12 brutoquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
6.6 miljoen is ongeveer 12 netto
Dus we weten niet wat het wel is. Zal wel tussen de 1,5 en 2 miljoen zitten.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:59 schreef BB-boy het volgende:
Die 2,2 miljoen is ook een uit de lucht gegrepen bedrag. Diezelfde bron melde dat hij voor 2 jaar had getekend terwijl het nog niet rond was.
Ik ook, dus het is eigenlijk al weer een oude zakquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:26 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Wtf?! Is ie al 29? Ik had hem hooguit 27 geschat.
Ajax rekent met bruto en 2.2 netto is ongeveer 4 bruto, dus dat is nog een stuk meer dan ik zeiquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:23 schreef sjimz het volgende:
[..]
12 bruto
Maar ik begrijp je punt wel![]()
Maar we hebben het altijd over netto bedragen natuurlijk![]()
Hoorde het van een Engelse kennis, en het zou ergens op deze site moeten staan: www.geordies.netquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:35 schreef BB-boy het volgende:
Wat is de bron? Want volgens de landelijke media heeft Ajax de transferrechten.
Ach, het maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit hoeveel hij kost. Als hij maar presteert.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:38 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hoorde het van een Engelse kennis, en het zou ergens op deze site moeten staan: www.geordies.net
Kan het op die site niet vinden, maar heb ook niet echt gezocht.![]()
Klopt, maar Stam en Davids stoppen er dan mee dus dat scheelt weer iets.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Blijft alleen een stuk minder salarisruimte over voor 2008-2009 en 2009-2010
Verstandige jongen idd.quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zegt heel wat over je
Dan heeft Ajax een Lindenberg voor de komende 3 jaar die ongeveer 5 keer zo duur isquote:Op maandag 27 augustus 2007 01:31 schreef the_legend_killer het volgende:
Maar wat als hij nou eens gelijk heeft
Ach die jongen kun je ook weinig verwijten, die komt ook in een team terecht wat totaal niet draait.quote:Op zondag 2 september 2007 19:27 schreef PhifeDawg het volgende:
Nou Luque imponeerde wel vandaag zeg
En hij verdient lekker.quote:Op zondag 2 september 2007 22:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nu speelt ie tenminste
Het ontbrak hem aan geLuquequote:Op zondag 2 september 2007 19:27 schreef PhifeDawg het volgende:
Nou Luque imponeerde wel vandaag zeg
Niet grappigquote:Op zondag 2 september 2007 22:49 schreef PirE het volgende:
[..]
Het ontbrak hem aan geLuque
en
Het wil nog niet echt Luquen
quote:Luque wil ware gezicht laten zien
Amsterdam, 09 sep 2007
Albert Luque wil bij Ajax opnieuw de voetballer worden die hij was in Spanje: een dominante aanvaller met een uitstekende traptechniek en een neusje voor de goal. ,,Alles staat nu in het teken van Ajax.”
Lange tijd vertoonde de carrière van Albert Luque Martos een mooie stijgende lijn. Een paar sterke seizoenen bij Mallorca, waar hij onder andere samenspeelde met Samuel Eto’o, leverden de aanvaller in 2002 sportief gezien een prachtzomer op. Hij maakte tijdens het wereldkampioenschap in Zuid-Korea en Japan zijn debuut voor het Spaanse elftal en dwong een contract af bij Deportivo La Coruña. Bij de blauwwitte formatie kwam Luque volledig tot wasdom. In drie seizoenen tijd speelde de aanvaller 101 competitiewedstrijden waarin hij goed was voor 26 doelpunten. Deze prestates bleven ook in het buitenland niet onopgemerkt. Luque werd een gewild object. In 2005 zette hij zijn handtekening onder een vijfjarig contract bij Newcastle United. En daar, in het noorden van Engeland, ging het mis. Hij kwam nauwelijks aan spelen toe en raakte zo ook zijn plaats kwijt bij het nationale team.
,,Het was geen leuke tijd”, zegt de Catalaan over zijn twee seizoenen in Newcastle-upon-Tyne. ,,Er waren meerdere redenen waarom het niet liep zoals ik gehoopt had. Toen ik net bij de club begon raakte ik geblesseerd en was ik er bijna vier maanden uit. Niet lang daarna werd de trainer die mij gehaald had, Graeme Souness, ontslagen. De nieuwe trainer (Glenn Roeder, red.) had niet echt een plaats voor mij in zijn team voor ogen.”
Twee seizoenen zonder basisplaats. Daar moest verandering in komen. Toen Ajax met een concreet bod kwam, hoefde Luque dan ook niet lang na te denken. ,,Er was interesse van meerdere clubs, ook uit Nederland, maar Ajax had zeker mijn voorkeur. Het is een grote club in Europa, die ik eigenlijk al mijn hele leven met belangstelling volg.” Bij Ajax moet Luque terugkeren op zijn oude niveau. Het niveau dat hij had in de Primera División, bij Mallorca en Deportivo. ,,Luque staat te trappelen”, liet Henk ten Cate onlangs nog weten over de dadendrang van zijn nieuwste speler. ,,Hij wil dolgraag aan de voetbalwereld laten zien wat hij kan.”
De 29-jarige aanvaller maakte vorige week zondag tegen FC Groningen zijn debuut in het roodwitte Ajax-shirt. ,,Het was geen goede wedstrijd”, blikt hij terug op het duel dat in 2-2 eindigde. ,,Bij mij liep het nog niet helemaal perfect en ik merkte dat het team nog een beetje aangeslagen was na de uitschakeling in de voorronde van de Champions League. Veel spelers zaten misschien nog met hun hoofd bij die wedstrijd in Praag. Logisch: als je wordt uitgeschakeld voor zo’n belangrijke competitie is dat een hele klap.”
Luque heeft er alle vertrouwen in dat hij snel zijn draai vindt in het team van Ten Cate. ,,Door alle interlands is het deze periode lekker rustig bij de club. Ik kan nu een beetje wennen en werken aan mijn fitheid. Als iedereen weer terug is, gaan we er met z’n allen fris tegenaan. Er staan de komende weken een paar belangrijke wedstrijden op het programma: Dinamo Zagreb, AZ.”
De in Barcelona geboren voetballer is op meerdere posities in de aanval inzetbaar. Hij heeft veel ervaring aan de linkerkant, maar kan net zo goed uit de voeten achter de spitsen. Een specifieke voorkeur heeft hij niet. ,,Ik speel waar de trainer me nodig heeft”, zegt hij bescheiden. ,,Als het moet kan ik tijdens een wedstrijd ook wisselen met Suárez. Dat deden we tegen Groningen ook al een aantal keer.”
Volgens Luque heeft de aanvalslinie van Ajax veel potentie, al beseft hij dat er tijd nodig is voordat iedereen op elkaar is ingespeeld. ,,Drie van de vier vaste aanvallers zijn nieuw: Kennedy, Suárez en ik. Alleen Huntelaar speelt al langer bij Ajax. Het is nu nog een beetje aftasten, maar ik weet zeker dat we met z’n allen snel voor heel veel doelpunten gaan zorgen.”
In zijn carrière kwam Luque zeventien maal uit voor het Spaanse nationale elftal. Zijn laatste interland speelde hij in september 2005, toen hij net in Newcastle gearriveerd was. Biedt Ajax hem ook de mogelijkheid om weer international te worden? ,,Ik wil gewoon veel wedstrijden spelen en belangrijk worden voor Ajax. Als ik me op die manier weer in het nationale team kan spelen zou dat mooi zijn, maar als dat niet lukt is het ook niet erg. Alles staat voorlopig in het teken van Ajax.”
Was de beste speler op het veld.quote:Op maandag 10 september 2007 00:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe speelde hij gister voor Spanje?
Ja, al het dubbelequote:Op zondag 30 september 2007 17:04 schreef Rumille het volgende:
2 treffers
Dat is toch meer dan zijn hele Newcastle carriere?
quote:Nijdige Ten Cate ziet Luque uitvallen
Ajax kan waarschijnlijk enkele weken geen beroep op Albert Luque doen. De Spanjaard raakte zondagmiddag in het duel tegen VVV-Venlo (6-1) geblesseerd aan zijn lies en is volgens trainer Henk ten Cate enige tijd buiten strijd. De trainer uitte tevens zijn ongenoegen over alle kritieken die zijn elftal momenteel toekomen.
“Ik ga uit van enkele weken”, noteerde De Telegraaf uit de mond van de oefenmeester. Luque, die in de Amsterdam Arena nog twee doelpunten voor zijn rekening nam, moet in ieder geval de UEFA Cup-ontmoeting tegen Dinamo Zagreb aan zich voorbij laten gaan. De koploper uit de eredivisie verdedigt een 1-0 voorsprong.
Vond hem niet zo bijzonder, toch doet hij waarvoor hij gehaald is: scoren. Doelman van VVV was zéér slecht!quote:Op maandag 1 oktober 2007 09:37 schreef venomsnake het volgende:
Was Luque gister nu zo goed, of was die keeper van VVV zo slecht?
precies, maar het zal hem goed doenquote:Op maandag 1 oktober 2007 10:25 schreef fathank het volgende:
Zo zonde dat ie nu geblesseerd is. Was een mooie wedstrijd geweest om ritme op te doen en zelfvertrouwen te tanken.
quote:"Hopelijk kan ik donderdag weer meedoen"
Na twee maanden waarin hij eigenlijk geen moment wist te overtuigen, liet Albert Luque zondag eindelijk zien waarom Ajax hem voor de neus van PSV en Feyenoord wegkaapte. De spits boog tegen VVV Venlo met twee goals hoogstpersoonlijk een 0-1 achterstand om in een 2-1 voorsprong. Toch eindigde de middag in misère, want luttele minuten na zijn tweede goal moest Luque het veld geblesseerd verlaten. Toch blijft hij positief. "Hopelijk kan ik donderdag weer meedoen."
Direct na de wedstrijd kon Luque nog niet zeggen hoe lang hij uit de roulatie zal zijn. Coach Henk ten Cate liet al weten dat hij er op rekent dat de Spanjaard enkele weken niet inzetbaar is, maar Luque zelf is optimistischer. "Ik ga dinsdag met de clubarts naar het ziekenhuis. Dan zal pas duidelijk worden hoe het er voor staat. Ik hoop dat ik de wedstrijd tegen Dinamo Zagreb, komende donderdag, kan halen. Dat is immers een heel belangrijke wedstrijd. Maar als ik niet honderd procent fit ben, zal ik niet spelen. Maar goed, het is dus nog even afwachten. Hopelijk valt het mee."
Dat laatste overheerst.quote:Op maandag 1 oktober 2007 09:37 schreef venomsnake het volgende:
De eerste was een nette goede goal waar ie goed wegloopt uit de dekking.quote:Op maandag 1 oktober 2007 09:37 schreef venomsnake het volgende:
Om de toch al zo opgefokte Utregse arbeiders nog meer op te fokken.quote:Op zondag 28 oktober 2007 23:32 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Geniaaaaaaaaaaaaaaaal gebaar zeg.
Ik heb echt geen idee waarom iedereen op zijn gebaar loopt te geilen.
Ja, omdat ie teveel zou verdienenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 23:47 schreef pfaf het volgende:
Waarom ook niet? Die paniek hier toen hij aangetrokken werd..
De goal van Luque? Nee hoor.quote:Op zondag 4 november 2007 16:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Weer een blunder van de keeper toch?
quote:Op zondag 4 november 2007 16:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vandaag eindelijk gezien waarom ie is gekomen. Goede acties, veel strijd, probeert iets extra's op momenten dat het kan en bij balverlies zelf gelijk herstellen.
Volgende week kan ie van grote invloed zijn.
Luque is een speler die veel waarde hecht aan de mening van het publiek. Dat zag je door dat gebaar wat hij maakte richting de Utrecht fans, maar ook door zijn 'matador'-move, het bedankje richting 410 en meer van dat soort acties. Daarmee kan hij inderdaad een publiekslieveling worden, mits zijn spel goed blijft. Als het die jongen tegen gaat zitten en het Ajax publiek begint te fluiten, dan trekt hij zich dat namelijk óók erg aan.quote:Op maandag 5 november 2007 14:38 schreef M0NTANA het volgende:
Kan best weleens een publieklieveling worden, leuk ook hoe hij samen met Johnny Heitinga nog uitgebreid de tijd nam voor het invalidenplatform na afloop van de wedstrijd!
Zie http://www.youtube.com/watch?v=SVHkWIMAvjk , zo rond de 25e seconde.quote:
Op werkdagen hebben we het niet zo druk bij RTL en Twente.quote:Op maandag 5 november 2007 16:28 schreef knnth het volgende:
Je bent trouwens wel op dreef he Jan, met je 40 posts al
quote:Op maandag 5 november 2007 16:37 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Op werkdagen hebben we het niet zo druk bij RTL en Twente.
[..]
[..]
quote:Luque trekt boetekleed aan
24 november 2007
Albert Luque heeft de hand in eigen boezem gestoken. De Spaanse aanvaller van Ajax vindt zichzelf schuldig aan de ruzie met teamgenoot Luis Suarez tijdens Feyenoord-Ajax, die er toe leidde dat beide spelers in de rust gewisseld werden.
''Ze zeggen: als er twee mensen ruzie hebben, hebben er twee schuld. Maar ik ben 29 jaar en Suarez is twintig. Ik ben meer ervaren dan hij. Het is ook meer mijn fout dan die van hem. Hij heeft gezegd dat we er een punt achter moeten zetten. Ik heb hem gezegd dat zoiets van mijn kant niet meer zal gebeuren", zegt Luque in Het Parool.
Overigens was het niet de eerste keer dat Luque slaags raakte met een teamgenoot. In 2004 kreeg de spits het bij Deportivo la Coruna aan de stok met zijn toenmalige ploeggenoot Walter Pandiani. ''Het zijn geen mooie momenten, maar het gebeurt soms. In een carrière van tien jaar heb ik twee van zulke incidenten meegemaakt. Het zal nooit meer gebeuren", belooft de aanvaller.
quote:Luque thuis bij Ajax
Amsterdam, 04 dec 2007
Albert Luque is nog geen drie maanden bij Ajax, maar heeft al meer meegemaakt dan sommige voetballers in hun hele carrière. Van verwachtingen tot kritiek, blessures tot doelpunten en van roem tot 'het incident': alles kwam voorbij tijdens zijn eerste periode in Amsterdam.
Wie een bezoek brengt aan Amsterdam kan tegenwoordig onverwacht tegen een leuke gratis attractie aanlopen. Of beter gezegd: wie door het stadscentrum loopt kan misschien wel worden overreden door een gratis attractie. De naam van de attractie: Albert Luque Martos. Sinds de Spanjaard deze zomer door Ajax is aangetrokken houdt hij er een nieuwe hobby op na: fietsen door de hoofdstad van Nederland. Heeft hij een vrij uurtje en is de lucht gevrijwaard van regendruppels, dan pakt hij zijn fiets en gaat hij op ontdekkingsreis door de stad. Soms alleen, maar soms ook met Ismael Urzaiz, die bij hem in de buurt woont en ook de stad nog moet leren kennen. ,,Dan fietsen we een stuk en drinken we ergens een kop koffie", zegt Luque over zijn fietstripjes.
Met een knipoog: ,,Ismael is wel de beter fietser. Hij is sterker. Als ik Miguel Indurain ben, dan is hij toch wel Lance Armstrong."; Luque vertelt met een lach op zijn gezicht. Het leven in Amsterdam en bij Ajax bevalt hem tot nu toe meer dan goed. ,,Het gaat inderdaad prima" zegt hij. ,,Ik ben fit, ik speel, maak doelpunten en we liggen op koers voor de landstitel." Hoe anders was het de afgelopen twee jaar toen hij in Engeland speelde.
In de zomer van 2005 wordt Luque door Newcastle United overgenomen van Deportivo La Coruna. Waar hij in de Spaanse Primera División schitterde, is hij in de Premier League een schim van zichzelf. In twee jaar Newcastle komt Luque in de competitie niet verder dan zes basisplaatsen. Hij verliest in die periode zijn plaats in het nationale elftal en ziet zijn in Spanje opgebouwde reputatie net zo snel slinken als de spiermassa in zijn bovenbenen. De oorzaken: een blessure en een voor hem ongunstige trainerswissel. Hij heeft een vijfjarig contract, maar na twee jaar is het mooi geweest. Voetballend Europa is ondanks die twee magere jaren niet vergeten dat Luque tot 2005 één van de smaakmakers was van de Primera División, dat hij moeiteloos een aanvalsduo vormde met spelers als Samuel Eto';o (Mallorca) en Roy Makaay (Deportivo) en dat hij een WK (2002) en een EK (2004) op zijn naam heeft staan. Clubs tonen interesse. Uiteindelijk kiest hij in augustus voor Ajax. ,,Ajax is een grote club in Europa, die ik al mijn hele leven met belangstelling volg," zegt Luque als hij zijn handtekening zet in Amsterdam Zuidoost.
Zijn eerste kennismaking met het Ajax-publiek bezorgt hem kippenvel. Eén dag nadat hij zijn contract getekend heeft bezoekt hij in de Amsterdam ArenA de wedstrijd Ajax - Heerenveen. Hoewel hij zelf nog niet in actie kan komen, wordt hij door de supporters getrakteerd op een daverend applaus. ,,Dat moment deed me heel erg goed," blikt hij nu terug. ,,Ik voelde me welkom."
De week na de wedstrijd tegen Heerenveen verloopt voor Ajax dramatisch. De ploeg, nog onder leiding van Henk ten Cate, wordt door Slavia Praag uitgeschakeld in de voorronde van de Champions League. De selectie keert in de nacht van woensdag 29 oktober op donderdag 30 oktober zwaar teleurgesteld terug uit Tsjechië. Die middag zet Luque zijn eerste stappen op het trainingsveld. Terwijl Ajax in crisis is, moet hij zich voorbereiden op zijn debuut. Dat debuut komt drie dagen later, tegen FC Groningen. Luque begint in de basis, maar kan het verschil (nog) niet maken. Ajax blijft steken op 2-2, Luque wordt na 71 minuten naar de kant gehaald. Na twee jaar voornamelijk als bankzitter te hebben gefungeerd, mist hij conditie en wedstrijdritme. Bijna de hele maand september heeft hij moeite zijn draai te vinden in het elftal. En een lichte liesblessure helpt hem ook niet echt.
,,De pers zag het volgens mij al niet meer echt in me zitten", kijkt Luque terug op zijn eerste maand. ,,Het enige dat je op zulke momenten kan doen is hard blijven werken. Ik weet dat Ajax veel in mij heeft geïnvesteerd. Het is dan ook alleen aan mij om te laten zien dat ik die investering waard ben."
Op de laatste dag van september speelde Ajax in de ArenA tegen VVV-Venlo. Na twee duels als invaller staat hij in de basisopstelling. De middag begint slecht als Ajax al na vier minuten tegen een 1-0 achterstand aankijkt. Maar tien minuten later laat Luque zijn klasse zien. Gabri zet hem met knappe steekpass vrij voor het doel. Met zijn linkerbeen tikt Luque de bal langs keeper Kevin Begois. Zijn eerste Ajax-treffer: beide handen gaan in de lucht, dan slaat hij een kruisje. Weer vijf minuten later wordt hij aan de rand van het zestienmetergebied aangespeeld. Zonder te twijfelen haalt hij uit: 2-1.
,,Ik voelde me heel sterk die middag", zegt Luque over het treffen met de Limburgers. ,,Het was de eerste keer dat ik echt met veel zelfvertrouwen op het veld stond. Vooral daarom was het zo jammer dat ik weer geblesseerd raakte." Luque verlaat vlak na zijn tweede treffer het veld met een verrekte lies. Weer een paar weken uit de roulatie, maar hij heeft in ieder geval het publiek laten zien wat hij in huis heeft.
Eind oktober maakte hij zijn rentree. Opnieuw is er in de tussentijd veel gebeurd: Ajax is uitgeschakeld in de UEFA Cup en Henk ten Cate vertrekt naar Chelsea. Onder nieuwe trainer Adrie Koster begint Luque steeds belangrijker te worden voor het team. Hij geeft de beslissende voorzet op Klaas Jan Huntelaar tijdens FC Utrecht - Ajax (0-1) en wordt na een treffer en een assist in de thuiswedstrijd tegen Roda JC (4-2 ) uitgeroepen tot 'Ajacied van de wedstrijd'. Vooral zijn traptechniek doet het goed bij de Ajax-aanhang. Iedere keer als Luque zich meldt bij een vrije trap of corner galmt zijn naam door het stadion. ,,Dat is echt heel speciaal en daar wil ik iedereen ook voor bedanken" zegt hij ,,Die dode spelmomenten zijn belangrijk, er komt vaak een doelpunt uit voort. Het is fijn als het publiek dan achter je gaat staan."
Feyenoord - Ajax verloopt vanwege een ruzie met Luis Suarez niet zoals gepland; het Spaanstalige duo wordt in de rust gewisseld. Het 'incident' wordt uitgesproken en tegen Vitesse staat hij er weer. Hij geeft een assist op Suarez en benut een penalty: Ajax wint met 4-1 en Luque wordt na afloop toegezongen door het publiek.
Bij Ajax is Luque begonnen aan zijn tweede voetballeven. Hij krijgt het publiek in Nederland weer op de banken, zoals hij dat ook in Spanje deed. ,,Ik weet niet wat men er in Newcastle van vindt, dat het nu weer goed met me gaat", zegt hij. ,,Die periode in Engeland heb ik helemaal afgesloten. Vanuit Spanje is er veel meer belangstelling voor mijn prestaties. Na de wedstrijd tegen Roda JC werd ik bijvoorbeeld veel gebeld door journalisten omdat ik was uitgeroepen tot 'Ajacied van de wedstrijd'. Wat ik ze vertel? Dat ik het hier ontzettend naar mijn zin heb."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |