OV kaart voor studenten verstrekken er niet op tijd bij zijn kun je niet verwijten aan de RET.
Als ze dus niet opengaan is dat wel jou probleem, aangezien je er dan niet voor betaald hebt.
Dat zeg ik net, moet je vooral doen, kijken hoe snel je op het politiebureau zit met een vette aanklacht wegens vandalisme aan je broek.quote:Op zondag 2 september 2007 03:16 schreef Lausteen het volgende:
[..]
Het lijkt me in een studentenstad als Rotterdam toch wel handig als de studentenOVchipkaart en de invoering van de normale chipkaart op elkaar afgestemd zijn.
Moet ik voortaan maar gaan lopen dan ofzo? Ik ga echt niet betalen als ik recht heb op gratis OV. Desnoods ram ik die poorten open.
hahaha ik werk niet bij de ret dat is echt draaaamaaa, maar de ret is een klant van ons. en alle problemen liggen nog in handen van de leverancier (thales) een frans bedrijf, en dit hebben ze ook in hongkong neer gezet maar daar werkt het perfect, omdat je het daar niet eens in je hoofd moet halen om maar iets verkeerd te doen, en het vandalisme is hier het grootste probleem en dat heeft thales onderschatquote:Op zaterdag 1 september 2007 12:53 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
In plaats van je o-zo-mooi-geweldig-betaalde-baan-bij-een-kutbedrijf-waarvoor-alleen-maar-josti's-werken op te hemelen, zou je ook de problemen die wij hier aan de kaak stellen kunnen gaan aanpakken?
Daarom zouden ze de eerste maanden ook standaard mensen bij die poortjes moeten zetten om alle josti's die de poortjes "wel even opentrappen" of "op de paniekknop drukken" meteen af te voeren en van een vette prent te voorzien.quote:Op zondag 2 september 2007 12:41 schreef Dulk het volgende:
[..]
hahaha ik werk niet bij de ret dat is echt draaaamaaa, maar de ret is een klant van ons. en alle problemen liggen nog in handen van de leverancier (thales) een frans bedrijf, en dit hebben ze ook in hongkong neer gezet maar daar werkt het perfect, omdat je het daar niet eens in je hoofd moet halen om maar iets verkeerd te doen, en het vandalisme is hier het grootste probleem en dat heeft thales onderschat
Hoe zit het dan met mensen zoals mij?quote:Op zaterdag 1 september 2007 12:29 schreef Dulk het volgende:
Ik werk mee aan de invoering van de ov chipkaart en monitor en qualificeer het netwerk met de apparatuur van de ov chipkaart (ret/gvb/connexion/htm/ns) en het komt nu overal, bussen rijden elke nacht de depots in om geschikt gemaakt te worden voor de ov chipkaart (pctje wlan gps en de chip lezers) en dit is bijna allemaal afgerond waarna ook de bussen volledig mee gaan draaien.
ach en die poortjes zijn al een stuk stabieler dan vorig jaar, mede dankzij de 10tallen upgrades zowel (software en hardware) maar dat de poortjes allemaal dicht gaan is niet te stoppen inderdaad. de blueboxen en yellow boxen gaan 1 oktober allemaal van de palen af.
ach en ik heb er een goede boterham door
In bussen en trams komen toch ook al van die kastjes te staan? Maar heb je ook een abonnement als nu voor een bepaald traject voor de chipkaart of niet?quote:Op zondag 2 september 2007 13:17 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met mensen zoals mij?
Die een gewone RET jaarabonnement hebben?
Die kunnen dus alleen nog maar met de bus en tram, en niet meer met de metro?
Ik kan met m,n abbo van vlaardingen naar rotterdam centrum, maakt niet uit welke route of traject ik pak.quote:Op zondag 2 september 2007 13:43 schreef Crazykill het volgende:
[..]
In bussen en trams komen toch ook al van die kastjes te staan? Maar heb je ook een abonnement als nu voor een bepaald traject voor de chipkaart of niet?
Mijn baas heeft ook een RET jaarabonnement en die heeft gebeld met de klantenservice. In de loop van de komende maand (september dus) krijgt hij een nieuwe kaart opgestuurd met de OV chip erin. Geen probleem dus.quote:Op zondag 2 september 2007 13:17 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met mensen zoals mij?
Die een gewone RET jaarabonnement hebben?
Die kunnen dus alleen nog maar met de bus en tram, en niet meer met de metro?
Terugdraaien kun je vergeten, aangezien het systeem over een paar jaar landelijk zal zijn. Dat mensen stranden in het systeem is niet altijd aan het systeem te wijten, als mensen als blinde debielen door die poortjes heen knallen zonder op te letten, dan kun je dat niet aan het systeem wijten lijkt mij.quote:Op zondag 2 september 2007 15:46 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Ik kan met m,n abbo van vlaardingen naar rotterdam centrum, maakt niet uit welke route of traject ik pak.
Ik voorzie wel dat in October een hele hoop mensen gestrand zullen raken met dit klote systeem, en hoop dat ze de hele boel terug draaien als ze beseffen hoe kut ,t wel niet is.
Maakt al mee dat er iemand (en dan ist geen bejaarde) gewoon dat poortje vroegtijdig voor z,n muil kreeg op Rotterdam CS bij de metro, en die RET homo,s staken geen poot uit en vonden het nog lollig ook.
Zoiezo vind ik dat de RET een apart gevoel voor humor hebben, express mensen voorbij rijden bij een halte terwijl ze die allang gezien hebben, en als je met de bus bent en je geeft aan dat je uit wil stappen komt het regelmatig voor dat de Alain Prost wannabee achter het stuur gewoon je halte voorbij scheurt en dan nog es gaat lopen vloeken en tieren als je hem erop aanspreekt dat je er uit wil.
RET
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |