Allereerst hulde voor de manier waarop je je verhaal doet. Geen boze en kotsende smileys etc. Je accepteert dat de regels juist gehanteerd zijn en kan daar in zekere zin wel mee leven, al zie je het natuurlijk liever anders.
![]()
Vervelend genoeg is de bewijslast hier gewoon te lastig, en geldt dat halfuur niet voor niets. Als je niet gecontroleerd wordt zou je namelijk altijd het kaartje gelijk weer kunnen inleveren. Of nog sterker, aan reizigers vragen of je een ongestempeld kaartje mag. Dit zou geen houdbare situatie zijn.
Als je wel gestempeld bent richting A'dam dan zou ik toch proberen om een brief te schrijven. Doe hierbij wel de 2 kaartjes (kopie maken voor eigen documentatie) en een printscreen van het afgeschreven bedrag van je bankrekening. Op deze manier weten ze dat het in ieder geval van één rekening komt en dat er maar één keer gestempeld is. Het andere kaartje zou logischerwijs ook geknipt/gestempeld moeten zijn als er gecontroleerd was. Daarbij staat er een tijd van het stempelen voor je het perron op loopt.
Het is dus hopen op vergevingsgezindheid van de NS, maar ik vrees dat ze daar niet op ingaan. Zoiets overkomt iedereen wel een keer en ik verwacht niet dat het je nog snel overkomt.
samenvatting:
- Regels NS zijn streng maar logisch (eerste reden die ze aan het loket gaf is onzin)
- Volgende keer even wat scherper zijn