abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69935548
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:19 schreef Anotis het volgende:
Genoeg te vinden inderdaad, maar niet in mijn prijscategorie. Goedkoopste wat ik vind is een 1-persoonskamer voor bijna 30 euro, ver van het centrum en vooral slechte beoordelingen.
Ik denk dat ik me toch meer op de jeugdherbergen moet richten.
Jeugdherberg? Dat klinkt alsof je tussen de geiten moet slapen. Probeer anders eens een hostel http://www.hostelworld.com/hostels/Prague?source=googleadwordseurotopcities&gclid=CISurJCagpsCFZCB3godajiVdg
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
pi_69935565
Welke data wil je gaan dan, een nacht of meerdere?
4 nachten incl ontbijt voor 92¤ lijkt me toch redelijk aan je voorwaarden te voldoen
All management is Strategic Management.
pi_69935678
3e week van september, ongeveer.
EDIT: voor 4 nachten.
pi_69951553
¤15 is niet heel veel voor een dorm, tenminste niet in Praag, Zelf heb ik een paar nachten in miss sophies geslapen (¤20). Douche was gewoon luxer dan ik thuis heb! Voor de rest gewoon schoon hostel, restaurantje ernaast waar je heerlijk kan ontbijten.

http://www.hostelworld.co(...)phie-s/Prague/10597$
http://www.miss-sophies.com/pictures.php
  donderdag 25 juni 2009 @ 17:05:55 #130
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_70364816
Van de zomer een lang weekendje Praag pakken met een maat van me. Flink stappen en overdag een beetje brak cultureel verantwoord doen. Straks maar even 't hele topic lezen. Nog aanraders?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_70441019
quote:
Op zaterdag 30 mei 2009 17:22 schreef Xebber het volgende:

Die drukte, die muziek, dat licht, binnen roken, goedkoop bier.
in de zomer is het qua temperatuur niet te harden in die tent..en dan ook die drukte inderdaad

mijn favorieten; club mecca & zlaty strom
  zondag 28 juni 2009 @ 16:35:01 #132
82589 S-Two
barba macacu
pi_70449763
Ik ga van de zomer met een paar vrienden waarschijnlijk ook een paar dagen naar Praag. We willen misschien overnachten in een hostel maar liever op een camping. Iemand hier die een gezellige en goedkoper camping in/bij Praag weet?

En voor de culturele dingetjes/clubs lees ik het topic nog wel een keer door
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_70450132
In Praag heb je een hele straat met allemaal campings. Vlakbij de dierentuin, in het Noorden. Trojska heet die straat, hier op google maps.
Het zijn eigenlijk grote huizen met een tuin erachter waar een stadscamping van is gemaakt. Wij hebben twee keer op Sokol Troja gestaan http://www.camp-sokol-troja.cz/ . Als student krijg je iig korting en het is dacht ik een euro of 6 per nacht.

Qua gezelligheid, iedereen gebruikt de camping alleen om te overnachten en is de rest van de dag in de binnenstad, dus erg veel is er niet te doen. Wel is er vaak een restaurant met een bar en een klein winkeltje, maar erg druk is het daar niet, ik heb er alleen maar personeel gezien en wat gasten die in de buurt wonen en er een biertje kwamen drinken. Maarja opzich heb je dat ook niet nodig als je met een kwartier in het centrum van Praag bent.
Maarja je kan wel gewoon rustig en stil slapen en er hangt wel een goede sfeer enzo, soms ook een gezinnetje die op doorreis is die er even overnacht en dat soort dingen. Het is iig wel aangenaam.
  zondag 28 juni 2009 @ 17:02:36 #134
82589 S-Two
barba macacu
pi_70450577
Dat klinkt op zich wel goed, want ik denk dat we zelf toch wel constant in Praag zijn. Thanks!
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_70450709
Hier staat trouwens dat er op andere plaatsen in de stad ook nog een aantal campings zijn, maar de meeste resultaten zijn idd in Trojska.
pi_70453094
quote:
Op zondag 28 juni 2009 17:07 schreef Sapstengel het volgende:
Hier staat trouwens dat er op andere plaatsen in de stad ook nog een aantal campings zijn, maar de meeste resultaten zijn idd in Trojska.
zeker goed te doen daar. ik heb zelf ook 2x gekampeerd op 1 van die campings aan de trojska en het is een ideale plek als uitvalbasis om naar praag te gaan. niet alle campings hebben een winkeltje of restaurantje maar je kunt gewoon naar een camping verderop gaan om daar wat inkopen te doen of ff te eten.

voor zover ik nog weet stopt bij halte trojska ook een nachttram (nr 53) zodat je op elk gewenst moment terug kan gaan vanuit t centrum naar je camping
pi_70538352
Ik ben net terug uit Praag. Wat een leuke stad zeg. Heerlijk eten en lekker bier voor weinig... Helaas hadden we niet echt top weer, maar goed, het was allemaal te doen. Karlovy Vary is ook wel een aanrader om eens een dagje aan te doen...
pi_70582544
Ik overweeg binnenkort een weekendje Praag.

Paar vragen
- Hoe kom je het makkelijkst van het vliegveld in het centrum en v.v.?
- Is alles binnen het centrum zo'n beetje op loopafstand?
- Hoe is het openbaar vervoer geregeld? Zijn er bijv. aantrekkelijke dagkaarten of zoiets?
- Wat is een goed, centraal gelegen hotel dat niet meer dan ¤ 150 per nacht kost? Sax bijv.?
pi_70582754
- Metro of taxi. Maar metro is goedkoper. Wel drie kwartier ofzo, aardig stuk. Maar je kan wel direct een dagkaart halen.
- Het meeste is goed te lopen ja. In ieder geval in de echte binnenstad. Rond de Karelsbrug etc. Of anders kan je voor een paar haltes de metro nemen, die gaat elke 5 minuten wel.
- Goed, zoals hierboven ik heb vrijwel alleen de metro gebruikt. Er zijn idd dagkaarten en ook 5 dagenkaarten. Ik geloof ook 3 en vast ook wel 10 ofzo. Hiermee kan je de metro, bus en tram gebruiken. Heb er twee van vorig jaar, een dagkaart was 100 kronen (¤ 3,90) en een 5 dagen kaart was 500 kronen, iets van 19 euro dus.
Je hebt dacht ik ook aparte bus, tram en metrokaarten en die zijn vast goedkoper. Maar alle 3 is een stuk makkelijker en heb het altijd allemaal gebruikt.
- Geen idee, ben alleen in jeugdherbergen en op campings geweest .
  donderdag 2 juli 2009 @ 16:31:14 #140
62913 Blik
The one and Only!
pi_70583681
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:04 schreef Sapstengel het volgende:
- Metro of taxi. Maar metro is goedkoper. Wel drie kwartier ofzo, aardig stuk. Maar je kan wel direct een dagkaart halen.

SInds wanneer gaat er een directe metro naar het vliegveld? Volgens mij moet je eerst een bus pakken, en vervolgens de metro
pi_70583763
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:31 schreef Blik het volgende:

[..]

SInds wanneer gaat er een directe metro naar het vliegveld? Volgens mij moet je eerst een bus pakken, en vervolgens de metro
Klinkt omslachtig. Is er dan geen rechtstreekse pendelbus?
pi_70583808
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Oja dat klopt inderdaad, was ik helemaal vergeten.
  donderdag 2 juli 2009 @ 16:37:04 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_70583864
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Vanaf die metro kun je overal in Praag komen, dus ook in de buurt van je hotel. Dat moet je met de directe pendelbus maar afwachten. Werkt op zich prima
pi_70584892
Mja, goed, dat hangt dus af van de stop(s) van de pendelbus.
  donderdag 2 juli 2009 @ 17:13:46 #145
62913 Blik
The one and Only!
pi_70585056
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 17:08 schreef k_man het volgende:
Mja, goed, dat hangt dus af van de stop(s) van de pendelbus.
Volgens mij is de metro de laatste stop En het metrostation ligt een beetje buiten de stad
pi_70589685
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 15:58 schreef k_man het volgende:
Ik overweeg binnenkort een weekendje Praag.

Paar vragen
- Hoe kom je het makkelijkst van het vliegveld in het centrum en v.v.?
- Is alles binnen het centrum zo'n beetje op loopafstand?
- Hoe is het openbaar vervoer geregeld? Zijn er bijv. aantrekkelijke dagkaarten of zoiets?
- Wat is een goed, centraal gelegen hotel dat niet meer dan ¤ 150 per nacht kost? Sax bijv.?
je kan ook een appartement nemen --> http://www.bohemia.nl/OverzichtIndex2.asp?Plaats=Praag&Type=Appartement%20Praag

ze liggen vaak supercentraal (bijv 5min lopen vanaf karelsbrug) en zijn ook erg groot. veel relaxter dan een hotel vind ik
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:00:25 #147
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_70609265
150 per nacht? WTF?

Ik ben met mijn vriendin in 't voorjaar een midweek in Praag geweest in hotel Pav, wat niet meer dan 450 euro was voor ons samen, inclusief vlucht en de hele reutemeteut.

Hotel Pav is klein maar fijn, vriendelijk personeel, op 5 minuten van de Karelsbrug, 5 minuten van de Wenceslas, érg centraal.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_70611960
Ik zat in Hotel Tiepolo (Praag 5, Smichov)...3 sterren. We hadden een groot appartement voor 4 personen inclusief een keuken, zag er netjes uit, afgesloten parkeerplaats, aardig personeel, prima ontbijtje en kostte 420¤ voor een week.

In het openbaar vervoer heb ik alleen gebruik gemaakt van de metro.Dus trams en bussen weet ik niet, maar de metro was in ieder geval goed te doen. Je betaald 100 kroon voor een dagkaart voor het openbaar vervoer volgens mij, dus valt best mee.

In het centrum is alles prima aan te lopen vond ik.
pi_70612327
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:00 schreef Xebber het volgende:
150 per nacht? WTF?

Ik ben met mijn vriendin in 't voorjaar een midweek in Praag geweest in hotel Pav, wat niet meer dan 450 euro was voor ons samen, inclusief vlucht en de hele reutemeteut.

Hotel Pav is klein maar fijn, vriendelijk personeel, op 5 minuten van de Karelsbrug, 5 minuten van de Wenceslas, érg centraal.
Goed, daar zit je dan dus voor een kleine ¤ 100 per nacht. Dan is een maximum van ¤ 150 voor een wat sjieker hotel toch niet zo extreem duur lijkt me.
  zondag 5 juli 2009 @ 16:21:18 #150
74461 Dutch_Courage
@ Praha, CZ
pi_70670205
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Het vliegveld heeft geen metro-station. Je moet eerst bus 119 pakken naar metrostation "Dejvicka". Daar kan je de metro pakken naar het centrum. Een enkeltje met de metro kost 18 kc en voor de bus ben je (geloof ik) 25 kc kwijt. Kost je dus in totaal 1,50 euro.
Het metro systeem is heel simpel en je kan vrijwel overal snel komen. Dan heb je natuurlijk ook nog de tram en de bus. Ze hebben hier ook kaartjes die meerdere dagen geldig zijn. Ik weet de prijs daar echter niet van. Ik heb zelf een maandkaart. Daarmee kan je voor omgerekend 24, euro onbeperkt gebruik maken van de metro, tram en bus. Ideaal.

Ik zit hier nu ondertussen een maand, en nog steeds hoor je elke keer weer dingen over een onbekende leuke bar of club. Qua stappen is dit toch wel een van de beste steden van Europa. Ongelooflijk hoeveel tenten er hier zitten. Vooral in de wijk waar ik woon stikt het ervan. Ik ben gisteren weer wezen stappen in een discotheek op kruipafstand van mijn huis. Super. En voor de prijs hoef je het niet te laten. Vanaf 18:00 uur na het werk gelijk de kroeg in, en vervolgens om 6 uur thuis kost me gemiddeld 20,- euro.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')