abonnement Unibet Coolblue
pi_52721048


Voornaam: Lucian
Achternaam: Sanmartean
Geboortedatum: 13-03-1980
Geboorteplaats: Bistrita, Roemenië
Nationaliteit: Roemenië
Speler van: FC Utrecht


98/99 Gloria Bistrita 1 0
99/00 Gloria Bistrita 9 0
00/01 Gloria Bistrita 26 2
01/02 Gloria Bistrita 27 3
02/03 Gloria Bistrita 25 7
03/04 Panathinaikos 18 1
04/05 Panathinaikos 6 0
05/06 Panathinaikos 0 0
06/07 Panathinaikos 0 0
06/07 FC Utrecht 1 0
07/08 FC Utrecht 2 0



Deze voormalige Roemeens International, brak op jonge leeftijd door bij de club in zijn geboorteplaats, Gloria Bistrita.

Na 3 seizoenen de smaakmaker te zijn geweest daar, en door vele scouts gevolgd te zijn, vertrok <De nieuwe Platini> verrassend naar Griekenland, om daar zijn geluk te beproeven bij Panathinaikos.

Dat geluk bleek van korte duur, ondanks dat ie door medespelers en publiek zeer gewaardeerd werd, is ie 2 seizoenen lang niet opgesteld, vanwege een conflict met de voorzitter van de club.

Na 2 jaar heeft ie een arbitragezaak gewonnen, en kon ie transfer-vrij vertrekken, waarna FC Utrecht hem in de 2e transferperiode vorig jaar voor de neus van AZ wegkaapte, en hem de kans gaf weer topfit te worden.

Vorig seizoen heeft ie zo’n 60 minuten kunnen voetballen, en kwakkelde ie vooral met blessures en pijntjes, maar na een intensieve training deze zomer met conditie-trainer Rob Druppers, lijkt ie met de week fitter te worden, en kunnen we in Utrecht genieten van zijn onnavolgbare passeerbewegingen, en het feit dat de bal tijdens het dribbelen haast aan zijn voeten gelijmd lijkt te zijn.

Als ie fit blijft kan ie zo mee met de Europese top, tot die tijd ga ik extra van ‘m genieten.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_52721290
Als hij echt zo goed is kan PSV hem volgend jaar mooi kopen.
History became legend, legend became myth.
pi_52721539
Jaja het lichtpuntje in de Utrechtse selectie

Erg leuk om naar te kijken in ieder geval. Hopelijk raakt hij niet geblesseerd dit jaar. Kunnen wij ook eens een speler voor meerdere miljoenen verkopen volgend jaar...
pi_52721584
Wij hebben er ook zo eentje die uit Roemenie komt, aardig kan voetballen alleen van glas is.
Ruilen?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 27 augustus 2007 @ 11:13:16 #5
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_52721623
Een speler waarvoor je naar het stadion gaat. Bizar dat een speler met zijn kwaliteiten zo weinig wedstrijden heeft gespeeld de afgelopen 4 jaar. FC Utrecht durfde het risico aan in hem te investeren, derhalve hoop ik dat hij bij FC Utrecht het volledige seizoen zichzelf weer in de kijker kan spelen. Is het een links- of rechtspoot?
pi_52721625
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:11 schreef Pritt het volgende:
Wij hebben er ook zo eentje die uit Roemenie komt, aardig kan voetballen alleen van glas is.
Ruilen?
Voor Nellisse?
pi_52721683
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:13 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Voor Nellisse?



Ot; hadden ze die gozer niet drie jaar eerder kunnen halen?
pi_52721710
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:13 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Is het een links- of rechtspoot?
Volgens mij is ie tweebenig.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 27 augustus 2007 @ 11:19:12 #9
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_52721749
Enige sterspeler van de selectie. Er wordt veel van hem verwacht, ik ben benieuwd!
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_52721753
Jah, dat dit topic steeds groter wordt is wel duidelijk.
pi_52721783
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:19 schreef fembol het volgende:
Jah, dat dit topic steeds groter wordt is wel duidelijk.
Mede dankzij jou.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_52721854
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:20 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Mede dankzij jou.
GGD
  maandag 27 augustus 2007 @ 11:42:15 #13
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_52722294
Zijn techniek toont overeenkomsten met een andere Roemeen die ooit bij Feyenoord speelde, Ioan Sabau.
  maandag 27 augustus 2007 @ 11:42:59 #14
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_52722319
Vervelende van dit soort spelers voor clubs als FC Utrecht is dat hij met een beetje pech in de winterstop al vertrokken is als hij zo blijft voetballen.
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_52722358
quote:
Buter: ‘Sanmartean is niet te houden voor FC Utrecht’

--------------------------------------------------------------------------------

Datum: 27-aug-2007 10:12

Door Bart Vlietstra

Met een aantal venijnige zaalvoetbalacties vormde Lucian Sanmartean de enige angel in het spel van FC Utrecht tijdens de eerste twee competitiewedstrijden. Met name afgelopen weekeinde tegen FC Twente (2-2) was de Roemeense balvirtuoos (27) op dreef. “Zeer prettig om zo’n speler in je midden te hebben,” zegt Joost Broerse die de 0-1 binnentrapte uit een vrije trap die door zijn aalvlugge ploeggenoot werd verdiend. “We raken steeds beter op elkaar ingespeeld. Krijgen steeds beter door hoe hij denkt en beweegt.”

Sanmartean staat al een half jaar bij FC Utrecht, dat hem voor de neus van AZ wegkaapte, onder contract, maar speelde pas zijn derde competitieduel voor de formatie van Wim van Hanegem. Hij kampte lange tijd met spier- en gewrichtsblessures. Bij zijn vorige werkgever Panathinaikos speelde hij door diverse conflicten in drie seizoenen slechts zes wedstrijden. Nu lijkt hij definitief ontbrandt. “Hij heeft zijn draai gevonden,” ziet Broerse. “Leuk voor de club. Ze hebben bij FC Utrecht al eerder van die speciale spelers gehad die de hele ploeg in één klap beter maken. Zoals Hans Visser, Edwin Gorter en Didier Martel. We gaan nog veel plezier aan hem beleven.”

Bij FC Utrecht staat de Roemeen, die een relatie heeft met de Roemeense hardloopster Maria Rus, nog twee seizoenen onder contract. Technisch directeur Piet Buter verwacht niet dat Sanmartean volgend seizoen nog in de Domstad actief is. “Hij is niet te houden voor deze club, dat zie je nu al. Hij is veel te goed en te ambitieus. Die jongen kan een topclub aan. Het heeft geen zin om hem een nieuw contract aan te bieden.”
Sportweek.nl
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_52722507
Pff hij moet er juist alles aan doen om deze jongen bij Utrecht te houden.
  maandag 27 augustus 2007 @ 11:59:54 #17
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_52722722
Slappe houding van Piet Buter.....
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  maandag 27 augustus 2007 @ 12:01:07 #18
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52722750
quote:
...de Roemeense hardloopster Maria Rus
Zou je niet denken.
pi_52723102
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:01 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Zou je niet denken.


Trouwens een slappe houding ja, hij moet blij zijn na 3,5 jaar niet spelen.
pi_52723138
Ik vind het niet slap, eerder realistisch.

Als ie de rest van het seizoen heel blijft, en zo blijft voetballen, dan is ie onhoudbaar voor een club als Utrecht.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_52723601
Maar waarom moet je dat nu al en op deze manier naar buiten brengen. Hij moet gewoon alles in het werk stellen om deze jongen langer bij Utrecht te laten voetballen. En niet nu al, na die paar wedstrijden, dit soort dingen gaan roepen.
pi_52723775
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 12:38 schreef Utca het volgende:
Maar waarom moet je dat nu al en op deze manier naar buiten brengen. Hij moet gewoon alles in het werk stellen om deze jongen langer bij Utrecht te laten voetballen. En niet nu al, na die paar wedstrijden, dit soort dingen gaan roepen.
Hij laat ook op de trainingen zien dat ie veel en veel beter is dan de rest, Buter is gewoon realistisch, klaar.

Of had je liever gehad dat ie zou zeggen dat Utrecht er alles aan zou doen om 'm nog 4 jaar vast te leggen, terwijl dat natuurlijk absoluut niet gaat gebeuren ?

Die Sanmartean is ook niet gek, die wil heus nog wel richting de top, ik koester elke wedstrijd die ie nog voor ons speelt, en als ie dan straks echt niet meer te houden is, vangen we er nog een leuk centje voor ook, en hebben we van Sanmartean kunnen genieten.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 27 augustus 2007 @ 12:48:52 #23
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_52723837
Ik moet nog maar zien of hij meer dan 25 wedstrijden speelt dit jaar. Als dat hem lukt, is hij niet meer te houden nee.
pi_52803305
TT klopt niet meer, hij wordt niet steeds groter.
Wacht, ik zal 'm es een schopje geven...
pi_52803370
Lijkt me wat ik tot nu toe heb gezien een prima spelert op om '10' te hebben. Hoop dat Ajax hem in de gaten gaat houden en dat de medische staf van FC Utrecht wonderen kan verrichtten door hem meer dan 20 wedstrijden te laten spelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')