abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52759801
Hoe kom ik daar van af?

Schoteltje bier hielp voor geen zier.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_52759854
Zout?
pi_52759911
Mja, ik zie alleen de slijmsporen 's ochtends. Kan dus niet op alle slakken zout gaan strooien.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:06:44 #4
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_52760021
Zo snel zijn die beestjes toch ook weer niet?
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_52760065
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 19:06 schreef Sjechov het volgende:
Zo snel zijn die beestjes toch ook weer niet?
Jij post zeker vaker zonder eerst alle berichten te lezen?
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:12:29 #6
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_52760186
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 19:02 schreef LostFormat het volgende:
Mja, ik zie alleen de slijmsporen 's ochtends. Kan dus niet op alle slakken zout gaan strooien.
Wellicht van de buurvrouw?
pi_52760331
Zet een grote pandabeerknuffel in de hoek van de kamer.
Slakken zijn bang voor panda's naar het schijnt
pi_52760442
zout voor de openingen leggen waar ze door naar binen komen en weg is je probleem
pi_52760473
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 19:21 schreef cyberbull het volgende:
zout voor de openingen leggen waar ze door naar binen komen en weg is je probleem
Tis me niet helemaal duidelijk vanwaar ze precies komen. Om nou heel m'n huis vol te strooien...
pi_52760582
Wat voor planten heb je in huis. Hosta daar zijn ze gek op.
Om 22.30 - 23.00 uur duiken die beesten meestal op. Maak rond die tijd een rondgang en je vind er genoeg.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:30:10 #11
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_52760641
Je moet overal indrustiėle lijm in je huis op de vloer smeren, dat duurt een halve dag voordat het droog is, en geheid zijn ze dan langs geweest! Vervolgens met een gasbrander allemaal verbranden!

pi_52760656
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 19:27 schreef Solingjan het volgende:
Wat voor planten heb je in huis. Hosta daar zijn ze gek op.
Om 22.30 - 23.00 uur duiken die beesten meestal op. Maak rond die tijd een rondgang en je vind er genoeg.
Geen.

Heb er ooit eens een betrapt en die de tuin ingeflikkerd. Maargoed, ben zowat altijd rond die tijd nog wakker en zie ze nooit rondlopen.
pi_52760741
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 19:30 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Geen.

Heb er ooit eens een betrapt en die de tuin ingeflikkerd. Maargoed, ben zowat altijd rond die tijd nog wakker en zie ze nooit rondlopen.
Doe het licht buiten maar eens aan rond 23.00 uur Dan zie je ze vast en zeker.
Die komen van een bepaalde plant. Kijk is of je een aangevrete plant hebt. Hoe groot zijn ze. 8 cm -10 cm??
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:37:49 #14
185631 Guncta
En un momento dado
pi_52760821
Slakkenkorrels.

Beetje uitkijken voor dieren.Je kan daarvoor eventueel een pvcbuisje bevestigen en daar wat korrels indoen.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:38:20 #15
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_52760835
Had ik ook ooit, die slijmsporen 's ochtends. Tot ik een keer wat later op de avond van de bank stapte en wat zachts onder m'n voet voelde.....
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:52:28 #16
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_52761189
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 19:08 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Jij post zeker vaker zonder eerst alle berichten te lezen?
Ik bedoel daarmee onder andere dat je kan zien waar ze langs komen, dus kun je je maatregelen nemen.
En ze zijn niet zo snel dat je dat mist ...
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_52761389
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 19:34 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Doe het licht buiten maar eens aan rond 23.00 uur Dan zie je ze vast en zeker.
Die komen van een bepaalde plant. Kijk is of je een aangevrete plant hebt. Hoe groot zijn ze. 8 cm -10 cm??
Ooit eens een naaktslak betrapt in m'n huiskamer. Was idd zo groot ongeveer.
Maar ik kom zowat nooit in m'n tuin, die interesseert me vrij weinig. Wil alleen die beesten niet in huis hebben.
pi_52761415
Ongediertebestrijding doen we in F&F

K&W >> F&F
pi_52761439
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 19:37 schreef Guncta het volgende:
Slakkenkorrels.

Beetje uitkijken voor dieren.Je kan daarvoor eventueel een pvcbuisje bevestigen en daar wat korrels indoen.
Slakkenkorrels? Die moet ik dan gewoon rondstrooien en vreten ze die zelf op ofzo? Waar haal ik zoiets?
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:07:36 #20
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_52761586
ik heb er soms ook last van,leg ook een lijn zout en is meestal wel afdoende.
  † In Memoriam † dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:11:47 #21
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52761707
Als ze van buiten komen doe je er niks tegen. Behalve de gaten dicht maken maar die zijn meestal niet te vinden of het zijn gewoon de ventilatiegaten. Kun je wel dure korrels aanschaffen maar de volgende dag wandelt er gewoon weer een nieuwe slak naarbinnen.
pi_52761766
Wij hebben die beesten ook in huis. Niets aan te doen in principe, iedereen heeft ze in onze wijk.
Ze komen bij ons uit diverse hoeken, moeilijk om erachter te komen waar precies origineel vandaan. Het is wel minder geworden nadat we alle kozijnen hebben vervangen en alle plintjes hebben geplaatst.

Het lijkt erop alsof de meesten onderaan de trap t huis binnenkomen. We zijn toevallig onder de trap de kast aan het opknappen en daar bleek ineens een luik onder de vloerbedekking te zitten. Daar hebben we een bus slakkenkorrels ingegooid. Verder hebben we alles goed gekit, dat zal ook schelen. Misschien gaan ze dan liever naar de buren als het bij ons moeilijker is.

Iedere avond voor we naar bed gaan, kijken we even in alle hoeken waar ze gewoonlijk vandaan komen, die beesten leven voornamelijk 's nachts bij ons. Mijn vriend is dan zo'n held dat hij ze op durft te pakken in een wc-papiertje en dan gooit hij ze in de wc. Niet echt humaan, maar als je ze buiten gooit pak je het probleem niet aan. Hoe minder slakken, hoe monder voortplanting, hoe minder slakken, etc.

Het worden er stukje bij beetje steeds minder, maar ik blijf het nog steeds echt een probleem vinden.
We kunnen niet zonder slippers naar de wc 's nachts. Altijd moet het licht aan als je naar de wc moet en dan wordt je daar weer wakker van. Pas had ik een nogal groot uitgevallen theedoek, die hing met een puntje op de vloer. 's Ochtends zaten er allemaal slakkensporen op mn aanrecht en snijplank!!
Als we de bank tegen de muur zetten kruipen ze daar ook op... Niet te geloven, die beesten terroriseren mn huis.

En dan hebben we in de tuin onder de schutting in de plantenbak ook nog een nest met huisjesslakken! In het voorjaar leven er honderden huisjesslakken in onze tuin. Niet overdreven. Gelukkig gaan we schutting en plantenbak er volgend jaar met de buurman uithalen.

Zo, heel verhaal, moest ook even mn slakfrustratie kwijt

Edit: voor we nieuwe kozijnen hadden, gooide ik buiten en binnen langs de kozijnen en deuren slakkenkorrels. Dat hielp echt wel een heel eind hoor. Er kwam nog wel eens wat langs via die weg, maar niet vaak.
Spoilers!
pi_52761867
Hehe, vind het gelijk ook meevallen bij mij.

Maargoed, had al zo'n vermoeden dat er vrij weinig aan te doen is. Kieren zat in m'n huis en ik heb weinig zin om daar wat tegen te gaan doen (ik woon antikraak, het loont de moeite niet). Zal de plekken waar ik meer sporen zie even bestrooien met zout en 's avonds/'s nachts even een rondje maken om te kijken of ik ze tegenkom.

[ Bericht 0% gewijzigd door LostFormat op 28-08-2007 20:47:11 ]
  † In Memoriam † dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:25:56 #24
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52762073
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 20:17 schreef LostFormat het volgende:
Hehe, vind het gelijk ook meevallen bij mij.

Maargoed, had al zo'n vermoeden dat er vrij weinig aan te doen is. Kieren zat in m'n huis en ik heb weinig zin om daar wat tegen te gaan doen (ik woon antikraak, het loont de moeite niet). Zal de plekken waar ik meer sporen zie even bestrooien met zout en 's avonds/'s nachts even een rondje maken om te kijken of ik ze tegenkomen.
Het is vaak (niet altijd) een combi van oudere huizen en veel groen eromheen. En je treft het dubbel want er zijn dit jaar heel veel slakken. Bij droogte gaan ze dood en dat hebben we weinig gehad deze zomer.

Bij mij zaten ze oa. regelmatig in de bestekbak Kon ik alles weer afwassen. Toen had ik het heldere idee om het houten bestek, houdt vaak vocht vast, er niet meer in te stoppen. Dat hielp. Kennelijk kwamen ze daar op af.

Het is een vervelend iets.
pi_52769633
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 20:25 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Bij mij zaten ze oa. regelmatig in de bestekbak Kon ik alles weer afwassen. Toen had ik het heldere idee om het houten bestek, houdt vaak vocht vast, er niet meer in te stoppen. Dat hielp. Kennelijk kwamen ze daar op af.

Het is een vervelend iets.
Omg, ik dacht dat het bij mij erg was, gatver!
Volgens mijn vriend en schoonfamilie stel ik me aan... Zij wonen al hun hele leven in deze wijk en weten niet beter. Ik weiger om me over te geven aan die slakken, het is mijn huis en ik tolereer gewoon geen ongedierte
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')