quote:
Vroeger was er zo'n geintje met diskettes.. dan moest je die open maken en dan de zwavel van lucifers op het schijfje verspreiden.. dan weer netjes dichtlijmen en de disk uitlenen aan iemand die je niet zo graag mag, onder het motto dat het een vet cool nieuw spel was.
Zelf nooit geflikt, maar wel verhalen over gehoord. Zogauw de diskette wordt gelezen door de diskdrive, komt er dus een steekvlam uit zetten.
---
In het windows 95 tijdperk kon ik nooit samen met een vriend in dezelfde ruimte zijn als waar dan een PC stond. Om de een of andere vage reden ging windows 95 altijd flippen als we bij elkaar waren. Het maakte ook niet uit van wie de pc was.. maar het liep spontaan vast of gaf rare beelden
![]()
Verder dankzij expirimenteren met windows 95 de boel heel vaak opnieuw moeten installeren. Ik vond het systeem maar te groot voor de hardeschijf, waardoor ik handmatig bestanden ging verwijderen waarbij ik dacht... "dat is te groot en kan wel weg". Zelfs bestanden die niet weg mochten.. even snel naar MS-DOS booten en op die manier verwijderen. Gevolg was wel dat ik zowat elke week kon herinstalleren. (kende de cdkey ook uit m'n hoofd) Later heb ik hetzelfde nog eens gedaan met windows 98
![]()
waar ik de key ook van uit m'n hoofd kende. (tjah niets beters te doen)
Ook leuk met de win9x versies waren de netwerk instellingen. Als je een netwerk kaart had verwijderd, stonden de instructies er nog wel in.. waardoor je windows niet bootte, zonder dat je 20 keer op spatie moest rammen. Duurde even voordat ik doorhad wat het nou eigenlijk was.. namelijk die instructies, waardoor je eerst de drivers opnieuw moest installeren en daarna weer deinstalleren. Dit probleem heb ik ook bij een stuk of 10 anderen moeten oplossen in die tijd.
En het meest irritante wat ik ken, is dat je bezig bent met het klooien aan je pc. De boel schoonmaken, of een kaartje vervangen of whatever.. en dat je de pc weer aanzet.. dat het internet het niet doet.. kijken bij de modem.. lampjes knipperen allemaal zoals het hoort.. dus dan ga je denken "kut.. wat heb ik nou weer gemold". Dus alles gaat weer open.. nakijken of de netwerk kaart niet kapot is of whatever.. en dan blijkt het dus gewoon een probleem van je ISP te zijn, waardoor het tijdelijk plat ligt. Ondertussen heb ik me wel weer een paar uur vermaakt met uitzoeken wat er aan de hand is..