Wat is het verschil met het gedrag van Bart? Hij is dan toch ook niet meer dan een lul op pootjes? Zijn we nog steeds zo ouderwets dat het gedrag van Bien wordt veroordeeld, maar dat van Bart niet? Heeft Bart niet misbruik gemaakt van Bientjes emotionele toestand, terwijl zij eigenlijk niet verder wilde dan een beetje zoenen?
Wie zei er ook al weer: "laten we afspreken dat ik niet bij je in bed kom slapen" !
Ik begreep dat Willem het zei omdat hij er van baalde dat ze niets uitvoerde in het huis, "ze hangt alleen maar de mooie spleet uit".
Mij valt het tot nu toe (en wat ik ervan gezien heb) erg mee met de man/vrouw vooroordelen.
OK, er worden grapjes gemaakt over de relatie van Sabien en Bart, maar deze maken de vrouwen ook.
quote:
op 10-17-1999 om 08:03 PM schreef Hunter het volgende:
Maar je kan bijvoorbeeld Willem's reactie toch niet echt PC noemen!
PC?
Sorry, maar dat woord wordt tegenwoordig zo vaak misbruikt, dat het bij mij automatisch braakneigingen oproept.
Ik denk trouwens dat de verontwaardiging over Sabine in bed met Bart meer te maken heeft met haar eerdere uitlatingen ("Da's maar for the time being", en zo).
Op zich wel begrijpelijk hoor: hoe hoger de spanningen, hoe hoger de fokbereidheid.
Oorlogsjournalisten in frontgebieden kunnen erover meepraten: hoe heter de acties, hoe heter eh, de mensen
Op deze manier zetten die twee hun spanningen nog op een onschuldige manier om. Het enige nadeel is dat ze zo wel erg buiten de groep komen te liggen.
MrM
"Sommige problemen los je op door een 09-nummer in beeld te laten verschijnen"
Voor Sabine geldt een heel ander verhaal. Zij heeft aangegeven dat ze Bart allen maar gebruikt. Voor Sabine is het niet meer dan een tussendoortje.
Sabine is dus gewoon een HOER.
quote:
op 10-17-1999 om 07:55 PM schreef Hunter het volgende:
Ik betrapte mezelf en anderen er op dat Bientje meteen voor spleet (hoer) wordt uitgemaakt nu ze met Bart naar bed is geweest.Wat is het verschil met het gedrag van Bart? Hij is dan toch ook niet meer dan een lul op pootjes? Zijn we nog steeds zo ouderwets dat het gedrag van Bien wordt veroordeeld, maar dat van Bart niet? Heeft Bart niet misbruik gemaakt van Bientjes emotionele toestand, terwijl zij eigenlijk niet verder wilde dan een beetje zoenen?
Wie zei er ook al weer: "laten we afspreken dat ik niet bij je in bed kom slapen" !
Helemaal mee eens, Hunter ! Ook al is het menselijk van beiden, we hoeven hier geen hypocriet onderscheid te maken.
Votemaster heeft gelijk.
Sabine trouwens ook, kan haar het schelen.
quote:
op 10-17-1999 om 08:17 PM schreef Vote master het volgende:
Voor Sabine geldt een heel ander verhaal. Zij heeft aangegeven dat ze Bart allen maar gebruikt. Voor Sabine is het niet meer dan een tussendoortje.Sabine is dus gewoon een HOER.
Kinderen, kinderen.
Sinds wanneer is iemand die sex heeft met iemand waar hij/zij niet verliefd op is, een hoer?
Wat ik veel erger vind, is dat ze misbruik maakt van Barts verliefdheid om hem voor haar karretje te spannen. Die vrijpartij had niet gehoeven als ze 'm alleen maar voor haar karretje wilde spannen..
Grappig hoor, die dame is al dagenlang bezig met dingen waar ik me veel meer aan stoor, maar pas als er (misschien) sex aan te pas komt, veert moreel Nederland op uit de stoel
MrM
"Sommige problemen los je na 9 maanden niet meer op"
Volgens mij gingen de opmerkingen van Willem ongeveer zo:
"Ze is zo ...lui"
"Wel een mooie kut, daar niet van"
De opmerking van Willem ging dus niet over het feit dat Sabientje (al dan iet) een sloerietje is. maar meer in de zin van een lekker stuk vlees/burger/kut/sloerie, in dat rijtje.
Het geet dus meer over het beeld dat Willem heeft over vrouwen in het algemeen door ze te adresseren als "kut".
De verklaringen?
Door willem zijn recente ervaringen, hij is immers uit het huis gezet door vrouwtje-lief, is hij wellicht wat bitter.
Of misschien is dit juist wel de reden waarom Willem uit het huis is gezet.:-) De Ex leek mij niet echt de allerdomste en had er misschien genoeg van om als "kut" geaddresseerd te worden.
Dat is zo mijn gedachte hierover.
Hunter, ik weet niet wat PC betekend...
quote:
op 10-17-1999 om 08:17 PM schreef Vote master het volgende:
Sabine is dus gewoon een HOER.
Is SLET dan niet een betere term?
Unkown Jedi Knight
quote:
op 10-17-1999 om 08:34 PM schreef Kiekeboeh het volgende:
Is SLET dan niet een betere term?
Beste Kiekeboe, Dat is nu juist het punt. Mag jij Sabje en slet noemen wanneer ze met iemand "een intewiem relatie" onderhoudt. En wat noem je Bart dan?
Het gaat dus niet om Willem en Sabine (ook al is ze behoorlijk vals en achterbaks), maar om Bart!
Ik ben vaak verliefd geweest, maar was ik toen ook zo blind???? Ik hoop het niet.
Bart is duidelijk nog een kind. Hij zit overal maar een beetje bij, maar niemand neemt hem echt serieus. Dat is ook niet zo gek want echte serieuze theorieën heeft hij tot nu toe ook niet ontvouwen.
En dat hij zoveel heeft 'meegemaakt' (waar de bewoners het in het begin over hadden): kgeloof dr niks van. Ja, hij zal heus wel eens de Euromast hebben beklommen of het drielandenpunt hebben gezien....
Kortom: een niet zo slim jongetje die zich krampachtig aan iets of iemand probeert vast te klampen. Dit BB-spelletje zou hem na afloop nog weleens serieus kunnen bezeren.
De pyscholoog
quote:
op 10-17-1999 om 10:14 PM schreef Big Papa het volgende:....Kortom: een niet zo slim jongetje die zich krampachtig aan iets of iemand probeert vast te klampen. Dit BB-spelletje zou hem na afloop nog weleens serieus kunnen bezeren.
De pyscholoog
Nou, nou Big Papa...NEP pycholoog! Bart vertoont alle symptomen van iemand die vroeger erg veel getreiterd en/of gepest is.
Dat wil niet zeggen dat hij dom is, in tegendeel! Indien je hem goed analyseerd zit het met z´n IQ wel goed (bovengemiddeld) en is zijn EQ zeker bovengemiddeld.
Het inderdaad vastklampen aan mensen heeft dus te maken met levenservaringen op een leefdtijd tussen de 6 en 17 jaar schay ik zo.
En dat poets je met een hele hoge IQ of EQ niet zomaar weg. Dus als je de ondertekening
De pyscholoog gebruikt doe het dan als je weet waar je over praat.
quote:
op 10-17-1999 om 10:44 PM schreef Letterman het volgende:
Dus als je de ondertekening
De pyscholoog gebruikt doe het dan als je weet waar je over praat.
Letterman! Ik ben het met je eens! Echt waar
Bart is gewoon zielig (in de zuiverste zin van het woord). Wat dat betreft heeft Big Papa wél gelijk dat Bart wel eens beschadigd uit BB zou kunnen komen. Maar ach, voor wie geldt dat eigenlijk niet.
Maar ik vind echt de veroordeling dom heel erg DOM als je vervolgens ook nog de ondertekening De pyscholoog zet...Sorry BP dat moest ik ff kwijt..No hard feelings!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |