abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52633958
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:05 schreef Sloggi het volgende:
't Is goedkoper om één keer een hele goede gitaar te kopen dan drie keer een redelijke en de vierde keer een hele goede...

Je bent gewoon jaloers .
Mèn, ik kan misschien wel 4 amerikaanse customs kopen .
Uit een gitaar van 700 euro haal jij het zelfde pruts geluid als uit een gitaar van 250 euro. Die 500 balle extra is het gewoon écht niet waard.
pi_52634011
Ik koop hem ook een beetje op de groei hè . Zo'n LC is gewoon niet beter dan de gitaar die ik nu heb.
pi_52634106
Ik denk trouwens dat ik gewoon GAS heb .
pi_52634109
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:07 schreef Sloggi het volgende:
Ik koop hem ook een beetje op de groei hè . Zo'n LC is gewoon niet beter dan de gitaar die ik nu heb.
Je hebt er de ballen verstand niet van of je probeer me te fokken daarmee. "Zo'n LC" is far way beter als een mex fender. En met een USA Fender is ie ook zeer een gitaar om rekening mee te houden, tenzij je niet van dunne nekken houdt.
pi_52634128
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:10 schreef Sloggi het volgende:
Ik denk trouwens dat ik gewoon GAS heb .
Tuurlijk, en een fender decal is veul toffer als een LC decal uiteraard.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 22:13:24 #96
126098 VaderJacob
Ik krijg nog geld van je!!
pi_52634203
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:06 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Mèn, ik kan misschien wel 4 amerikaanse customs kopen .
Uit een gitaar van 700 euro haal jij het zelfde pruts geluid als uit een gitaar van 250 euro. Die 500 balle extra is het gewoon écht niet waard.
Mja mischien is het jou die 500 extra niet waard, mij in ieder geval wel.

Uit mijjn nieuwe basgitaar van 900 haal ik 100x meer dan uit mijn oude basgitaar (nieuwprijs 240, toevallig een London City )
Maar jongens ik heb geen geld... tis echt waar!!
pi_52634266
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:13 schreef VaderJacob het volgende:

[..]

Mja mischien is het jou die 500 extra niet waard, mij in ieder geval wel.

Uit mijjn nieuwe basgitaar van 900 haal ik 100x meer dan uit mijn oude basgitaar (nieuwprijs 240, toevallig een London City )
Ja, maar jij gebruikt je bas met concerten en je hebt veel meer ervaring. Als je kut speelt haal je uit een kut gitaar het zelfde geluid als uit een goede gitaar en vica versa. En ik wil Sloggi niet de grond in trappen over ze'n gitaar spel, maar zo is het uiteindelijk wel.
pi_52634316
En je hebt hoogst waarschijnlijk goed spul waar je over speelt. Want een dure USA Fender heeft écht geen nut op een gaar transistor bakje van 15watt.
pi_52634331
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:11 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Tuurlijk, en een fender decal is veul toffer als een LC decal uiteraard.
Inderdaad, maar daar hebben we deze dingen voor .

Ik begrijp wel wat je bedoelt. Een Fender USA is overkill voor een beginner, helemaal mee eens. Maar als ik nu een gitaar van 400 euro koop en over twee jaar die Tele USA (wat ik waarschijnlijk toch ooit zal doen), had ik mezelf dus 400 euro kunnen besparen.

En een Tele USA is dus echt wel beter dan een LC Tele, hoewel de prijs/kwaliteitverhouding waarschijnlijk wel een stukje beter is bij de LC.
pi_52634437
Dat laatste zowiezo, dat ie dus echt wel beter is durf ik zeker in twijfel te trekken. Maar even wat anders.
Jij koopt nu een LC. Over 2 jaar is je spel véél beter, heb je ervaring, weetje wat voor geluid je zoekt (geloof me, dat weet je nu nog niet). Je gaat op zoekt. Je hoort verschillen tussen 2 de zelfde Fenders uit één serie, etc. etc. Dan koop je je echt dream gitaar en niet meer en niet minder. Dan heb je dus een perfecte tele die je echt precies wou hebben en een hele degelijk back up gitaar.

alsje
  donderdag 23 augustus 2007 @ 22:24:24 #101
126098 VaderJacob
pi_52634581
quote]Op donderdag 23 augustus 2007 22:15 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Ja, maar jij gebruikt je bas met concerten en je hebt veel meer ervaring. Als je kut speelt haal je uit een kut gitaar het zelfde geluid als uit een goede gitaar en vica versa. En ik wil Sloggi niet de grond in trappen over ze'n gitaar spel, maar zo is het uiteindelijk wel.
[/quote]
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:16 schreef punkjunk het volgende:
En je hebt hoogst waarschijnlijk goed spul waar je over speelt. Want een dure USA Fender heeft écht geen nut op een gaar transistor bakje van 15watt.
Mja zo gek lang bas ik nog niet, en gisteren pas het eerste concert gehad.

Maar je hebt inderdaad wel gelijk dat als je niet kan spelen het niet uitmaakt of je over een dure of een goedkope speelt. Ben zelf met bassen en met gitaren ook op een beginnersding begonnen.

En ja goed spul, gisteren toevalig wel. De geluidsman had het over 30.000 euro aan aparatuur. En dan speel je over een Behringer cabinet (wat trouwens nog helemaal niet slecht klonk voor de reputatie). Alles bij elkaar denk ik dat als je er klaar voor bent je toch beter af bent met een duurdere gitaar qua geluid en qua speelgemak, alleen wil duur niet altijd beter zeggen dus wel goed testen voor je koopt
pi_52634609
Hoe waardevast is een LC?

Stiekem ben ik het wel een beetje met je eens hoor, maar ik ben wel eens een beetje eigenwijs...
pi_52634731
LC worden veel waard in de toekomst naar het schijnt. Maar als je je hobby met financië gaat combineren hier in dit topic krijg je iedereen over je heen hoor.

Ik wou ook echt een fender. IK WOU EN FENDER. Zo voelde het zeg maar. Maar toen ik met een 1200 euro Fender over een buizen Marshall speelde dacht ik:'is dit het nou? " Niet dat het niets is hoor, Fender bouwt heerlijke gitaren, maar het is niet hemels ofzo. Ik vond de hals zelfs kut. Mede daarom ook een LC geworden, en de prijs/kwaliteit is vééééééééééél beter (eerlijker)
  donderdag 23 augustus 2007 @ 22:29:17 #104
187854 MadSteven
Mafketel die plaatjes draait
pi_52634754
Zeg zit er eigenlijk nog iemand op die blackstar pedaaltjes te wachten of ben ik de enige?

Ze zijn namelijk gebouwd door ex-personeel van Marshall, bevat een buis die werkt op 300 volt (voor het serieuze buizenwerk) en klinken volgens de gitarist van vorige maand (!) fantastisch.[start Gerad Ekdom jingle:] "Rock'n'Roll!"
Terug thuis in de middle of nowhere tussen Londen, Parijs en Berlijn
pi_52634807
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:24 schreef VaderJacob het volgende:
quote]Op donderdag 23 augustus 2007 22:15 schreef punkjunk het volgende:

[..]

[..]

Mja zo gek lang bas ik nog niet, en gisteren pas het eerste concert gehad.

Maar je hebt inderdaad wel gelijk dat als je niet kan spelen het niet uitmaakt of je over een dure of een goedkope speelt. Ben zelf met bassen en met gitaren ook op een beginnersding begonnen.

En ja goed spul, gisteren toevalig wel. De geluidsman had het over 30.000 euro aan aparatuur. En dan speel je over een Behringer cabinet (wat trouwens nog helemaal niet slecht klonk voor de reputatie). Alles bij elkaar denk ik dat als je er klaar voor bent je toch beter af bent met een duurdere gitaar qua geluid en qua speelgemak, alleen wil duur niet altijd beter zeggen dus wel goed testen voor je koopt
[/quote]
Ach, reputaties en alles. Als jij je versterker lekker instelt krijg je er altijd wel een lekker geluid uit. Behrhing maakt hele leuke speeltjes (schuiftafels enzo) voor weinig geld die het wél lekker doen. Op school werkte ik altijd ope en Behrhinger schuiftafel, die is helaas kapot. Helaas zeg ik je, we hebben nu iets van een dik merk met verschillende lagen in de schuiven, nou echt, het is kut en kut en kut.
pi_52634850
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:29 schreef MadSteven het volgende:
Zeg zit er eigenlijk nog iemand op die blackstar pedaaltjes te wachten of ben ik de enige?

Ze zijn namelijk gebouwd door ex-personeel van Marshall, bevat een buis die werkt op 300 volt (voor het serieuze buizenwerk) en klinken volgens de gitarist van vorige maand (!) fantastisch.[start Gerad Ekdom jingle:] "Rock'n'Roll!"
Gitarist vind alles geweldig.
Maar voor die prijs zijn ze zekur interessant. Ik vraag me alleen af hoe de kwaliteit van die dingen is. En 300volt, hoe doen ze dat? Zit er een eige voeding in ofzo?
pi_52634900
Ik koop zeker geen gitaar als investering, maar een gitaar die na twee jaar niks meer waard is, dat is natuurlijk gewoon kut als je hem wil verkopen. Wat dat betreft zit je gewoon goed bij Fender. Maar ja, zo'n gitaar wil je natuurlijk nooit meer kwijt

Tuurlijk, je betaalt gewoon voor het merk Fender. Net als iPod vs. vrijwel ieder ander merk. Maar ze maken inderdaad ook gewoon goede gitaren. Voor prijs/kwaliteit zit je bij LC en dat soort merken natuurlijk beter dan bij Fender / Gibson etc.

De gitaarboer legde het zo uit: vanaf een bepaalde prijsklasse betaal je voor elke 5% beter gewoon het dubbele. Niet leuk, maar zo is het nu eenmaal.
pi_52635006
Ja, maar een gitaarboer is net een imaan, lekker laten lullen.
En ik als je naar marktplaats kijkt zijn er bunders mensen die 'zo'n gitaar' wél kwijt willen. Je zult je aan een Fender absuluut niet miskopen, dat staat vast, maar de vraag is of je voor minder geld niet een gitaar kan kopen die jij kan "behappen" als het ware.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 22:37:55 #109
187854 MadSteven
Mafketel die plaatjes draait
pi_52635057
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:31 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Gitarist vind alles geweldig.
Maar voor die prijs zijn ze zekur interessant. Ik vraag me alleen af hoe de kwaliteit van die dingen is. En 300volt, hoe doen ze dat? Zit er een eige voeding in ofzo?
Nou voeding... voedings, da's een stroomconvertor technisch gesproken. Is niet zo moeilijk: net als dat je van 220 naar 12 kan, kan je ook van 220 naar 300. Hoe was het ook alweer? E=mc^2 of zo? In ieder geval kan het wel.
Terug thuis in de middle of nowhere tussen Londen, Parijs en Berlijn
pi_52635132
Ja, maar waarom moet je 300volt hebben voor het echte buizensound? Mijn Marshall krijgt toch ook maar 230?
pi_52635237
quote:
Ja, maar een gitaarboer is net een imaan, lekker laten lullen.
Je moet een beetje selectief luisteren naar die man. Wat hij zei klopt wel, denk ik.

Het probleem is alleen, dat ik nu gewoon een redelijke gitaar heb. Niet geweldig, gewoon ok. Ik vind het zonde van het geld om nu een gitaar te kopen die een stukje beter is en daarna weer een etc. Het is goedkoper om meteen voor de 'hoofdprijs' te gaan.

Zie het als een auto: waarom eerst een Fiat, dan een Opel, dan een Volvo en dan een Porsche? Waarom niet meteen die Porsche als je het geld (ervoor over) hebt?

Aan de andere kant heb jij ook gelijk als je zegt: je bent een prutser, begin maar lekker bij het begin.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 22:42:31 #112
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_52635239
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:28 schreef punkjunk het volgende:
LC worden veel waard in de toekomst naar het schijnt. Maar als je je hobby met financië gaat combineren hier in dit topic krijg je iedereen over je heen hoor.

Ik wou ook echt een fender. IK WOU EN FENDER. Zo voelde het zeg maar. Maar toen ik met een 1200 euro Fender over een buizen Marshall speelde dacht ik:'is dit het nou? " Niet dat het niets is hoor, Fender bouwt heerlijke gitaren, maar het is niet hemels ofzo. Ik vond de hals zelfs kut. Mede daarom ook een LC geworden, en de prijs/kwaliteit is vééééééééééél beter (eerlijker)
Dat had ik met Trace Elliot versterkers. Ik moest en zou....legendarisch! Toen ging ik op zo'n stack spelen...wat een kutgeluid vond ik dat! Ik speel nu op een relatief goedkope Hartke, maar het geluid is om te smullen. Precies wat ik wil. Als ik ineens een grote zak geld zou hebben zou ik over gaan naar Ashwood, maar voorlopig ben ik tevreden.

Moraal: merk is één ding, maar alleen omdat het een Fender is of een Gibson of Marshall of Engl of whatever, wil niet zeggen dat het a) het beste is en b) wat je zoekt.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 22:43:49 #113
126098 VaderJacob
pi_52635281
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:33 schreef Sloggi het volgende:

De gitaarboer legde het zo uit: vanaf een bepaalde prijsklasse betaal je voor elke 5% beter gewoon het dubbele. Niet leuk, maar zo is het nu eenmaal.
Dat wil ik nog wel even kwijt vanavond, dat het inderdaad na een bepaalde prijs niet rendabel meer is om een dure gitaar aan te schaffen.
Op het podium hoor je het verschi tussen een slechte en een goede gitaar, maar tussen een gitaar van 1000 of 3000 euro
Ja van die mensen die zich aftrekken op gitaren die horen het, maar het gemiddelde publiek vind het allang best.

Dat andere beetje verschil wat erin zit is leuk voor jezelf!
pi_52635363
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je moet een beetje selectief luisteren naar die man. Wat hij zei klopt wel, denk ik.

Het probleem is alleen, dat ik nu gewoon een redelijke gitaar heb. Niet geweldig, gewoon ok. Ik vind het zonde van het geld om nu een gitaar te kopen die een stukje beter is en daarna weer een etc. Het is goedkoper om meteen voor de 'hoofdprijs' te gaan.

Zie het als een auto: waarom eerst een Fiat, dan een Opel, dan een Volvo en dan een Porsche? Waarom niet meteen die Porsche als je het geld (ervoor over) hebt?

Aan de andere kant heb jij ook gelijk als je zegt: je bent een prutser, begin maar lekker bij het begin.
Wat voor gitaar heb je nu dan?
Maar als je nou voor 700 een tele koopt die je over 2 jaar niet meer lekker ligt? wat dan?
pi_52635398
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:43 schreef VaderJacob het volgende:

[..]

Op het podium hoor je het verschi tussen een slechte en een goede gitaar, maar tussen een gitaar van 1000 of 3000 euro
Inderdaad. Hoewel het verschil tussen een Standard Strat en een American Strat wel érg duidelijk hoorbaar is, zoals ik vandaag merkte.
pi_52635416
Is misschien ook wel exemplarisch hoor.
pi_52635658
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:45 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Wat voor gitaar heb je nu dan?
Maar als je nou voor 700 een tele koopt die je over 2 jaar niet meer lekker ligt? wat dan?
Als ik een Tele koop wordt het een USA.
pi_52635716
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:47 schreef punkjunk het volgende:
Is misschien ook wel exemplarisch hoor.
Zou kunnen, maar ik denk dat het aan de gebruikte elementen ligt.
pi_52635721
Ha, je bent echt vreselijk aan het gassen haha. Nou veel sterkte met je portomonee.
Maar kijk alsjeblieft verder als je neus lang is.
pi_52635848
Mijn god wat zijn Fender Twin Reverb silverface toch geil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')