Eigenlijk niet. Slotje!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 09:34 schreef DB1267 het volgende:
tja ambtenaren: do I need to say more?
hij mag blij wezendat er geen invoerrechten extra bijop gekomen zijnquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:34 schreef ioko het volgende:
Je importeert cd's zonder BTW te betalen en dan vind je het raar dat ff tijd nodig hebben om te bekijken wat je nog moet betalen? Ik zie weinig vreemds.
Er staat toch gewoon duidelijk op het pakketje hoeveel de spullen waard zijn die erin zitten, slimmerd. Daar 19% + 2,75 bij optellen en je bent klaar. Hoeft nog geen 5 minuten te duren.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:34 schreef ioko het volgende:
Je importeert cd's zonder BTW te betalen en dan vind je het raar dat ff tijd nodig hebben om te bekijken wat je nog moet betalen? Ik zie weinig vreemds.
Het spijt me dat ik het leuk vind om ook eens het 'echte' spul te hebbenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:13 schreef Little_Meanie het volgende:
10 dagen wachten op 3cd's
downloaden en zo
Was waarschijnlijk wel sneller geweest!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:52 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Het spijt me dat ik het leuk vind om ook eens het 'echte' spul te hebben![]()
Huh? Ik download het album eerst en koop hem als het goeie muziek is. Ik vind het dus niet erg om er een week op te wachten. En het is in Nederland trouwens erg moeilijk om aan cd's te komen die niet in de top 100 vallen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:58 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Was waarschijnlijk wel sneller geweest!![]()
![]()
Waarom open je dan een topicquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:04 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik vind het dus niet erg om er een week op te wachten.
Omdat ik 10 dagen extra moest wachten door de douanequote:
Ja, want jij bent de enige persoon die cd's besteld. Heb je er al eens aan gedacht dat er bij de douane ook onderbezetting kan zijn, dat het vakantietijd is en dat die organisatie niet alleen jouw cd-tjes moet controleren? Daarnaast moeten ze ook controleren of het wel klopt met wat er daadwerkelijk inzit, je kunt wel alles op dat doosje zetten. Sommige mensen zijn zo egocentrisch....quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 10:50 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Er staat toch gewoon duidelijk op het pakketje hoeveel de spullen waard zijn die erin zitten, slimmerd. Daar 19% + 2,75 bij optellen en je bent klaar. Hoeft nog geen 5 minuten te duren.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:35 schreef ioko het volgende:
[..]
Ja, want jij bent de enige persoon die cd's besteld. Heb je er al eens aan gedacht dat er bij de douane ook onderbezetting kan zijn, dat het vakantietijd is en dat die organisatie niet alleen jouw cd-tjes moet controleren? Daarnaast moeten ze ook controleren of het wel klopt met wat er daadwerkelijk inzit, je kunt wel alles op dat doosje zetten. Sommige mensen zijn zo egocentrisch....
Ik vind je klacht slecht doordacht en daarnaast is het veel leuker om het oneens te zijn.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 14:11 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]![]()
Neem het maar op voor de ambtenaren.
Mensen die bij elke klacht het tegendeel moeten bewijzen
Heb je er weleens aan gedacht dat een overheidsinstantie als monopolist de morele plicht heeft om een goede en efficiënte 'service' te verlenen? Zeker gezien de 'service' in dit geval slechts nadelen voor de 'klant' met zich meebrengt. De TS had het vast niet erg gevonden om geen btw te betalen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:35 schreef ioko het volgende:
[..]
Ja, want jij bent de enige persoon die cd's besteld. Heb je er al eens aan gedacht dat er bij de douane ook onderbezetting kan zijn, dat het vakantietijd is en dat die organisatie niet alleen jouw cd-tjes moet controleren? Daarnaast moeten ze ook controleren of het wel klopt met wat er daadwerkelijk inzit, je kunt wel alles op dat doosje zetten. Sommige mensen zijn zo egocentrisch....
Onderbezetting bij een overheidsdienst komt in dit geval gewoon omdat ze met flinke bezuinigingen te maken hebben gehad. En omdat grenzen bewaken en terrorisme een beetje belangrijker zijn dan cd-tjes komt dat eerst. Bezuinigingen ontnemen de morele plicht niet, maar ik vind dat je wel overdrijft: ze hebben het werk netjes gedaan, alleen wat langzaam. Ik vind 10 dagen niet zo belachelijk eigenlijk.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:20 schreef vbmot het volgende:
[..]
Heb je er weleens aan gedacht dat een overheidsinstantie als monopolist de morele plicht heeft om een goede en efficiënte 'service' te verlenen? Zeker gezien de 'service' in dit geval slechts nadelen voor de 'klant' met zich meebrengt. De TS had het vast niet erg gevonden om geen btw te betalen.Onderbezetting is slechts een teken van wanbeleid, iets waar men geen genoegen mee hoeft te nemen.
Denkt het niet. Douane is een onderdeel van de Belastingdienst, dus denk dat geld innen voor hun veel belangrijker is.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:26 schreef ioko het volgende:
[..]
En omdat grenzen bewaken en terrorisme een beetje belangrijker zijn dan cd-tjes komt dat eerst.
Een dollar of 40 en dan nog 8 ofzo voor shipping & handling die de douane er ook bij gerekend heeftquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:00 schreef Sunaebo het volgende:
Voor hoeveel had je dan besteld? want ik moest wel wat meer betalen voor 5 DVD's (in totaal 40 euro) uit Hongkong (YesAsia)
Maar je had ze al, dus dat boeit niet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Omdat ik 10 dagen extra moest wachten door de douaneen ze de dag voor ik wegging aankwamen mischien?
Dan heb je wel wat minder betaald. Ik was z'n 20 euro (en 6 weken) verder voordat ik mijn spullen kreeg.quote:Op zondag 26 augustus 2007 08:27 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Een dollar of 40 en dan nog 8 ofzo voor shipping & handling die de douane er ook bij gerekend heeft![]()
Op het depot waar deze dingen binnenkomen moet steeds meer aandacht worden besteed aan veiligheid end. dus het gaat allemaal steeds langzamer daar. Natuurlijk is geld innen de eerste taak.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 21:52 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Denkt het niet. Douane is een onderdeel van de Belastingdienst, dus denk dat geld innen voor hun veel belangrijker is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |