abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52732414
Er komt een politie auto aan en jij roept:

"Hee, daar heb je de homoflikkers"..

Wat verwachtte je nou zelf?

De 'gemiddelde' boete voor belediging is ongeveer 220,- euro. Als je het midden in een uitgaans gebied gaat roepen dan kan dat bedrag oplopen, dat soort dingen tellen mee.

Dat je de hele nacht hebt moeten zitten is een recht van je. Je hebt recht op nachtrust. In die tijd wordt er vaak niet gehoord, zeker niet als er alcohol in het spel is. Die tijd geldt van 00.00 uur en 09.00 uur.

Dat advocaat verhaal, de politie hoeft je geen advocaat te verschaffen.

Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat je ook voor je verklaring(en) getekend hebt, maar dat terzijde.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_52733143
De officiële boete voor het beledigen van een agent in functie is 250 euro en geen gevanigenisstraf. Maar uitgaansgebied, misschien is dat een verzwarende omstandigheid.

Die agenten zitten nu zeker en vast op een terrasje in Parijs te genieten (en misschien nog bezopen ook)...
  maandag 27 augustus 2007 @ 18:42:48 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52733247
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 17:59 schreef Darkhelmet76 het volgende:
Kijk, dat zijn nou nog ns reacties waar ik wat aan heb. Interessant!

Ik zal even wat zaken duidelijk maken:

- Of ik de agenten wel of niet aankeek toen ik mn uitspraak deed weet ik niet meer. Ze zaten in de auto, en wij stonden daar zon 10 meter vanaf. Dus het is iig zeker niet zo dat ik ze recht in hun gezicht heb uitgescholden, zoals de agenten zelf verklaard hebben.

- Er is op geen enkele manier gesproken over een advocaat in wat voor vorm dan ook.

- Ze hebben me vóór elke verklaring gezegd dat ik geen antwoord hoefde te geven. Dat heb ik uiteraard wel gedaan. Ik vond t allemaal niet zo schokkend lijken als dat t was...

- Het enige waar ik voor getekend heb is [volgens mij] het inleveren en terugkrijgen van mn persoonlijke eigendommen. Ik heb geen schriftelijke verklaring gezien en/of getekend.

- Ik vond de boete van 350 euro ook ERG hoog, zeker als je ook nog n nacht moet zitten! En ja, het enige waarvoor die boete was is het beledigen van een ambtenaar in functie. Daarnaast heb ik nog een bekeuring van 50 euro gekregen voor openbare dronkenschap. Deze is vanmorgen vlak voor mn vrijlating uitgeschreven.

- Zoals ik in mn "correctie" al aangaf, een vriend van me heeft de 350 euro betaald, hij heeft ook de kwitantie gekregen, waar zijn naam op staat. Ik heb hem later het geld gewoon teruggegeven. [aangezien ik niet met pin mocht betalen op t bureau...]

- Deze "opgeschoten puber" zoals Argento mij noemt is 30 jaar oud, en maakt wel ns n lolletje met zn vrienden als ze allemaal een aantal biertjes ophebben. Is dat zo raar? Kijk, dat ik het niet had moeten doen, daar ben ik t helemaal mee eens! Het was n stomme actie van me. Maar om me voor zoiets een nacht vast te houden en ook nog eens 400 euro aan boetes mee te geven vind ik persoonlijk wel erg zwaar bestraft.

- Ik heb het "Juridische Loket" gebeld om eens te vragen wat zij ervan vonden. Zij vonden t ook erg zwaar allemaal, en ze raadden me aan om een klachtenbrief naar de plaatselijke politie te sturen. Daar zou het door een onafhankelijke commissie bekeken worden. Denkt iemand dat dit zin heeft?

Bedankt voor de interessante reacties!!
tuurlijk hoef je nie te betalen als je een onberispelijk strafblad hebt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 27 augustus 2007 @ 18:43:13 #54
123497 Darkhelmet76
Strik je veter...
pi_52733264
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:39 schreef sempron2400 het volgende:
De officiële boete voor het beledigen van een agent in functie is 250 euro en geen gevanigenisstraf.
Kan ik dit ergens nazoeken??
Ruim appartement met garage in centrum van Sittard te koop! PM voor meer info!
www.botergeel.nl
pi_52733357
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:43 schreef Darkhelmet76 het volgende:

[..]

Kan ik dit ergens nazoeken??
Nee, want er is geen officieël bedrag voor belediging. Dat bepaalt de OvJ namelijk steeds weer naar feiten en omstandigheden.

Maar mogelijk heeft sempron een bron, of roept hij maar wat?
pi_52733556
quote:
- Ik heb het "Juridische Loket" gebeld om eens te vragen wat zij ervan vonden. Zij vonden t ook erg zwaar allemaal, en ze raadden me aan om een klachtenbrief naar de plaatselijke politie te sturen. Daar zou het door een onafhankelijke commissie bekeken worden. Denkt iemand dat dit zin heeft?
Gerard van Klaveren of Wim Velings kennende (een ervan schijnt inmiddels vertrokken te zijn) wordt je klacht wel zeker serieus genomen. Dat is dan het poltitiegedeelte.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 27 augustus 2007 @ 18:58:11 #57
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_52733676
de bon voor openbare dronkenschap hebben ze je gegeven net voordat je vertrok? hoe willen ze dat hard maken dan, heb je moeten blazen ofzo?
Neerkomen wel!
  maandag 27 augustus 2007 @ 19:16:17 #58
123497 Darkhelmet76
Strik je veter...
pi_52734221
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:58 schreef Freeflyer het volgende:
de bon voor openbare dronkenschap hebben ze je gegeven net voordat je vertrok? hoe willen ze dat hard maken dan, heb je moeten blazen ofzo?
Yep, de bon hebben ze vanmorgen uitgeschreven, ook daar heb ik niks van meegekregen [doordruk oid]
En nee, ik heb niet hoeven blazen/bloedproef/whatever....
Ruim appartement met garage in centrum van Sittard te koop! PM voor meer info!
www.botergeel.nl
pi_52734258
Openbare dronkenschap kan ook op andere manieren bewezen worden.
pi_52734286
Hoeft ook helemaal niet voor openbare dronkenschap. Dat is gewoon een waarneming. Jij ziet toch ook wel of iemand gezopen heeft of niet?
Geef mij maar Amsterdam
  maandag 27 augustus 2007 @ 19:19:35 #61
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_52734343
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:34 schreef Gunner het volgende:

[..]

Bespaar je de tijd en moeite. Woord van een agent zal altijd eerder geloofd worden dan jouw verhaal en bovendien is het je eigen schuld. Je hebt die opmerking gemaakt, en of het nu recht in het gezicht is geweest van die diender of niet, dat maakt voor de hele zaak natuurlijk niets uit.
Jawel

Volgens het openbaar ministerie is het niet strafbaar om een agent HOMO te noemen.
Zwaar aanvechten + melding maken van dwang (ook al is het niet zo, gewoon doen).
pi_52734432
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 19:19 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Jawel

Volgens het openbaar ministerie is het niet strafbaar om een agent HOMO te noemen.
Zwaar aanvechten + melding maken van dwang (ook al is het niet zo, gewoon doen).
Guess again mate...

'Homo' tegen agent in Meppel wel strafbaar

En wat bedoel je met 'melding maken van dwang, ook al is het niet zo'
pi_52734603
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 19:19 schreef TheThirdMark het volgende:
oh nee, daarom vervolgt de OvJ mensen die een agent homo noemen. Dat het soms wel en soms geen succes heeft, betekent niet dat het OM het niet strafbaar vindt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_52734647
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:46 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Nee, want er is geen officieël bedrag voor belediging. Dat bepaalt de OvJ namelijk steeds weer naar feiten en omstandigheden.

Maar mogelijk heeft sempron een bron, of roept hij maar wat?
Ik lees zeer regelmatig dat het om 250 euro gaat, maar wist niet dat dit bedrag kan variëren.
pi_52735173
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 19:28 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik lees zeer regelmatig dat het om 250 euro gaat, maar wist niet dat dit bedrag kan variëren.
Varieert
pi_52735187
Want homoflikker is een dubbelwoord.
pi_52735649
Je hebt geschikt dus ik denk niet dat je nog in beroep kunt.
pi_52737979
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 19:28 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Hij heeft twéé agenten beledigd; maar voor meer krijg je korting.
pi_52738350
quote:
- Of ik de agenten wel of niet aankeek toen ik mn uitspraak deed weet ik niet meer. Ze zaten in de auto, en wij stonden daar zon 10 meter vanaf. Dus het is iig zeker niet zo dat ik ze recht in hun gezicht heb uitgescholden, zoals de agenten zelf verklaard hebben.
Dit vind ik een vrij trieste strohalm. Als je het tegen je maat roept, maar hard genoeg zodat het onderwerp van de belediging jou kan horen, maakt het toch niet veel uit dat je ogen op dat moment misschien ergens anders op gericht waren.
Als je dat raar vindt, roep dan de volgende keer bij je ouders eens keihard tegen de kat 'wat een waardeloze *@$%&@#!$ vader/moeder heb ik zeg!" - en probeer dan eens vol te houden dat ze net moeten doen alsof ze niets gehoord hebben omdat jij naar de kat keek.
quote:
- Er is op geen enkele manier gesproken over een advocaat in wat voor vorm dan ook.
Wie had je gewild?
Matlock?
quote:
- Ik vond de boete van 350 euro ook ERG hoog, zeker als je ook nog n nacht moet zitten! En ja, het enige waarvoor die boete was is het beledigen van een ambtenaar in functie. Daarnaast heb ik nog een bekeuring van 50 euro gekregen voor openbare dronkenschap. Deze is vanmorgen vlak voor mn vrijlating uitgeschreven.
Wel , het waren twéé tere zieltjes die je daar gekwetst hebt - en mag ik nog zeggen: Zonder enige aanleiding!
quote:
- Deze "opgeschoten puber" zoals Argento mij noemt is 30 jaar oud, en maakt wel ns n lolletje met zn vrienden als ze allemaal een aantal biertjes ophebben.
Prima toch? Zo zie je maar: Je bent nooit te oud om te leren. Het lesgeld was deze keer 350,- euro.
Ps is er geen smiley met een opgeheven vingertje?
quote:
Het was n stomme actie van me. Maar om me voor zoiets een nacht vast te houden en ook nog eens 400 euro aan boetes mee te geven vind ik persoonlijk wel erg zwaar bestraft.
Daar zou het door een onafhankelijke commissie bekeken worden. Denkt iemand dat dit zin heeft?
Bedankt voor de interessante reacties!!
Natuurlijk!
Doen!
Dat het allemaal niet al te slim was weten we wel, maar het is inderdaad geen milde boete.
Schrijf een ontzettend lieve brief, met excuses aan de agenten, en dronkenschap is geen excuus en de hele rambam.
Zeg dat je geen kwijtschelding verwacht of vraagt maar dat je de boete te hoog vindt.

Best kans dat je korting krijgt!
  FOK!fotograaf maandag 27 augustus 2007 @ 22:17:38 #70
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_52739479
tvp
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  maandag 27 augustus 2007 @ 22:23:58 #71
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52739609
Ik las in de krant dat het je 250 euries kon kosten, afhankelijk van de provincie waar je woont en de stoerheid van de agent. Tegenwoordig hebben agenten van die eczeemhuidjes in plaats van de olifantenhuid die je mag verwachten van de hermandad.
Helaas dus, je hebt de verkeerde snor te pakken
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_52740753
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 22:23 schreef Aoristus het volgende:
Ik las in de krant dat het je 250 euries kon kosten, afhankelijk van de provincie waar je woont en de stoerheid van de agent. Tegenwoordig hebben agenten van die eczeemhuidjes in plaats van de olifantenhuid die je mag verwachten van de hermandad.
Helaas dus, je hebt de verkeerde snor te pakken
Tuurlijk... jij laat je lekker voor homo uitmaken ten overstaan van weet ik hoeveel mensen als er van je verwacht wordt dat je de openbare orde handhaafd?

Dream on.
pi_52741255
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 19:27 schreef Argento het volgende:

[..]

oh nee, daarom vervolgt de OvJ mensen die een agent homo noemen. Dat het soms wel en soms geen succes heeft, betekent niet dat het OM het niet strafbaar vindt.
Even iets anders, als iemand homo noemen strafbaar is, dan kunnen we toch wachten op de zaak van het COC dat vindt dat homo's daarmee gediscrimineerd worden?

En hoe zit het dan als je een agent voor homo uitmaakt die dat daadwerkelijk is? Die kan dan met geen mogelijkheid ontkennen dat hij beledigd werd.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_52741505
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 23:39 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Even iets anders, als iemand homo noemen strafbaar is, dan kunnen we toch wachten op de zaak van het COC dat vindt dat homo's daarmee gediscrimineerd worden?

En hoe zit het dan als je een agent voor homo uitmaakt die dat daadwerkelijk is? Die kan dan met geen mogelijkheid ontkennen dat hij beledigd werd.
In de maatschappij van tegenwoordig is het 'algemeen bekend' dat homo, als het over straat geschreeuwd wordt naar iemand, een scheldwoord is. Daar hoeven we geen stommetje over te spelen. Ook al ben je homo, dan denk ik nog niet dat je er op zit te wachten. Lijkt me eigenlijk niet zo moeilijk.

En dan gaat het erom of je je als agent beledigd voelt, en hoe je dat motiveert.
  maandag 27 augustus 2007 @ 23:52:46 #75
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52741580
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 23:16 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Tuurlijk... jij laat je lekker voor homo uitmaken ten overstaan van weet ik hoeveel mensen als er van je verwacht wordt dat je de openbare orde handhaafd?

Dream on.
homo
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')