abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 augustus 2007 @ 20:24:44 #1
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_52706923

Aanstaande zondag, 2 september, om 12:30 trappen VVV Venlo en Roda JC in de Koel af voor de eerste Limburgse derby van het huidige seizoen. Het is de eerste Limburgse derby sinds het seizoen 2001 - 2002. Roda speelde toen op de laatste speeldag de uitwedstrijd tegen het al gedegradeerde Fortuna Sittard. De wedstrijd eindigde in bloedeloos 0-0 gelijkspel.

Enkele links:
VVV Venlo
Roda JC

Uitslagen historie:
VVV Venlo - Roda JC 0 - 2 za 13 jul 2002 (Vriendschappelijk)
VVV Venlo - Roda JC 0 - 2 wo 28 feb 1996 (Beker)
VVV Venlo - Roda JC 2 - 2 za 23 apr 1994 (Competitie)
VVV Venlo - Roda JC 1 - 3 za 17 aug 1991 (Competitie)
VVV Venlo - Roda JC 2 - 2 za 20 aug 1988 (Competitie)
VVV Venlo - Roda JC 0 - 0 za 06 feb 1988 (Competitie)
VVV Venlo - Roda JC 0 - 4 za 04 okt 1986 (Competitie)
VVV Venlo - Roda JC 2 - 1 za 30 nov 1985 (Competitie)
VVV Venlo - Roda JC 1 - 2 zo 06 dec 1964 (Beker)

[ Bericht 7% gewijzigd door DarkShine op 26-08-2007 20:30:41 ]
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_52706960
Wat hebben we er lang op moeten wachten maar we hebben er weer 1!
|De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
  zondag 26 augustus 2007 @ 20:28:00 #3
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_52707017
Ik denk dat het 1-1 wordt.
Gourmetten of steengrillen?
pi_52714587
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:28 schreef Silenus het volgende:
Ik denk dat het 1-1 wordt.
Ha ja, de derby uitslag bij uitstek.
  maandag 27 augustus 2007 @ 00:15:11 #5
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_52714826
Zonder gekheid, hoeveel KM ligt er tussen Venlo en Kerkrade?
NAAR HET ANDERE FORUM!
  maandag 27 augustus 2007 @ 00:26:59 #6
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_52715158
kilometer of 70, het is dat Venlo in Limburg ligt. Dat heeft nog een beetje een derbysfeertje.
pi_52715387
Een Limburgse derby!

Wie blijft daar nou niet voor thuis!
pi_52718471
Kom op zeg.... dan is NEC-AGOVV zeker ook een derby
  maandag 27 augustus 2007 @ 05:33:11 #9
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_52718530
Ik mis bij de uitslagen het verlies van 2 jaar geleden .
Forza Roda
  maandag 27 augustus 2007 @ 09:00:38 #10
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52719302
Ik beschouw het eigenlijk niet echt als derby.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  maandag 27 augustus 2007 @ 09:26:06 #11
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_52719581
-

[ Bericht 100% gewijzigd door DarkShine op 27-08-2007 09:27:41 ]
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 27 augustus 2007 @ 09:27:06 #12
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_52719602
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 00:15 schreef DutchGooner het volgende:
Zonder gekheid, hoeveel KM ligt er tussen Venlo en Kerkrade?
Toch leeft de match wel meer dan een gewone match aan beide kanten. Het is geen derby tegen MVV of Fortuna, maar wel een die meer leeft dan een andere match.
Planning:
-
  maandag 27 augustus 2007 @ 09:48:01 #13
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_52720032
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 09:27 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Toch leeft de match wel meer dan een gewone match aan beide kanten. Het is geen derby tegen MVV of Fortuna, maar wel een die meer leeft dan een andere match.
Dat is wel waar, het is interessanter dan pak m beet Roda-Excelsior, maar dat komt volgens mij doordat we al jeren geen echte derby gespeeld hebben.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  maandag 27 augustus 2007 @ 10:20:39 #14
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_52720589
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 09:48 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is wel waar, het is interessanter dan pak m beet Roda-Excelsior, maar dat komt volgens mij doordat we al jeren geen echte derby gespeeld hebben.
Laten we Sittard of Maastricht maar loten voor een uitwedstrijd in de Beker!
Planning:
-
pi_52724121
Forza VVV!
*
  woensdag 29 augustus 2007 @ 11:05:24 #16
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_52775363
quote:
Onbeslist

Zondag spelen VVV-Venlo en Roda JC voor het eerst sinds lange tijd weer een derby op het hoogste niveau. Ik heb bij beide verenigingen gespeeld en kan daarom goed de verschillen en overeenkomsten tussen beide clubs beoordelen. Zowel in Kerkrade als Venlo heerst een warme en gezellige sfeer. Bij Roda is die sfeer echter een middel om te presteren, terwijl het bij VVV een doel op zich is. Ik vind bij Roda JC de topsportcultuur beter verzorgd. Iedere minuut van de training wordt er scherpte verwacht, je speelt namelijk zoals je traint. Zo werd ik in mijn tijd bij Roda JC door Achterberg en Stevens al aan het begin van een training luidruchtig gecorrigeerd als de bal na de aanname maar iets te ver wegsprong. Hierdoor werd mijn aanname steeds beter. Bij VVV maakte niemand zich daar druk om. Een simpel voorbeeld, maar in topsport gaat het om details. Een kritische opmerking was niet om iemand te kwetsen, maar om iemand beter te maken. Omdat dat bij Roda JC van elkaar gepikt werd, ontstond er een sfeer waarin we elkaar beter maakten.

Het is zondag ook de wedstrijd tussen de twee geldschieters. Nol Hendriks en Hai Berden, die beiden dankzij keihard werken en een prima zakelijk instinct zowel hun bedrijf als hun club succesvol hebben gemaakt.

Het is de wedstrijd van het jaar voor de fans van VVVVenlo, die zich afzetten tegen de Koempels van Roda JC, omdat Roda in het verleden steeds de beste spelers uit de Koel wegkaapte. Toch ondervond ik van beide supportersgroeperingen veel warmte na een koude start.

Vanaf het moment dat supporters ervaren dat jij als speler ook voor de fans klaarstaat, ontstaat er wederzijds respect. Uiteraard helpen prestaties op het veld dit proces te versnellen.

Het is echter vooral de strijd tussen de grote en de kleine broer. Het grote Roda JC heeft als doelstelling Europees voetbal, terwijl het kleine VVV-Venlo lijfsbehoud zal vieren als een kampioenschap. En feesten kunnen ze in Venlo veel beter dan ergens anders. Het is de strijd om het kampioenschap van Limburg, een heuse derby. En die eindigen meestal onbeslist.

Maurice Graef

Bron: LD
Planning:
-
  woensdag 29 augustus 2007 @ 11:10:49 #17
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52775475
hup venlo, zie roda toch meer als concurrent

Kan dit jaar voor de twentse derby ook wel een topic gaan openen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_52775571
Ik hoop ook dat Venlo wint.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 13:06:28 #19
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_52778339
Ik weet dat we een heel zwaar middagje gaan krijgen in Venlo... VVV speelde afgelopen weekend zeker niet slecht en dat is een enorme opsteker voor ze.
Planning:
-
pi_52778625
Hup Roda

Bloed, zweet en tranen!
  donderdag 30 augustus 2007 @ 09:09:25 #21
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_52802958
quote:
'VVV - Roda splitst Limburg in noord en zuid'
De vice-voorzitters van VVV en Roda JC zijn partners bij advocatenkantoor Boels Zanders: Jan Zanders en Olaf van Eijndhoven. Hun vooruitblik op de derby.

Wie is favoriet: VVV of Roda JC? Zanders: „Dat is geen moeilijke vraag, VVV natuurlijk!” Van Eijndhoven: „Roda JC, maar dat zal je niet verbazen.” Waarom? Zanders: „VVV heeft een goede ploeg die er meer op gebrand is de punten te pakken dan Roda JC. De overwinning op Excelsior heeft de jongens zelfvertrouwen gegeven. Het is zaak dat gevoel vast te houden.” Van Eijndhoven: „Roda speelt al vanaf 1973 onafgebroken in de eredivisie. Ik denk dat die ervaring de doorslag geeft. De club is beter bestand tegen de druk dan een nieuwkomer.

Is VVV - Roda JC een derby? „Tja, wat is een derby? Volgens mij is dat een treffen van twee regiogenoten. Het gaat hier om de enige twee clubs in Limburg die in de eredivisie spelen. Ja, dan is het een derby. Er hangt bovendien een bijzondere sfeer omheen. Het is de confrontatie tussen de promovendus en de subtopper. Het is verder een wedstrijd die een splitsing aanbrengt tussen het noorden en zuiden van de provincie. Dat merk ik duidelijk op ons kantoor, dat vestigingen in heel Limburg heeft.” Van Eijndhoven: „Het is absoluut een derby.Voor het eerst sinds jaren spelen twee Limburgse clubs tegen elkaar in de eredivisie. Twee clubs bovendien met een lange en rijke historie, waar grote voetballers hebben gespeeld. Zoals Faas Wilkes bij VVV.”

Welke speler maakt het verschil? Zanders: „Ik denk Nordin Amrabat. Hij heeft zaterdag tegen Excelsior indruk gemaakt met zijn flitsend en aanvallend spel. Ja, ik verwacht dat hij het verschil maakt.” Van Eijndhoven: „Ik vind Kah, Matondo en Lamah opvallende spelers. Als ik er één moet kiezen, dan wordt het Lamah, een speler met grote klasse.”

Wat is het verschil tussen beide clubs? Zanders: „Het is, zoals gezegd, de promovendus tegen de subtopper. VVV is een club in opbouw, Roda hoort tot de gevestigde orde. Traditioneel is VVV een club met veel spelers uit de regio, terwijl Roda veel buitenlanders in de selectie heeft.” Van Eijndhoven: „De overeenkomsten zijn duidelijker: traditierijke clubs met dezelfde kleuren, geel-zwart. Het grote verschil is dat Roda lang en onafgebroken in de eredivisie speelt, terwijl VVV na dertien jaar weer gepromoveerd is.”

Wat is het verschil tussen de stadions? Zanders: „Ik vind ze allebei prachtig. De Koel is een speciaal stadion, door de ligging in een kuil op een berg en de lange trap naar het veld.” Van Eijndhoven: „In alle bescheidenheid kan ik zeggen dat Roda één van de mooiste stadions van Nederland heeft; warm en sfeervol. De Koel heeft zijn charme, maar ik begrijp de wens van de club om een nieuw, groter stadion te betrekken. Al zullen ze De Koel met pijn in het hart verlaten.”

Hebben jullie een weddenschap afgesloten? Zanders: „Nee, maar ik sluit niet uit dat dat nog gebeurt.” Van Eijndhoven: „Ik wil er best een goede fles rode wijn op zetten. Als Roda verliest of gelijkspeelt heeft Jan gewonnen. En als Roda wint, krijgt hij de fles ook. Als troost.”

Op welke positie eindigt de club in de competitie? Zanders: „Wanneer ben je veilig? Op de vijftiende plek? Dan wordt VVV veertiende.” Van Eijndhoven „Zesde.”

Wat wordt de uitslag van VVV - Roda? Zanders: „Moeilijk. Beide ploegen zoeken de aanval en willen doelpunten maken. Ik denk dat het 3-2 voor VVV wordt.” Van Eijndhoven: „Roda wint met 2-1. Belangrijker is dat het een mooie wedstrijd wordt.”

Bron: Dagblad de Limburger
Planning:
-
  donderdag 30 augustus 2007 @ 09:10:42 #22
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_52802974
quote:
Gevecht met een zachte ‘g’ donderdag 30 aug 2007 07:39uur
Dertien jaar na de laatste derby staat er zondag eindelijk weer een Limburgse botsing tussen VVV en Roda JC op het menu. Al sinds de presentatie van het competitieprogramma is het onderlinge duel hét onderwerp van gesprek in voetbalminnend Limburg.

Slechts luttele minuten nadat de KNVB deze zomer het speelschema bekend maakte, omcirkelden de spelers van VVV de datum 2 september 2007 al in hun agenda’s. Het voor die dag geplande duel tegen Roda JC is nóg specialer dan duels tegen de topclubs Ajax, PSV,AZ en Feyenoord. Zondagmiddag is de eerste Battle of Limburg in jaren. Inzet is de ’titel’ van sterkste club van de meest zuidelijke provincie van Nederland noemen.

Op supportersforums op het internet wordt er al veel vooruitgekeken naar de clash tussen het noorden en het zuiden. Ook bij de spelers gebeurt dat. Ze bestoken elkaar al dagen met sms-berichten over de clash en voeren zo de spanning alvast op..

,,Er gaan deze dagen aardig wat sms-jes heen en weer tussen spelers die elkaar goed kennen,’’ zegt VVV-aanvoerder Edwin Linssen. ,,Willem Janssen, die vorig seizoen nog bij ons speelde, liet van de week al weten te hopen niet mij als directe tegenstander te hebben. Vanaf vrijdag zullen we wel ophouden elkaar te bellen en te sms-en. Dan moet iedereen zich op de wedstrijd concentreren.’’

Geografisch gezien ligt Venlo dichter bij Eindhoven of Helmond dan bij Kerkrade. Wellicht dat duels tegen ploegen uit die steden meer leven?

,,Dat denk ik niet. Tegen Roda is het een wedstrijd tegen een andere Limburgse ploeg, ook al speelt die een stuk verderop. En zeg nou zelf, zó ver is Kerkrade ook weer niet. Vroeger, toen ik in de jeugd van VVV speelde, was het vooral de wedstrijd tegen Fortuna Sittard die speciale gevoelens los maaktet. Nu is dat in ieder geval bij de fans bij Roda. Wellicht ook omdat VVV vrijwel ieder jaar zijn beste spelers verliest aan hun. Dat steekt de supporters. Al zijn er afgelopen zomer ook jongens van Kerkrade naar Venlo verhuisd.’’

Eén van de spelers in de VVV-selectie die een verleden in Kerkrade heeft, is doelman Kevin Begois. ,,Ik zou nooit terug willen naar Roda,’’ zegt de keeper, die aangeeft maar wat graag van de ploeg van trainer Raymond Atteveld te willen winnen. ,,Hooguit om er eens een wedstrijdje van enkele daar nog voetballende vrienden te bekijken, ga ik er heen. Ik heb er in het verleden gespeeld en dat was geen onverdeeld succes. Ik weet wat het betekent om je ergens goed te voelen, en dat was daar niet. Ik wil juist graag met VVV meegroeien naar een hoger niveau.’’

Na de overtuigende 3-1 overwinning op Excelsior van afgelopen weekeinde was de euforie in Venlo groot. Alsof lijfsbehoud al na één knappe winst binnen was, zo werd de driepunter op de zwakke Rotterdammers gevierd. Maar een garantie voor succes tegen Roda is dat duel allerminst. Volgens Linssen is de ploeg uit Kerkrade van een ander kaliber. ,,Met het salaris van de best betaalde speler bij VVV zou je bij Roda één van de minder verdienende spelers zijn. Dat geeft maar aan hoe groot het gat tussen VVV en Roda JC eigenlijk is. Het zegt niet alles, maar als wij van een club als Roda willen winnen, dan moeten we alle spelers in het veld samen een hecht team vormen. Verzaakt er iemand, dan zijn we kansloos. Maar leuk wordt het zondag zeker.’’

Bron: AD
Planning:
-
pi_52812673
VVV
  donderdag 30 augustus 2007 @ 17:22:23 #24
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_52815475
quote:
Op welke positie eindigt de club in de competitie? Zanders: „Wanneer ben je veilig? Op de vijftiende plek? Dan wordt VVV veertiende.”
Dat je dat niet weet als vice voorzitter.
Gourmetten of steengrillen?
pi_52815527
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 17:22 schreef Silenus het volgende:

[..]

Dat je dat niet weet als vice voorzitter.
Die is al een tijdje 20 clubs gewend, dus best te begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')