abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52556471
Ik heb altijd nogal wat tauge over als ik het ergens voor nodig heb, en het ziet er na 1,5 dag al ontzettend vies uit en durf ik het niet meer te eten (beetje glazig).

Is het mogelijk om tauge in te vriezen of kan ik het maar beter gewoon meteen weggooien als ik het niet ga gebruiken de volgende dag?
pi_52556535
In een vochtige doek in de koelkast is het best wel een dag of 2 houdbaar denk ik maar ik zou het zeker niet invriezen, dan weet je zeker dat je derrie krijgt.
pi_52556719
Die vochtige doek is zelfs een noodgreep die ik niemand zou aanraden. Tauge gewoon lekker vers halen en eten, en de rest wegmikken. Bij de meeste toko's kan je het gewoon zelf in een zakje doen en pakken wat je echt nodig denkt te hebben. Tauge is lekker, kanpperig, fris, maar moet voor al deze goede eigenschappen wel echt vers zijn. Invriezen kan best, maar de tauge is na ontdooien geen echte tauge meer.
Voeg je me toe op je Wii?
Mijn nummer: 3707-5008-7748-3551
pi_52557724
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:47 schreef Sirtalis het volgende:
Die vochtige doek is zelfs een noodgreep die ik niemand zou aanraden. Tauge gewoon lekker vers halen en eten, en de rest wegmikken. Bij de meeste toko's kan je het gewoon zelf in een zakje doen en pakken wat je echt nodig denkt te hebben. Tauge is lekker, kanpperig, fris, maar moet voor al deze goede eigenschappen wel echt vers zijn. Invriezen kan best, maar de tauge is na ontdooien geen echte tauge meer.
pi_52557813
Op de verpakking staat dat je t niet in kunt vriezen, maar het kan wel. Ik heb het gewoon een keer geprobeerd en niets mis mee hoor.
Ik vries ook altijd delen van Chines roerbakgroente enzo in, geen probleem!
Spoilers!
pi_52560473
Tuurlijk is dat wel een probleem. De kunst van chinees roerbakken zit hem juist in de knapperige bite. groentes uit de diepvries kun je natuurlijk best in je nasi verwerken ofzo dat doe ik ook wel 'ns, maar als je het echt lekker en echt oosters wilt hebben moet je gewoon verse nemen.

Tip als je te vaak overhoudt:
Haal een heel kleine portie bij de groenteman.
pi_52560550
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 14:53 schreef sneakypete het volgende:
Tuurlijk is dat wel een probleem. De kunst van chinees roerbakken zit hem juist in de knapperige bite. groentes uit de diepvries kun je natuurlijk best in je nasi verwerken ofzo dat doe ik ook wel 'ns, maar als je het echt lekker en echt oosters wilt hebben moet je gewoon verse nemen.

Tip als je te vaak overhoudt:
Haal een heel kleine portie bij de groenteman.
Ik denk dat er meer mensen op t idee zijn gekomen om minder te kopen als ze vaak over houden
pi_52560735
Het ging me erom dat je bij een groentewinkel vaak tauge los kan kopen terwijl je in de supermarkt vaak een pak krijgt dat te veel is voor 1 persoon
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:01:39 #9
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_52560740
Als je hem zou invriezen zou ik hem wel eerst koken anders wordt het niets
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_52561158
Als je de groenten na invriezen laat ontdooien en uitlekken in een zeef of vergiet en daarna wokt op hoog vuur wordt het echt wel knapperig hoor.

Waarom zou je t eerst koken dan?
Spoilers!
pi_52561265
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:01 schreef sneakypete het volgende:
Het ging me erom dat je bij een groentewinkel vaak tauge los kan kopen terwijl je in de supermarkt vaak een pak krijgt dat te veel is voor 1 persoon
ah, op die manier ja
Boodschappen doen voor 1 persoon is toch al een hel..... alles is in grote verpakkingen
Ik flikker bijna elke dag wel weer een zooi eten weg... 4 dagen achter elkaar hetzelfde eten is ook niet echt alles
Alhoewel ik er wel steeds handiger in wordt..... saus voor pasta maak ik bijv. in grote hoeveelheden, en als ik 't nodig heb gooi ik er nog effe bij wat ik wil (champignons of waar ik die dag trek in heb). Dat scheelt al wel enorm....maar nu is alleen mn vriezer te klein
pi_52561285
Sjees, wat kost zo'n bakje taugé? 23 cent ofzo? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52563330
Het gaat niet om de kosten maar wij gebruiken vaker tauge en hebben geen zin om speciaal daarvoor naar de winkel te rijden als we het ook ff in de vriezer kan ...

Wij wonen niet dicht bij een groenteboer en die zijn ook dicht als wij boodschappen gaan doen ... dus das voor het weekend wel een optie maar niet voor door de week ...

Ik ga dat invriezen maar gewoon een keer proberen niet geschoten is altijd mis
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:14:49 #14
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_52566423
Als je het al doet, dan direct vanuit de vriezer verwerken dus niet eerst ontdooien, gaat perfect.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:30:48 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_52570673
Wat dacht TS van zaden kopen en zelf laten spruiten?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:31:21 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_52570696
Oh ja, invriezen met Tauge is waardeloos.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:48:13 #17
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_52571319
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:17 schreef Jarno het volgende:
Sjees, wat kost zo'n bakje taugé? 23 cent ofzo? .
Bij de toko wel ja, daar heb je er een kilo voor, maar bij de super betaal je al gauw 1,49 voor 150 gram.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_52843074
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als je de groenten na invriezen laat ontdooien en uitlekken in een zeef of vergiet en daarna wokt op hoog vuur wordt het echt wel knapperig hoor.

dat meen je niet echt he?
pi_52844362
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:13 schreef E-Z-R-A het volgende:

[..]

dat meen je niet echt he?
Waarom niet? Ik kan er ook niets aan doen dat het werkt. Vers is natuurlijk lekkerder, dat is altijd.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')