Ik heb nooit met Avid gewerkt, maar hier op mijn werk zijn ze er allerminst blij mee - tenminste, er is schinjbaar alleen maar gezeik mee. Op de Mac gebruik ik alleen maar iMovie, en dat werkt echt perfect.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:48 schreef F04 het volgende:
De reden waarom ik een Mac zou willen kopen is het gebruik van Final Cut, maar ik kan ook gewoon met Windows Avid gebruiken.
Ik ben vooral opzoek naar goede performers en goede stabiliteit.
Vista crasht... ook mét WHQL signed driversquote:Op zondag 26 augustus 2007 15:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik meen dat Swetsenegger nog wel het eea kan vertellen over MS-certified drivers en Vista![]()
Het betreft dan ook een nuancering. Beperking van de te gebruiken hardware is best goed vergelijkbaar met een kopieeer-beveiliging, immers er zijn slechts een paar configuraties waar het op wil draaien en Apple is de enige die die configuraties levert, en ja wat leveren ze daar standaard bij, OS-X. Illegaal gebruik is dus sowieso al lastig waardoor zij geen verdere maatregelen zoals activeringen etc hoeven te nemen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:17 schreef Svyatagor het volgende:
Maar da's geen argument, want Apple wordt doorgaans niet met dit soort problemen geconfronteerd.
Prima toch...? Onder een Ferrari hoef ik ook geen afgetrapte Trabant-wielen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het betreft dan ook een nuancering. Beperking van de te gebruiken hardware is best goed vergelijkbaar met een kopieeer-beveiliging, immers er zijn slechts een paar configuraties waar het op wil draaien en Apple is de enige die die configuraties levert, en ja wat leveren ze daar standaard bij, OsX.
Maar op die manier sluit je bepaalde gebruikers uit die geen 5000¤ of meer willen lappen voor een systeem dat voor hun noden dezelfde functie heeft als een systeempje van 2000¤.quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Prima toch...? Onder een Ferrari hoef ik ook geen afgetrapte Trabant-wielen.
en eigenlijk direct alles, aangezien dat moederbord waarschijnlijk stukken van mensen gaat kosten. Gelukkig heb je met goede hardware eigenlijk bijna nooit het probleem dat een moederbord als het een eind goed werkt ooit nog kapot gaat. Verouderen wel, maar kapot gaan niet (tenzij er slechte caps ofzo gebruikt worden, maar dat komt pas optreden als de economische levensduur al gepasseerd is).quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:19 schreef kraaksandaal het volgende:
Handig zo'n iMac, net na de garantie moederbord kapot en je kunt ook gelijk je scherm mee wegdonderen.
Totdat je naar je mooie scherm zit te kijken wat zwart blijft.quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:20 schreef Athmozz het volgende:
[..]
zie ik daar het probleem niet van in.
Tja, dat geldt voor alle all-in-one apparaten. Gaat de versterker van je receiver kapot, heb je ook geen radio meer om maar eens wat te noemen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:28 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Totdat je naar je mooie scherm zit te kijken wat zwart blijft.
die 0.1% kans dat zoiets gebeurt kan je riskeren, je zou al echt pech moeten hebben dat het gebeurt.quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:28 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Dat is echt een redenering van lik-me-vestjequote:Op zondag 26 augustus 2007 17:28 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Lijkt me toch lastig als het moederbord in je 24" iMac de geest geeft. Zonder garantie wordt dat een dure grap.quote:Op zondag 26 augustus 2007 19:08 schreef Stinosss het volgende:
[..]
Dat is echt een redenering van lik-me-vestje![]()
Dat geldt toch ook voor je 17" Vaio gamemonster laptop?quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:25 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Lijkt me toch lastig als het moederbord in je 24" iMac de geest geeft. Zonder garantie wordt dat een dure grap.
Bij een gewone PC met los scherm ben je voor 100 euro klaar.
We hebben het hier over een PC die je niet meenemt en op 1 plek blijft staan en niet over een laptop. Met een laptop heb geen keuze.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat geldt toch ook voor je 17" Vaio gamemonster laptop?
Jawel, geen laptop kopen. En aangezien de laptop verkopen hoger zijn dan desktop verkopen is dit blijkbaar voor de meeste mensen geen argument.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:30 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
We hebben het hier over een PC die je niet meenemt en op 1 plek blijft staan en niet over een laptop. Met een laptop heb geen keuze.
Ah, dus het is een persoonlijk probleem.quote:Persoonlijk zou ik ook nooit een 17" meganotebook kopen.
Dit is een topic over de keuze van iMac of PC. Jij haalt er steeds laptops bij.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jawel, geen laptop kopen. En aangezien de laptop verkopen hoger zijn dan desktop verkopen is dit blijkbaar voor de meeste mensen geen argument.
[..]
Ah, dus het is een persoonlijk probleem.
Jij zegt dat het klote is dat het een all in one device is. Ik haal aan dat dat bij laptops ook zo is en dat die er niet minder om verkopen dus dat het voor de meeste mensen geen argument zal zijn.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:36 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Dit is een topic over de keuze van iMac of PC. Jij haalt er steeds laptops bij.
Daar heb je het eerste probleem al de meeste software is voor windows en mac heeft niet eens een decent torrent programma zoals uTorrent.quote:Op zondag 26 augustus 2007 14:51 schreef nietzman het volgende:
[..]
Een probleem wat ik nog nóóit heb ondervonden.
Misschien moet je een paar minuutjes wachten omdat er wat minder seeds en leechers voor je torrents zijn, maar dat is dan ook wel alles.
Ik zeg dat het afweging kan zijn om PC en scherm apart te houden. Of dat voor mensen een argument is dat zoeken ze zelf maar uit.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jij zegt dat het klote is dat het een all in one device is. Ik haal aan dat dat bij laptops ook zo is en dat die er niet minder om verkopen dus dat het voor de meeste mensen geen argument zal zijn.
Ik zie niet in wat er niet relevant is aan die opmerking.
Dat zei je helemaal niet, je zei dat het ernstig onhandig was om scherm en computer in 1 casing te hebben.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:39 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ik zeg dat het afweging kan zijn om PC en scherm apart te houden. Of dat voor mensen een argument is dat zoeken ze zelf maar uit.
Niks mis met Transmission en uTorrent komt er ook aan.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:39 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Daar heb je het eerste probleem al de meeste software is voor windows en mac heeft niet eens een decent torrent programma zoals uTorrent.
Ik zeg dat als het moederbord kapot gaat van je mooie 24" iMac net buiten de garantie je een ernstig probleem hebt.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zei je helemaal niet, je zei dat het ernstig onhandig was om scherm en computer in 1 casing te hebben.
Dat niks is nonsense, ik ben aan Windows gebonden door tools als Adobe Ultra CS3 en Adobe OnLocation CS3 die toch echt Windows only zijn. Zo zijn er tal van andere tools Windows only. + de prijs van een mac. Anders had ik wel een mac gehadquote:
En op een Intel Mac kun je gewoon Windows draaien, hetzij dualboot, hetzij via VMWare of Parallels, en dan heb je dus de keuze uit Windows én OS X software. Per definitie dus meer keuze dan wanneer je alleen Windows zou kunnen draaien.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:39 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Daar heb je het eerste probleem al de meeste software is voor windows en mac heeft niet eens een decent torrent programma zoals uTorrent.
Dat is met een laptop ook zo. Dus?quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:42 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ik zeg dat als het moederbord kapot gaat van je mooie 24" iMac net buiten de garantie je een ernstig probleem hebt.
Je begon met 'lekker handig' waarbij je suggereerde alsof dit een fenomeen is wat alleen bij macs voorkomt. Vervolgens kwam je met dit argument waarop ik aangaf dat dat ook voor elke laptop geldt.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:42 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ik zeg dat als het moederbord kapot gaat van je mooie 24" iMac net buiten de garantie je een ernstig probleem hebt.
Wéér fout. Ze zullen er zijn, maar de spellen die ik speel hebben toch écht een nocd crack beschikbaar hoor. En desnoods maak je even een cd image die je op je HD zet. Zullen we het er nog even over hebben hoe simpel dát gaat in OS X, zonder third party tools?quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:46 schreef OFfSprngr het volgende:
Overigens is het ook een ramp met spellen, daar kun je niet even een no-cd crackje voor downloaden, die moet je image'n en mounten voordat je pas kunt spelen zonder cd.
Als er een no cd crack IS heb je de DMG niet meer nodig hoor.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:46 schreef OFfSprngr het volgende:
Overigens is het ook een ramp met spellen, daar kun je niet even een no-cd crackje voor downloaden, die moet je image'n en mounten voordat je pas kunt spelen zonder cd.
En toen werd je volwassen en deed je ook andere dingen dan spelletjes.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:46 schreef OFfSprngr het volgende:
Standaard garantie bij Apple is 1 jaar, dat is wel een erg korte economische levensduur.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Bottomline, als hardware het binnen je garantieperiode niet begeeft, is de kans dat het naar de klote gaat voordat de economische levensduur is verstreken erg klein.
Met andere woorden... als je mobo buiten de garantie naar de klote gaat is je iMac sowieso verouderd en koop je gewoon een nieuwe.
Apple heeft geen poot om op te staan, de Europese regelgeving zegt 2 jaar. Daarnaast heb ik geen deal met Apple, maar met een dealer op de lijnbaan.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:52 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Standaard garantie bij Apple is 1 jaar, dat is wel een erg korte economische levensduur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |