abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52640941
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:28 schreef vanpeltje het volgende:
Omdat ik vanochtend moest haasten naar mijn trein en een treinkaartje nodig had voor vandaag en morgen heb ik snel even bij het NS-kaartautomaat 2x retourkaartjes gekocht van Lelystad Centrum naar Amsterdam Lelylaan. Ik heb de ene kaart gestempeld en ben vlug de trein in gestapt.

Pas in Amsterdam Lelylaan kwam ik erachter dat ik 2 kaartjes met DATUM had gekocht ipv. van zonder datum! Oftewel.. ik heb 2 kaartjes met de datum vandaag gekocht a ¤ 17,20 per stuk waarvan ik dus maar 1 kon gebruiken! Aan de andere had ik dus niets aan!

Ik liep dus naar de NS-balie en vroeg of ze mijn kaartje wilde terugnemen. Aangezien ik een foutje had gemaakt bij de automaat en de kaart niet heb gebruikt dacht ik wel mijn 17 euro terug te kunnen krijgen. Maar het ging dus niet om de volgende redenen:

- NS kaartje komt uit de automaat en niet van het loket
- NS kaartje is ouder dan een half uur!

Niet echt klantvriendelijk zou ik zeggen! Ik had een goed verhaal en het was nog vroeg in de ochtend dus het was geen bedrog! Maar toch kon ze mij niet helpen!

Ik voel me eigenlijk hierdoor heel erg in de steek gelaten door de NS env ind dit echt belachelijk want dit is gewoon ¤ 17,20 weggegooid geld in de vroege ochtend!

Hanteert de NS niet al te strenge regels voor dit soort dingen? Hoe vaak komt het nou voor dat iemand een verkeerd kaartje koopt en mijn reis duurde een uur dus ik kon er ook niets aan doen dat ik niet binnen het half uur mijn kaartje kon ruilen.

Wat vinden jullie? Ik wil hierover een goede klachtenbrief schrijven en vraag jullie advies + wat is het adres waar ik mijn klachtenbrief heen kan sturen?
Geen zin. Dit staat letterlijk in de algemene voorwaarden, en terecht natuurlijk.
Anders zou je een kaartje kunnen kopen, mee treinen, en weer inleveren en je geld terugkrijgen in het geval dat je niet gecontroleerd bent.
pi_52641092
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:28 schreef vanpeltje het volgende:
Wat vinden jullie? Ik wil hierover een goede klachtenbrief schrijven en vraag jullie advies + wat is het adres waar ik mijn klachtenbrief heen kan sturen?
Eigen schuld ! Voor hetzelfde geld was je met zijn 2 die ochtend en had er iemand anders wel op dat kaartje gereisd. Hoe goed en plausibel je verhaal ook is, regels zijn regels en die zullen vast wel in de algemene voorwaarden gestaan hebben. Ik denk dat als je je verhaal tegen een conducteur in de trein (desnoods ff zoeken) had verteld, je kaartje had laten zien etc. Je meer kans had gehad.
Take on the situation, but not the torment ...
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:51:55 #53
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_52667248
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 04:13 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Tis anders wel bijna 40 gulden.
Guldens bestaan niet meer.

mensen die denken dat iets erger is door het uit de drukken in guldens
Druk het uit in italiaanse lire, dan lijkt het nog erger!! Komt het misschien nog wel op SBS of in de Telegraaf. "NS jat miljoenen van reiziger!!"
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_52819914
17 is hoe dan ook een fors bedrag.. als je dat niet in kunt zien, vraag ik me af wie hier de pauper is..
pi_52820026
Is dit zo'n topic waar ik kan patsen dat ik liever elke dag in de file sta?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')