Mijn destijds nieuwe computer crashte altijd als ik een spelletje speelde of muziek luisterde of iets dergelijks. Standaard "IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL". Jaren heb ik met dit probleem gezeten, bijna alle onderdelen waren al een keer vervangen, tot ik op het idee kwam de geluidskaart, die ik vlak na aankoop van de computer erin had gedaan, omdat die wat beter met dosspelletjes werkte, eruit te halen en gewoon met de onboard geluidskaart te gaan werken. Sindsdien draait m'n computer als een zonnetje.
-
AMD Athlon die temperaturen van tegen de 90 graden haalde, toch niet crashte. Bleek dat de koeler bijna aansloot op de voeding, en dus niet echt hitte kwijt kon..
-
Was bij mijn oom op bezoek met mijn ouders toen ik nog jong was, jaar of 8. Had een diskette met een spelletje meegenomen en die wilde ik daar spelen, dus ik die diskette erin. Op een gegeven moment crasht de computer, opnieuw opstarten, ik mijn oom erbij halen. Hij begon al wat witjes weg te trekken. Virusscanner zegt: virus gevonden. Hoe het verder precies gegaan is weet ik niet, maar zoals ik het me herinner, opperde de virusscanner de harde schijf te legen om zo van het virus af te komen.. Hoe het ook gegaan is, niet lang nadat ik achter die computer had plaatsgenomen was de hele harde schijf leeg, inclusief 1 of andere catalogus van alle planten in zijn tuin, waar hij maanden over had gedaan om aan te maken... Ik heb die oom toen een paar jaar niet meer gezien
![]()
-
In dos:
C:>dir
Het volume in station C heeft geen naam.
Het volumenummer is 78AB-2F8A
Map van C:
01-05-2007 23:24 <DIR> .
01-05-2007 23:24 <DIR> ..
02-08-2007 19:21 <DIR> dos
01-09-2007 14:45 <DIR> wp51
01-09-2007 14:45 <DIR> zooi
08-04-2006 22:05 149 autoexec.bat
08-04-2006 22:05 1.140 command.com
4 bestand(en) 42.822.550 bytes
8 map(pen) 59.023.360 bytes beschikbaar
C:>cd zoou
Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.
C:>del *.*
oeps
![]()
-
Windows 95 - harde schijf comprimeren. Nieuwe partitie die daarvoor gemaakt was stond meteen al bijna vol, vond ik maar raar. Het verborgen bestand van 100en MB's groot kreeg ik niet verwijderd, dus ik naar Dos, opnieuw proberen, en toen lukte het wel, maar al gauw wenste ik dat dat niet het geval was geweest