abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52560709
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 14:38 schreef Katinkat het volgende:

[..]

Je bent toch pas in onderhandeling als de verkoper een tegenbod heeft gedaan. Tot die tijd kan een ander ook bieden...want je bent nog niet in onderhandeling.
Maar als ik een bod doe, en de andere geinteresseerde biedt meer, dan is de verkoper verplicht om dat hogere bedrag aan mij voor te stellen? En als ik dat bedrag evenaar, dan ben ik degene die de optie heeft tot kopen?

Overigens staat het pand al meer dan 2 weken te koop, heb ik ontdekt. Even kijken wat ik met die info ga doen...
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_52561082
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:00 schreef Snatched het volgende:

Overigens staat het pand al meer dan 2 weken te koop, heb ik ontdekt. Even kijken wat ik met die info ga doen...
"al meer dan 2 weken"

Dat is nog niet zo lang hoor!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:14:25 #28
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_52561167
quote:

Maar als ik een bod doe, en de andere geinteresseerde biedt meer, dan is de verkoper verplicht om dat hogere bedrag aan mij voor te stellen? En als ik dat bedrag evenaar, dan ben ik degene die de optie heeft tot kopen?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_52561588
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 15:14 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Dat kwam er bij mij wel heel krom uit ... anyway, de strekking van het verhaal is duidelijk
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:35:23 #30
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_52561808
quote:
Als jij de eerste bieder bent waarvan het bod in overweging is genomen heb jij inderdaad als eerste de kans om het huis te kopen, maar wel tegen het hogere bod van de tweede bieder.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:00:32 #31
173440 Jas_Verstoppen
Positive drinking
pi_52564503
quote:

[..]

Je bent inderdaad pas in onderhandeling bij een tegenbod. Dit zegt verder helemaal niets, als er voldoende belangstelling is kunnen de onderhandelingen afgebroken worden, en bv een verkoop via open inschrijving plaats vinden of zelfs de vraagprijs verhogen.

De verkopende makelaar mag in geen geval een bod van een andere partij openbaar maken (om opbod te voorkomen). Hij kan wel aangeven dat er een hoger bod van een andere partij is, en dan moet jij maar zien hoeveel je bied om er over heen te gaan. Dat kan betekenen dat je er bv 500 euro onder of 10.000 euro boven zit, niet mijn favoriete manier van een huis kopen! Als je het dus in de onderhandelingen kan regelen heeft dat absoluut de voorkeur.
Er zit een haar in mijn glas
pi_52568562
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:00 schreef Jas_Verstoppen het volgende:

De verkopende makelaar mag in geen geval een bod van een andere partij openbaar maken (om opbod te voorkomen). Hij kan wel aangeven dat er een hoger bod van een andere partij is, en dan moet jij maar zien hoeveel je bied om er over heen te gaan. Dat kan betekenen dat je er bv 500 euro onder of 10.000 euro boven zit, niet mijn favoriete manier van een huis kopen!
Dus vandaar dat er maar 1 bepalende factor is: je moet bieden WAT JIJ HET HUIS WAARD VINDT.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')