tuurlijk hoef je nie te betalen als je een onberispelijk strafblad hebt.quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:59 schreef Darkhelmet76 het volgende:
Kijk, dat zijn nou nog ns reacties waar ik wat aan heb. Interessant!
Ik zal even wat zaken duidelijk maken:
- Of ik de agenten wel of niet aankeek toen ik mn uitspraak deed weet ik niet meer. Ze zaten in de auto, en wij stonden daar zon 10 meter vanaf. Dus het is iig zeker niet zo dat ik ze recht in hun gezicht heb uitgescholden, zoals de agenten zelf verklaard hebben.
- Er is op geen enkele manier gesproken over een advocaat in wat voor vorm dan ook.
- Ze hebben me vóór elke verklaring gezegd dat ik geen antwoord hoefde te geven. Dat heb ik uiteraard wel gedaan. Ik vond t allemaal niet zo schokkend lijken als dat t was...
- Het enige waar ik voor getekend heb is [volgens mij] het inleveren en terugkrijgen van mn persoonlijke eigendommen. Ik heb geen schriftelijke verklaring gezien en/of getekend.
- Ik vond de boete van 350 euro ook ERG hoog, zeker als je ook nog n nacht moet zitten! En ja, het enige waarvoor die boete was is het beledigen van een ambtenaar in functie. Daarnaast heb ik nog een bekeuring van 50 euro gekregen voor openbare dronkenschap. Deze is vanmorgen vlak voor mn vrijlating uitgeschreven.
- Zoals ik in mn "correctie" al aangaf, een vriend van me heeft de 350 euro betaald, hij heeft ook de kwitantie gekregen, waar zijn naam op staat. Ik heb hem later het geld gewoon teruggegeven. [aangezien ik niet met pin mocht betalen op t bureau...]
- Deze "opgeschoten puber" zoals Argento mij noemt is 30 jaar oud, en maakt wel ns n lolletje met zn vrienden als ze allemaal een aantal biertjes ophebben. Is dat zo raar? Kijk, dat ik het niet had moeten doen, daar ben ik t helemaal mee eens! Het was n stomme actie van me. Maar om me voor zoiets een nacht vast te houden en ook nog eens 400 euro aan boetes mee te geven vind ik persoonlijk wel erg zwaar bestraft.
- Ik heb het "Juridische Loket" gebeld om eens te vragen wat zij ervan vonden. Zij vonden t ook erg zwaar allemaal, en ze raadden me aan om een klachtenbrief naar de plaatselijke politie te sturen. Daar zou het door een onafhankelijke commissie bekeken worden. Denkt iemand dat dit zin heeft?
Bedankt voor de interessante reacties!!
Kan ik dit ergens nazoeken??quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:39 schreef sempron2400 het volgende:
De officiële boete voor het beledigen van een agent in functie is 250 euro en geen gevanigenisstraf.
Nee, want er is geen officieël bedrag voor belediging. Dat bepaalt de OvJ namelijk steeds weer naar feiten en omstandigheden.quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:43 schreef Darkhelmet76 het volgende:
[..]
Kan ik dit ergens nazoeken??
Gerard van Klaveren of Wim Velings kennende (een ervan schijnt inmiddels vertrokken te zijn) wordt je klacht wel zeker serieus genomen. Dat is dan het poltitiegedeelte.quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:59 schreef Darkhelmet76 het volgende:
- Ik heb het "Juridische Loket" gebeld om eens te vragen wat zij ervan vonden. Zij vonden t ook erg zwaar allemaal, en ze raadden me aan om een klachtenbrief naar de plaatselijke politie te sturen. Daar zou het door een onafhankelijke commissie bekeken worden. Denkt iemand dat dit zin heeft?
Yep, de bon hebben ze vanmorgen uitgeschreven, ook daar heb ik niks van meegekregen [doordruk oid]quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:58 schreef Freeflyer het volgende:
de bon voor openbare dronkenschap hebben ze je gegeven net voordat je vertrok? hoe willen ze dat hard maken dan, heb je moeten blazen ofzo?
Jawelquote:Op maandag 27 augustus 2007 13:34 schreef Gunner het volgende:
[..]
Bespaar je de tijd en moeite. Woord van een agent zal altijd eerder geloofd worden dan jouw verhaal en bovendien is het je eigen schuld. Je hebt die opmerking gemaakt, en of het nu recht in het gezicht is geweest van die diender of niet, dat maakt voor de hele zaak natuurlijk niets uit.
Guess again mate...quote:Op maandag 27 augustus 2007 19:19 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Jawel
Volgens het openbaar ministerie is het niet strafbaar om een agent HOMO te noemen.
Zwaar aanvechten + melding maken van dwang (ook al is het niet zo, gewoon doen).
oh nee, daarom vervolgt de OvJ mensen die een agent homo noemen. Dat het soms wel en soms geen succes heeft, betekent niet dat het OM het niet strafbaar vindt.quote:Op maandag 27 augustus 2007 19:19 schreef TheThirdMark het volgende:
Volgens het openbaar ministerie is het niet strafbaar om een agent HOMO te noemen.
Ik lees zeer regelmatig dat het om 250 euro gaat, maar wist niet dat dit bedrag kan variëren.quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:46 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Nee, want er is geen officieël bedrag voor belediging. Dat bepaalt de OvJ namelijk steeds weer naar feiten en omstandigheden.
Maar mogelijk heeft sempron een bron, of roept hij maar wat?
Varieertquote:Op maandag 27 augustus 2007 19:28 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik lees zeer regelmatig dat het om 250 euro gaat, maar wist niet dat dit bedrag kan variëren.
Hij heeft twéé agenten beledigd; maar voor meer krijg je korting.quote:Op maandag 27 augustus 2007 19:28 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik lees zeer regelmatig dat het om 250 euro gaat, maar wist niet dat dit bedrag kan variëren.
Dit vind ik een vrij trieste strohalm. Als je het tegen je maat roept, maar hard genoeg zodat het onderwerp van de belediging jou kan horen, maakt het toch niet veel uit dat je ogen op dat moment misschien ergens anders op gericht waren.quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:59 schreef Darkhelmet76 het volgende:
- Of ik de agenten wel of niet aankeek toen ik mn uitspraak deed weet ik niet meer. Ze zaten in de auto, en wij stonden daar zon 10 meter vanaf. Dus het is iig zeker niet zo dat ik ze recht in hun gezicht heb uitgescholden, zoals de agenten zelf verklaard hebben.
Wie had je gewild?quote:- Er is op geen enkele manier gesproken over een advocaat in wat voor vorm dan ook.
Wel , het waren twéé tere zieltjes die je daar gekwetst hebt - en mag ik nog zeggen: Zonder enige aanleiding!quote:- Ik vond de boete van 350 euro ook ERG hoog, zeker als je ook nog n nacht moet zitten! En ja, het enige waarvoor die boete was is het beledigen van een ambtenaar in functie. Daarnaast heb ik nog een bekeuring van 50 euro gekregen voor openbare dronkenschap. Deze is vanmorgen vlak voor mn vrijlating uitgeschreven.
Prima toch? Zo zie je maar: Je bent nooit te oud om te leren. Het lesgeld was deze keer 350,- euro.quote:- Deze "opgeschoten puber" zoals Argento mij noemt is 30 jaar oud, en maakt wel ns n lolletje met zn vrienden als ze allemaal een aantal biertjes ophebben.
Natuurlijk!quote:Het was n stomme actie van me. Maar om me voor zoiets een nacht vast te houden en ook nog eens 400 euro aan boetes mee te geven vind ik persoonlijk wel erg zwaar bestraft.
Daar zou het door een onafhankelijke commissie bekeken worden. Denkt iemand dat dit zin heeft?
Bedankt voor de interessante reacties!!
Tuurlijk... jij laat je lekker voor homo uitmaken ten overstaan van weet ik hoeveel mensen als er van je verwacht wordt dat je de openbare orde handhaafd?quote:Op maandag 27 augustus 2007 22:23 schreef Aoristus het volgende:
Ik las in de krant dat het je 250 euries kon kosten, afhankelijk van de provincie waar je woont en de stoerheid van de agent. Tegenwoordig hebben agenten van die eczeemhuidjes in plaats van de olifantenhuid die je mag verwachten van de hermandad.
Helaas dus, je hebt de verkeerde snor te pakken
Even iets anders, als iemand homo noemen strafbaar is, dan kunnen we toch wachten op de zaak van het COC dat vindt dat homo's daarmee gediscrimineerd worden?quote:Op maandag 27 augustus 2007 19:27 schreef Argento het volgende:
[..]
oh nee, daarom vervolgt de OvJ mensen die een agent homo noemen. Dat het soms wel en soms geen succes heeft, betekent niet dat het OM het niet strafbaar vindt.
In de maatschappij van tegenwoordig is het 'algemeen bekend' dat homo, als het over straat geschreeuwd wordt naar iemand, een scheldwoord is. Daar hoeven we geen stommetje over te spelen. Ook al ben je homo, dan denk ik nog niet dat je er op zit te wachten. Lijkt me eigenlijk niet zo moeilijk.quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Even iets anders, als iemand homo noemen strafbaar is, dan kunnen we toch wachten op de zaak van het COC dat vindt dat homo's daarmee gediscrimineerd worden?
En hoe zit het dan als je een agent voor homo uitmaakt die dat daadwerkelijk is? Die kan dan met geen mogelijkheid ontkennen dat hij beledigd werd.
homoquote:Op maandag 27 augustus 2007 23:16 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Tuurlijk... jij laat je lekker voor homo uitmaken ten overstaan van weet ik hoeveel mensen als er van je verwacht wordt dat je de openbare orde handhaafd?
Dream on.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |