quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:31 schreef baNEEL het volgende:
Loopgidsen zijn handig, loop je nooit meer de verkeerde kant op![]()
Nee afstanden zag ik sowieso al niet gebeuren maar vind het wel leuk als ik gewoon een beetje meelopen met de rest... dat scheelt iig.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Loopgips betekent dat je weer enigszins verplaatsbaar bent. Meer niet. Je kan niet rennen, niet voetballen, en geen afstanden lopen. En je krijgt steenkoude tenen als je er geen sok omheen doet (maar dat staat natuurlijk knetter leip). Maar goed, het is beter, nou ja, minder slecht, dan echt immobiel gips zeg maar.
Ik zou gaan voor de stilzitmomenten (de kroegavonden dus). Qua mobiliteit ben je de rest maar tot last. Ook met loopgips.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:35 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Nee afstanden zag ik sowieso al niet gebeuren maar vind het wel leuk als ik gewoon een beetje meelopen met de rest... dat scheelt iig.
Hehe ik ben een skateboarder... das aan de ene kant de oorzaak maar aan de andere kant heb ik dus ook wel veel wijde broekenquote:Op maandag 27 augustus 2007 16:44 schreef Handschoen het volgende:
Heb het ook gehad met 3 gebroken middenvoetsbeentjes... Je kan er een stuk meer mee als normaal gips iig. Alleen zal je niet al je broeken aankunnen![]()
Gips is voor mietjes.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:26 schreef Thomas B. het volgende:
Oke ik heb dus vorige week maandag op twee plaatsen m'n voet gebroken... er zit in twee middenvoetsbeentjes een scheurtje (heb ik begrepen). Nu moet ik morgen weer naar het ziekenhuis en krijg, hopelijk, loopgips. Nu vroeg ik mij af, heeft iemand ervaring met dat spul? Kan ik dan weer een beetje normaal lopen en dingen doen enzo? Zit nu al een week met mn poot omhoog op de bank en dat is heel frustrerend... studieintroductie is ook begonnen vandaag dus dat mis ik ook al deels iig.
watvoor breuk had jij dan?quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:05 schreef Curri het volgende:
Je kunt je voet licht aan de grond zetten en gedeeltelijk lopen, maar erop steunen of afstanden langer dan 2m lopen lukt niet
Als je je linkervoet in het gips hebt, misschien dat je dan een automaat kan berijden. Lijkt me moeilijker (vrijwel onmogelijk) om het met je rechtervoet te doen...? Zelf geen ervaring mee though..quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:20 schreef KinkyGiraf het volgende:
Kun je er mee autorijden? Altijd afgevraagd.
dat dus iddquote:Op maandag 27 augustus 2007 18:42 schreef psychionyx het volgende:
[..]
Als je je linkervoet in het gips hebt, misschien dat je dan een automaat kan berijden. Lijkt me moeilijker (vrijwel onmogelijk) om het met je rechtervoet te doen...? Zelf geen ervaring mee though..
Ja. Tenzij je ergens met krukken kunt komen, en je iemand hebt die krukken voor je regelt.quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:04 schreef Lod het volgende:
Wat is het verschil tussen gewoon gips en loopgips? Houdt het in dat je met gewoon gips volledig immobiel bent?
Het moment om een hippe kilt uit te zoeken.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:44 schreef Handschoen het volgende:
Heb het ook gehad met 3 gebroken middenvoetsbeentjes... Je kan er een stuk meer mee als normaal gips iig. Alleen zal je niet al je broeken aankunnen![]()
Het gaat om een oude botbreuk in mijn kuitbeen een centimeter of 4 boven mijn enkelgewricht. Die is niet goed genezen dus er gaat een plaat tegenaan geschroefd worden. De behandelend arts deed alsof het niet zoveel impact zou hebben. Ik heb hem gevraagd of ik voor het loopgids niet zou kunnen bewegen maar hij deed alsof dat geen enkel probleem zou zijn. Als ik de verhalen hier zo lees zie ik het toch wat somberder in.quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:51 schreef Dr_Flash het volgende:
<<Opbeurend verhaal>>
oeh, nou, daar ben je lekker mee iddquote:Op maandag 27 augustus 2007 22:15 schreef Lod het volgende:
[..]
Het gaat om een oude botbreuk in mijn kuitbeen een centimeter of 4 boven mijn enkelgewricht. Die is niet goed genezen dus er gaat een plaat tegenaan geschroefd worden. De behandelend arts deed alsof het niet zoveel impact zou hebben. Ik heb hem gevraagd of ik voor het loopgids niet zou kunnen bewegen maar hij deed alsof dat geen enkel probleem zou zijn. Als ik de verhalen hier zo lees zie ik het toch wat somberder in.
Zat er ook mee idd, maar denk dat koppeling wel lastig wordt als je je enkel niet kan bewegen. Misschien kan ik af en toe effe die van mn pa lenen, want dat is een automaat...quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:20 schreef KinkyGiraf het volgende:
Kun je er mee autorijden? Altijd afgevraagd.
Klinkt hoopvol... hoor ik graagquote:Op maandag 27 augustus 2007 22:34 schreef Thrilled het volgende:
<verhaal>
Nou, nee dus. Misschien moet je nog een paar keer ff wat breken, dat bespaart dit soort onzin.quote:Op maandag 27 augustus 2007 22:34 schreef Thrilled het volgende:
Nou ik denk dat ik wel een goed antwoord kan geven op je vragenIk heb 5 weken geleden mijn middenvoetsbeentje gebroken en vermoedelijk mijn enkelbanden gescheurd, en heb 4 weken in loopgips gezeten.Vandaag is het er eindelijk afgehaald
Loopgips is in feite hetzelfde als ander gips, alleen zit er aan de onderkant van je voet een dubbele laag gips. In het ziekenhuis hebben ze dan een soort van schoen, die je moet klitteband rondom je gips moet vastmaken. In die schoen zit een flap die je ook over je tenen heen kan vouwen, en weer vast kan maken met klitteband. Ik had geen last van koude tenen, kon best lange afstanden lopen, en had veel steun aan het gips.
Autorijden gaat niet, omdat je je enkel niet kan draaien zoals je bij gas geven doet.. je zou wel heel je been naar voren kunnen bewegen om te gassen, maar dat gaat zéér onhandig, dus doe maar niet.
Bij loopgips kan je ook gewoon kiezen uit kleuren, ik had gewoon wit.. verder niks bijzonders..
Met loopgips ben je dus weer 100% mobiel! Ik kon zelfs in de laatste week een soort van huppelen toen er iets overkookte op het fornuis, waar ik snel bij moest zijn. Maar omdat de vorm van je zool keihard van het gips is, veert dat niet echt lekker mee en loop je wat houterig.
Maar nu het eraf is heb ik veel minder steun en moet ik weer ff wennen aan het lopen enzo.. is ook stuk gevoeliger, heb er een voetschimmel aan overgehoudenen nog maar niet te spreken over de stank die eraf kwam vandaag..
Ja, dat ik de afgelopen weken gewerkt heb, de hond heb uitgelaten, stukjes heb gewandeld door het bos is allemaal fictie, zit gewoon tussen mn oren, en de dokter verteld onzin als hij zegt dat ik loopgips heb en dat ik het 100% mag belasten?quote:Op maandag 27 augustus 2007 22:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, nee dus. Misschien moet je nog een paar keer ff wat breken, dat bespaart dit soort onzin.
Hehe, maar goed dat het niet in de winter was danquote:Op maandag 27 augustus 2007 19:16 schreef gronk het volgende:
[..]
Het moment om een hippe kilt uit te zoeken.![]()
...en het dragen van een kilt heeft nog het voordeel dat alle dames onder je kilt willen kijkenquote:Op maandag 27 augustus 2007 23:56 schreef Handschoen het volgende:
[..]
Hehe, maar goed dat het niet in de winter was dan![]()
Zoiets ja. Je voetbalt ook weer?quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:01 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Ja, dat ik de afgelopen weken gewerkt heb, de hond heb uitgelaten, stukjes heb gewandeld door het bos is allemaal fictie, zit gewoon tussen mn oren, en de dokter verteld onzin als hij zegt dat ik loopgips heb en dat ik het 100% mag belasten?
![]()
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zoiets ja. Je voetbalt ook weer?
Lekker lopen heb ik ook niet gezegd dat je dat ging doenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:08 schreef Thomas B. het volgende:
Heb best geluk gehad... volgens de dokter had ik twee mooie rechte breuken (jaja!) en hoef ik alleen maar drie weken met mn voet in het gips... kan ook m'n enkel bewegen enzo. Alleen echt lekker loopt het niet
mischien rare kick maar ik wou dit net zeggen ben jij een skateboarder ofzo?:P ik heb mijn voet nu ook in het verbandquote:Op maandag 27 augustus 2007 16:45 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Hehe ik ben een skateboarder... das aan de ene kant de oorzaak maar aan de andere kant heb ik dus ook wel veel wijde broeken
Wat een mooie sport is het toch ook. Sterkte.quote:Op zondag 3 oktober 2010 13:18 schreef AwesomeFace het volgende:
[..]
mischien rare kick maar ik wou dit net zeggen ben jij een skateboarder ofzo?:P ik heb mijn voet nu ook in het verband
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |