Nee, uithoudingsvermogen en sneller herstellen maakt inderdaad niks uit in voetbalquote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:41 schreef Yestuuur het volgende:
ik vind het geen probleem als voetballers wat doping gebruiken... je creativiteit, techniek, samenspel e.d. zijn toch het belangrijkst, in tegenstelling tot bijv. fietsen waarbij het voor 95% om je conditie en kracht gaat.
idd wat een geloel,, dat die mensen niet voor extra techniek what ever spuiten lijkt me logisch,, maar ipv 10km per wedstrijd 20km kunnen lopen, of actie op actie kunnen maken maakt wel degelijk uit want als je tegenstander niks gebruikt dan is ie gewoon veel sneller op en dan loop je hem gewoon voorbij op den duur..quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:50 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Nee, uithoudingsvermogen en sneller herstellen maakt inderdaad niks uit in voetbal!
het is onjuist te denken dat het 'probleem' van doping 'competitie-vervalsing' zou zijn in de zin van de ene gebruikt wel en de ander niet'...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:41 schreef Yestuuur het volgende:
ik vind het geen probleem als voetballers wat doping gebruiken... je creativiteit, techniek, samenspel e.d. zijn toch het belangrijkst, in tegenstelling tot bijv. fietsen waarbij het voor 95% om je conditie en kracht gaat.
Zo waar. Ik hoor het de arts nog zeggen: "met hartritmestoornissen kun je 100 worden". Later door andere artsen genuanceerd tot: "als je 99 jaar bent en 364 dagen kun je met die hartritmestoornis idd 100 jaar worden".quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:27 schreef RM-rf het volgende:
Wat wél een probleem van doping is, is dat sporters uiteindelijk niet die grens kennen en zelf kunnen aanhouden...
de grens van het moment waar ze onverantwoorde risico's gaan nemen, voor die ene top-prestatie...
Ook van de artsen kun je niet altijd op aan; dat deze bereid zijn die grens aan te houden, als ook die artsen betaald worden enkel voor die top-prestatie, en mogelijk een arts die terughoudend is qua medicatie, ontslagen kanworden voor een arts die bereid is verder te gaan en meer grenzen op te zoeken...
dat is ook wel zo, het helpt natuurlijk ook zeker. ik zeg alleen dat ik het een minder groot probleem vind dan bij sporten waar het voor 95% om conditie gaat. bovendien is doping ook geen wondermiddel waarmee je ipv 10 20 km kan lopen, hoogstens 20 ipv 19 ofzo. dat maakt bij duursporten net dan beetje verschil om te kunnen winnen, maar bij voetbal minder.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:34 schreef DAMH het volgende:
[..]
idd wat een geloel,, dat die mensen niet voor extra techniek what ever spuiten lijkt me logisch,, maar ipv 10km per wedstrijd 20km kunnen lopen, of actie op actie kunnen maken maakt wel degelijk uit want als je tegenstander niks gebruikt dan is ie gewoon veel sneller op en dan loop je hem gewoon voorbij op den duur..
Wiens probleem? van de onverantwoordelijke sporter misschien. niet de mijne. zoals ik al zei vind ik het zozo onzin om voor voetbal grote risico's te nemen in de zin van de grenzen opzoeken mbt tot doping. als ze er dan aan doodgaan... is dat hun eigen schuld vind ik. Mensen ( en sporters) hebben zelf de verantwoordelijkheid over hun lichaam.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:27 schreef RM-rf het volgende:
Wat wél een probleem van doping is, is dat sporters uiteindelijk niet die grens kennen en zelf kunnen aanhouden...
de grens van het moment waar ze onverantwoorde risico's gaan nemen, voor die ene top-prestatie...
Ook van de artsen kun je niet altijd op aan; dat deze bereid zijn die grens aan te houden, als ook die artsen betaald worden enkel voor die top-prestatie, en mogelijk een arts die terughoudend is qua medicatie, ontslagen kanworden voor een arts die bereid is verder te gaan en meer grenzen op te zoeken...
Sja je moet het zo zien, jij en ik vinden het onzin om risico te lopen voor voetbal,, maar hey hoeveel prutsers lopen in de Gym al wel niet te spuiten om alleen een beetje groter te zijn,, en wat winnen zij der mee?? helemaal niks,, Die voetballers daarintegen kunnen een beter contract verdienen, meer geld (betere club) betekent meer roem etc,, niet dat ik het dan alsnog zou doen maar hey of 2ton verdienen per jaar of 1miljoen...quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 12:01 schreef Yestuuur het volgende:
[..]
Wiens probleem? van de onverantwoordelijke sporter misschien. niet de mijne. zoals ik al zei vind ik het zozo onzin om voor voetbal grote risico's te nemen in de zin van de grenzen opzoeken mbt tot doping. als ze er dan aan doodgaan... is dat hun eigen schuld vind ik. Mensen ( en sporters) hebben zelf de verantwoordelijkheid over hun lichaam.
Wat een verhaalquote:12 oktober 2006
"Dopingdokter Fuentes behandelde ook spelers van Valencia"
Mendieta_gaizka_mfc_profile_2005 Volgens spelersmakelaar Ernesto Bronzetti behandelde de Spaanse dopingdokter Eufemiano Fuentes ook spelers van Valencia. Hij zei dit tegen de Romeinse radiozender Incontro. Bronzetti onderhandelt al jaren voor Spaanse clubs met Italiaanse ploegen. Zo zorgde hij voor de overgang van Gaizka Mendieta (foto) naar Lazio.
Bronzetti vindt het opmerkelijk dat spelers als Mendieta, Kily Gonzalez, Gerard en Farinos nooit meer het niveau uit hun goede tijd bij Valencia haalden. "Naar welke club de spelers van Valencia ook gingen, ze waren telkens een miskoop. Bovendien heeft men ook lange tijd geprobeerd de zaak-Fuentes te verhullen in Spanje."
De makelaar beweert dat Fuentes geen namen van voetballers heeft gegeven, omdat hij met de dood bedreigd werd. "We mogen niet vergeten dat Fuentes ook lange tijd voetballers behandelde en dat hij in Valencia woonde."
Nogal. Bovendien zou dat gelukkig wel weer impliceren dat de rest niet gebruikt.quote:Op maandag 29 oktober 2007 07:08 schreef De_Ananas het volgende:
Mjah, op zich zou het wel kunnen maar dan zijn we wel heel paranoia
quote:"Er kwam groen slijm uit onze mond"
Carlo Petrini, in de jaren 60 en 70 speler bij onder meer Genoa, Milan, Torino en Roma, heeft zijn boekje opengedaan over medische begeleiding. "We waanden ons onsterfelijk."
Petrini had al in 2001 in zijn biografie geschreven over doping, maar deed nu ook een boekje open op tv. "Ik heb geneesmiddelen genomen", zegt Petrini. "En daarnaast heb ik doping ondergaan. Ondergaan, ja."
"We kregen enkele injecties en konden blijven lopen, springen, vallen en voor doel opduiken. We voelden krachten door ons lichaam gaan die we nog nooit hadden gevoeld."
"Tijdens de match kwam groen slijm uit onze mond en erna bleef de energie nog uren stromen. Om 4u kregen we een klop en vielen als een blok in slaap." Petrini speelde in het jaar 1968-1969 voor Milan, maar speelde niet in de finale van de Europacup I.
"We waanden ons onsterfelijk"
Petrini zegt dat niemand stil stond bij de kwalijke gevolgen van de producten die ze kregen. "We waren 20 jaar", zegt de nu 60-jarige. "Dat is een leeftijd waarop je je nog onsterfelijk waant."
"Je denkt dat je niks kan overkomen en daarom discussieerden we er ook niet over. Elke dag waren er injecties. Sommige spelers deden het zelf, wellicht omdat ze geen vertrouwen hadden in de begeleiders van de ploeg", klinkt het.
"Het zou hypocriet zijn om te zeggen dat ik het nu niet meer zou doen. Maar als ze me op de gezondheidsgevaren hadden gewezen, zou ik het niet meer doen."
Die Italianen moeten eens een keer optyfen met hun nationalistische gezeik.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:11 schreef DIGGER het volgende:
In Italie is de discussie nu opgelaaid door een oordeel van buitenaf.
Situatie:
In December 2007 speelt Brescia thuis tegen Chievo en verliest met 0-3. Brescia president Corioni is boos op z'n elftal, daalt de catacomben in voor een crisis bespreking met de spelers in de kleedkamer.
Deze meeting durt een half uur.
Vervolgens gaan de opgeroepen spelers Mannini (Nu Napoli) en Possanzini (nog immer uitkomend voor Brescia) naar de doping controle, alwaar ze door dit voorval 5 minuten te laat arriveren.
Beide spelers testen negatief.
I.v.m. het schenden van de regels (het te laat komen) worden beide spelers een half jaar na data geschorst, voor 15 dagen.
De WADA (Wereld Anti Doping Agency) is het hier niet mee eens en gaat in beroep bij de TAS in Zwitserland.
Afgelopen donderdag de uitspraak, beide spelers zijn in beroep nu liefst 1 jaar geschorst, terwijl de enige fout begaan is dat ze 5 minuten te laat waren op de controle. Een controle die geheel negatief was (en dat dus 5 minuten eerder ook altijd geweest zou zijn).
Prima dat ze doping in de sport (en dus ook voetballerij) willen aanpakken, maar door zo'n actie maken ze zic direct weer zo ongeloofwaardig. Dit riekt gewoon weer naar willekeur wat het hele fundament, een goede consequente aanpak met straffen in lijn met de overtreding, direct weer op de helling zet.
In Italie beginnen dit weekend alle wedstrijden met een kwartier vertraging uit protest, omdat alles wat met voetbal te maken heeft, spelers, voetbalbond, clubs, ja zelfs de politiek, het falikant oneens is met de sanctie.
De WADA gaf in een verklaring aan dat de sanctie terecht was, Rasmussen is immers ook geschorst zonde rook getest en positief bevonden te zijn, maar de WADA vergeet voor het gemak even dat Rasmussen bewust heeft gelogen over zijn whereabouts om controles onmogelijk te maken, terwijl de spelers in deze zaak slechts 5 minuten te laat ten tonele verschenen maar negatief waren, en geen leugens verteld hebben.
Een hele slechte zaak.
Mwah, als de situatie is zoals zij hier geschetst is, dan kan ik me best voorstellen dat clubs dit niet pikken. Dopingbestrijding is goed, maar die achterlijke jacht zoals we dat vooral kennen vanuit het wielrennen slaat nergens op.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:29 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Die Italianen moeten eens een keer optyfen met hun nationalistische gezeik.
Ach, die Italianen geven alleen om zichzelf. Het is niet de eerste keer dat ze overruled worden doordat ze een belachelijk lage straf geven.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:35 schreef Breach het volgende:
[..]
Mwah, als de situatie is zoals zij hier geschetst is, dan kan ik me best voorstellen dat clubs dit niet pikken. Dopingbestrijding is goed, maar die achterlijke jacht zoals we dat vooral kennen vanuit het wielrennen slaat nergens op.
Belachelijke situatie, temeer omdat dat jaar schorsing nooit gegeven zou worden aan Christiano Ronaldo als hij vijf minuten te laat is. Maar dit is lekker makkelijk scoren en een statement maken.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:11 schreef DIGGER het volgende:
In Italie is de discussie nu opgelaaid door een oordeel van buitenaf.
Situatie:
In December 2007 speelt Brescia thuis tegen Chievo en verliest met 0-3. Brescia president Corioni is boos op z'n elftal, daalt de catacomben in voor een crisis bespreking met de spelers in de kleedkamer.
Deze meeting durt een half uur.
Vervolgens gaan de opgeroepen spelers Mannini (Nu Napoli) en Possanzini (nog immer uitkomend voor Brescia) naar de doping controle, alwaar ze door dit voorval 5 minuten te laat arriveren.
Beide spelers testen negatief.
I.v.m. het schenden van de regels (het te laat komen) worden beide spelers een half jaar na data geschorst, voor 15 dagen.
De WADA (Wereld Anti Doping Agency) is het hier niet mee eens en gaat in beroep bij de TAS in Zwitserland.
Afgelopen donderdag de uitspraak, beide spelers zijn in beroep nu liefst 1 jaar geschorst, terwijl de enige fout begaan is dat ze 5 minuten te laat waren op de controle. Een controle die geheel negatief was (en dat dus 5 minuten eerder ook altijd geweest zou zijn).
Prima dat ze doping in de sport (en dus ook voetballerij) willen aanpakken, maar door zo'n actie maken ze zic direct weer zo ongeloofwaardig. Dit riekt gewoon weer naar willekeur wat het hele fundament, een goede consequente aanpak met straffen in lijn met de overtreding, direct weer op de helling zet.
In Italie beginnen dit weekend alle wedstrijden met een kwartier vertraging uit protest, omdat alles wat met voetbal te maken heeft, spelers, voetbalbond, clubs, ja zelfs de politiek, het falikant oneens is met de sanctie.
De WADA gaf in een verklaring aan dat de sanctie terecht was, Rasmussen is immers ook geschorst zonde rook getest en positief bevonden te zijn, maar de WADA vergeet voor het gemak even dat Rasmussen bewust heeft gelogen over zijn whereabouts om controles onmogelijk te maken, terwijl de spelers in deze zaak slechts 5 minuten te laat ten tonele verschenen maar negatief waren, en geen leugens verteld hebben.
Een hele slechte zaak.
Euh? Hoe lang wil jij spelers schorsen die 5 minuten!!! te laat komen?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:54 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ach, die Italianen geven alleen om zichzelf. Het is niet de eerste keer dat ze overruled worden doordat ze een belachelijk lage straf geven.
Gaat erom dat ze in Italie alles adners doen dan dat de regels zijn. En dan vooral bij hun eigen spelersquote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:02 schreef VoreG het volgende:
[..]
Euh? Hoe lang wil jij spelers schorsen die 5 minuten!!! te laat komen?
Idd.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:54 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ach, die Italianen geven alleen om zichzelf. Het is niet de eerste keer dat ze overruled worden doordat ze een belachelijk lage straf geven.
Daarom kregen ze ook een schorsing van 15 dagen. 1 jaar is een beetje erg over the top nietwaar?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:48 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Gaat erom dat ze in Italie alles adners doen dan dat de regels zijn. En dan vooral bij hun eigen spelers
Als je weet dat je niet te laat moet komen daarvoor omdat er een straf op staat dan zorg je dat je op tijd bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |