Het is ook nooit goed, hè? Die regel is er om de
niet welwillende nieuwe spelers (dat leek me toch wel logisch, maar ja) af te schrikken. Als je van plan bent om gewoon lekker mee te doen, hoef je dus niet eens bang te zijn voor die minpunten.
En natuurlijk is het gewoon een drastische maatregel, daarom zijn we er niet al te streng mee. Want als we het wel consistent uitvoeren is het weer gezeik. Dan zijn we weer streng, te veel met regeltjes bezig etc. (
nag nag). Maar het is gewoon zo dat het reteirritant is dat sommigen het verpesten voor de mensen die wel lekker meespelen. Een tijdje geleden was het namelijk echt te erg. Als alles daadwerkelijk zo soepel ging, waren die regeltjes in de eerste plaats helemaal niet nodig!
We hebben het er al eerder over gehad, er was eerst zelfs nog een andere regel met pluspunten, maar na wat wikken en wegen hebben we het zo gedaan. Tot nu toe geen problemen mee gehad. En dat kan zo blijven.
Maar we kunnen natuurlijk ook proberen het zonder die regel te doen, eens zien of het dan goed gaat. Anderen moeten ook maar even aangeven hoe of wat.
En de meerwaarde van het bijhouden van de punten per topic: ik denk dat de meeste anderen het wel fijn vinden. In andere topics kan het zijn dat er maar 5 punten in 1 heel topic worden vergeven, dan heeft het inderdaad niet heel veel nut om het steeds bij te houden. Maar hier worden er veel punten vergeven in 1 topic, dus dan loont het wel om het per topic bij te houden.
Maar misschien is het wel handig als anderen ook hierbij aangeven of zij het fijn vinden of niet. Voor sommigen is het wel spannend om te zien hoeveel punten ze nog moeten halen om bijv. ER in te halen (as if
![]()
), maar misschien denk ik fout en kan het de rest helemaal niks schelen.
Ik probeer dus uit te leggen waarom we het hier op deze manier doen (en volgens mij is het best logisch en goed georganiseerd hoe we het nu doen), maar ik sta ook open voor verbeteringen.