abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52603026
Omdat ik vanochtend moest haasten naar mijn trein en een treinkaartje nodig had voor vandaag en morgen heb ik snel even bij het NS-kaartautomaat 2x retourkaartjes gekocht van Lelystad Centrum naar Amsterdam Lelylaan. Ik heb de ene kaart gestempeld en ben vlug de trein in gestapt.

Pas in Amsterdam Lelylaan kwam ik erachter dat ik 2 kaartjes met DATUM had gekocht ipv. van zonder datum! Oftewel.. ik heb 2 kaartjes met de datum vandaag gekocht a ¤ 17,20 per stuk waarvan ik dus maar 1 kon gebruiken! Aan de andere had ik dus niets aan!

Ik liep dus naar de NS-balie en vroeg of ze mijn kaartje wilde terugnemen. Aangezien ik een foutje had gemaakt bij de automaat en de kaart niet heb gebruikt dacht ik wel mijn 17 euro terug te kunnen krijgen. Maar het ging dus niet om de volgende redenen:

- NS kaartje komt uit de automaat en niet van het loket
- NS kaartje is ouder dan een half uur!

Niet echt klantvriendelijk zou ik zeggen! Ik had een goed verhaal en het was nog vroeg in de ochtend dus het was geen bedrog! Maar toch kon ze mij niet helpen!

Ik voel me eigenlijk hierdoor heel erg in de steek gelaten door de NS env ind dit echt belachelijk want dit is gewoon ¤ 17,20 weggegooid geld in de vroege ochtend!

Hanteert de NS niet al te strenge regels voor dit soort dingen? Hoe vaak komt het nou voor dat iemand een verkeerd kaartje koopt en mijn reis duurde een uur dus ik kon er ook niets aan doen dat ik niet binnen het half uur mijn kaartje kon ruilen.

Wat vinden jullie? Ik wil hierover een goede klachtenbrief schrijven en vraag jullie advies + wat is het adres waar ik mijn klachtenbrief heen kan sturen?
vanpeltje
pi_52603077
Tja, eigen fout, had je maar op moeten letten...
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_52603086
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_52603166
Waarom zouden ze dan je geld terug moeten geven? Je hebt toch gewoon een domme fout gemaakt waar de NS niets aan kan doen?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:31:45 #5
169335 Cypress_Hill
Back again motherfuckers
pi_52603176
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:29 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Tja, eigen fout, had je maar op moeten letten...
"Unless you have an IQ higher than mine, I’m not interested in what you think."
Dr. Walter Bishop
pi_52603203
Het is je eigen fout, dus verwacht maar niet dat de NS je jouw geld terug gaat geven na het schrijven van een klachtenbrief.

Als je een paar minuten eerder weg was gegaan dan had je je ook niet hoeven haasten bij de automaat.
pi_52603225
Verkoop je kaartje aan een andere reiziger. Oh wacht, te laat.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 augustus 2007 @ 21:33:31 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_52603263
Mij is dit ook al eens overkomen. Ik ben toen naar de conducteur gegaan, die heeft een aantekening gemaakt op mijn kaartje. Smiddags kon in in Utrecht CS op het loket mijn kaartje laten vervangen voor een kaartje zonder datum zodat ik dat de dag erna gewoon kon gebruiken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:34:57 #9
27699 Ravage
thinking about you
pi_52603333
Sowieso een brief naar de klantenservice sturen.. Die zijn vaak wel coulant (zeker als het de eerste keer is). Maar geen garantie, volgens de NS voorwaarden hoeven ze het kaartje idd niet terug te nemen.
i'm not living, i'm just killing time
pi_52603419
Je had het kaartje kunnen gebruiken in dat uur... Daarom nemen ze het niet terug. Zonde van het geld, maar je had het beter gelijk terug kunnen brengen. Dan zijn ze niet zo moeilijk...
pi_52603521
Allereerst hulde voor de manier waarop je je verhaal doet. Geen boze en kotsende smileys etc. Je accepteert dat de regels juist gehanteerd zijn en kan daar in zekere zin wel mee leven, al zie je het natuurlijk liever anders.

Vervelend genoeg is de bewijslast hier gewoon te lastig, en geldt dat halfuur niet voor niets. Als je niet gecontroleerd wordt zou je namelijk altijd het kaartje gelijk weer kunnen inleveren. Of nog sterker, aan reizigers vragen of je een ongestempeld kaartje mag. Dit zou geen houdbare situatie zijn.

Als je wel gestempeld bent richting A'dam dan zou ik toch proberen om een brief te schrijven. Doe hierbij wel de 2 kaartjes (kopie maken voor eigen documentatie) en een printscreen van het afgeschreven bedrag van je bankrekening. Op deze manier weten ze dat het in ieder geval van één rekening komt en dat er maar één keer gestempeld is. Het andere kaartje zou logischerwijs ook geknipt/gestempeld moeten zijn als er gecontroleerd was. Daarbij staat er een tijd van het stempelen voor je het perron op loopt.

Het is dus hopen op vergevingsgezindheid van de NS, maar ik vrees dat ze daar niet op ingaan. Zoiets overkomt iedereen wel een keer en ik verwacht niet dat het je nog snel overkomt.

samenvatting:

- Regels NS zijn streng maar logisch (eerste reden die ze aan het loket gaf is onzin)
- Volgende keer even wat scherper zijn
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:39:15 #12
27699 Ravage
thinking about you
pi_52603533
De datum staat er trouwens ook vrij groot op tegenwoordig...
i'm not living, i'm just killing time
pi_52603591
lekker slim
pi_52604593
Uiterst onbeschoft van de NS. Het is nog al een bedrag 17,20.. daar kun nog aardig wat mee doen. Klachtenbrief schrijven, en daarna de consumentenbond etc. etc.
pi_52604667
JOUW FOUT! kut TS!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_52604732
Kom op zeg he.. net alsof iedereen foutloos is in de vroege ochtend.
pi_52605160
Nee, maar het is altijd nog je eigen verantwoordelijkheid om het dan zelf snel recht te zetten...
pi_52606067
edit dubbel

[ Bericht 80% gewijzigd door Manono op 22-08-2007 22:52:52 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_52606068
De NS verkoopt treintaxikaartjes voor stations waarop helemaal geen treintaxi bestaat
De NS neemt geld aan voor jaarabonnementen en heeft je 3/4 jaar later nog geen pasje voor dat abonnement gestuurd
Gegevens die je 2 keer opstuurt raken 2 keer zoek
Passen die overal werken werken niet in NS automaten maar biljetten en muntgeld kunnen de meeste NS automaten niet verwerken
NS automaten noemen je wisselgeld niet 'retour' maar 'teveel' betaald alsof ze er eigenlijk recht op hebben dat te houden

beter bel je NS klantenservice, zijn op zich wel behulpzaam
pi_52606262
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:36 schreef Manono het volgende:
De NS verkoopt treintaxikaartjes voor stations waarop helemaal geen treintaxi bestaat
De NS neemt geld aan voor jaarabonnementen en heeft je 3/4 jaar later nog geen pasje voor dat abonnement gestuurd
Gegevens die je 2 keer opstuurt raken 2 keer zoek
Passen die overal werken werken niet in NS automaten maar biljetten en muntgeld kunnen de meeste NS automaten niet verwerken
NS automaten noemen je wisselgeld niet 'retour' maar 'teveel' betaald alsof ze er eigenlijk recht op hebben dat te houden

beter bel je NS klantenservice, zijn op zich wel behulpzaam
Ik heb een verschil gevonden: "NS " !! Heb ik nu de geldkoffer?
pi_52606320
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:40 schreef ach het volgende:

[..]

Ik heb een verschil gevonden: "NS " !! Heb ik nu de geldkoffer?
Er staat ook nog een ander smiley onderaan. Dus die geldkoffer is voor mij
pi_52606803
tulek. maarehhh waar hebben jullie het over?
pi_52607285
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:29 schreef Sjibble het volgende:
Fuck today, it's tomorrow.
pi_52607732
noooit van gehoord zei de breedbekkikker
pi_52607931
Ach ja, klantvriendelijk is het niet, maar dat is bekend van de NS. En je hebt verder geen poot om op te staan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')