abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52663698
Ik heb het nu niet over ingewikkelde politieke zaken, niet over geldtransporten, ... maar puur uit het hart gezien.
Er zijn toch enkele zaken die Walen en Vlamingen samenbindt. Ontbindt Belgie en deze zaken verdwijnen dan ook.
Denk maar aan de termen die ook vaak in de VS worden gebruikt (Belgian waffles, Belgian chocolates, Belgian beers, ...).
Maar er zijn ook personen die je niet als Vlaming of Waal ziet, maar puur als Belg. Raymond Goethals was daar een mooi voorbeeld van. Eddy Merckx en Pol Van Himst ook. Wat te denken van Jean-Claude Van Damme ?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:50:34 #2
862 Arcee
Look closer
pi_52663893
Ik zou niks kunnen bedenken.

Vlamingen. Dat accent.

En ze zijn gelijk van die lelijke Henin af.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_52663932
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:50 schreef Arcee het volgende:
Ik zou niks kunnen bedenken.

Vlamingen. Dat accent.
Same here
pi_52663983
Ach kom op. Internationaal gezien kent er amper iemand Belgie. Vraag aan een Amerikaan wat Flanders is en het zal nog véél minder zijn (ja, een figuur uit de Simpsons zullen ze antwoorden).
Ik heb het overigens niet over het feit welke Walen de Vlamingen zouden missen maar wat over het algemeen gemist zal worden van Belgie. Zoals ik al zei, de overbekende termen Belgian beers and chocolates mogen we dan al een kruis over maken. Stella Artois was overigens een Waalse pils, wat te denken van Orval en Rochefort ... En onze mooie Ardennen ...
Verder waren onze betere voetballers van begin jaren 90 vaak Walen (Scifo, Albert, Preud'Homme, ...) We zullen de prachtige historische club Standard de Liege missen ... Maar nu ben ik zelf het verkeerde antwoord aan het geven in dit topic
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:55:00 #5
189777 zagevent
what's in a name
pi_52664042
Ik zou als Vlaming toch de natuur missen, de Ardennen zijn prachtig en qua steden springt Namen met Dinant er uit. Ook liefhebbers van Industriële archeologie zullen een paar traantjes wegpinken. En Orval en Cimay niet te vergeten voor de bierliefhebbers.

De bodemloze put, arrogantie en vooral de Franse taal zal ik niet missen.
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:53 schreef BramKVO het volgende:
Ach kom op. Internationaal gezien kent er amper iemand Belgie. Vraag aan een Amerikaan wat Flanders is en het zal nog véél minder zijn (ja, een figuur uit de Simpsons zullen ze antwoorden).
Ja, maar de Amerikanen zijn een geval apart, zij kennen over het algemeen niets van Aardrijkskunde. Maar oppervlakte zegt niets. Monaco is een druppel groot en geen mens die het niet kent.
pi_52664265
quote:
Ja, maar de Amerikanen zijn een geval apart, zij kennen over het algemeen niets van Aardrijkskunde. Maar oppervlakte zegt niets. Monaco is een druppel groot en geen mens die het niet kent.
Dat kwam voornamelijk door Grace Kelly.
pi_52664517
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:55 schreef zagevent het volgende:
Ik weet niet wat Monaco is, afgeleid uit wat je zegt neem ik aan dat het een land/regio is... Maar ik ken het dus echt niet...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:29:22 #8
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_52665078
Dit past beter in General Chat.

pol => general chat.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:33:33 #9
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_52665218
Kijk er was ooit eens een provincie en deze provincie was helemaal niet zo blij meer. Hij was namelijk in 2en gesplitst en de hoofdstad was de hoofdstad niet meer. De nieuwe hoofdstad was wel mooi hoor daar ging het niet om, maar het was toch niet echt de hoofdstad weet je.

Ik heb het hier over Brabant waarvan Antwerpen de hoofdstad was. Heeft iemand zich ooit afgevraagd waarom de officiele naam voor brabant Noord-Brabant is ?
Dus laat Brabant weer 1 worden. Geef noord Belgie aan ons.

En over dat bier betreft dan noemen we het brabants bier. Zal een redelijk groot deel van de belgen het vast mee eens zijn.

Vie Va la Brabant :p
pi_52665394
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:11 schreef Nachtrog het volgende:

[..]

Ik weet niet wat Monaco is, afgeleid uit wat je zegt neem ik aan dat het een land/regio is... Maar ik ken het dus echt niet...
Leef je toevallig onder een steen ofzo?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:55:30 #11
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52665898
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:33 schreef Daniel1976 het volgende:
Kijk er was ooit eens een provincie en deze provincie was helemaal niet zo blij meer. Hij was namelijk in 2en gesplitst en de hoofdstad was de hoofdstad niet meer. De nieuwe hoofdstad was wel mooi hoor daar ging het niet om, maar het was toch niet echt de hoofdstad weet je.
Dat lijkt me nou wel een strak plan. Dan heb je de randstad, brabant, friesland/groningen/tukkerland en gelderland.

I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 02:13:52 #12
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_52668697
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:33 schreef Daniel1976 het volgende:
Dus laat Brabant weer 1 worden. Geef noord Belgie aan ons.
Je bedoelt: Geef alles onder de Grote Riolen aan Frankrijk. Goed idee.
Hebben we de TGV ook in tot in Nijmegen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_52668798
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 02:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Je bedoelt: Geef alles onder de Grote Riolen aan Frankrijk. Goed idee.
Hebben we de TGV ook in tot in Nijmegen.
beter dan die afdankertjes van noordned / arriva he
pi_52668976
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:55 schreef zagevent het volgende:
Ik zou als Vlaming toch de natuur missen, de Ardennen zijn prachtig en qua steden springt Namen met Dinant er uit. Ook liefhebbers van Industriële archeologie zullen een paar traantjes wegpinken. En Orval en Cimay niet te vergeten voor de bierliefhebbers.
Omdat belgie als land wordt gesplitst zal de natuur en archeologie gelijk met de grond gemaakt worden? Tis een splitsing, niet een aardbeving....
pi_52668988
suske en wiske
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_52669248
Ach het is een beetje nutteloos. Eigenlijk hebben landen niet zoveel meer te zeggen, veel van de regels komen al vanuit de EU. Bovendien is het hervormen zo ontzettend duur dat je je afvraagt waar het goed voor is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')