tja, eigenlijk heb ik niks te klagen, maar juist iets op te hemelen, een stad namelijk. nu kan dat wel in een ander subforum, maar dan krijg je weer allerlei serieuze reacties en dergelijke, en daar zat ik nu eens even niet op te wachten.
toen schoot het me te binnen: 1 bepaalde stad ophemelen is theoretisch hetzelfde als klagen over alle andere steden! brilliant! dus bij deze: alle steden ter wereld behalve Gent zijn klote. ze hebben geen mooi middeleeuws gravensteen, ze hebben geen leie, ze hebben geen fantastisch boekweitpannekoekenrestaurant in het even prachtige patershol (dat ze overigens ook niet hebben).
daarnaast zul je in andere steden zelden een vrijdagmarkt aantreffen. is die er wel, dan zal er vast geen heldhaftig standbeeld van jacob van artevelde op staan. ook een beestenmarkt tref je niet bijzonder veel aan (delft heeft er een, maar ja, vind daar maar weer eens een boekweitpannekoekenrestaurant)
alle steden behalve gent hebben ook geen leuke jazzcafeetjes die hotsy totsy heten, geen cocktailbarretjes die de onvrije schipper heten en al helemaal geen jeneverstokereijen en proeflokalen genaamd het druppelkot. wat dat betreft moet je dus echt in Gent zijn.
een speciaal bierencafe dat het veloken heet? vergeet het maar in new york (
![]()
) sydney (
![]()
) of parijs (
![]()
) alleen die leuke oostvlaamse stad kan zich daarop beroepen.
last but not least: ik ken geen enkele stad die een smerig harde, keihard beukende rockband genaamd Monster joe huisvest.
bleegh, wat zijn alle steden behalve gent toch eigenlijk minder mooi, leuk, aangenaam, prettig en allround lovable dan Gent.
Klacht: alle steden behalve gent zijn minder leuk dan Gent.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk