abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:00:59 #1
111340 Vigile
Always on the move
pi_52618828
Ik ben 24, zij is 27. We hebben elkaar 3 maanden geleden leren kennen, het begon met een beetje flirten. Als gezonde jongeman dacht ik uiteraard ; leuk wie weet wat er van komt, dus heb ik er tijd/moeite in gestoken...met succes. Na 1 week kwam ik er al achter dat ze een zoontje heeft uit een vorige relatie, hij is 3.

Op dat moment was mijn reactie gelijk van ; aaaaaah een kind, wegwezen want dat is foute boel. Toch er mee doorgegaan, aangezien het gewoon érg leuk is samen en we allebei verliefd zijn. Ik zie haar bijna elke dag, en ben zelf redelijk gewend (denk ik ) aan het feit dat ze een zoontje heeft. Ik probeer het objectief te bekijken, in hoeverre het iets is waar ik voor moet uitkijken, of misschien zelfs van moet wegblijven, maar ik zie het probleem eigenlijk niet meer zo...is dit naieve wishfull-thinking?

Om een compleet beeld te creeeren: zij is dus 27, is 1 jaar getrouwd geweest. Heeft een 'regeling' met haar ex, die ziet zijn zoontje 1 dag in de week. Ze heeft een vaste, zeer goede baan en een eigen huis, ze is o.a. financieel dus ook volledig zelfstandig (ze krijgt ook geen allimentatie). Ik ben net 24, sinds 1 jaar afgestudeerd, heb een vaste baan, maar woon nog voor korte tijd in een studentenflat. Ik ben niet onervaren in relaties, maar heb nog nauwelijks ervaring met kinderen, en dit geheel staat op heden vrij ver buiten mijn belevingswereld.

Hoe zien jullie deze situatie?
I reject your reality and substitute it for my own.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:02:52 #2
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_52618874
Als jij je er goed bij voelt zou ik de gok gewoon wagen, anders krijg je misschien achteraf spijt. En iedereen begint zonder ervaring, dus je hebt nu de gelegenheid om al wat ervaring op te doen.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:07:26 #3
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_52618996
Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was, omdat je nog lang niet toe bent aan een kind en een vrouw met zo'n verleden. Ik zou eerder zelf eerst gaan leven, voordat je leven al helemaal omgegooid wordt door deze situatie
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
pi_52619215
Dat ligt aan jezelf, als jij er mee kan leven dat zij een kind heeft, gewoon verder gaan.
Ook als je twijfelt zou ik het gewoon proberen, anders kom je er nooit achter.
En als je zelf zoiets hebt van, nee ik voel me daar nog te jong voor of wat dan ook, dan er meteen mee stoppen.
pi_52619301
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Heb na een paar afspraakjkes er voor gekozen om er niet mee door te gaan. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Als jij het geen bezwaar vindt, doen!
pi_52619339
Even mening van een onervaren rookie - doendoendoen kind is al bijna zindelijk, heerlijk heb je dat al gehad. Maar zou er wel nog een bijmaken.

Jaja spreek mezelf tegen krijg je weer dat gezeur met zindelijkheid.

Proberen kan geen kwaad maar nog niet trouwen...
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:21:28 #7
111340 Vigile
Always on the move
pi_52619420
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:15 schreef appelsap het volgende:
Dat ligt aan jezelf, als jij er mee kan leven dat zij een kind heeft, gewoon verder gaan.
Ook als je twijfelt zou ik het gewoon proberen, anders kom je er nooit achter.
En als je zelf zoiets hebt van, nee ik voel me daar nog te jong voor of wat dan ook, dan er meteen mee stoppen.
Ja ik twijfel, maar niet over haar. Samenzijn met haar is geweldig, en ik ben stapelgek op 'r. Weglopen van deze situatie omdat ik nog niet toe ben aan bijv. kinderen klinkt logisch, maar stel dat ik over een jaar een eigen huis heb, weg uit het studenten gebeuren..wellicht staat het dan niet meer zo ver van me af, ben ik er wél aan toe, en heb ik een potentieel geweldige relatie laten lopen.

Ik ben al een keer met haar en d'r zoontje naar de dierentuin enzo geweest, dit ging prima. Ik ben bovendien ook niet zijn vader, die heeft hij uiteraard al. Zij is niet op zoek naar iemand die naast haar gaat staan in de opvoeding en huishouding, ze verwacht dit op dit moment zeker niet van mij.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:23:34 #8
111340 Vigile
Always on the move
pi_52619462
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:18 schreef Hydrogeny het volgende:
Even mening van een onervaren rookie - doendoendoen kind is al bijna zindelijk, heerlijk heb je dat al gehad. Maar zou er wel nog een bijmaken.

Jaja spreek mezelf tegen krijg je weer dat gezeur met zindelijkheid.

Proberen kan geen kwaad maar nog niet trouwen...
Het kind is al lang zindelijk, loopt, 'praat'. Geen issue's met luiers dus As a matter of fact; het is een heel leuk vrolijk mannetje die ook leuk reageert op mij.
pi_52619616
Wat is je probleem dan? Als het menneke jou ook ziet zitten maakt het toch geen zak uit dat je de pa niet bent?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_52619736
Sex met een vrouw die al een kind heeft gehad is natuurlijk ook veel beter.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_52619744
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:21 schreef Vigile het volgende:

[..]

Ja ik twijfel, maar niet over haar. Samenzijn met haar is geweldig, en ik ben stapelgek op 'r. Weglopen van deze situatie omdat ik nog niet toe ben aan bijv. kinderen klinkt logisch, maar stel dat ik over een jaar een eigen huis heb, weg uit het studenten gebeuren..wellicht staat het dan niet meer zo ver van me af, ben ik er wél aan toe, en heb ik een potentieel geweldige relatie laten lopen.

Ik ben al een keer met haar en d'r zoontje naar de dierentuin enzo geweest, dit ging prima. Ik ben bovendien ook niet zijn vader, die heeft hij uiteraard al. Zij is niet op zoek naar iemand die naast haar gaat staan in de opvoeding en huishouding, ze verwacht dit op dit moment zeker niet van mij.
Je twijfelt dus gewoon of je er wel aan toe bent. Je geeft zelf al aan dat het leven een stuk serieuzer gaat worden omdat je klaar bent met studeren. Met het oog op dat zou ik het toch proberen. Niet geschoten is altijd mis. En als je het je niet bevalt kan je altijd nog zeggen dat dit toch niet is wat je in gedachte had met je leven.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:33:47 #12
111340 Vigile
Always on the move
pi_52619802
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:31 schreef michiel5 het volgende:
Sex met een vrouw die al een kind heeft gehad is natuurlijk ook veel beter.
Ehm, ja
pi_52619806
Ik zie het probleem niet zo. Het is niet alsof je opeens voor papa moet spelen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:34:42 #14
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52619825
Ja joh, op zaterdagavond lekker bankhangen en 's ochtends naar de speeltuin vol krijsende kinderen op zondagochtend.

En het zijn niet eens je eigen genen.

Leuk toekomstperspectief
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:38:05 #15
111340 Vigile
Always on the move
pi_52619935
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:34 schreef jpg97 het volgende:
Ja joh, op zaterdagavond lekker bankhangen en 's ochtends naar de speeltuin vol krijsende kinderen op zondagochtend.

En het zijn niet eens je eigen genen.

Leuk toekomstperspectief
Kerel, uiteindelijk staan we allemaal op zondagochtend in de speeltuin

En bovendien ga ik op zaterdagavond ook gewoon nog stappen enzo, vind ze totaal geen probleem, en wanneer het kan (af en toe oppas) gaat ze gewoon gezellig mee
pi_52620116
Waarom dan problemen zoeken die er niet zijn? Als jullie allebei blij zijn, en het kind er niet minder van wordt: gewoon van genieten en geen beren op de weg zoeken omdat de gemiddelde fokker denkt dat je op je 24ste nog niet uitgefeest mag zijn. En je mag nota bene vrij feesten, de zorg voor het kind is voor haar, nietwaar? Klinkt alsof je het prima voor elkaar hebt.
twee violen en een trommel en een fluit
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:53:50 #17
111340 Vigile
Always on the move
pi_52620411
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:44 schreef Roquefort het volgende:
Waarom dan problemen zoeken die er niet zijn? Als jullie allebei blij zijn, en het kind er niet minder van wordt: gewoon van genieten en geen beren op de weg zoeken omdat de gemiddelde fokker denkt dat je op je 24ste nog niet uitgefeest mag zijn. En je mag nota bene vrij feesten, de zorg voor het kind is voor haar, nietwaar? Klinkt alsof je het prima voor elkaar hebt.
Ja ik ben het met je eens. Ik had/heb alleen nog een soort alarmbelletje achter in m'n hoofd. Vandaar dat ik het even in de groep wilde gooien
pi_52620449
als jij deze relatie wil, zou ik zeggen ervoor gaan!! Juist omdat je 24 ben en zij heeeel zelfstandig, zal jij niet 't papafiguur worden voor haar kind, daarbij hij heeft een vader!!! Kinderen zijn een pakketje, maar niet altijd een last...

Doe waar je je goed bij voelt!!
Don't blame me, it's a hardware problem
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:56:59 #19
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_52620507
Ik zou er voor gaan, omdat ze ook financieel haar eigen boontjes kan doppen. Als het een parasiet was, die opzoek was naar een donateur, dan had ik rechtsomkeerd gemaakt.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_52620515
Been there done that. Ik raad het je niet aan. Zelf ben ik ook destijds een relatie aangegaan en had zelf ook een kind. En je bent nog jong en na een paar jaar zal je beseffen dat je ook wat anders wilt ( andere vrouwen).
Nu ziet alles rooskleurig uit en zie je bepaalde dingen niet helder, maar over een paar jaar zal je toch een andere kijk op hebben.

In ieder geval veel success.
Greek Godess of the Earth
pi_52620588
Kan toch leuk zijn.
Gewoon kijken hoe alles werkt
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:09:48 #22
111340 Vigile
Always on the move
pi_52620849
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:57 schreef Gaja het volgende:
Been there done that. Ik raad het je niet aan. Zelf ben ik ook destijds een relatie aangegaan en had zelf ook een kind. En je bent nog jong en na een paar jaar zal je beseffen dat je ook wat anders wilt ( andere vrouwen).
Nu ziet alles rooskleurig uit en zie je bepaalde dingen niet helder, maar over een paar jaar zal je toch een andere kijk op hebben.

Wat een vreemde reactie geef je. Feitelijk zeg je dat ik niet aan een relatie moet beginnen, omdat ik op een later punt een andere vrouw zal willen hebben?

Het onderwerp van deze discussie is het kind, verder niets. Wat jij zegt gaat over iets heel anders?

Bovendien heb ik ervaring voldoende, om mijn vriendin op waarde te schatten.
pi_52621601
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:57 schreef Gaja het volgende:

Dat je na een paar jaar misschien zin hebt in andere vrouwen, staat dan toch volkomen los van een eventueel kind? Je zegt dus: geen enkele relatie aangaan, want over een paar jaar wil je toch met andere vrouwen naar bed? Dat advies kun je dan aan iedereen die aan een relatie begint geven, lekker kansloos.
twee violen en een trommel en een fluit
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:32:37 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_52621740
Ik zie geen problemen. Zolang jij je in de relatie niet belemmerd voelt door de aanwezigheid van een kind.

Waar je wel over na moet denken als het serieuzer wordt is dat jij voor een deel ook de opvoeding gaat doen. Dat is voor veel mannen ook een punt van discussie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_52622059
Persoonlijk haak ik al af na het zien van de zwangerschapsstriemen en de hangtetters

Een mooi strak moedertje is daarentegen wel lekker voor af en toe. Niet voor relaties.
Inter Arma Enim Silent Leges
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')