abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52648012
Je kent ze wel. Van die mensen die over een paar centen gaan lopen zeuren, bij het meest geringe prijs/budgetverschil moeilijk gaan doen en vooral elke keer overal bij zeggen dat iets niet 'te duur' moet zijn.

Nou ben ik de ergste niet. Ik geef als ik met een paar vrienden op 't terras zit gauw een rondje. Als we met een groep eens ergens naar onLimburgs Nederland gaan (vanuit Limboland) dan ben ik vaak degene die aanbiedt om te rijden. Als we met een paar man ergens een hapje gaan eten dan lap ik meestal wel een mooi rond bedragje neer dat vaak 60 á 70% van de kosten bedekt. Enzovoorts. Ik haat gierig zijn, en het is écht niet zo dat ik een miljoen op m'n bankrekening heb staan.

Daarom heb ik er echt een bloedhekel aan wanneer mensen gierig gaan doen.

Uit eten?
"Prima, zolang het maar niet meer dan een tientje per persoon kost!"

Naar Scheveningen met de auto?
"Leuk! Maar ik ga niet rijden want dat kost teveel benzine en benzine is duur!"

Vanavond een filmpje huren en die bij jullie thuis kijken?
"Ja, maar dan moeten jullie wel voor het drinken en de chips zorgen want wij moeten de film al betalen!"

Etcetera. Natuurlijk nog erger wanneer de betreffende mensen een bak van een huis, een dikke auto en een gespekte bankrekening hebben waarbij die van jou in het teniet vallen.

Samenvatting: Gierige mensen die alles zo goedkoop mogelijk en op de cent nauwkeurig willen hebben en zelf ook maar bang zijn om eens iets uit te geven, maar wel voor het geringste dientje geld willen zien.
pi_52648053
Volgens mij heb je of weinig vaste lasten of verdien je extreem veel?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_52648068
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
Volgens mij heb je of weinig vaste lasten of verdien je extreem veel?
Ik verdien genoeg, maar heb ook genoeg vaste lasten. Dat is echter bijzaak.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:27:20 #4
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_52648095
Volgens mij zjin jouw vrienden een stel oude joden.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_52648141
ach hebben wij hier in vriendengroep... vooral de vrouwen zijn aasgieren...

ik zelf ben niet zo zeikerig over geld, als ik maar een leuke avonde heb is me meer waard dan wat meer geld op me bankrekening
I'm not the man you think I am!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:30:13 #6
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52648188
Ah, dat type mensen. Die zullen een hoop lol hebben in hun leven
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:30:42 #7
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52648206
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:28 schreef l3laster het volgende:
ach hebben wij hier in vriendengroep... vooral de vrouwen zijn aasgieren...

ik zelf ben niet zo zeikerig over geld, als ik maar een leuke avonde heb is me meer waard dan wat meer geld op me bankrekening
En zo is het.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_52648225
of :
Zullen we eens gaan bbq'en?
Ok...
Bij jou maar he?
Is goed..

Wie betaald het meest? Wie doet het meest...?
Niet diegene die kwam met het onzalige plan!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:37:24 #9
81894 godigita
Trollercoaster
pi_52648407
Ik zit ook niet erg op mijn centen. Ik snap het als je krap zit, maar ik ken ook mensen die gewoon de bodemprijs voor alles willen betalen om daar enorm over te kunnen opscheppen(schoonouders, wel lief overigens meestal ), koopjesjagers dus, en dat vind ik ontzettend irritant en vermoeiend. Uit eten gaan, zeggen dat je geen geld hebt maar dat het wel kan hoor! Restaurant zoeken, en dan overal klagen dat het te duur is. Ga dan niet, dan hadden we beter gewoon bij iemand thuis kunnen gaan eten. Of mensen die standaard blut zijn en dan verwachten dat jij wel betaalt, want jij hebt geld.

Naja, eens, ts.
pi_52648412
Kijk, en daarom heb ik dan ook maar twee mensen - buiten mijn directe familie - die ik tot vrienden reken. De rest zijn kennissen, in gradaties van vaag tot goed.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_52648473
Als ik weinig geld heb, ben ik gierig (lijkt me niet onverstandig)
Heb ik voledoende geld, geef ik het graag uit.
Ben ik rijk, ben ik weer gierig
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:44:42 #12
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_52648655
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
Kijk, en daarom heb ik dan ook maar twee mensen - buiten mijn directe familie - die ik tot vrienden reken. De rest zijn kennissen, in gradaties van vaag tot goed.
Amen to that
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_52648713
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:24 schreef Tuvai.net het volgende:
Etcetera. Natuurlijk nog erger wanneer de betreffende mensen een bak van een huis, een dikke auto en een gespekte bankrekening hebben waarbij die van jou in het teniet vallen.
Hoe denk je dat ze die kunnen betalen?
pi_52648817
Ik ken ook dergelijke mensen als TS. Kopen zich scheel aan kleding, nieuwe games, nieuwe shit voor thuis etc etc. Nauwelijks geld om te eten dus als je ze uitnodigt, nee we hebben geen geld.

Komen jullie film kijken? Gezellig! Wel drinken en eten mee nemen.

pi_52648833
quote:
Inderdaad tijd dat ik dat ook eens ga doen ja.

Nogmaals, ik zit écht niet op de centen. Maar 't moet niet altijd maar van één kant komen. :/ Het ergste is dat 2 van die mensen in mijn vrien... kennissenkring ook nog ouders hebben die zwemmen in het water en daar genoeg van krijgen, en nota bene zelf niks hoeven te betalen thuis. Wel overal gierig gaan liggen doen en nooit willen rijden omdat ze nooit benzine hebben, terwijl in het begin toen we net onze auto's hadden, mooi gezegd werd dat we om de beurt zouden rijden.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:50:49 #16
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_52648846
Dit heet niet gierig zijn, maar verstandig met je geld omgaan.
Boh gek, alsof je zomaar je geld over de balk moet smijten.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:50:49 #17
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_52648847
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:50 schreef Devlinsect het volgende:
Ik ken ook dergelijke mensen als TS. Kopen zich scheel aan kleding, nieuwe games, nieuwe shit voor thuis etc etc. Nauwelijks geld om te eten dus als je ze uitnodigt, nee we hebben geen geld.

Komen jullie film kijken? Gezellig! Wel drinken en eten mee nemen.

Als het studenten zijn ok, maar anders
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_52648892
quote:
ik ken dat soort mensen van de TS niet maar idd je moet niet ieders vriend zijn
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_52648917
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:46 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Hoe denk je dat ze die kunnen betalen?
Ja, door gierig te zijn natuurlijk, op dat gebied loont het zich wel. Maar goed, ik zou me doodschamen als ik m'n vrienden zou uitnodigen om bij mij een filmpje te komen kijken, en ze vervolgens vertel dat hun maar alles moeten meenemen. Schandalig.
pi_52648948
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:52 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Ja, door gierig te zijn natuurlijk, op dat gebied loont het zich wel. Maar goed, ik zou me doodschamen als ik m'n vrienden zou uitnodigen om bij mij een filmpje te komen kijken, en ze vervolgens vertel dat hun maar alles moeten meenemen. Schandalig.
dat wordt niet eens aanvaard bij ons neem je iets mee dan neem je het ook maar weer mee terug tenzij jezelf belachelijk duur wilt gaan drinken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_52649000
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:52 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

nou zeg ze dat dan ook
right in that face!
klaar...maar ja doe ik ook niet hoor..zou het wel willen maar nee..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:55:48 #22
138855 Nawien
Dat ben ik !
pi_52649004
Te irritant inderdaad.

:Feestje bij mij thuis, kom je ook?
>Ja leuk
eem wel eten, wiet, bacardi en bier mee
>oowkee

:Blowtje draaien?
>Ja goed plan
:Heb jij wiet, dan want ik heb niks
>ahaa

:Heb je peuken voor me?
>Ja, maar zou je niet eens zelf halen, dit is al de 4e keer vandaag
: Ja ik weet het sorry man, maar ik probeer te stoppen
>Ah, right

Verder kan ik ff geen voorbeelden bedenken, maar er zijn nog meer van die bloedzuigers
Still Pimpin' .. Ahaaight
pi_52649009
vooral vrouwen, die betalen bijna nooit en als ze een feest geven is het opeens Amerikaans.

zo triest.
pi_52649018
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:50 schreef Gluckskafer het volgende:
Dit heet niet gierig zijn, maar verstandig met je geld omgaan.
Boh gek, alsof je zomaar je geld over de balk moet smijten.
D'r zit een hele kloof tussen gierig zijn en verstandig met geld om gaan. Ik zet ook elke maand genoeg opzij, op m'n spaarrekening, maar ook weer niet zo veel dat ik de rest van de maand uiterst zuinig moet zijn en maar goedkope troep moet gaan inslaan. Is natuurlijk een kwestie van prioriteiten met jezelf stellen, maar 't moet niet zo zijn dat je elke keer maar op kosten van andere mensen gaat leven omdat jij zonodig zuinig/gierig/verstandig wilt zijn, want die andere mensen hebben net zo goed moeten werken voor hun geld en hebben net zo goed onkosten. Dat zijn geen mensen die verstandig met geld om gaan, dat zijn parasieten.
pi_52649147
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:55 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

nou zeg ze dat dan ook
right in that face!
klaar...maar ja doe ik ook niet hoor..zou het wel willen maar nee..
Ik had daar laatst een discussie met zo'n 'vriend' over. Hij kwam met het geweldige idee om naar Valkenburg te gaan om een terrasje te pikken met z'n vieren (hij, z'n vriendin, mijn vriendin en mezelf). Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar toen we instemden vertelde meneer dat ik moest rijden want hij had geen benzine meer. Dat terwijl (zie eerdere post) in het begin afgesproken werd dat we zo veel mogelijk om de beurt zouden rijden/Bob zouden zijn. Toen ik meneer vertelde dat ik de laatste 4 keren ook al gereden had en het ook wel weer eens lekker zou vinden om een pilsje te nuttigen op het terras, en 'm vroeg waarom die dan niet gewoon tankt, zei die dat 'ie geen geld had. Waarom überhaubt dan een terrasje willen pikken.

Hij verdient trouwens zo'n 300 euro minder in de maand, en dat gebruikt 'ie ook vaak als excuus. Maar dan vergeet 'ie wel voor de aardigheid dat ik 600 euro vaste lasten per maand heb, in vergelijking met zijn 40 euro aan autoverzekering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')