Tijdens het steunen van een lokale middenstander en mijzelf voorzien van de nodige proviand (vertaling: ik deed boodschappen) besloot ik dat ik wat te drinken wilde hebben, en liep het pad van de frisdrank in. Omdat ik in deze supermarkt nog niet zo vaak geweest was gaf ik mijn ogen eens goed de kost, waarbij een fles die met een vermoeden van groen was gekleurd mijn blik was te onderscheppen. Deze fles is van Bar-le-duc, heeft een groene dop, een transparant etiket en er staat op "Sprankelend mineraalwater met citroen". Ik besloot deze eens te proberen, en verwachtte een soort Spa Citron-kloon (wat zelf al weer een kloon is van 7-Up, maar dat terzijde)
Ik zit het nu te drinken, en over de smaak ben ik niet tevreden. Het smaakt niet naar sprankelend mineraalwater met citroen, het smaakt naar prikwater waar een meter naast de fles een citroen is langs komen rollen. Daarom besloot ik de fles wat beter te inspecteren.
Ik had eigenlijk van tevoren al een vermoeden kunnen hebben dat het niet zou smaken. Op het etiket staat namelijk "0 calorieën" (vooruit) "géén kunstmatige zoetstoffen" en "géén kunstmatige smaakstoffen". Alles wat er eventueel voor zou kunnen zorgen dat er een lekkere smaak aan zit is preventief geruimd bij de fabriek.
En dat is niet het enige. Een ondrinkbaar product is tot daar aan toe, maar de fabrikant vond het ook nodig om me vanaf het etiket te bekritiseren en te commanderen, getuige de volgende passage:
"Te bewaren uit de zon, op een nette, droge, koele en reukloze plaats"
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.