Het schilderen van mijn deuren wil niet echt lukken zoals ik het wil, maandagavond heb ik 3 (binnen) deuren uit het kozijn gepakt en licht opgeschuurd (aangezien de ondergrond nog redelijk goed is, tis dus puur schuren zodat de verf wil pakken). Vervolgens heb ik deur nummer 1 geverfd met een roller, maar doordat het al vrij donker was en ik er een dikke bouwlamp bij had staan kon ik niet goed zien of ie goed gelukt was. Gister bleek dit dus niet het geval: je zag de banen van de roller nog, en hier en daar was het wat dof.
Vervolgens heb ik gister deur 2 en 3 gedaan, aan het einde van de avond kon ik het resultaat al redelijk inschatten: bij deur 2 bleken de banen van de roller niet weg te trekken, je kon dus precies zien dat ik in 1x van boven naar beneden had gerold om het af te werken
![]()
(en zo 10 baantjes naast elkaar). Deur 2 bleek een mooie sinasappelhuid te krijgen doordat de ondergrond dat blijkbaar ook al lichtelijk had, deze had dus iets grover geschuurd mogen worden
![]()
Mijn probleem is nu : hoe zorg ik ervoor dat mijn deuren wel mooi strak worden, en ik dus niet die irritante banen van de roller erin krijg, want wat ik ook deed, ik kreeg ze niet weg (of ik kreeg ze wel weg, maar dan was er weer een nieuwe baan zichtbaar
![]()
) ps. de verf die ik gebruikt heb is van die lekker chemische meuk, dus geen waterbasisrommel.