Iets met een pot en een ketelquote:Op donderdag 6 september 2007 14:18 schreef ThaMadEd het volgende:
Wat een standaardballenopmerkingen weer hier zeg![]()
Dus jij kent je enige vrienden van je wieg?quote:-Als je denkt dat je veel 'vrienden' maakt tijdens de intro moet je toch echt eens bij jezelf afvragen wat nou de letterlijke betekenis van het woord vriend is en van het woord (goede) kennis.
Ho ho, ik zei alleen dat er enkele standaardballenreacties in dit topic staan. Ik zei niet dat iedereen zo reageert of dat iedereen die meegaat met een intro een bal is.quote:Iets met een pot en een ketel
Behalve dat het verre van grappig is, heb je duidelijk mijn opmerking niet begrepen. Ik zei dat mensen die denken dat ze veel vrienden erbij hebben na zo'n introweek, eens na moeten gaan wat veel mensen onder echte vrienden verstaan. Waarschijnlijk kom je er dan achter dat veel van die 'vrienden' gewoon kennissen zijn.quote:Dus jij kent je enige vrienden van je wieg?
Ook al raak je maar bevriend (dus de definitie van vriend!) met 1 of 2 gasten, dan is zo'n week toch geslaagd? Afgezien van het feit van de contacten die je opdoet voor de rest van je leven (hoewel dat bij verenigingen nog meer relevant is) belangrijk zijn.quote:Op donderdag 6 september 2007 14:45 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Ho ho, ik zei alleen dat er enkele standaardballenreacties in dit topic staan. Ik zei niet dat iedereen zo reageert of dat iedereen die meegaat met een intro een bal is.
[..]
Behalve dat het verre van grappig is, heb je duidelijk mijn opmerking niet begrepen. Ik zei dat mensen die denken dat ze veel vrienden erbij hebben na zo'n introweek, eens na moeten gaan wat veel mensen onder echte vrienden verstaan. Waarschijnlijk kom je er dan achter dat veel van die 'vrienden' gewoon kennissen zijn.
Verder moeten mensen van BEIDE kanten (dus zowel niet-intro'ers als wel-intro'ers) elkaar gewoon in hun waarde laten. Iedereen zit weer anders in elkaar en dat is nogal moeilijk te verkroppen voor sommige mensen. Ik vind het best dat mensen naar de intro willen maar kom dan niet bij mij aan met: "Ja je hebt heel veel gemist want we hebben elke avond keihard gezopen". Ja dat is juist de reden dat ik niet ging
.
De kortzichtigheid: iedereen die een intro loopt is een kansloze sukkel die alleen maar op bevel bier moet drinkenquote:Op donderdag 6 september 2007 15:04 schreef ThaMadEd het volgende:
Dat ik dat argument nog niet eerder had gezien in dit topic: netwerken
Wordt ook altijd als argument aangehaald om lid te worden van een studentenvereniging. Nou ik verzeker je dat ik zonder die onzin ook aan een baan kan komen, aangezien er toch een gebrek aan technici is. Betekent dit dan dat ik een saaie studententijd beleef? Nee het is wat je er zelf van maakt. En daar heb ik die onzin niet voor nodig. Ik bepaal zelf wel wat ik waar en met wie ga doen, zonder dat het verplicht wordt omdat je anders geen lid meer kan zijn. Tevens heb ik er geen behoefte aan om ontgroend te worden. Leuk man, beetje bevelen van zo'n bal opvolgen
Overigens is dat hele argument van vrienden / kennissen maken bij je intro vrij zinloos, ik heb op dag 1 al een paar aardige mensen gevonden.
Ik heb nergens gezegd dat je op bevel bier moet drinken en dat iedereen die intro loopt een kansloze sukkel isquote:De kortzichtigheid: iedereen die een intro loopt is een kansloze sukkel die alleen maar op bevel bier moet drinken
Some people just don't wanna know
O ja, studentenverenigingen zijn niet altijd Corpora.
* ScudRaket ziet weer flink wat een stereotype paupers (en dan wel in de juiste context; niet zoals die hier op Fok! wordt gebruikt) hier zitten
Natuurlijk heeft niet iedereen moeite om aan de praat te raken met onbekende mensen op een nieuwe opleiding, voor die mensen die dit niet hebben is de intro een uitstekende manier om dit wel te doen. Na de intro kende ik bijna iedereen die aan de opleiding begon, wat jou echt niet lukt in de eerste week van school. Introweken zijn echt niet zinloos, die studentenverenigingen vind ik wel onzin.quote:Op donderdag 6 september 2007 15:04 schreef ThaMadEd het volgende:
Dat ik dat argument nog niet eerder had gezien in dit topic: netwerken
Wordt ook altijd als argument aangehaald om lid te worden van een studentenvereniging. Nou ik verzeker je dat ik zonder die onzin ook aan een baan kan komen, aangezien er toch een gebrek aan technici is. Betekent dit dan dat ik een saaie studententijd beleef? Nee het is wat je er zelf van maakt. En daar heb ik die onzin niet voor nodig. Ik bepaal zelf wel wat ik waar en met wie ga doen, zonder dat het verplicht wordt omdat je anders geen lid meer kan zijn. Tevens heb ik er geen behoefte aan om ontgroend te worden. Leuk man, beetje bevelen van zo'n bal opvolgen
Overigens is dat hele argument van vrienden / kennissen maken bij je intro vrij zinloos, ik heb op dag 1 al een paar aardige mensen gevonden.
Hahahahahahahahahahahaha!quote:Op donderdag 6 september 2007 20:19 schreef Ofyles2 het volgende:
Zucht, de zesjescultuur wordt zo maar gegenereerd.
Uni's moeten echt een zuipverbod aankondigen.
Leve de jaloeziequote:Op donderdag 6 september 2007 20:19 schreef Ofyles2 het volgende:
Bij ons op school zit de kroeg onder de school. Das dus na de les meteen bier drinkenquote:Op donderdag 6 september 2007 20:19 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat word een bloedbad...quote:Op donderdag 6 september 2007 20:19 schreef Ofyles2 het volgende:
quote:Op donderdag 6 september 2007 17:56 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft niet iedereen moeite om aan de praat te raken met onbekende mensen op een nieuwe opleiding, voor die mensen die dit niet hebben is de intro een uitstekende manier om dit wel te doen. Na de intro kende ik bijna iedereen die aan de opleiding begon, wat jou echt niet lukt in de eerste week van school. Introweken zijn echt niet zinloos, die studentenverenigingen vind ik wel onzin.
Je reactie op netwerken is pure ontwetendheid of misschien heb je dat voor jou toekomstige baan niet nodig, ik geloof de meeste ervaren mensen die ik heb gesproken en die zeiden dat dit wel belangrijk is.
Ik vind niet dat iemand die wel of niet meegaat per definitie een eikel of contactgestoorde mongool is. Echte vrienden maak je natuurlijk ook niet zo snel, maar goede contacten leggen is wel zo fijn en vriendschappen kunnen daaruit voortbloeien.
Ten slotte vind ik het gewoon ontzettend leuk, vooral als organisatie. Alcohol drinken is overigens echt niet verplicht!
Heb je het nou over studieverenigingen of over studentenverenigingen? Dat is namelijk nog al een verschil.quote:Op donderdag 6 september 2007 15:21 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
...........
Tevens was dat voorbeeld van die bal een extreem voorbeeld, maar dat is wel precies hetgeen ik tegen studieverenigingen heb. Ook al zijn het niet allemaal corporale verenigingen, er zitten altijd ontgroeningen bij en ook bij niet corporale verenigingen zitten genoeg van die figuren die jou menen te moeten vertellen dat je 'dit en dat' moet doen.
......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |