Op mijn werk maken we, zoals 99% van de loonslavenindustrie, gebruik van Outlook. Hartstikke handig hoor, mail, kalender, agenda, alles ineen. Alleen zijn er van die freaks die echt
zweren bij dat programma. Plannen álles in, van minuut 1 bij binnenkomst tot aan de laatste tellen vlak voor vijven.
"Ik keek daarnet in je Outlook-agenda en ik zag een heleboel lege plekken", zeggen dat soort psychopaten.
En waarom moet jij per se in
mijn agenda kijken?
"Hartstikke handig hoor, zo'n Outlook agenda. Kan je precies inplannen wat je die dag gaat doen. Je zal zien dat je daar heel rustig van wordt."
Ben ik aan het stressen dan? Dacht het niet. Ik mis nooit een afspraak, de belangrijkste zet ik idd in Outlook, de meeste onthoud ik gewoon, of ik schrijf het ergens op. Ik heb altijd mijn werk af, binnen gestelde deadlines en als iemand mij ad-hoc een opdracht geeft: no problem. Doe ik gewoon effe tussendoor. Tenzij ik er geen tijd voor heb, dan zeg ik dat oprecht en dan gaat de opdracht naar iemand anders. Ik ben van alles op de hoogte en als je mij, op welk moment van de dag ook, vraagt waar ik mee bezig ben, geef ik je open en eerlijk antwoord.
No hard feelings, maar: w a a r o m zou ik intensief van die Outlook agenda gebruik maken?
"Ja dan weten anderen precies waar je mee bezig bent. En bovendien kan jij ook zien waar anderen mee bezig zijn."
MAAR DAT WIL IK HELEMAAL NIET!
![]()
En bovendien: dat kan je mij toch gewoon
vragen? Ik hoef toch verdomme niet elke scheet vooraf te verantwoorden? Trouwens, ik wéét helemaal nooit precies wat ik de komende dag ga doen. Ik heb een zooi taken en daar kies ik er een paar van uit, die ik belangrijk vind. De rest komt morgen. Dáár word IK nou rustig van.
"Tja,
![]()
, zo kan je het ook bekijken."
Inderdaad. Slaaf van je time management theorieën. Af. Terug naar je leidinggevende functie.
"Zeg, als er iets is, kan je het altijd tegen me zeggen hè!"
![]()
Ja, het wordt inderdaad tijd dat ik je baan overneem.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 27-08-2007 18:39:24 ]