Op woensdag 22 augustus 2007 21:28 schreef vanpeltje het volgende:Omdat ik vanochtend moest haasten naar mijn trein en een treinkaartje nodig had voor vandaag en morgen heb ik snel even bij het NS-kaartautomaat 2x retourkaartjes gekocht van Lelystad Centrum naar Amsterdam Lelylaan. Ik heb de ene kaart gestempeld en ben vlug de trein in gestapt.
Pas in Amsterdam Lelylaan kwam ik erachter dat ik 2 kaartjes met DATUM had gekocht ipv. van zonder datum! Oftewel.. ik heb 2 kaartjes met de datum vandaag gekocht a ¤ 17,20 per stuk waarvan ik dus maar 1 kon gebruiken! Aan de andere had ik dus niets aan!
Ik liep dus naar de NS-balie en vroeg of ze mijn kaartje wilde terugnemen. Aangezien ik een foutje had gemaakt bij de automaat en de kaart niet heb gebruikt dacht ik wel mijn 17 euro terug te kunnen krijgen. Maar het ging dus niet om de volgende redenen:
- NS kaartje komt uit de automaat en niet van het loket
- NS kaartje is ouder dan een half uur!
Niet echt klantvriendelijk zou ik zeggen! Ik had een goed verhaal en het was nog vroeg in de ochtend dus het was geen bedrog! Maar toch kon ze mij niet helpen!
Ik voel me eigenlijk hierdoor heel erg in de steek gelaten door de NS env ind dit echt belachelijk want dit is gewoon ¤ 17,20 weggegooid geld in de vroege ochtend!
Hanteert de NS niet al te strenge regels voor dit soort dingen? Hoe vaak komt het nou voor dat iemand een verkeerd kaartje koopt en mijn reis duurde een uur dus ik kon er ook niets aan doen dat ik niet binnen het half uur mijn kaartje kon ruilen.
Wat vinden jullie? Ik wil hierover een goede klachtenbrief schrijven en vraag jullie advies + wat is het adres waar ik mijn klachtenbrief heen kan sturen?