abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52556810
quote:
Door JOYCE DE BRUIJN
ROTTERDAM - Ze ziet het hem nóg doen. En de rest van televisiekijkend Nederland waarschijnlijk ook. Dan blikte Jos Brink na afloop van een televisieshow de camera in en zwaaide hij, met van die guitige ogen en een glimlach van oor tot oor: Dáhag, tante Annie!

Tante Annie bestaat echt. Ze woont al meer dan een halve eeuw in Rotterdam Vreewijk en ze is in rouw gedompeld om haar toch nog plots overleden beroemde ’neefje’ Jos, die elk jaar wel een keer bij haar en echtgenoot Roel kwam aanwaaien om wat nostalgie op te snuiven. Want Jos Brink woonde de eerste dertien jaar van zijn leven in het popperige tuindorp op Zuid.

Verschrikkelijk vindt Tante zijn verscheiden. ,,Vooral voor zijn moeder. Hij was een lieve, sentimentele jongen. Ja toch, Roel?’’

Annie Timmer woont al 53 jaar met haar eega aan de Voorde, precies in het huis waar Jos Brink zijn kinderjaren doorbracht.

,,Jos’ vader en ik werkten allebei bij de Belastingdienst,’’ verhaalt Roel. ,,Op zeker moment werd ik overgeplaatst van Tiel naar Rotterdam en Jos’ vader ging naar Purmerend. De huizen aan dit deel van de Voorde zijn ambtenarenwoningen. Het ministerie van Financiën had een heel systeem van huizenruil en wees ons deze woning toe. Toen het gezin Brink verhuisde, moest Jos hier nog een week naar school. Hij logeerde toen een week bij ons.’’

Het contact ging nooit verloren. ,,Hij zwaaide altijd naar me op televisie. En als hij in Rotterdam was, kwam hij langs,’’ vertelt Annie fier. ,,Dan stond hij hier in de woonkamer,’’ wijst ze naar de eethoek naast haar stoel, ,,en dan zei hij: daar sliepen papa en mama. Hij sliep zelf met zijn vier broers in onze slaapkamer boven. Zo’n lieve jongen. Ja toch, Roel?’’

Roel: ,,Hij is ook een keer geweest, toen lag je in het ziekenhuis. Toen ze je na een onderzoek terugbrachten naar je kamer, stonden alle verpleegsters voor je deur. Had Jos bloemen gebracht.’’ Annie: ,,Geen gewone vaas,’’ gebaart ze weids met haar armen, ,,maar zó’n emmer! Veel liefs Jos, stond er op het kaartje.’’

De laatste drie jaar hebben de Timmers hem niet gezien. ,,Misschien had hij het wel een beetje gezien in Vreewijk,’’ oppert Roel. Annie, stellig: ,,Nee hoor. Dat hij niet kwam, betekent gewoon dat hij al die tijd niet in Rotterdam is geweest. Ik vind het zo erg dat hij er niet meer is. Zo’n zachte jongen. Ja toch, Roel?’’

http://www.ad.nl/rotterdam/article1600125.ece

Dat mens bestaat dus echt. Dat is voor mij nieuwswaardig. Altijd gedacht dat het een grap van Jos was, als ie naar haar riep aan het einde van elk programma dat hij presenteerde.

Is dit voor u ook een verrassing?

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 21-08-2007 12:56:59 ]
pi_52557472
Voor mij wel,ik dacht altijd dat het aan Frank Sanders was gericht!
Heerlijk dat ''ja toch,Roel?'' en dan zou hij moeten zeggen ''ja ,lieve''
pi_52557501
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 13:13 schreef dborhem het volgende:
Voor mij wel,ik dacht altijd dat het aan Frank Sanders was gericht!
Ja, dat had ook makkelijk gekund.
quote:
Heerlijk dat ''ja toch,Roel?'' en dan zou hij moeten zeggen ''ja ,lieve''
Eigenlijk wel ja.
pi_52557540
Die kerel op de achtergrond die kijkt van "HUH WTF?!"
pi_52557583
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 13:15 schreef veldmuis het volgende:
Ja, zo van dat hij het nieuws zelf ook nog niet geloofd.....Maar ja, het is ook best te begrijpen dat het een hele schok is. Zo onverwacht, toch nog...
pi_52557738
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 13:15 schreef veldmuis het volgende:
Altzhimer hé...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_52557794
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 13:22 schreef Chandler het volgende:

[..]

Altzhimer hé...
Alzheimer dan wellicht.
  Trouwste user 2022 dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:06:54 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_52566229
Lief

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:08:48 #9
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_52566273
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 23 augustus 2007 @ 05:04:17 #10
165237 Leef
Sunny side up!
pi_52612040
Homo's en ouwe vrouwen... daar kom je niet tussen.
Bij homo's thuis zie je altijd foto's van ouwe vrouwen.
pi_52623202
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 05:04 schreef Leef het volgende:
Homo's en ouwe vrouwen... daar kom je niet tussen.
Bij homo's thuis zie je altijd foto's van ouwe vrouwen.
Komt dat omdat ze een moederfiguur zoeken? Wie kan dit verklaren? Wel grappig dat ze echt bestond,
  donderdag 23 augustus 2007 @ 22:38:29 #12
165237 Leef
Sunny side up!
pi_52635077
het is vrouwelijk (waar wij als mannen - ook homo's - altijd naar verlangen) maar tegelijk onschadelijk/ongevaarlijk omdat het post-seksueel is. Dus er is niet meer het gevaar dat je het zoeken van contact met c.q. het "aanbidden" van zo'n vrouw zou kunnen opvatten als romantische/erotische avance, maar het is toch een vrouw waar je naar kunt verlangen en contact mee kunt hebben.
Tot zover mijn hoogdravende analyse.
pi_52746594
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:38 schreef Leef het volgende:
het is vrouwelijk (waar wij als mannen - ook homo's - altijd naar verlangen) maar tegelijk onschadelijk/ongevaarlijk omdat het post-seksueel is. Dus er is niet meer het gevaar dat je het zoeken van contact met c.q. het "aanbidden" van zo'n vrouw zou kunnen opvatten als romantische/erotische avance, maar het is toch een vrouw waar je naar kunt verlangen en contact mee kunt hebben.
Tot zover mijn hoogdravende analyse.
Mijn dank is groot!
pi_52749569
Jos bedankt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')