abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 oktober 1999 @ 23:20:00 #1
798 voyeur
bemoeit zich
pi_202186
Als je de BB topics een beetje probeert te volgen (dat valt overigens niet mee; de topics komen en gaan en daar draag ik nu ook weer aan bij ;-)) valt me op dat veel mensen vrij heftige opinie’s hebben over de bewoners. Vooral de vrouwen lijken een enorme agressie op te wekken. Niet alleen Mona, maar ook Sabine, Karin, Bianca moeten het hevig ontgelden. Het zijn zowel mannen als vrouwen die zulke extreme gevoelens hebben over de dames in BB. Los van de vraag of het niet onethisch om zo hard te oordelen over mensen die je toch vrijwel niet kent boeit het me dat er überhaupt zo sterk in kampen en partijen gedacht wordt.
Het afzeiken van Mona valt met wat goede wil nog wel uit te leggen. Ze is weinig aantrekkelijk (lijkt me een understatement), blinkt niet uit door intellectuele uitlatingen (idem), heeft een beperkte woordenschat (het kenmerk van een schat is immers dat je er weinig van hebt) en ze valt op door een opmerkelijke en vrij luide tongval. Belangrijkste is echter dat ze als nieuwkomer de volle laag krijgt: kennelijk hadden niet alleen de bewoners een groepsgevoel ontwikkeld, maar ook de kijkers. Ze is het focus punt voor de hele aversie tegen Veronica en de manipulatie door de redactie. Ze wordt vrij collectief gehaat, maar dat is niet persoonlijk bedoeld Ze is al met al dus een gemakkelijk en natuurlijk mikpunt.
Moeilijker is te begrijpen waarom ook de andere dames -en uit het mannenkamp vooral Bart- zo heftig verguisd worden. Wat maakt dat mensen zich zo enorm opwinden, zo rabiaat zijn over een clubje vreemden waar ze vrij weinig van weten en al helemaal nooit persoonlijk mee te maken hebben gehad. Het zijn met recht ''zomaar'' mensen; hun meest bijzondere eigenschap is dat ze kennelijk bereid zijn in dat huis te gaan zitten. Verder vallen ze niet op door bijzondere vaardigheden, intelligentie of schoonheid of door het tegendeel: ze zijn net zo min opmerkelijk dom, lelijk of onhandig. Ze hebben geen baan (gehad) die afwijkt van de modale bezigheden in dit land. Ze hebben geen bijzondere achtergrond, geen dingen meegemaakt die je niet vaker op een verjaarsfeestje moet aanhoren. Ze zijn kortom redelijk representatief voor blank Nederland.

Wat maakt dan dat we ze weg willen stemmen, op ze schelden, ze verketteren, ze haten en de mensen die in sommige bewoners iets goeds zien publiek willen verguizen ? Natuurlijk is iedere saaie wedstrijd leuker te maken door partij te kiezen, dus heb je je favorieten. Maar waar komt die extreme afkeer toch vandaan? Waarom zien de Mona haters niet dat ze onzeker is en zich bewust van al die nare dingen die iedereen haar nu nadraagt. Ze lijdt eronder en vecht voor haar hachje. Ze is een underdog, misbruikt in haar jeugd en ever since op zoek naar steeds weer de verkeerde mensen.
En al die afkeer van Bianca ? Waarom zien mensen dan niet dat de vroeg wijze, manipulatieve ‘’tattoo-heks’’ met haar paranoia neiging een heel leuk meisje is. Wie haar zag dansen met Ruud in een perfecte replica van de zeventiger jaren disco, samen met Karin “Little green bag’’ in geimproviseerde vertaling zag zingen, haar Calimero vertolkingen hoort of oplet bij de beelden van the making of ‘’Big Brother: the song’’ weet dat ze geweldig plezier kan hebben; spontaan is en bij tijd en wijle heel vrolijk.
Wat is er dan zo extreem verschrikkelijk aan Karin dat ze in de hel moet rotten. Tuurlijk gaat ze verder met Maurice dan waarschijnlijk goed voor haar is. Zeker compenseert ze met dit experiment voor een hoop onopgeloste dingen in haar leven. Ongetwijfeld vindt haar man dit niet de makkelijkste periode van hun huwelijk. Maar waar zijn de pek en veren voor nodig ? Ze heeft een fantastisch gevoel voor humor, is beurtelings kind en volwassen vrouw, zit solide in haar vel en bewijst ons en zichzelf dat ze een zeer zelfstandige geest heeft.
Sabine, tsja Sabine, heeft bepaald niet mijn persoonlijke voorkeur en vertolkt single-handed de lichtheid van het bestaan, maar het gaat toch wat ver om haar als stoephoer te zien. Ze gaat met Bart naar bed en HOUDT NIET VOOR EEUWIG VAN BART. Tis verschrikkelijk, nog nooit vertoond; absoluut een reden om haar te deporteren. Trouwen we echt allemaal met iedereen met wie we vrijen ? Het is een raar soort hypocrisie die zich kennelijk van de BB watchers meester maakt.

Het zijn ''maar'' gewone mensen met vervelende kanten en mooie dingen. We lijken op de bewoners en de bewoners lijken op ons. Haten we dan onszelf zo erg ? Is dit eindelijk de kans om schoon schip te maken met onze zelfhaat ? Of willen we alles per sé in partijen verdelen. Kunnen we alleen nog Ajax Feyenoord denken en willen we deel zijn van een groep. Een fanclub of een haatgroep; als we maar een collectief zijn?

Ik weet het niet en wie het wel weet mag het zeggen.

In dit topic kan je bijdrages kwijt over over de blikvernauwing die zich kennelijk collectief van ons meester maakt. Over de liefde die je gaat voelen voor die rare, willekeurig gekozen groep volslagen onbekenden. Over de fascinatie die je voelt als je naar de streams kijkt en niet meer weet te stoppen. Hier kun je jezelf analyseren en je mede BB-watchers op de psychologische pijnbank leggen.

Dit topic gaat over ons: de kijkers, de voyeurs.

[Dit bericht is gewijzigd door voyeur (Datum 17 Oktober 1999).]

Here we are now, entertain us.
  zondag 17 oktober 1999 @ 23:30:00 #2
81 JayTaph
The king (als in rolletje)
pi_202187
ach, nederlanders.. Het zijn net boeren: als ze maar wat te klagen hebben....
No point in mentioning these bats, I thought. Poor bastard will see them soon enough.
pi_202188
Voyeur, ik denk dat je vrij goed verwoord hebt wat ik ook denk. Ik kom voor een aantal bewoners op binnen dit forum, niet omdat dit nu mijn absolute favorieten zijn, maar vooral om de soms wat ongenuanceerde extreme dingen die er over de bewoners in kwestie geuit worden. Ik denk ook dat er partij gekozen wordt door de fok!members omdat zij zichzelf in een of meerdere bewoners van de groep herkennen. Daardoor ontstaat er een band tussen de bewoners en de fok!members. Althans dat is mijn mening!

[Dit bericht is gewijzigd door Cali (Datum 17 Oktober 1999).]

zondag 17 oktober 1999 @ 23:36:00 #4
242 Pinball
Electric Monk
pi_202189
en soms herken je iets van jezelf wat je helemaal niet aanstaat, reden temeer om eens goed te spuien.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_202190
juist.... of je herkent een eigenschap van die jou helemaal niet aanstaat, wat een reden is om de BB-bewoner met die eigenschap ook niet te mogen...
  zondag 17 oktober 1999 @ 23:58:00 #6
836 MrMurphy
Mostly harmless
pi_202191
quote:
op 10-17-1999 om 11:39 PM schreef Cali het volgende:
juist.... of je herkent een eigenschap van die jou helemaal niet aanstaat, wat een reden is om de BB-bewoner met die eigenschap ook niet te mogen...

Ben ik nu de enige die af en toe vertederd raakt bij het zien van sommige BB beelden? Ik kreeg vooral last van ahgoohh gevoelens tijdens de stuntelige versiersperikelen van Bart, en het onzekere gehakkel van Bianca. Daarnaast had ik in het begin ook wel even te doen met Mona: de hele bende zat in d'r koffertje te graaien met grijpgrage klauwtjes, en negeerde haar verder demonstratief..
(helaas heeft ze het daarna grondig voor haarzelf verpest, vooral door dat akelige lachje en haar gekonkel met Sabine. Maar dat zegt meer over mezelf dan over Mona. )
Maurice vond ik heel sympathiek omdat-ie niet meteen uit alle macht in de smaak probeerde te vallen. Ik begin 'm nu een beetje irri te vinden, omdat-ie dat nog steeds doet.

Geeuw, is't al maandagavond?

Murphy

"Sommige problemen los je op door de deur uit te stappen"

pi_202192
Niet meer topics: dus ik recycle een ouwetje.
Maar drie dingen en zonder analyse of retrospectie. Ik keek naar de donderdag 21/10 uitzendingen en ....
- mijn ogen lijken op die van mijn plaatje; voyeurisme is verslavend
- ik was ondanks mezelf ontroerd door de acht uur beelden van S en B
- ik moest huilen bij het zien van de achterblijvende bewoners

Om met Sabine te spreken: je leert van je zelf van 35 dagen BB

pi_202193
Ik heb ook gehuild toen ik de achterblijvers zag. Ik zei tegen mijn vriend (die het minder intensief volgt dan ik): "Het is gewoon onmogelijk om ongeroerd te blijven als je die mensen al 35 dagen zo volgt." Het moet ook een enorme aanslag zijn op de groep: je bent al 35 dagen samen, volkomen afhankelijk van elkaar bij gebrek aan contact met de buitenwereld en als er dan 1 weggaat, slaat dat een gat in de groep. En dat gat voel ik zelf ook een beetje (noem me maar overdreven empathisch).
  vrijdag 22 oktober 1999 @ 00:07:00 #9
836 MrMurphy
Mostly harmless
pi_202194
Wat me opvalt aan alle rahrah postings hierzo, is de (even woordenboek erbij) dehumanisering van de bewoners. Als er over Bianca gepraat wordt, dan gaat het over de Tattooheks, Sabine is Stoephoer of Auping, Karin de Hoer of Pedofiel, etc.

Een redenering is overbodig, "want het is gewoon zo", en ieder klein negatief trekje of verkeerd uitgesproken wordt wordt meteen opgeblazen.

Ik kan me een artikel herinneren over propaganda in oorlogstijd, waarin over hetzelfde werd gesproken: vietnamezen waren gooks of chooks, duitsers krauts, jappanners Japs, etc. Op die manier was het emotioneel wat makkelijker om de andere kant af te knallen, en om iedereen die twijfelde aan de "goede" kant te krijgen.

Verder:
- als iemand te weinig emoties laat zien is het een frigide trut of een autistische lul
- als iemand in tranen uitbarst is ze opeens gek geworden of onvolwassen
- etc.

Iemand zei het al: "Nederlanders zijn net boeren: als ze maar wat te klagen hebben"

Wat mij nu mateloos intrigeert: wat voor voordeel hebben mensen erbij om zulk gedrag te vertonen? Afreageren? Verkapte jalouzie?

Het Internet en BB brengt de vreemdste gedragingen in mensen boven. Niet in het minst, omdat de gebruikers
a) min of meer anoniem zijn
b) buiten handbereik zijn
c) praten over personen die zich niet persoonlijk kunnen verdedigen

Let wel, ik vel geen waarde-oordeel, ik ben alleen gefascineerd door het gedrag zelf.

Reakties?

Murphy

pi_202195
Dit is precies waarom ik het programma en het FOK-forum zo interessant vind. Ik sta versteld van de personenhypes, hoe de bewoners in hoekjes komen te zitten. Ook bij mezelf zie ik dat mijn beeld over bewoners steeds aan het veranderen is zonder duidelijke oorzaak. Ik heb zelfs het gevoel dat mijn mening over de bewoners meer door andermans meningen dan door hun werkelijke gedrag tot stand komt. Nu jij dit tot topic hebt gebombardeerd voyeur zal ik er eens wat beter over gaan nadenken.
Iets wat zeker meespeelt is net als in het huis zelf de behoefte aan groepsvorming. Je hebt maatjes nodig, ook hier. Elke post is een roep om aandacht. En, heb je wel een mening voordat je hem verwoordt? Creeer je je mening niet pas nadat je ergens hebt besloten wat het doel ervan is? Zijn de botte uitspraken gewoon een poging je onzekere zelf te overschreeuwen?
Hmm, ik wordt weer veel te vaag. Ik hoop dat ik er door dit topic (ben erg benieuwd wat ie oplevert) eens wat bewuster over ga nadenken.
pi_202196
Ik kan niet voor alle BB-watchers spreken, maar ikke ben zeker voer voor psychologen. Ik sta verbaasd over mijzelf... Eerst vond ik BB saai en dom, nu ben ik een hartstochtelijk kijker en vooral forumlezer. Waarom? Dat ik mijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen begrijp ik best, dat ik mijn mening over de bewoners klaar heb ook, maar dat ik echt de hele dag in mijn achterhoofd dacht aan deze BB-avond...daar snap ik echt niets van. Waarom wil ik ALLES, maar dan ook alles weten van een groepje Nederlanders die zo gek is om zich drie maanden af te sluiten van de wereld. Waarom is dit het meeste geliefde gepreksonderwerp op mijn werk, waar we nog niet in een dag over uit gepraat raken? Waarom? Dat BB leuk is ok, maar BB is voor mij ook meer. Het brengt een band met mensen die ik een beetje ken, maar vooral ook met mensen die ik niet ken. Een hele bijzondere band, die bestaat bij de gratie van een paar gekken in een huis. En net als die gekken niets meer met elkaar hebben als alles afgelopen is, zo zal ook de gemeenschap der BB-watchers en internetters weer uit elkaar vallen. En ik geloof dat ik dat gezeur allemaal verschrikkelijk zal missen!!!

Kwebbel

pi_202197
"BB is een andere wereld", Sabine zei het vanavond al. BB is meer dan soap, het is voor een gedeelte ook nog écht. Half Nederland kan zijn/haar ogen niet meer van de buis halen. Een klein half uur lang is het bijna stil in de Nederlandse huiskamers, waarna het geluid weer in alle hevigheid losbarst. BB is verslavend, BB dringt in je porien.

Kijkers leven intens mee. Soms lijkt het net alsof we daar met zo'n 3000 man in die woning zitten. Het leven en lijden van de bewoners wordt onder de loep genomen; ieder spatje wordt uitvergroot, bewoners gestereotypeerd. Niet alleen in het huis zijn de emoties hevig; ook buitenshuis borrelen de gevoelens naar boven.

De reden?
Zoeken wij alleen een winnaar, zodat de rest automatisch al heeft afgedaan in onze ogen? Zoeken wij naar redenen (hoe vaag ook) om iemand wel of niet leuk te vinden?
Het Halo- en Horn-effect komen hier om de hoek kijken; wanneer één bewoner over een eigenschap beschikt die jij respectievelijk als goede of als minder goede eigenschap beschouwd, is die persoon in jouw ogen of zwaar OK of zwaar klote. Alle verdere eigenschappen worden dan ook in dat licht gezien; diegene kan niets meer fout of niets meer goed doen.

De bewoners zijn gewone mensen, net zoals jij en ik. Maar de kijkers zijn ook maar mensen. Wij schreeuwen ook dat Sabine een matras is, maar pinken een traantje weg als ze het huis daadwerkelijk verlaat (ook ik).
Hier reageren wij onze frustraties af op "papier", hopen op een reactie, het lijkt wel een spel. In feite hebben we vaak een minder grote mond in Real Life en zijn we ook in staat genuanceerder te denken en te spreken.
Grote mond, maar een klein hartje...

Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
  vrijdag 22 oktober 1999 @ 00:52:00 #13
798 voyeur
bemoeit zich
pi_202198
je maakt het minder donker; ik zie het licht!
pi_202199
Het wordt moeilijk om na al deze wijze woorden nog iets zinnigs toe te voegen, maar ik waag toch een poging.

Barbarella verwoordt het uitstekend: "Grote mond, maar een klein hartje...". Behoudens een aantal pubers (dat klikt ook alweer negatief, kan beter zeggen: onze jongere medemensen ), is het merendeel van de Fokkers, althans dat hoop ik, zich waarschijnlijk heel bewust van hun extreme uitingen. Deze zijn vaak ook veel makkelijker (en misschien belangrijker ook leuker) dan een genuanceerde onderbouwde (semi) psychologische analyse. Ik doe er ook soms aan mee, maar neem het daarentegen ook regelmatig op voor bewoners. Zoals Bianca vanavond in een aantal topics wordt aangepakt, dat is dus niet normaal meer .

Ach, 't zal er ook wel mee te maken hebben dat ze nu publiek bezit zijn geworden. "We" hebben toch ook allemaal een mening over Willem-Alexander, Ruud Gullit, Theo van Gogh, etc. Zouden ze zich ooit gerealiseerd hebben wat een impact dit op hun verdere leven zal hebben? Da's dus niet over na een paar maanden over.

Eigenlijk is er maar één waarvan ik het terecht vindt dat 'ie genadeloos hard aangepakt mag worden en dat is 'vriend' Wouters. Die heeft namelijk geen excuus (Dapne is tenslotte ook maar blond ). Ik heb me zelden zo geïrriteert aan iemand op tv.

Mijn verlaving wordt erger en erger. Waar gaat dit eindigen? Het wordt een 24-uurs obsessie. Laatste gedachten zo vlak voor 't slapen gaan, gaan de laatste dagen over BB. Stoppen met roken is een keuze die je wel of niet maakt, maar 31 december is een keiharde deadline, die me nu al benauwd .

P.s. kunnen we nog een Doordevel'tje verwachten hedenavond (shit, 't is al nacht).

------------------
Uitspraak van de dag: "Maar ik val jou niet persoonlijk aan!" (Bianca)

[Dit bericht is gewijzigd door Stippel (Datum 22 Oktober 1999).]

Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
  vrijdag 22 oktober 1999 @ 01:54:00 #15
374 beelzebub
master of disaster
pi_202200
BB houdt ons een spiegel voor, da's niet normaaal meer. Iedereen herkent wel in 1 van de bewoners familie, vrienden, collega's etc. Shocking, maar waar. Waar we in het 'echte leven'niet zo heftig kunnen reageren, doe we het hier. De BB bewoners is niets menselijks vreemd. Maar wat hadden we anders verwacht, een stel dooie planten.....

"Een dag geen BB is een dag niet geleefd"

vrijdag 22 oktober 1999 @ 02:05:00 #16
525 Roache
troika hier, troika daar
pi_202201
En weet je wat ik niet uit kan staan van mezelf? Dat ik in de late donderdagavonduitzending (galgjewoord) dacht: Goh, die Sabine is eigenlijk gewoon kei leuk.
Maar ik heb wel op haar gestemd. Nu is ze eruit. Komt mede door mij. En het was zo leuk. Zou het nu minder leuk worden. Vast wel. Wat baal ik daar van....
Godverdegodver. Die 31 december wordt inderdaad mijn millenniumprobleem in de dop.
Ben te zaai voor een signature
  vrijdag 22 oktober 1999 @ 02:10:00 #17
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_202202
Ik denk dat Stippel wel gelijk heeft, als ie zegt dat ongenuanceerd vaak makkelijker en grappiger is. Dat is voor mij ook een belangrijke reden om in de topics te posten. Daarbij heb ik bij voorbaat alle deelnemers al min of meer tot 'dingen' bestempeld, een soort cartoon-characters. Je voor zoiets inschrijven staat heel ver van me af. Daarbij is internet een snel medium, echte tijd om gedachten te proeven gunnen de meeste posters zich denk ik niet. Al met al kan je denk ik als vuistregel hanteren, dat de heftige negatieve reacties, minder serieus bedoeld zijn dan de genuanceerde, en dus ook als zodanig gewogen moeten worden.
Life is what you make it.
  vrijdag 22 oktober 1999 @ 02:10:00 #18
374 beelzebub
master of disaster
pi_202203
Ik heb de spelregels niet helemaal gevolgd, maar iedereen heeft het over de laaste drie, gaan er op 31 december 2 uit zodat er 1 overblijft? Of gaat er net zolang 1 af en moet de laatste nog een paar dagen alleen?
  vrijdag 22 oktober 1999 @ 02:20:00 #19
1106 800 X 600
Potverdikkie nou zeg!
pi_202204
Jullie mogen het best weten, maar tijdens de afscheids-scene had ik toch wel een beetje een brok in m'n keel.
Ik verbaas me zelf telkens weer..

Ik weet zeker dat er meer mensen dit hadden, het verschil tussen gtst en bb is wat mij betreft vanavond wel duidelijk geworden..bb is toch een afspiegeling van echte menselijke emoties, die in deze situatie xtra versterkt worden...zoals iemand hier al opmerkte, je wordt je een spiegel voor gehouden...

pi_202205
Beelzebub: uit de laatste drie deelnemers kiest het Nederlandse Volk volgens de "winnaar". Op welke gronden, weet ik niet, zal wel op sympathie zijn..
...als je prutje maar goed zit..
  vrijdag 22 oktober 1999 @ 02:57:00 #21
798 voyeur
bemoeit zich
pi_202206
Ik vond Alkone's verhaal in een ander topic zo mooi en zo passend voor dit topic dat ik het hier illegaal knip en plak.
Alky, ik excuseer me op voorhand; helpt dat ?

Van Alkyone - 21 Oktober 1999 @ 16:06. (98)

--------------------------------------------------------------------------------

Hé, dr Love, ik ben net bezig mijn afstand tot dit Forum te vergroten, aangezien mijn dagelijkse bezigheden vrijwel stil kwamen te liggen. Toch nog eventjes een blik op een post van een newbie, en wie schetst mijn verbazing: Ik wordt genoemd als opinion leader! Ik weet niet waar ik deze eer aan te danken heb, want ik voel me niet zo'n "leader". Ik denk eerder een lijder. Ik lijd aan het syndroom van BB, en dat van FF. Ik heb mezelf beloofd minder streams te kijken, minder berichten te posten, minder te lezen op het forum. Mijn werk lijdt er onder. Ik kan niet meer zonder. Het wordt tijd dat ik de "schade" die BB aanricht in mijn leven eens een halt toeroep.
De schuldige van mijn BB-syndroom is ene V.
Voor het FF-syndroom wijs ik met een beschuldigende vinger naar Moor, Lilith, Two Sisters, Voyeur, Mr Murphy, Phileine, GeGs en zoveel anderen, zij hebben mij verslaafd gemaakt aan hun opmerkingen, hun observaties, hun steeds wisselende insteken, variërend van humoristisch tot zwartgallig. Het is hun schuld dat ik 's nachts niet op tijd op bed kom, het is hun schuld dat ik overdag niet genoeg werk verzet, het is hun schuld dat ik het BB-syndroom in stand hou door elke avond weer te kijken.

Maar ik heb ook schuld, dr. Love. Ik ben een zelfstandig, denkend mens, maar toch laat ik mij manipuleren. Ik hecht aan mijn vrijheid, en ik kijk toe hoe anderen dat inleveren. Ik hou van gesloten gordijnen in mijn eigen huis, maar ik geniet van het voyeurisme dat dit BB-syndroom opwekt in mij. Ik wist niet dat ik urenlang naar een minischermpje op mijn beeldscherm kon turen en er zelfs tegen praten of het "voor straf" uitzetten. Om het daarna snel weer te openen om maar niets te missen. Het knaagt aan mij, het vreet me aan, de polarisatie tussen schuldgevoel en nieuwsgierigheid, tussen fatsoen en lekker stout zijn. Hebt u hier een remedie voor, dokter? Zou u die dan mee willen delen op dit Forum, zodat ieder kan zien hoe deze verslaving kan worden getemd?

Met de meest nederige hoogachting,

Alkyone

pi_202207
door voyeur even streng op mijn plaats gezet omdat ik bezig was met topicvervuiling...
(terecht overigens, maar ik wil even mokken.)

Eigenlijk mok ik natuurlijk tegen mezelf omdat ik me op loop te winden over dingen die ik net zo goed naast me neer had kunnen leggen.
Ik denk dat het confronterende van de afgelopen dagen is geweest dat er weer een link werd gelegd tussen de bewoners en de buitenwereld. mij opwinden over het feit dat VOO manipuleert met de beelden en mij niet de waarheid laat zien is 1, ik merk dat ik vrij gelaten kan reageren op het feit dat ik bedonderd word. Maar op het moment dat bewoners de dupe worden van die manipulaite is het opeens een heel ander verhaal.
Ik zoek op een of andere manier een weg om een statement te maken. om te kunnen zeggen; ik ben het er niet mee eens, en ik wil dat jullie dat weten! Mijn eerste postings in dit forum waren daartoe een onbeholpen en onbevredigende poging.

waarom ga ik eigenlijk niet mensen redden in afrika, of de conflicten oplossen in het midden-oosten? nee ik presteer het weer om in een onbenullig t.v.programma een reden te vinden om te schoppen tegen de huidige maatschappij.

ik kan af en toe zo moe worden van mezelf...

mooi he, alles
pi_202208
Als laatste post voor vannacht:
ik ben helemaal herboren nu, heb alle opgewoelde agressie 'in de groep gegooid' en geniet van een geweldige katharsis. (nou ja..)

Ooit dacht ik een partij op te richten, genaamd: "ik maak me druk". Toen kwam FOK-zine, mijn redding....

En toen zei Bianca vanavond: "dit programma is niet menselijk"

En ik was ontroerd. En toen zag ik haar hier neergemaaid worden als labiel neurootje, 'gevalletje a la Zweden'. En dat ontstak in mij de toorn...

Die schreef ik op, zo grof als ik maar kon.
En wiste de posts weer daarna, op één na.
Want zo wil ik hier te boek staan: scherp kijkend, maar ook mens. En in het grote BB-huis van deze maatschappij heb ik mijn brul-sessie gehad. En het deed me goed - ik schaam me er niet voor.

Ik ga gewoon verder, met mens te zijn.

vrijdag 22 oktober 1999 @ 03:45:00 #24
379 GeGs
Oh what the hell...
pi_202209
Verbeter de wereld, begin bij uzelf. Mooi toegepast wel.

Gaby2

Live young, die fast.
pi_202210
quote:
op 10-22-1999 om 03:45 AM schreef Moor het volgende:
Als laatste post voor vannacht:
ik ben helemaal herboren nu, heb alle opgewoelde agressie 'in de groep gegooid' en geniet van een geweldige katharsis. (nou ja..)

moor, kan jij mij dat leren? jij bent niet meer ongesteld, maar Feyenoord heeft nog steeds niet gewonnen...

mooi he, alles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')