Nee, de inschrijving is al verstreken. Pas voor de volgende ronde (UEFA of CL) kan hij pas ingeschreven worden. Iig, zolang hij niet voor newcastle gespeelt heeft op europees niveau. Niet naar mijn weten iig.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:08 schreef andre347 het volgende:
Snel
Kan Luque meedoen tegen Slavia?
Neequote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:08 schreef andre347 het volgende:
Snel
Kan Luque meedoen tegen Slavia?
Henk en Martin lezen mijn posts regelmatig. Zie onderstaand, incluis de datum.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:03 schreef andre347 het volgende:
[..]
Mail je het even door naar Henk. En nog even een verdedigende versterking
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:24 schreef Blight het volgende:
[..]
Dan zou ik liever zien dat Ajax werk maakt van bijvoorbeeld Albert Luque. De Spaanse enclave kan best nog iets groter, immers..
Oke, ik heb niks gezegd. Wie heb je op het oog als opvolger voor Stam?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:13 schreef Blight het volgende:
[..]
Henk en Martin lezen mijn posts regelmatig. Zie onderstaand, incluis de datum.
[..]
Toen hebben ze hem inderdaad onder aan het lijstje gezet...Helaas kon iedereen erboven nietquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:13 schreef Blight het volgende:
[..]
Henk en Martin lezen mijn posts regelmatig. Zie onderstaand, incluis de datum.
[..]
Gewoon clubicoon sjon heitinga voor nog 8 jaar vastleggen. En vd Wiel definitief doorschuiven naar de A selectie, voor zover hij er nog niet bij zat.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:14 schreef andre347 het volgende:
[..]
Oke, ik heb niks gezegd. Wie heb je op het oog als opvolger voor Stam?
Heitinga wou volgend jaar ook weg zei die.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:15 schreef s0k het volgende:
[..]
Gewoon clubicoon sjon heitinga voor nog 8 jaar vastleggen. En vd Wiel definitief doorschuiven naar de A selectie, voor zover hij er nog niet bij zat.
Medunjaninquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:15 schreef ub40_bboy het volgende:
De eerste aankoop is binnen ik ben benieuwd wie de tweede wordt.
Luque weet dus al hoe hij tegen PSV moet scoren.quote:De dreiging van uitschakeling noopte Deportivo-trainer Javier Irureta tot ingrijpen. Hij liet zijn ogen even langs zijn reserves glijden en ontwaarde onder meer de gretige koppies van de spitsen Luque en Pandiani. De keus viel op de eerste die amper een minuut nodig had om die zet te rechtvaardigen. Een mini-PSV-muur dacht een Spaanse vrije trap in de kiem te kunnen smoren, maar een tikkie opzij bood Luque ruim baan voor een schot dat in de uiterste hoek belandde.
En dan met een hele jonge verdediging Europees iets bewerkstelligen?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:15 schreef s0k het volgende:
[..]
Gewoon clubicoon sjon heitinga voor nog 8 jaar vastleggen. En vd Wiel definitief doorschuiven naar de A selectie, voor zover hij er nog niet bij zat.
Zo zonde dat al die jeugdspelers weg gaan.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:16 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Heitinga wou volgend jaar ook weg zei die.
Kostte ons de 2e rondequote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:17 schreef sjimz het volgende:
[..]
Luque weet dus al hoe hij tegen PSV moet scoren.
Ik volg naast de Nederlandse competitie voornamelijk de Engelse competitie, en de meeste spelers daar zullen niet haalbaar zijn. Sylvian Distin leek me wel wat, maar die is net verkast naar Portsmouth.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:14 schreef andre347 het volgende:
[..]
Oke, ik heb niks gezegd. Wie heb je op het oog als opvolger voor Stam?
Kan maijstorovic nog iets?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:17 schreef andre347 het volgende:
[..]
En dan met een hele jonge verdediging Europees iets bewerkstelligen?
Hij kan in ieder geval op fabelachtige wijze in eigen doel koppen.quote:
En wenkbrauwen laten spatten.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:22 schreef Blight het volgende:
[..]
Hij kan in ieder geval op fabelachtige wijze in eigen doel koppen.
Sterker nog, hij scoorde ook es een penalty in een friendly tegen PSV vorig jaar. Die vrije trap was mooier, knalhard in de 'korte' hoekquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:17 schreef sjimz het volgende:
[..]
Luque weet dus al hoe hij tegen PSV moet scoren.
Tsjah er zijn nou eenmaal geen Nederlanders meer.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:25 schreef Chivu het volgende:
We moeten het trouwens ook niet gaan overdrijven met aankopen. Ik was net zo blij met het ruime aantal Nederlanders in de basis.
quote:23/8/2007 - Luque: ik ga naar Ajax
(Gepost door RvN)
Tegenover Radio Sevilla heeft Luque laten weten Betis Sevilla te hebben afgezegd en voor Ajax te hebben gekozen. Dat meldt de regionale versie in Sevilla van de betrouwbare Spaanse krant ABC. 'Ik heb Betis definitief afgezegd. Ik ben hen dankbaar voor de interesse, maar ik ga naar Ajax,' zo zou de aanvaller vanmiddag hebben laten weten op Radio Sevilla. Volgens het bericht kon Betis niet verder gaan dan een salaris van 1,5 miljoen euro, terwijl Ajax 2,2 miljoen euro biedt.
Ik hoop dat ie nog een jaartje bij de FC blijft en dan transfervrij vertrekt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:25 schreef M0NTANA het volgende:
Er schijnt een Nederlandse topclub achter Arnold Kruiswijk aan te zitten, Ajax misschien?
Vergeet niet dat het toen om een aanvulling ging en nu om een vervanger van Koné ging.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:29 schreef BB-boy het volgende:
http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum9/3026-38.php
Let op het verschil tussen de eerste en de laatste pagina's![]()
2.2 milj. zal ook wel niet kloppen me dunkt.. denkt dat het iets lager ligt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:26 schreef LudoSanders het volgende:
2,2 mil salaris voor een speler die nog maar moet laten zien of die ooit nog enigszins op zijn oude niveau terecht kan komen. Gewaagde gok.
Je kan toch beter cashen?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:30 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik hoop dat ie nog een jaartje bij de FC blijft en dan transfervrij vertrekt.
Hij is wel enorm belangrijk voor Groningen, dus hem nog een jaar behouden is ook heel wat waard.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:31 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je kan toch beter cashen?
Denk je trouwens dat Hans Nijland wel wil onderhandelen? Of is hij voor geen prijs te koop?
Hoe ontwikkeld Sankoh zich? daar was iedereen een jaar geleden zo laaiend over.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:36 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hij is wel enorm belangrijk voor Groningen, dus hem nog een jaar behouden is ook heel wat waard.
Ze gaan proberen om het een nieuw contract aan te bieden, maar er schijnt idd ook belangstelling voor hem te zijn.
Voor een goede prijs zal Nijland wel gaan praten, hij heeft nog maar een éénjarig contract dus vele miljoenen zal hij niet meer opbrengen. Maar aangezien hij enorm belangrijk is en het feit dat de transferperiode bijna is afgelopen zal hij ook niet echt heel goedkoop zijn denk ik.
En bij Ajax zal hij geen basisplek krijgen neem ik aan, dus of ie daar nu trek in heeft?
Stam heeft vaak zat last van kwaaltjes, dus hij zou opzich zat wedstrijden mee kunnen pikken. En zo doende al groeien binnen ajax.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:36 schreef venomsnake het volgende:
En bij Ajax zal hij geen basisplek krijgen neem ik aan, dus of ie daar nu trek in heeft?
Het is een blijft Ajax, een sportieve verbetering!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:36 schreef venomsnake het volgende:
Inzetbaar.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:38 schreef Pritt het volgende:
Martin luistert niet naar mij want De Guzman is nog steeds niet binnen.
Is Luque nu trouwens meteen inzetbaar of is hij geblesseerd?
Kruiswijk is een linkspoot toch? Die ga je dus niet op de positie van Stam zetten. Daarvoor hebben we bovendien Heitinga en Van der Wiel al in huis, die minstens zoveel talent hebben. Waarmee ik overigens niet zeg dat Van der Wiel beter is dan Kruiswijk. Als backup achter Vermaelen zou Kruiswijk een optie zijn, maar ik heb liever een linksback die ook centraal kan spelen. En volgens mij is Kruiswijk echt geen linksback.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:37 schreef s0k het volgende:
[..]
Stam heeft vaak zat last van kwaaltjes, dus hij zou opzich zat wedstrijden mee kunnen pikken. En zo doende al groeien binnen ajax.
Waar haal je die wijsheid vandaan?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:39 schreef Blight het volgende:
[..]
Inzetbaar.
Luque was opvallend genoeg één van de betere en fittere spelers van Newcastle gedurende de voorbereiding.
Voordeel voor Arnold Kruiswijk is wel dat hij gegarandeerd geselecteerd wordt door Bassie als hij eenmaal Ajacied is!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:39 schreef Chivu het volgende:
[..]
Kruiswijk is een linkspoot toch? Die ga je dus niet op de positie van Stam zetten. Daarvoor hebben we bovendien Heitinga en Van der Wiel al in huis, die minstens zoveel talent hebben. Waarmee ik overigens niet zeg dat Van der Wiel beter is dan Kruiswijk. Als backup achter Vermaelen zou Kruiswijk een optie zijn, maar ik heb liever een linksback die ook centraal kan spelen. En volgens mij is Kruiswijk echt geen linksback.
Sankoh doet het uitstekend, maar hij heeft af en toe nog van die ''De Boertjes'' zeg maar.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:37 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Hoe ontwikkeld Sankoh zich? daar was iedereen een jaar geleden zo laaiend over.
Hm, dacht dat hij een rechtspoot was. Foutjequote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:39 schreef Chivu het volgende:
[..]
Kruiswijk is een linkspoot toch? Die ga je dus niet op de positie van Stam zetten. Daarvoor hebben we bovendien Heitinga en Van der Wiel al in huis, die minstens zoveel talent hebben. Waarmee ik overigens niet zeg dat Van der Wiel beter is dan Kruiswijk. Als backup achter Vermaelen zou Kruiswijk een optie zijn, maar ik heb liever een linksback die ook centraal kan spelen. En volgens mij is Kruiswijk echt geen linksback.
Das waarquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:41 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Voordeel voor Arnold Kruiswijk is wel dat hij gegarandeerd geselecteerd wordt door Bassie als hij eenmaal Ajacied is!
Ik kan het beamen, heb wat oefenwedstrijden van Newcastle op DVD liggen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:41 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Waar haal je die wijsheid vandaan?
Dan ben je wel veel met voetbal bezig dan.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:42 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik kan het beamen, heb wat oefenwedstrijden van Newcastle op DVD liggen.
Tegen Celtic speelde hij zeer goed.
Ajax ook van FC Kopenhagen in de voorronde CL.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:46 schreef Fides het volgende:
Maargoed, Newcastle verloor vorig jaar ook gewoon in 2 wedstrijden van AZ in de UEFA Cup.
Ik kijk af en toe wel eens een wedstrijdjequote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:46 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Dan ben je wel veel met voetbal bezig dan.
Wel goed om te horen in ieder geval.
Newcastle is één van mijn favoriete buitelandse clubs. Ik volg ze redelijk goed.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:41 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Waar haal je die wijsheid vandaan?
Dat heb ik dus ook. Bijna alles uit de Premier League, in ieder geval.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:50 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik kijk af en toe wel eens een wedstrijdje![]()
Ik download gemiddeld een wedstrijdje of 25 per weekquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:59 schreef Blight het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Bijna alles uit de Premier League, in ieder geval..
Maar ik ben ook niet laaaiend enthousiast over de blessuregevoelige reserve van Kopenhagen die we (volgens geruchten) een contract van 2.2 miljoen per jaar aanbieden.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:49 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ajax ook van FC Kopenhagen in de voorronde CL.
Nog nooit van Luque gehoordquote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:19 schreef Fathom het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=SoZEM4Q5zCk
Het ziet er grappig uit in ieder geval. Had nog nooit van de beste man gehoord...
Voor een directe versterking prima, maar gezien zijn prestaties in Engeland vind ik 2,2 miljoen salaris wel een hele grote gok. Bovendien vraag ik me af of dit (het soort) speler is dat we nodig hebbenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:14 schreef Mr.Mills het volgende:
Jezus geeft Ajax eindelijk eens geld uit is het weer teveel. Dat geld gaat heus niet van je eigen bankrekening af hoor
.
Albert Luque Martos volgens VIquote:Albert Luque Martos is Ajacied
Ajax heeft de strijd om Luque gewonnen, melden betrouwbare bronnen. De 29-jarige Spanjaard en alle betrokken clubs zijn tot overeenstemming gekomen over een transfer naar Ajax. Hiermee heeft Ten Cate zijn gewenste versterking voor de linkerflank binnen. Luque kwam eerder uit voor Malaga CF, Real Mallorca, Deportivo La Coruńa en Newcastle United.
Bron: AJAX Netwerk
Ach, prestaties bij NUFC moet je met een korreltje zou nemen... en een speler als deze kunnen we altijd gebruiken...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:22 schreef devv05 het volgende:
[..]
Voor een directe versterking prima, maar gezien zijn prestaties in Engeland vind ik 2,2 miljoen salaris wel een hele grote gok. Bovendien vraag ik me af of dit (het soort) speler is dat we nodig hebben
Zo bijzonder is dat nou ook weer niet... Hij hoort niet bij de beste 100 voetballers van Europa ofzo hoor.quote:
Nee maar als je het voetbal een beetje in de gaten houdt ken je hem. Zeker na alle transfergeruchten vorig jaar en dit jaar mbt Luque en psvquote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:26 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Zo bijzonder is dat nou ook weer niet... Hij hoort niet bij de beste 100 voetballers van Europa ofzo hoor.
De naam wel maar ik heb hem zelf niet echt aktief ergens zien ballen. En omdat PSV hem wil ga ik er nou niet gelijk diep op inquote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:27 schreef jna het volgende:
[..]
Nee maar als je het voetbal een beetje in de gaten houdt ken je hem. Zeker na alle transfergeruchten vorig jaar en dit jaar mbt Luque en psv
Kunnen ze geen prestatie-contract aanbieden?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:22 schreef devv05 het volgende:
[..]
Voor een directe versterking prima, maar gezien zijn prestaties in Engeland vind ik 2,2 miljoen salaris wel een hele grote gok. Bovendien vraag ik me af of dit (het soort) speler is dat we nodig hebben
1 2 3 4 5 6 7 | Ogararu ---------Stam--------Vermaelen----------Urby -----------Gabri------------------Davids------------------- Kennedy---------------------------------------------Luque --------------Huntelaar----------Suarez------------------- 4-4-2,? |
denk het niet.. een linkermiddenvelder..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:47 schreef Camplo het volgende:
Wat gaan we nu nog krijgen?
Een linksback?
25 x 90 = 2250 minuten / 60 = 37.5 / 7 = 5.4 uur.quote:
Wat mij betreft mochten ze sowieso Patje en/of Kanu terug halenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:49 schreef CSI_MIAMI het volgende:
of beter nog.. Urzaiz gaat maar breekijzeren bij Jong ajax.. en wij halen Patje
En dan hebben we het nog niet eens over de blessuretijd!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:55 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
25 x 90 = 2250 minuten / 60 = 37.5 / 7 = 5.4 uur.
Je bent dus elke dag 5.4 uur bezig met het kijken van gedownloade wedstrijden,en je hebt ook nog een baan, slaapt, eet, sociale contacten, Fok!en, wedstrijden op Sport1 kijken etc...
En dat geloof je zelf![]()
Buiten het feit dat er nergens per week meer dan 25 verschillende wedstrijden in hun geheel aangeboden worden. Zeker niet van pre-season matches.
Moeilijk he lezen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:55 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
25 x 90 = 2250 minuten / 60 = 37.5 / 7 = 5.4 uur.
Je bent dus elke dag 5.4 uur bezig met het kijken van gedownloade wedstrijden,en je hebt ook nog een baan, slaapt, eet, sociale contacten, Fok!en, wedstrijden op Sport1 kijken etc...
En dat geloof je zelf![]()
Buiten het feit dat er nergens per week meer dan 25 verschillende wedstrijden in hun geheel aangeboden worden. Zeker niet van pre-season matches.
Je kan ook zeggen dat als je verdediging staat als een huis je lekker kunt voetballen en wachten op een goal, werkt prima bij psvquote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:05 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Wat een oudwijf ben jij, ongekend
ontopic:
goeie aankoop, als je voorin voldoende slagkracht voorin hebt win je over het algemeen wel de wedstrijdjes in Nederland.
He hoe kan dat nou man, je quote een bericht dat niet bestaatquote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:05 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Het middenveld is verzwakt, maar aanvallend zijn we er flink op vooruit gegaan inderdaad.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:05 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
ontopic:
goeie aankoop, als je voorin voldoende slagkracht voorin hebt win je over het algemeen wel de wedstrijdjes in Nederland.
Als hij heeft getekend denk ik het wel.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:11 schreef TerroRobbie het volgende:
Mag luke dit weekend al meedoen?
Als hij ajacied is inprincipe wel.. Suarez speelde ook 2 dagen na dat hij gekocht wasquote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:11 schreef TerroRobbie het volgende:
Mag luke dit weekend al meedoen?
is niet zeker.. hoe heet je eigenlijk?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:14 schreef BonJovi het volgende:
Heeft hij nog niet getekend?
Zullen we het maar op Luque houden.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:41 schreef carpediem23 het volgende:
Luke ( of Luce) heeft getekend bij Ajax, ( bron: vriend binnen Ajax)
quote:Luque: wanhopige prestigezaak tussen Ajax, PSV en Feyenoord
Het lijkt erop dat Ajax aan de haal gaat met Luque, de Spaanse aanvaller van Newcastle United waarvoor PSV en Feyenoord ook vergaande interesseerde toonden. Het is een raadsel waarom drie Nederlandse topclubs vechten om een bankzitter van een Engelse middenmoter. PSV was een half jaar terug al tevergeefs in de markt; Feyenoord en Ajax kwamen in armoede uit bij dezelfde speler. Het aantrekken van Luque is zowel een prestigezaak als een voorbeeld van wanhopig aankoopbeleid geworden.
In de winterstop van het afgelopen seizoen zocht PSV lang naar een aanvaller en kwam uiteindelijk uit bij Newcastle speler Luque. De Spaanse aanvaller kwam na een succesvolle periode bij Deportivo la Coruna in 2005 over naar de Premier League. Maar Newcastle kwam hij slechts 21 maal aan de bak en heeft hij al 1,5 jaar geen wedstrijd meer gespeeld. Verschillende Newcastle trainers zagen het niet in Luque zitten. Dat kon PSV echter niet weerhouden om de speler over te halen. De poging tot huur mislukte jammerlijk, onder meer vanwege de riante salariseisen.
Deze zomer kwamen Feyenoord en Ajax in hun jacht naar een aanvaller eveneens uit bij Luque. Het scoutingbeleid van beide clubs getuigt van grote armoede dat men op hetzelfde spoor als PSV beland. Vooral Ajax heeft er naar een handje van om de scouting van de landskampioen te volgen (met Leonardo en Bakircioglu als recente voorbeelden). Nu PSV vanwege de mogelijke transfer van Kone wederom in de markt voor Luque kwam werd de jacht een prestigezaak. Ajax lijkt wederom de “gelukkige” te worden door in haar wanhopige zoektocht naar versterking (blauwtje met Riera) met een fors salaris een riskante aankoop te strikken.
Ja die zin is wel een lachertjequote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:49 schreef BB-boy het volgende:
"Vooral Ajax heeft er naar een handje van om de scouting van de landskampioen te volgen (met Leonardo en Bakircioglu als recente voorbeelden)"
Nee maargoed. Hij was een paar jaar geleden wel echt goed in zijn Deportivo-tijd. Als je de Primera Division een beetje volgde toen moet je hem toch kennen lijkt me. Deportivo was toendertijd nog een aardig grote ploeg, die altijd rond plek 4 hing, met o.a. hem voorin. Pakte met regelmaat zijn goaltjes. Ook in de Champions League.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:26 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Zo bijzonder is dat nou ook weer niet... Hij hoort niet bij de beste 100 voetballers van Europa ofzo hoor.
eerst maar eens zien. Newcastle is een verschrikkelijke ploeg. Zn salaris bij ajax is iig best wel erg...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:55 schreef Corksterr het volgende:
[..]
Nee maargoed. Hij was een paar jaar geleden wel echt goed in zijn Deportivo-tijd. Als je de Primera Division een beetje volgde toen moet je hem toch kennen lijkt me. Deportivo was toendertijd nog een aardig grote ploeg, die altijd rond plek 4 hing, met o.a. hem voorin. Pakte met regelmaat zijn goaltjes. Ook in de Champions League.
Ik zeg niet dat hij het helemaal gaat maken. Ik zeg alleen dat het opmerkelijk is dat je hem als voetballiefhebber niet kent omdat hij echt een goeie speler was in zijn tijd in Spanje.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:58 schreef Longmen het volgende:
[..]
eerst maar eens zien. Newcastle is een verschrikkelijke ploeg. Zn salaris bij ajax is iig best wel erg...
Ik vind die Kah van Roda wel aardig eigenlijkquote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:37 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Hoe ontwikkeld Sankoh zich? daar was iedereen een jaar geleden zo laaiend over.
Dat is gewoon een schopperquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:00 schreef Longmen het volgende:
[..]
Ik vind die Kah van Roda wel aardig eigenlijk![]()
Laat me niet lachen. De scoutingslijsten van PSV zijn gewoon de Ajax-pagina's uit de VI seizoensgidsen van de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:49 schreef BB-boy het volgende:
"Vooral Ajax heeft er naar een handje van om de scouting van de landskampioen te volgen (met Leonardo en Bakircioglu als recente voorbeelden)"
Ja dat wel, als je nog nooit van Luque hebt gehoord....quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:59 schreef Corksterr het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij het helemaal gaat maken. Ik zeg alleen dat het opmerkelijk is dat je hem als voetballiefhebber niet kent omdat hij echt een goeie speler was in zijn tijd in Spanje.
Goeie speler, maar meer iets voor Twente/Heerenveen denk ik.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:00 schreef Longmen het volgende:
[..]
Ik vind die Kah van Roda wel aardig eigenlijk![]()
Wat is TerroRobbie in het Tsjechisch? Dobri denquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:43 schreef Aanvoerder het volgende:
Eerste stappen voor een nieuw spandoek voor Slavia-Ajax zijn alweer genomen. Wordt iets minder bijzonder dan de vorige voor Sparta Praag-Ajax, maar dat mag de pret niet drukken. Hopelijk gaat het weer net zo goed als de vorige keer. Dit weekend ff lekker schilderen.
Toen speelde hij ge-wel-digquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 02:13 schreef BB-boy het volgende:
http://youtube.com/watch?v=jezNvYfB4Nk&mode=related&search=
Legendarisch![]()
Gierige Jood, Ajax heeft zat verdiend en amper wat uitgegeven.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:58 schreef Longmen het volgende:
[..]
eerst maar eens zien. Newcastle is een verschrikkelijke ploeg. Zn salaris bij ajax is iig best wel erg...
Gewoon je kaart scannen, alleen voor uitwedstrijden en wedstrijden in EUFA Cup, CL en beker moet je apart kopen bij de Tickutbox.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 08:23 schreef TimmyAsd het volgende:
Luque is gewoon een goede speler, mits blessurevrij natuurlijk.
En mijn allereerste seizoenskaart is binnenZit in 408
Maar (misschien) een hele domme vraag hoor, maar bij het stadion scan je gewoon je kaart of moet je elke keer naar de ticketshop?
Martinsquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 08:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Gierige Jood, Ajax heeft zat verdiend en amper wat uitgegeven.
Ik las laatst een opmerking van iemand hier dat iedereen die geen Shearer heet faalt bij Newcastle. Dat klopt ook wel een beetje. In zijn Depor tijd was ie echt heel erg goed. Als ie fit blijft zie ik niet in waarom ie die vorm niet zou kunnen halen.
Barça bood in 2004 nog vele miljoenen voor hem en ook in 2006 toonden zij nog interesse, zeg ook wel iets.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 08:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik las laatst een opmerking van iemand hier dat iedereen die geen Shearer heet faalt bij Newcastle. Dat klopt ook wel een beetje. In zijn Depor tijd was ie echt heel erg goed. Als ie fit blijft zie ik niet in waarom ie die vorm niet zou kunnen halen.
Inderdaad. Dat ie bij NUFC niet uit de verf kwam zegt echt helemaal niets.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 08:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Barça bood in 2004 nog vele miljoenen voor hem en ook in 2006 toonden zij nog interesse, zeg ook wel iets.
Ik vind een salaris van 2,2 miljoen wel iets te veel hoor. Geef hem dan 1,5 miljoen plus eventuele bonussen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 08:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hebben we uberhaupt enig idee wat de andere godenzonen verdienen? Edgar Davids en Gabri spelen ook vast niet voor een appel een en ei. Ik zie het punt niet zo. Is er een aankoop van naam, is het weer niet goed.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik vind een salaris van 2,2 miljoen wel iets te veel hoor. Geef hem dan 1,5 miljoen plus eventuele bonussen.
Mee eens hoor...andere topspelers weten nu ook dat er bij Ajax echt wel wat te verdienen valt. Alleen hoop ik niet op scheve gezichten binnen de selectie.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:19 schreef M0NTANA het volgende:
Rafael van der Vaart verdiende destijds 2,5 miljoen euro en dat was echt het maximum, denk dat Edgar Davids en Jaap Stam ook voor ongeveer 2,2 miljoen euro ballen. Maar goed, je kan 15 miljoen euro uitgeven aan een speler en niet gek doen met zijn salaris, maar je kan ook eens durven te investeren qua salaris. Als men echt structureel bij de beste zestien van Europa wil behoren, moet je ook af en toe je salaris-principes opzij zetten!
Het is een sneeuwbaleffect, wat je op een gegeven moment niet meer kan tegenhouden of compenseren, en dat zou je zolang mogelijk moeten uitstellen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:22 schreef Blight het volgende:
Inderdaad. Maar als het salaris jullie echt zo dwars zitten kunnen we altijd een poging doen contact te zoeken met Martin van Geel en hem te adviseren toch maar Jesper Hakansson te halen ipv Luque.
Je moet je niet blind staren op de prestaties van Alberto Luque bij NUFC, want dat voetbal past gewoon helemaal niet bij hem. Toevallig heb ik pas nog NUFC - Aston Villa bekeken en dat is echt Brits voetbal zoals ze het al een eeuw spelen, om daar als spits te slagen moet je óf de honderd meter in tien seconden kunnen afleggen (Obafemi Martins) of een gigantische beer zijn (Mark Viduka). Voor vele miljoenen werd hij overgenomen van Deportivo la Coruńa, dát is een indicatie hoe goed hij is/was! Hoop dat de transfersom meevalt, dan hebben we echt een toptransfer gemaakt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
Verdiende vd Vaart echt al 2,5?
Dan valt het wel mee, maar dan nog vind ik het veel voor een speler die in 2 seizoenen 1 goal heeft gemaakt. Dan nog kan je 1,5 miljoen geven en dan nog een miljoen aan bonussen.
Maar van wie zouden die scheve gezichten dan moeten zijn? KJH misschien, maar dat kan ook positief worden bekeken. Als hij een salarisverhoging wil, dan moet ook zijn contract maar met één of twee jaar verlengd worden!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:23 schreef Suijk het volgende:
[..]
Mee eens hoor...andere topspelers weten nu ook dat er bij Ajax echt wel wat te verdienen valt. Alleen hoop ik niet op scheve gezichten binnen de selectie.
Wat is van Nistelrooy dan? Hij slaagde in Nederland, Engeland en nu ook in Spanje,quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je moet je niet blind staren op de prestaties van Alberto Luque bij NUFC, want dat voetbal past gewoon helemaal niet bij hem. Toevallig heb ik pas nog NUFC - Aston Villa bekeken en dat is echt Brits voetbal zoals ze het al een eeuw spelen, om daar als spits te slagen moet je óf de honderd meter in tien seconden kunnen afleggen (Obafemi Martins) of een gigantische beer zijn (Mark Viduka). Voor vele miljoenen werd hij overgenomen van Deportivo la Coruńa, dát is een indicatie hoe goed hij is/was! Hoop dat de transfersom meevalt, dan hebben we echt een toptransfer gemaakt.
Ruud van Nistelrooij valt toch niet te vergelijken met Alberto Luque?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:28 schreef Rumille het volgende:
[..]
Wat is van Nistelrooy dan? Hij slaagde in Nederland, Engeland en nu ook in Spanje,
Als je Ruud bij Newcastle laat spelen wordt het ook niks.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:28 schreef Rumille het volgende:
[..]
Wat is van Nistelrooy dan? Hij slaagde in Nederland, Engeland en nu ook in Spanje,
Ik ken de salarissen verder niet (niemand volgens mij exact), maar een Gabri zal zichzelf toch ook minstens zo belangrijk vinden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:28 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar van wie zouden die scheve gezichten dan moeten zijn? KJH misschien, maar dat kan ook positief worden bekeken. Als hij een salarisverhoging wil, dan moet ook zijn contract maar met één of twee jaar verlengd worden!
Zet um eens bij NUFC en hij is binnen een seizoen presteert ie niets meerquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:28 schreef Rumille het volgende:
[..]
Je kunt ook geen beleid voeren op wat een voetballer zelf vindt dat hij waard is. Je moet ergens een grens trekken, en ja dat kan wel eens botsen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:34 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik ken de salarissen verder niet (niemand volgens mij exact), maar een Gabri zal zichzelf toch ook minstens zo belangrijk vinden.
Klopt, maar Gabri is een dermate belangrijke pion in het veld, dat je hem graag optimaal gemotiveerd hebt rondlopen. Maar goed, misschien verdient 'ie al rond de 2 miljoen, ik heb geen enkel idee.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:40 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Je kunt ook geen beleid voeren op wat een voetballer zelf vindt dat hij waard is. Je moet ergens een grens trekken, en ja dat kan wel eens botsen.
Dan moet die grens gewoon omhoog! Maximaal 4 miljoen euro in plaats van 2,5 bijvoorbeeld? Kortere contracten afsluiten met éénzijdige opties, dan loop je ook wat minder risico.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:40 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Je kunt ook geen beleid voeren op wat een voetballer zelf vindt dat hij waard is. Je moet ergens een grens trekken, en ja dat kan wel eens botsen.
Ik ben het wel met je eens alleen de basisinkomsten in Nederland zijn daar te laag voor. Als je dan een jaar geen CL haalt dan wordt het financieel een ramp. Als Liverpool een jaar geen CL haalt dan zijn daar altijd nog de TV-gelden bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:46 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dan moet die grens gewoon omhoog! Maximaal 4 miljoen euro in plaats van 2,5 bijvoorbeeld? Kortere contracten afsluiten met éénzijdige opties, dan loop je ook wat minder risico.
En wie betaal je dan wel 4 miljoen? En wie niet? Wat mag een eigen opgeleide keeper verdienen? En wat mag een eigen opgeleide middenvelder verdienen? Meer of minder dan een aangekochte middenvelder?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:46 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dan moet die grens gewoon omhoog! Maximaal 4 miljoen euro in plaats van 2,5 bijvoorbeeld? Kortere contracten afsluiten met éénzijdige opties, dan loop je ook wat minder risico.
Of het plafond nou wordt gesteld op 2,5 of 4 miljoen, de afwegingen die jij noemt, zal je altijd moeten maken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
En wie betaal je dan wel 4 miljoen? En wie niet? Wat mag een eigen opgeleide keeper verdienen? En wat mag een eigen opgeleide middenvelder verdienen? Meer of minder dan een aangekochte middenvelder?
Klopt, maar klinkt bijna als het verhaal van dat kip en het ei. Want als je meer gaat betalen qua salaris, kan je toppers langer behouden en grotere speelrs halen, waardoor je juist meer kans maakt op CL.quote:Op lange termijn betaal je dan iedereen (basis, wissels, jeugd) minimaal 1.500.000 tot 4.000.000 ipv 150.000 tot een enkele 2miljoen+. Hou dat maar eens vol als club die er op zou moeten rekenen een keer in de twee jaar CL te spelen.
Ja, maar als je een lager plafond hebt, dan blijft het wat langer betaalbaar,quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:07 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Of het plafond nou wordt gesteld op 2,5 of 4 miljoen, de afwegingen die jij noemt, zal je altijd moeten maken.
Nee, want je salarissen blijven nog altijd lager dan de Europese toplanden. Een Sneijder zal ook nog na 3 jaar 4 miljoen verdienen, dat 4de jaar die stap willen maken naar een grotere competitie. En met geld koop je geen titels. Kijk maar naar Chelsea, kijk maar naar AZ, kijk maar naar Real.quote:[..]
Klopt, maar klinkt bijna als het verhaal van dat kip en het ei. Want als je meer gaat betalen qua salaris, kan je toppers langer behouden en grotere speelrs halen, waardoor je juist meer kans maakt op CL.
Bel jij afd. personeelszaken van Real Madrid, Chelsea etc. even ? Of zal ik het doen?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:04 schreef Aanvoerder het volgende:
Onze grens moet niet omhoog, de Europese grens moet omlaag.
Salarisplafond zoals in de NBA zal er toch nooit komen, zeker niet als er geen Europese competitie komt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:29 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Bel jij afd. personeelszaken van Real Madrid, Chelsea etc. even ? Of zal ik het doen?
Huntelaar zo'n 1,5 miljoen ofzo?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:11 schreef fuckbuddy het volgende:
Wat krijgt een Huntelaar per jaar?
Sneijder zat toch rond de 2 mil kan ik me herinneren?
In the Daily Mail fcupdate staat dat hij 2 miljoen euro kost.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:32 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Maar wat moet die Luque kosten dan?
Kun je wel lachwekkend doet, maar het loopt de spuigaten uit. Het 'moderne' voetbal begint mij steeds meer het plezier te ontnemen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:29 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Bel jij afd. personeelszaken van Real Madrid, Chelsea etc. even ? Of zal ik het doen?
The Sun meldt dat het om een 'free transfer' gaat.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:41 schreef sjimz het volgende:
[..]
In the Daily Mail fcupdate staat dat hij 2 miljoen euro kost.
Huntelaar ook zo'n 2,2 volgens mij..quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:31 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Huntelaar zo'n 1,5 miljoen ofzo?
Ik begrijp wel dat ze Luque 2,2 miljoen willen geven. Wat M0NTANA al zegt, als je amper hoeft te investeren in de transfersom, kan je wel een beetje extra salaris geven.
Ik zie het daar nu ook staan ja, las er over heenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
The Sun meldt dat het om een 'free transfer' gaat.
Die Engelse krant he, niet die gloeiende gasbol aan de hemel.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:50 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik zie het nergens in the Sun staan.
Ik heb mijn post al geeditquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:51 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Die Engelse krant he, niet die gloeiende gasbol aan de hemel.
Ik neem aan dat dat alleen Nederlanders betreft?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:54 schreef rubbereend het volgende:
voor de volledigheid uit de Sportweek inkomens top 100 van 2006:
20 (28) Wesley Sneijder (voetbal) 2.600.000
De grote, kleine man van Ajax. Zit in de hoogste salarisschaal. Komen premies en reclamecontracten bij.
Een salarisplafond van 2,5 miljoen zou inderdaad leuk zijn. Maar realistisch is 't niet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:44 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Kun je wel lachwekkend doet, maar het loopt de spuigaten uit. Het 'moderne' voetbal begint mij steeds meer het plezier te ontnemen.
ja, de bestverdienende Nederlandse sportersquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:56 schreef Chivu het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat alleen Nederlanders betreft?
Omdat Newcastle blij genoeg is nu ze zijn salaris niet meer hoeven te betalen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:01 schreef Chivu het volgende:
Ik zie niet in waarom Luque transfervrij zou mogen vertrekken bij Newcastle. Ik hou gewoon rekening met een miljoen of vijf.
Was idd een inkoppertje.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:04 schreef sjimz het volgende:
[..]
Omdat Newcastle blij genoeg is nu ze zijn salaris niet meer hoeven te betalen.
Hij zou ook voor PSV gaan spelen, ware het niet dat PSV niet helemaal netjes gehandeld had en Newcastle toen per direct de huurtransfer annuleerde.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:06 schreef Chivu het volgende:
Natuurlijk, maar zelfs dan, met de mogelijke interesse van Ajax, PSV, Feyenoord, Sevilla en stadsgenoot Betis zou zelfs een kleine transfersom toch wel mogelijk zijn? Het is niet dat je iemand verkoopt die helemaal niets kan.
Als ze hem daar echt zo graag kwijt hadden gewild, had hij het afgelopen halve seizoen wel voor PSV gespeeld.
Niet helemaal netjes? Hoezo dat?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:11 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hij zou ook voor PSV gaan spelen, ware het niet dat PSV niet helemaal netjes gehandeld had en Newcastle toen per direct de huurtransfer annuleerde.
Ze waren hem in Eindhoven al medisch aan het keuren terwijl de contracten nog niet afgehandeld waren.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:12 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Niet helemaal netjes? Hoezo dat?
Lijkt me niet, we hebben nog minimaal 35 miljoen in kas van alle transfers. Geld moet geen probleem zijn nu...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:13 schreef koentjuh18 het volgende:
Ik wil het graag liever officieel zien, of zou Ajax wachten met het al dan niet bereiken van de CL voordat ze een dermate hoge salarispost aantrekken?
Sterker nog, ze waren met Luque al op huizenjachtquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:14 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ze waren hem in Eindhoven al medisch aan het keuren terwijl de contracten nog niet afgehandeld waren.
Sheppard voelde zich toen gewoon te kijk gezet en werd het een principe kwestie.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:15 schreef Chivu het volgende:
[..]
Sterker nog, ze waren met Luque al op huizenjachtMaar daarom m'n punt, als het ze echt veel zou interesseren dan zouden ze zich daar niet zo druk over hebben gemaakt.
Als ie transfervrij komt is het maar 4,4 miljoen!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
Als ie echt voor maar 2 miljoen komt vind ik het helemaal niet gek dat ze hem 2 miljoen per jaar per jaar betalen..
Kost ie in totaal maar 6 miljoen, das best billijk.
l-e-z-e-n dat was inclusief sponsor dingetjes (dat zal niet heel schokkend hoog liggen) en bonussen!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:30 schreef Chivu het volgende:
En als Sneijder inderdaad 2,6 miljoen kreeg bij Ajax, dan ligt het salarisplafond dus 1.1 miljoen hoger dan wat ik altijd heb gedacht.
In de vi van deze week staan een paar bedragen op papier van Barcelona in de tijd dat F de Boer en Cocu er nog speelde.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:33 schreef Suijk het volgende:
Inderdaad, uiteindelijk is het dan niet veel. Hoe vaak zie je ook niet dat spelers bij een transfer ook nog een gedeelte van de transfersom krijgen bijvoorbeeld. Gewoon omdat ik het interessant vind, zou ik die contracten wel eens willen zien van al die spelers.
Tsja, hoe het er staat in de quote haal ik het er niet uit:quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
l-e-z-e-n dat was inclusief sponsor dingetjes (dat zal niet heel schokkend hoog liggen) en bonussen!
Komen <dingen> bij doet mij denken dat er nog iets bovenop komt. Anders zouden ze Zitten <dingen> bij of <Dingen> inbegrepen zeggen, of niet?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:54 schreef rubbereend het volgende:
voor de volledigheid uit de Sportweek inkomens top 100 van 2006:
20 (28) Wesley Sneijder (voetbal) 2.600.000
De grote, kleine man van Ajax. Zit in de hoogste salarisschaal. Komen premies en reclamecontracten bij.
Ben het helemaal met je eens hoor. Belachelijk dat snotjongens die nog weinig gepresteerd hebben miljoenen verdienen (overigens jongens die wel gepresteerd hebben verdienen ook belachelijk veel). Maar zo werkt de markt nu eenmaal.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:44 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Kun je wel lachwekkend doet, maar het loopt de spuigaten uit. Het 'moderne' voetbal begint mij steeds meer het plezier te ontnemen.
Elke dag minstens een paar keer op TV.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:36 schreef TerroRobbie het volgende:
Heeft iemand toevallig het artikel digitaal dat hierbij hoort:
[afbeelding]
Ja, die heb ik gelezen in de friettent.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:36 schreef TerroRobbie het volgende:
[afbeelding]
in de inkomens top 100 plaatsen ze natuurlijk de volledige inkomens, anders heeft het natuurlijk weinig zin aangeazien er sporters zijn die voor een groot deel afhankelijk zijn van sponsorenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:37 schreef Chivu het volgende:
[..]
Tsja, hoe het er staat in de quote haal ik het er niet uit:
[..]
Komen <dingen> bij doet mij denken dat er nog iets bovenop komt. Anders zouden ze Zitten <dingen> bij of <Dingen> inbegrepen zeggen, of niet?
Over die hockey-chick bedoel je?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:36 schreef TerroRobbie het volgende:
[afbeelding]
Jaja, ze moeten dan maar gewoon andere mensen in dienst nemen die wel duidelijk kunnen omschrijven wat ze in een lijstje plaatsenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
in de inkomens top 100 plaatsen ze natuurlijk de volledige inkomens, anders heeft het natuurlijk weinig zin aangeazien er sporters zijn die voor een groot deel afhankelijk zijn van sponsoren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |