Daar heb je het eerste probleem al de meeste software is voor windows en mac heeft niet eens een decent torrent programma zoals uTorrent.quote:Op zondag 26 augustus 2007 14:51 schreef nietzman het volgende:
[..]
Een probleem wat ik nog nóóit heb ondervonden.
Misschien moet je een paar minuutjes wachten omdat er wat minder seeds en leechers voor je torrents zijn, maar dat is dan ook wel alles.
Ik zeg dat het afweging kan zijn om PC en scherm apart te houden. Of dat voor mensen een argument is dat zoeken ze zelf maar uit.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jij zegt dat het klote is dat het een all in one device is. Ik haal aan dat dat bij laptops ook zo is en dat die er niet minder om verkopen dus dat het voor de meeste mensen geen argument zal zijn.
Ik zie niet in wat er niet relevant is aan die opmerking.
Dat zei je helemaal niet, je zei dat het ernstig onhandig was om scherm en computer in 1 casing te hebben.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:39 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ik zeg dat het afweging kan zijn om PC en scherm apart te houden. Of dat voor mensen een argument is dat zoeken ze zelf maar uit.
Niks mis met Transmission en uTorrent komt er ook aan.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:39 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Daar heb je het eerste probleem al de meeste software is voor windows en mac heeft niet eens een decent torrent programma zoals uTorrent.
Ik zeg dat als het moederbord kapot gaat van je mooie 24" iMac net buiten de garantie je een ernstig probleem hebt.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zei je helemaal niet, je zei dat het ernstig onhandig was om scherm en computer in 1 casing te hebben.
Dat niks is nonsense, ik ben aan Windows gebonden door tools als Adobe Ultra CS3 en Adobe OnLocation CS3 die toch echt Windows only zijn. Zo zijn er tal van andere tools Windows only. + de prijs van een mac. Anders had ik wel een mac gehadquote:
En op een Intel Mac kun je gewoon Windows draaien, hetzij dualboot, hetzij via VMWare of Parallels, en dan heb je dus de keuze uit Windows én OS X software. Per definitie dus meer keuze dan wanneer je alleen Windows zou kunnen draaien.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:39 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Daar heb je het eerste probleem al de meeste software is voor windows en mac heeft niet eens een decent torrent programma zoals uTorrent.
Dat is met een laptop ook zo. Dus?quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:42 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ik zeg dat als het moederbord kapot gaat van je mooie 24" iMac net buiten de garantie je een ernstig probleem hebt.
Je begon met 'lekker handig' waarbij je suggereerde alsof dit een fenomeen is wat alleen bij macs voorkomt. Vervolgens kwam je met dit argument waarop ik aangaf dat dat ook voor elke laptop geldt.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:42 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ik zeg dat als het moederbord kapot gaat van je mooie 24" iMac net buiten de garantie je een ernstig probleem hebt.
Wéér fout. Ze zullen er zijn, maar de spellen die ik speel hebben toch écht een nocd crack beschikbaar hoor. En desnoods maak je even een cd image die je op je HD zet. Zullen we het er nog even over hebben hoe simpel dát gaat in OS X, zonder third party tools?quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:46 schreef OFfSprngr het volgende:
Overigens is het ook een ramp met spellen, daar kun je niet even een no-cd crackje voor downloaden, die moet je image'n en mounten voordat je pas kunt spelen zonder cd.
Als er een no cd crack IS heb je de DMG niet meer nodig hoor.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:46 schreef OFfSprngr het volgende:
Overigens is het ook een ramp met spellen, daar kun je niet even een no-cd crackje voor downloaden, die moet je image'n en mounten voordat je pas kunt spelen zonder cd.
En toen werd je volwassen en deed je ook andere dingen dan spelletjes.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:46 schreef OFfSprngr het volgende:
Standaard garantie bij Apple is 1 jaar, dat is wel een erg korte economische levensduur.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Bottomline, als hardware het binnen je garantieperiode niet begeeft, is de kans dat het naar de klote gaat voordat de economische levensduur is verstreken erg klein.
Met andere woorden... als je mobo buiten de garantie naar de klote gaat is je iMac sowieso verouderd en koop je gewoon een nieuwe.
Apple heeft geen poot om op te staan, de Europese regelgeving zegt 2 jaar. Daarnaast heb ik geen deal met Apple, maar met een dealer op de lijnbaan.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:52 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Standaard garantie bij Apple is 1 jaar, dat is wel een erg korte economische levensduur.
Wettelijk gelijk hebben en dat ook krijgen is een hele andere discussie.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Apple heeft geen poot om op te staan, de Europese regelgeving zegt 2 jaar. Daarnaast heb ik geen deal met Apple, maar met een dealer op de lijnbaan.
Ik heb dus gewoon 2 jaar garantie.
Ik heb een prima rechtsbijstand verzekering voor een scheet en 2 kinkkers per jaar. En daarnaast zijn dit ook echt argumenten om geen apple te kopen...quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:57 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Wettelijk gelijk hebben en dat ook krijgen is een hele andere discussie.
Wat is nou eigenlijk je punt? Apple staat nou niet bepaald bekent om z'n dramatisch slechte service (hoewel niet perfect), dus ik zou me er niet al te druk om maken. Gemiddeld kun je zeker niet zeggen dat Apple slechtere service zou bieden dan Dell of HP (zonder extra CarePack etc).quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:57 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Wettelijk gelijk hebben en dat ook krijgen is een hele andere discussie.
hoezo moet je elke maand windows opnieuw installeren?quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:56 schreef --- het volgende:
En ik dit is mijn 2de mac sinds november 2006.
Nog nooit opnieuw hoeven te instaleren.
De windows computers die ik haf voor het jaar 2005 (doen kocht ik voor het eerst een apple) de windows computers kon ik echt bijna iedere maand opniew instaleren. Aan het einde hechte ik echt geen waarde meer aan bestanden, zoals foto's en videomateriaal. want ik was toch alles kwijt. door een crash of omdat het verkeerd geformateerd in windows.
voor mijn mac is alles plug and play, en je kan hem uit de doos gelijk beginnen met werken.
En over drie jaar, als Windows 7 Extra Ultimate Special Force Edition uit is? Laat je jezelf dan weer wijsmaken dat je een nieuwe PC 'nodig hebt' of installeer je gewoon fluitend de nieuwe OS X die het nog prima doet op G4 machientjes? Zodat een computer weer eens écht een instrument wordt, ipv een trendgevoelig modeartikeltje?quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:05 schreef Darklight het volgende:
[..]
hoezo moet je elke maand windows opnieuw installeren?![]()
Mijn computer is nog nooit gecrashed door windows etc, gewoon gelul
Ik zou gewoon een DELL pc kopen, mss gen DELL, in elk geval een windows pc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |