Ik denk dat je daar je probleem toch hebt. Je kunt er wat terpetine bij mikken en dan even een paar minuten goed doorroeren, dan vloeit het wat lekkerder.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:50 schreef ConQuestador het volgende:
Verf: karwei eigen merk, bevalt me erg goed (tot ik nu de deuren tegen kom)
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:53 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar je probleem toch hebt. Je kunt er wat terpetine bij mikken en dan even een paar minuten goed doorroeren.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:00 schreef sanger het volgende:
ALs je geen rollerstrepen wilt, en een mooi resultaat, kun je beter met een kwast werken.
Met goede verf kun je juist heel zuinig doen, is mijn ervaring.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:04 schreef bredabounce het volgende:
je bent te zuinig geweest met de verf. (kan niet vloeien tot een geheel)
Maar dan heb je weer last van al het stofquote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:02 schreef veldmuis het volgende:
[..].
En als je de deur dan ook nog plat legt heb je geen last van die tranen!
Dan slaat het stof er net zo hard op, beter werk je in een beetje stofvrije ruimte.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:05 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Maar dan heb je weer last van al het stofdeuren dus altijd staande schilderen
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:12 schreef Solingjan het volgende:
...
Dus heb je een sinaasappelhuid. Dan zulje de deur weer helemaal glad moeten schilderenschuren tot hij helemaal dof is.
Je hebt gelijk dat profi verf beter is, maar het wordt wel wat overdreven. Met een Flexa of Histor verfje kun je ook een prima dekkende laag krijgen, en aangezien je volgens jouw verhaal toch 2x moet schilderen zal dat geen probleem opleveren. Veel oefenen, goeie kwasten en een goeie voorbereiding doen veel meer dan een verf die 3x zo duur is.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:02 schreef josvr het volgende:
Gebruik ook professionele verf zoals Sigma, Sikkens, Wijzonol. Hiermee gaat het 1000 keer beter dan met Flexa of Histor (o.a. veel betere vloei).
De oorzaak van de strepen is de druk die je uitoefend op je roller.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:50 schreef ConQuestador het volgende:
Het probleem is dus in feite dat de verf niet wil uitvloeien, de strepen blijven erin staan
Schuur wel eerst helemaal dof tot je geen glinstering meer ziet. Je bent nu toch bezig.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:01 schreef becky27 het volgende:
ik heb net de grondverf er op zitten en het gaat prima met een roller maaaaar je ziet de "sinasappelheid" wel een beetje dus ik ga hele goede verf (zijdeglans) kopen bij de speciaalzaak, de goed kwast heb ik al aangeschaft en als het dan niet meer goed gaat.............
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:00 schreef sanger het volgende:
ALs je geen rollerstrepen wilt, en een mooi resultaat, kun je beter met een kwast werken.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:02 schreef veldmuis het volgende:
[..].
En als je de deur dan ook nog plat legt heb je geen last van die tranen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |