abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:34:52 #26
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_52663379
Een oudere Pentium 3 voor een kennis stofvrij gemaakt, geheugen upgrade en windows opnieuw geinstalleerd.

Ik wil de pc nog 1 keer opstarten om de XP cd er uit te halen zodat ik hem weg kon brengen hoor ik ineens PLOF PLOF ZZZZTTTTTSSSSJJ TIK en zie ik een dikke vonk van de behuizing overschieten naar de verwarming.

Voeding was dus gaar en mobo echt gitzwart geblakerd!

Mobo en voeding vervangen en alles werkte nog

Deze installatie met XP draait nu naar 3 jaar nog, de harde maakt schijf enge tik geluiden en ook al heeft het moederbord een compleet andere chipset nog geen enkel blauw scherm gezien
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_52663565
toen ik bij video-instellingen Tandy instelde ipv Hercules kwamen er een sliertjes rook uit de monitor.

(lang geleden)

en stervende harde schijven, altijd wel rare geluiden en soms rooklucht.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_52663991
Laptop die opeens een verbrandingsgeur verspreidt

Verder heb ik ooit in windows 95 eens alle bestanden uit de System map van windows op mn bureaublad verplaatst, en toen deze in paniek verwijderd

Weet niet of het echt kan hoor, maar de pc was niet meer te gebruiken zonder een complete herinstallatie
pi_52664191
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:45 schreef Sinat het volgende:
CD-ROM die uit elkaar spatte toen die in mijn cdrom-speler zat. Later bij Myth-buster nog eens geweest waar het zogenaamd een myth was en uiteindelijke conclusie: 'Busted'
Zelfde hier gehad, kan met gemak een kleine explosie genoemd worden. Zowel binnen als buitenenkant van de cd speler, als stukjes cd lagen door de kamer verspreid.

Was volgens Lite-On een bekend probleem waar ze niets mee deden.
pi_52664257
Modem met kabel er in vastpakken terwijl pc aanstaat en ma aan de telefoon hangt.

Was ook wel een schokkende ervaring
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:21:29 #31
78498 classpc
I don't like change
pi_52664835
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:53 schreef eQuaL het volgende:
Laptop die opeens een verbrandingsgeur verspreidt

Verder heb ik ooit in windows 95 eens alle bestanden uit de System map van windows op mn bureaublad verplaatst, en toen deze in paniek verwijderd

Weet niet of het echt kan hoor, maar de pc was niet meer te gebruiken zonder een complete herinstallatie
Ik had een keer alle bestanden van C: verwijderd die niet in een map stonden. Boot.ini en dergelijks
Bleek dat ie daarna niet meer wou opstarten

Iemand die er verstand van had heeft toen met een bootdisk de bestanden uit de prullenbak weer terug gezet.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:22:11 #32
78498 classpc
I don't like change
pi_52664851
Ook zoiets, in Windows '98 Deze Computer naar de prullenbak verplaatsen en dan de prullenbak leegmaken
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_52665476
Er kwam rook uit het beeldscherm, en toen hebben we hem toch maar weggedaan.

En van mn huidige laptap krijg ik in mn linkerpols nog wel eens hele kleine schokjes
Aids.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:51:49 #34
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_52665784
Vroeger, spontane pop-ups met nakende vrouwenlichamen en onkuise handelingen tijdens het surfen, ik wist niet wat ik meemaakte.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_52666472
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:35 schreef shifto het volgende:
Ik werk op een ICT helpdesk, praat me niet over rare problemen Kut eind-gebruikers ook
Als je je brood ermee verdient, dan moet je niet zeuren. Wees blij dat er domme figuren bestaan, anders had je geen werk.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:39:12 #36
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_52666961
Een cd die werd eens aan gruzelmenten gedraaid, en men startknop begon na een jaar of 2 hevig te vonken, dus als je hem dan aandeed zag je vonkjes van hier tot tokyo eruit komen.
Ik kom vast nog wel een voeding tegen die gaat ontploffen, aangezien deze computer best oud is, ik kan niet wachten
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:27:23 #37
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_52667972
Ik ben wel eens bij een klein accountantskantoortje geweest, melding "niemand kan inloggen op de server". Kom ik er aan, is er ook politie op bezoek, want ondertussen waren ze erachter dat er ingebroken was. En ja hoor, de gangkast ging open (dat is de accountantskantoortje-versie van een serverroom) en de server was inderdaad verdwenen.

Het ergste aan dit alles: De inbrekers hadden ook alle TAPES meegenomen. Maak je elke avond braaf een backup, en leg je vervolgens de tape in de schoenendoos bovenop de server. Werkt wel tegen hardware crashes, niet tegen inbrekers die weten wat een tapedrive is.

Z'n bedrijf was gered omdat ie 1 enkele tape in zijn LA in zijn bureau had gegooid (op ongveer 10 meter van die gangkast) enkele dagen daarvoor omdat ie wel eens gehoord had dat het beter was om een backup ook op een andere plek te bewaren.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_52668311
Een propelor die niet aan slaat op een warme zonige dag in augustus.
Mijn been haren schroeiden er bijna af op het eind.(Als vrouw kan dat handig zijn)

Toch maar ff laten af koelen in de schaduw.

[ Bericht 2% gewijzigd door vogelkooi op 25-08-2007 01:53:12 ]
Fear is the grease of society.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:59:10 #39
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_52674283
Euhm ok dit is hee lraar en jullie gaan allemaal zeggen en denken dat het niet kan wat ik zelf ook nog steeds heb maar het is dus echt gebeurd.

Komt ie!

Ik moest een computer nakijken die niet aan ging.

Ik dacht dus van hmm laat ik de voeding is nakijken.
Dus ik de 24 en 4 pins kabels van het moederbord af en de rest laten zitten en een testvoeding eraan om te kijken of hij dan wel doet.

Ik doe dus de 24 pins en 4 pins kabel van de testvoeding op het moederbord en druk op de knop.

Wat gebeurd er.. Gaat alles draaien. Schijven, dvd lade kon los en hij deed het.
Terwijl ik dus de kabel uit de oorspronklijke voeding had gehaald omdat die in de testvoeding moest.

Tot op de dag van vandaag snap ik niet hoe dat kan. Zou hij het moederbord aan de achterkan hebben doorgelust ofzo naar kabels voor de hdd's ofzo zodat alles gevoed wordt?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_52674601
mijn computer begon te grommen en hij probeerde mij te bijten
its hard for an empty bag to stand up right
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:59:22 #41
143940 Cubewoods
Chi-Town's God
pi_52675336
Werd vroeger is gehackt, en toen ging me mobo het A-Team tunetje spelen
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
-Revolutionary Immortal Technique
pi_52675923
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 13:59 schreef Daywalk3r het volgende:
Euhm ok dit is hee lraar en jullie gaan allemaal zeggen en denken dat het niet kan wat ik zelf ook nog steeds heb maar het is dus echt gebeurd.

Komt ie!

Ik moest een computer nakijken die niet aan ging.

Ik dacht dus van hmm laat ik de voeding is nakijken.
Dus ik de 24 en 4 pins kabels van het moederbord af en de rest laten zitten en een testvoeding eraan om te kijken of hij dan wel doet.

Ik doe dus de 24 pins en 4 pins kabel van de testvoeding op het moederbord en druk op de knop.

Wat gebeurd er.. Gaat alles draaien. Schijven, dvd lade kon los en hij deed het.
Terwijl ik dus de kabel uit de oorspronklijke voeding had gehaald omdat die in de testvoeding moest.

Tot op de dag van vandaag snap ik niet hoe dat kan. Zou hij het moederbord aan de achterkan hebben doorgelust ofzo naar kabels voor de hdd's ofzo zodat alles gevoed wordt?
Je doet de voeding aan het mobo, je zet de pc aan en je vind het gek dat ie het doet?
pi_52676108
Ik verving een AMD processor door een snellere. Wilde mijn pc (dus niet windows) niet doorstarten. Pas na een paar keer (een keer of 10) opnieuw opstarten deed hij het wel. En hij doet het tot op de dag van vandaag nog steeds.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 15:42:48 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52676146
wat ik wel meemaak is dat vlak voor een presentatie de printer of word weigert.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_52676231
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:27 schreef maartena het volgende:
Het ergste aan dit alles: De inbrekers hadden ook alle TAPES meegenomen. Maak je elke avond braaf een backup, en leg je vervolgens de tape in de schoenendoos bovenop de server. Werkt wel tegen hardware crashes, niet tegen inbrekers die weten wat een tapedrive is.

Z'n bedrijf was gered omdat ie 1 enkele tape in zijn LA in zijn bureau had gegooid (op ongveer 10 meter van die gangkast) enkele dagen daarvoor omdat ie wel eens gehoord had dat het beter was om een backup ook op een andere plek te bewaren.....
Rule #1 bij het maken van backup tapes

Desnoods stel je een backup koffer samen die je 's avonds mee naar huis neemt
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_52676255
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 00:19 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als je je brood ermee verdient, dan moet je niet zeuren. Wees blij dat er domme figuren bestaan, anders had je geen werk.
Da's niet waar. Ook slimme gebruikers verdienen het om geholpen te worden
pi_52676283
één keer gehad dat mijn crt monitor is doorgebrand. Gebeurde net op het moment dat ik naar wc of naar beneden was. Kom ik weer boven is echt mijn hele kamer vol met rook. Stinken!!!

ouders helemaal in paniek
Dit keer zonder signature
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 15:52:14 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52676316
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 15:50 schreef Ericjuh het volgende:
één keer gehad dat mijn crt monitor is doorgebrand. Gebeurde net op het moment dat ik naar wc of naar beneden was. Kom ik weer boven is echt mijn hele kamer vol met rook. Stinken!!!

ouders helemaal in paniek
en toen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_52676406
Toen ik op een 386 nog prince of persia aan het spelen was verschenen er met elke toetsaanslag witte blokjes in het scherm.

Bleek het jeruzalem virus te zijn
pi_52676449
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 15:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

en toen?
de afloop viel eigenlijk een beetje tegen voor dit topic, maar raam open en 1 dag nog in de stank gezeten.... owh en een nieuwe schermpje natuurlijk!

wat overigens ook een rare ervaring is, want ik had net de dag daarvoor mijn monitor verkocht die al 1000000000 jaar (bijwijze van) op zolder stond! Dus toen had ik opeens helemaal geen monitor meer
Dit keer zonder signature
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')