Ik verdien genoeg, maar heb ook genoeg vaste lasten. Dat is echter bijzaak.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:25 schreef vogeltjesdans het volgende:
Volgens mij heb je of weinig vaste lasten of verdien je extreem veel?
En zo is het.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:28 schreef l3laster het volgende:
ach hebben wij hier in vriendengroep... vooral de vrouwen zijn aasgieren...
ik zelf ben niet zo zeikerig over geld, als ik maar een leuke avonde heb is me meer waard dan wat meer geld op me bankrekening
Amen to thatquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
Kijk, en daarom heb ik dan ook maar twee mensen - buiten mijn directe familie - die ik tot vrienden reken. De rest zijn kennissen, in gradaties van vaag tot goed.
Hoe denk je dat ze die kunnen betalen?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:24 schreef Tuvai.net het volgende:
Etcetera. Natuurlijk nog erger wanneer de betreffende mensen een bak van een huis, een dikke auto en een gespekte bankrekening hebben waarbij die van jou in het teniet vallen.
Inderdaad tijd dat ik dat ook eens ga doen ja.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
Kijk, en daarom heb ik dan ook maar twee mensen - buiten mijn directe familie - die ik tot vrienden reken. De rest zijn kennissen, in gradaties van vaag tot goed.
Als het studenten zijn ok, maar andersquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:50 schreef Devlinsect het volgende:
Ik ken ook dergelijke mensen als TS. Kopen zich scheel aan kleding, nieuwe games, nieuwe shit voor thuis etc etc. Nauwelijks geld om te eten dus als je ze uitnodigt, nee we hebben geen geld.
Komen jullie film kijken? Gezellig! Wel drinken en eten mee nemen.
ik ken dat soort mensen van de TS niet maar idd je moet niet ieders vriend zijnquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ja, door gierig te zijn natuurlijk, op dat gebied loont het zich wel. Maar goed, ik zou me doodschamen als ik m'n vrienden zou uitnodigen om bij mij een filmpje te komen kijken, en ze vervolgens vertel dat hun maar alles moeten meenemen. Schandalig.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:46 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Hoe denk je dat ze die kunnen betalen?
dat wordt niet eens aanvaard bij ons neem je iets mee dan neem je het ook maar weer mee terug tenzij jezelf belachelijk duur wilt gaan drinken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:52 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ja, door gierig te zijn natuurlijk, op dat gebied loont het zich wel. Maar goed, ik zou me doodschamen als ik m'n vrienden zou uitnodigen om bij mij een filmpje te komen kijken, en ze vervolgens vertel dat hun maar alles moeten meenemen. Schandalig.
nou zeg ze dat dan ookquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:52 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ja, door gierig te zijn natuurlijk, op dat gebied loont het zich wel. Maar goed, ik zou me doodschamen als ik m'n vrienden zou uitnodigen om bij mij een filmpje te komen kijken, en ze vervolgens vertel dat hun maar alles moeten meenemen. Schandalig.
D'r zit een hele kloof tussen gierig zijn en verstandig met geld om gaan. Ik zet ook elke maand genoeg opzij, op m'n spaarrekening, maar ook weer niet zo veel dat ik de rest van de maand uiterst zuinig moet zijn en maar goedkope troep moet gaan inslaan. Is natuurlijk een kwestie van prioriteiten met jezelf stellen, maar 't moet niet zo zijn dat je elke keer maar op kosten van andere mensen gaat leven omdat jij zonodig zuinig/gierig/verstandig wilt zijn, want die andere mensen hebben net zo goed moeten werken voor hun geld en hebben net zo goed onkosten. Dat zijn geen mensen die verstandig met geld om gaan, dat zijn parasieten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:50 schreef Gluckskafer het volgende:
Dit heet niet gierig zijn, maar verstandig met je geld omgaan.
Boh gek, alsof je zomaar je geld over de balk moet smijten.
Ik had daar laatst een discussie met zo'n 'vriend' over.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:55 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
nou zeg ze dat dan ook
right in that face!
klaar...maar ja doe ik ook niet hoor..zou het wel willen maar nee..
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:55 schreef Doodmetaal het volgende:
vooral vrouwen, die betalen bijna nooit en als ze een feest geven is het opeens Amerikaans.
zo triest.
Amerikaanse feestjes ja, ik ken ook zo'n meid van in de twintig die dat nog doet... Je bent toch geen fucking puber meer...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:55 schreef Doodmetaal het volgende:
vooral vrouwen, die betalen bijna nooit en als ze een feest geven is het opeens Amerikaans.
zo triest.
Dat soort mensen is al gestopt met kopen, nu alleen nog met roken...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:55 schreef Nawien het volgende:
:Heb je peuken voor me?
>Ja, maar zou je niet eens zelf halen, dit is al de 4e keer vandaag
: Ja ik weet het sorry man, maar ik probeer te stoppen
>Ah, right![]()
Precies hetzelfde bij mij ja.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:05 schreef whoops het volgende:
[..]
Amerikaanse feestjes ja, ik ken ook zo'n meid van in de twintig die dat nog doet... Je bent toch geen fucking puber meer...
Ik kan ook erg slecht tegen gierige mensen, you earn money to spend, not to save...
hahha, ja dat was ik vergetenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:06 schreef whoops het volgende:
[..]
Dat soort mensen is al gestopt met kopen, nu alleen nog met roken...
Ook een voorbeeld. Maar als het echt niet uit gierigheid is dan is zo'n gebeurtenis maar eenmalig. Het valt snel op wanneer mensen elke keer met een of andere rotsmoes er tussenuit proberen te glippen. Eén keer is niet erg, maar 't moet geen gewoonte worden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:06 schreef _The_General_ het volgende:
Pas zaten we met drie man aan de bar. Meneer A gaf een rondje, ik het rondje er na. Toen dat op was ging me vriend ineens naar huis. Bij hem is dat helaas uit pure lompigheid. Niet uit gierigheid. Ik moet hem daar toch eens op aanspreken!
dat is het altijd geweest zie de dienstplicht ik weet zeker wanneer je hem nu voor beide sexen zou invoeren dat het commentaar van de feministen niet te versmaden zou zijnquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:06 schreef Doodmetaal het volgende:
[..]
Precies hetzelfde bij mij ja.
Vaak ook juist de vrouwen die het hoogste woord bij discussies over hoe vrouwen het slechter hebben, die laten lekker hun drankjes betalen. Wel-de-lusten-maar-niet-de-lasten-feminisme heet dat.
Ze sterven in ieder geval rijk.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:30 schreef Biogarde het volgende:
Ah, dat type mensen. Die zullen een hoop lol hebben in hun leven![]()
Als jij de patser wilt uithangen en de grote jongen wilt zijn die zijn laatste geld van z'n rekening heeft gepint en los in je achterzak hebt zitten zo van: 'kijk mij eens', wil niet zeggen dat iedereen dat moet doen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:56 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
D'r zit een hele kloof tussen gierig zijn en verstandig met geld om gaan. Ik zet ook elke maand genoeg opzij, op m'n spaarrekening, maar ook weer niet zo veel dat ik de rest van de maand uiterst zuinig moet zijn en maar goedkope troep moet gaan inslaan. Is natuurlijk een kwestie van prioriteiten met jezelf stellen, maar 't moet niet zo zijn dat je elke keer maar op kosten van andere mensen gaat leven omdat jij zonodig zuinig/gierig/verstandig wilt zijn, want die andere mensen hebben net zo goed moeten werken voor hun geld en hebben net zo goed onkosten. Dat zijn geen mensen die verstandig met geld om gaan, dat zijn parasieten.
Geforceerde gezelligheid met mensen die van je profiteren... Ik sla even overquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:34 schreef Daeron het volgende:
Geef mij dan maar een wat legere rekening maar wel een hoop gezelligheid in ruil voor dat geld.
Jij leest ook alleen maar wat je wilt lezen he? Of is dit een kansloze poging van je om te gaan rellen?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:40 schreef Gluckskafer het volgende:
[..]
Als jij de patser wilt uithangen en de grote jongen wilt zijn die zijn laatste geld van z'n rekening heeft gepint en los in je achterzak hebt zitten zo van: 'kijk mij eens', wil niet zeggen dat iedereen dat moet doen.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:34 schreef Daeron het volgende:
Geld heb je om het uit te geven, wat heb je eraan om een bedrag met 4 nullen op je rekening te hebben staan als je het toch nooit uitgeeft?
Geef mij dan maar een wat legere rekening maar wel een hoop gezelligheid in ruil voor dat geld.
volkomen gelijk, zo'n mensen kan je toch geen vrienden noemen?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:39 schreef Oosthoek het volgende:
Leuke 'vrienden' hebben jullie. Ik heb uiteraard ook wel eens gezeik over geld, maar als dat structureel wordt, zijn het gewoon geen vrienden, klaar.
zeker als je ze zelf belt voor een uitnodiging. ik heb dit soort dingen gelukkig ook nog nooit meegemaakt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:13 schreef Maikuuul het volgende:
Nog nooit van gehoord dat iemand die op bezoek komt zijn eigen drank meeneemt
Dan ist wel erg slecht met je gesteld als je dat aan je gasten vraagtdamn
Inderdaad, het uitgenodigd worden geeft aan dat je in principe niet je eigen zooi hoeft mee te nemen. De reden dat wij meestal American Party's doen, is dat het meestal bij dezelfde persoon thuis wordt gedaan. Nogal lullig om diegene dan voor de kosten op te laten draaien (we doen het zelfs zo dat diegene alle overgebleven zooi mag houden, ivm de meeste tijd eraan kwijt zijn).quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zeker als je ze zelf belt voor een uitnodiging. ik heb dit soort dingen gelukkig ook nog nooit meegemaakt.
En dan keihard 4 flesjes meenemen "omdat je toch niet meer dan 4 flesjes drinkt"quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:20 schreef zoalshetis het volgende:
bij een buurtvriend waar ik geregeld zit neem ik ook altijd eigen bier mee.
6 halve litertjesquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:24 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
En dan keihard 4 flesjes meenemen "omdat je toch niet meer dan 4 flesjes drinkt"grapje weetzelluf
Zulke mensen komen zichzelf wel tegen. Het is namelijk wel supertriest zoals jij het vermeldt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:03 schreef Tuvai.net het volgende:
Een oom en tante van m'n vriendin zijn ook zo'n verschrikkelijk gierige en profiterende mensen. Die gaan elke dag bij de opa en oma eten, dan staat dat oma`tje uren in de keuken op haar eigen kosten te koken terwijl ze slecht ter been is en zelf echt niet veel heeft te spenderen. De hond die ze per sé moesten hebben dumpen ze tevens ook elke dag bij dezelfde oma en opa, want meneer en mevrouw hebben allebei een fulltime baan. Afgelopen jaar waren die opa en oma 50 jaren getrouwd dus moest er een feestje komen. Die tante moest per sé alles regelen, maar wel allemaal op kosten van de opa en oma. Leuk cadeautje.
Overigens hebben ze een flink en behoorlijk ingericht huis, allebei een auto en een flinke tuin. Dat terwijl ze echt geen baan hebben die ze gouden bergen oplevert. Wel ondertussen flink sparen natuurlijk, over de ruggen van anderen.
Dat is gewoon zwaar tragisch, je eigen ouwelui die het krapper hebben uitknijpenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:03 schreef Tuvai.net het volgende:
Een oom en tante van m'n vriendin zijn ook zo'n verschrikkelijk gierige en profiterende mensen. Die gaan elke dag bij de opa en oma eten, dan staat dat oma`tje uren in de keuken op haar eigen kosten te koken terwijl ze slecht ter been is en zelf echt niet veel heeft te spenderen. De hond die ze per sé moesten hebben dumpen ze tevens ook elke dag bij dezelfde oma en opa, want meneer en mevrouw hebben allebei een fulltime baan. Afgelopen jaar waren die opa en oma 50 jaren getrouwd dus moest er een feestje komen. Die tante moest per sé alles regelen, maar wel allemaal op kosten van de opa en oma. Leuk cadeautje.
Overigens hebben ze een flink en behoorlijk ingericht huis, allebei een auto en een flinke tuin. Dat terwijl ze echt geen baan hebben die ze gouden bergen oplevert. Wel ondertussen flink sparen natuurlijk, over de ruggen van anderen.
Precies, 1x dat het gebeurd oke, maar als het veelvuldig voorkomt de persoon die dit doet gewoon niks meer geven.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:42 schreef rashudo het volgende:
Wat nog triester is dat anderen mensen dit soort gedrag door de vingers zien, en het dus in stand houden.
Ja, die ouwe lui durven er natuurlijk niks over te zeggen want het is dochterlief hé. Maar de hele familie kotst die betreffende oom en tante inmiddels uit, ik kom er zelf ook niet meer over de vloer omdat 't niet alleen ongelooflijk gierige mensen zijn, maar ook op alles wat te mekkeren hebben.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:36 schreef Henno het volgende:
[..]
Dat is gewoon zwaar tragisch, je eigen ouwelui die het krapper hebben uitknijpen
Heel vervelend ja, dat soort mensen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:24 schreef Tuvai.net het volgende:
Samenvatting: Gierige mensen die alles zo goedkoop mogelijk en op de cent nauwkeurig willen hebben en zelf ook maar bang zijn om eens iets uit te geven, maar wel voor het geringste dientje geld willen zien.
oehhh, die is ergquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:24 schreef Tuvai.net het volgende:
Vanavond een filmpje huren en die bij jullie thuis kijken?
"Ja, maar dan moeten jullie wel voor het drinken en de chips zorgen want wij moeten de film al betalen!"
Stomme, maar ook slimme kalveren mogen niet binnen bij de Aldi of de Lidl. Maar ook niet bij de Appie Heijn.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 02:24 schreef Heroinjunk het volgende:
GA GODVERDOMME DAN LEKKER NAAR DE ALDI OF DE LIDL, STOM KALF
Whehe, iddquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:17 schreef Batsnek het volgende:
Ergens is het heerlijk om dit soort dingen te lezen; voel je jezelf toch wel erg goed door.
zonder gein dat is evolutionair bepaaldquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:24 schreef Lamon het volgende:
[..]
Heel vervelend ja, dat soort mensen.
En wat ik nog het ergste vind, is dat ik dan zelf vroeg of laat ook een soort rechtvaardigheidsgevoel krijg, en dus ook ga letten op of het allemaal wel eerlijk gedeeld wordt, terwijl ik eigenlijk helemaal niet zo ben.
Het is dus goddomme nog besmettelijk ook.
als gast is het wel zo netjes om het even te vragen in ieder gevalquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 02:44 schreef Sjibble het volgende:
Kijk dat jij hun een rondje geeft e.d maakt hun profiterend van jou, laat hun eens ff een rondje geven dan...
Als ik zou moeten rijden zou ik absoluut niet eens durven om geld voor benzine te vragen, maar omdat ik al de kosten van de benzine heb vind ik wel dat we het moeten verdelen, dat ik bijv met een uitje van 4 man NIET 70% betaal.. want das absurd
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 12:11 schreef snorfiets het volgende:
... Als er bij mij een feestje (gewoon bij mij zitten en een spelletje oid doen, dus niet swingen enzo) is zeg ik altijd dat hun maar een krat bier mee moeten nemen, ze komen toch langs de bierboer waar koud bier staat.
En hier thuis hebben we amstel waar sommigen niet zo van houden..
groetjes
Ik bied ook wel eens aan een bijdrage te leveren aan de benzinekosten en ik zou het helemaal niet erg vinden als ze het zouden accepteren. Benzine is gewoon niet goedkoop en als ik zelf zou moeten rijden zou ik niet kunnen drinken EN de benzinekosten moeten betalen. Benzinegeld vragen vind ik geen teken van gierigheid, mits het geen afstandje van 10 kilometer is natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
als gast is het wel zo netjes om het even te vragen in ieder geval
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |