abonnement Unibet Coolblue
pi_52545773
Beter kan ik 't niet omschrijven, weet iemand nog wat leuke spelletjes die je zoal kunt doen met een groep waar verder niks aan te pas komt behalve eventueel een fles drank? Als je bijvoorbeeld 's avonds rond de tent of een kampvuur zit werkt dat gehannes met een bord niet zo, vandaar. Ik weet er nog wel een paar flauwe van wat jaartjes terug maar ik heb het idee dat er vast leukere bestaan.

Wat ik nog weet: caps, truth or dare (hoe origineel) en een spel waarbij iemand een onderwerp noemt (steden of kleuren bijvoorbeeld) en dat dan iedereen een woord noemt wat daarop van toepassing is, op alfabetische volgorde dus in dit geval; azuur, blauw, cyaan etc. Weet je niks dan moet je drinken.

Hier een onschuldige:
quote:
A good game for at least four or five people is Wink Murder. To play, make a scrap of paper for each person. On only one, write the word “murderer”. Fold up all the pieces of paper and put them in a hat, or the like. Each person selects a piece of paper and looks at it without showing the other players. Whoever gets the “murderer” note, must try to “kill” the other players without being caught. Murder is committed by winking at a player. That player must see the wink. When this happens, he/she is required to keel over and pretend to die. If the murderer is caught winking by anyone other than the current victim, he/she loses and the game is over. The low light of a campfire helps to make this game more challenging.
Hier staan wat minder brave ideeen maar ik vind ze allemaal zo 'bedacht' overkomen, niet echt iets wat mij interessant zou lijken iig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Drinking_game

Ben benieuwd naar wat jullie zoal nog weten
Trust me, I know what I'm doing.
pi_52545828
Crackertrekken.
pi_52545855
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:49 schreef OldJeller het volgende:
Crackertrekken.
Nou, hebben we die in elk geval alvast gehad
Trust me, I know what I'm doing.
pi_52545945
Groepseks?
The fox condems the trap ,not himself.
pi_52545946
edit
pi_52545988
[edit]
Hetzelfde als hierboven al staat dus...

[/edit]

[ Bericht 23% gewijzigd door index.html op 20-08-2007 23:56:56 (Kijk naar rechts .....|..... Kijk naar links) ]
pi_52546284
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:52 schreef AtheistArmy het volgende:
Groepseks?
Voldoet helaas niet aan beide criteria

Gezelschap......[x]
Spelletje............[..]
Trust me, I know what I'm doing.
pi_52546349
Overigens is het niet bedoeld als onzintopic.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_52546387
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 00:05 schreef tre het volgende:
Overigens is het niet bedoeld als onzintopic.
Dan kun je beter een wedstrijdje "dennenappels zoeken in het donker" doen.
pi_52556118
Advanced Dungeons and Dragons
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:35:25 #11
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_52556347
Juffen, rijmen.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_52556547
hoe leg ik dit uit..even denken

vraag stellen aan een persoon, die moet daarop dan weer een vraag stellen, dus geen antwoord..dus bijvoorbeeld


persoon1 ;drink je graag bier?
persoon 2: denk je dat ik dat lekker vindt dan?
persoon 3: vind je dat bier genaamd warsteiner lekker dan ?
etcetera

en als die gene geen antwoord weet , dan moet die dus drinken ofzo..

Ofzo... ik weet het. slechte uitleg ...

er is vast wel iemand die het wel beter uit kan leggen
***geloof in je dromen,en onthoud : ze kunnen alles van je afpakken behalve wat je gelooft***
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:43:25 #13
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_52556570
Bierspel.
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
pi_52557865
Beerpong
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:56:02 #15
175029 TherAngelina
Cigarettes & Alcohol.
pi_52565963
'Doen, durven of de waarheid' . Of dat je geen 'nee' en 'ja' mag zeggen! Ook leuk; als je veel mensen gemeen hebt. Ze nadoen en dan moeten ze raden wie je nadoet . Dat is ook heel erg leuk!
Because I'm so clever.
But clever ain't wise.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:58:35 #16
175029 TherAngelina
Cigarettes & Alcohol.
pi_52566019
Ohh en wat ook leuk is! Één iemand zegt bijvoorbeeld: "Ik heb Het nog nooit met een meisje gedaan". Kan natuurlijk een stuk banaler . Zij die dat wél gedaan hebben, moeten dan een shotje of een flinke slok van iets drinken. Zo kom je nog eens ergens achter!
Because I'm so clever.
But clever ain't wise.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:35:21 #17
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_52566976
Vijfduizenden

Het doel is 5000 punten halen.
Je hebt nodig:
-6 dobbelstenen
-pen
-papier

Punten:
1X een 5 = 50 punten
1X een 1 = 100 punten
3X een 2 = 200 punten
3X een 3 = 300 punten
3X een 4 = 400 punten
3X een 5 = 500 punten
3X een 6 = 600 punten
3X een 1 = 1000 punten
Paartjes (3 X 2 dezelfde) = 1000 punten
1,2,3,4,5,6 = 1500 punten
6 dezelfde is 5000, dus in 1 X uit

Je gooit met 6 dobbelstenen, zolang je punten gooit mag je doorgaan met gooien, stel je hebt een 4, 3 X 3, een 6 en een 1, dan heb je 400 punten gegooid, dan leg je de 4 stenen waar je punten mee hebt gehaald opzij en gooi je de andere 2 stenen opnieuw, je gooit een 5 en een 3, met die 5 heb je 50 punten gescoord, die 3 doet niet meer mee want die is alleen als je er 3 van gooit punten waard, de 5 leg je opzij, samen met de 400 eerder gegooide punten heb je nu dus 450 punten.
Met de laatste steen gooi je een 1, dan heb je 550 punten, maar helaas moet je de eerste keer dat je op tafel wilt komen, dus een score opgeschreven wilt hebben, 1000 punten bij elkaar sprokkelen, je onthoudt die 550 punten en gooit de 6 stenen opnieuw, en halleluja je gooit 3 X 5 en verder rotzooi, dus je totaal is 550 + 500 = 1050 punten, degene die noteert (kun je om gooien voor je begint, de mazzelaar die het laagst gooit is het bokje) schrijft 1050 punten voor jou op.
De volgende die moet gooien doet hetzelfde, MAAR: hij/zij moet over jouw puntental heen, dus minimaal 1100 punten gooien, helaas lukt dat niet, dan schrijft de notulist een streepje op voor diegene, dat heet een deuk, als iemand 5 X achter elkaar een deuk heeft dan moet degene doen wat jullie hebben afgesproken, of een opdracht uitvoeren, een glas whatever leegdrinken, drinken halen voor iedereen, verzin wat leuks.
Als je al op tafel bent, dwz al een keer 1000 punten hebt gehaald dan mag je verdere scores vanaf 500 punten opschrijven, mits dat hoger is dan degene die voor jou aan de beurt is, je speelt met de klok mee en de jongste begint.
Verder moet je als je alle stenen hebt gebruikt om punten te verzamelen je score bewijzen door alle stenen weer op te pakken en met minimaal 3 stenen punten behalen, als je dus zoals jij in je fictieve eerste beurt 550 punten haalt en je gooit daarna met de stenen en er liggen geen scorende stenen bij dan heb je helaas gewoon een deuk.
Ook straatjes en paartjes moet je bewijzen, als je daarna per ongeluk weer met alle stenen punten haalt moet je die ook weer bewijzen.
6 dezelfden: stel je gooit in je eerste beurt 4 X 4 en verder niets, dan kun je proberen 6 vieren te gooien door de laatste 2 stenen op te pakken en daar vieren mee te gooien, de eerste keer gooi je een 4 en een 2, die 4 gaat bij de anderen en dan heb je nog 1 steen over, dan mag je een ander getal erbij uikiezen die ook geld als een 4, je denk dat je een 4 of een 6 gaat gooien en ja hoor een 6! Je hebt gewonnen! En dat hoef je niet eens te bewijzen!
(Je kunt bij 4 vieren ook de veiligere weg kiezen en denken: ik pak er 3 = 400 punten en kijk of ik er minimaal 100 bij kan gooien en schrijf dat lekker op, als je heel ver achter ligt dan zou ik gaan voor de dood of de gladiolen, heb je al flink wat punten dan zou ik voor optie 2 kiezen, de volgende moet immers meer gooien dan jij en heeft dan meer kans op een deuk.)
Jij mag lekker achterover zitten totdat er nog maar 1 overblijft, de verliezer, daar kun je ook iets leuks voor verzinnen, zie de mogelijkheden voor 5 deuken.

Lijkt even moeilijk maar gewoon een keer met de regels erbij spelen, het lijkt best wel een beetje op jahtzee, maar dan met 6 stenen en een meer kans op leuke verwikkelingen.

Succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door kahaarin op 21-08-2007 20:10:37 ]
be nice or go away
pi_52567040
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:58 schreef TherAngelina het volgende:
Ohh en wat ook leuk is! Één iemand zegt bijvoorbeeld: "Ik heb Het nog nooit met een meisje gedaan". Kan natuurlijk een stuk banaler . Zij die dat wél gedaan hebben, moeten dan een shotje of een flinke slok van iets drinken. Zo kom je nog eens ergens achter!
Ohja, die zat ook in Lost, met Sawyer en Kate Is een leuke, maar vergt net als truth or dare wel een hoop eerlijkheid.

Dat met dat doorvragen kende ik nog niet, heeft wel potentieel mits genoeg alcohol denk ik
Trust me, I know what I'm doing.
pi_52567280
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:35 schreef kahaarin het volgende:
...calculus voor gevorderden...

Succes!
Sweet jezus. Goed opletten is hier noodzakelijk he

Maar hoe zit dit dan?
quote:
stel je gooit in je eerste beurt 4 X 4 en verder niets, dan kun je proberen 6 vieren te gooien door de laatste 2 stenen op te pakken en daar vieren mee te gooien, de eerste keer gooi je een 4 en een 2, die 4 gaat bij de anderen en dan heb je nog 1 steen over, dan mag je een ander getal erbij uikiezen die ook geld als een 4, je denk dat je een 4 of een 6 gaat gooien en ja hoor een 6!
Waarom mag je nadat je een 4 en een 2 hebt gegooid nog een keer gooien? Je hebt dan toch geen punten gehaald die worp? Of is dat gewoon een uitzondering? En gaat het kiezen van een ander getal ook alleen in deze situatie op of zit daar ook een soort logica/regel achter?
Trust me, I know what I'm doing.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:13:03 #20
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_52568012
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 18:47 schreef tre het volgende:

[..]

Sweet jezus. Goed opletten is hier noodzakelijk he

Maar hoe zit dit dan?
[..]

Waarom mag je nadat je een 4 en een 2 hebt gegooid nog een keer gooien? Je hebt dan toch geen punten gehaald die worp? Of is dat gewoon een uitzondering? En gaat het kiezen van een ander getal ook alleen in deze situatie op of zit daar ook een soort logica/regel achter?
Het lijkt heel lastig maar als je het gewoon een keer doet dan is het best wel vanzelfsprekend, de punten zijn helder en de rest heb je zo door, echter niet mee beginnen als je al behoorlijk hebt gedronken, dat gaat niet werken!

Nee, geen punten maar wel een bijdrage voor je 6 X dezelfde, dat getal extra is gewoon een soort bonus omdat de kans dat je dat echt haalt zo klein is dat bijna niemand het probeert.
Een uitzondering dus, als je echt nog niet op tafel bent en de rest heeft al punten, of er is iemand bijna uit en je gooit 4 dezelfden dan is het leuk om te proberen, niet geschoten.......
be nice or go away
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:02:18 #21
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_52569596
Weleenswaar zonder drank maar wel een leuk spel:
Het woordenboekspel.

Nodig:
Woordenboek en pennen en papier.

Uitleg:
Om de beurt is iemand de 'spelleider' en die zoekt dan een woord op in het woordenboek wat waarschijnlijk niemand kent en schrijft de betekenis op een papiertje. De rest van de groep krijgt het woord ook te horen en bedenkt dan zelf een betekenis van het woord zoals het in het woordenboek zou kunnen staan en schrijft het ook op een papiertje (als je de echte betekenis weet mag je die natuurlijk ook opschrijven maar het hoeft niet)
Vervolgens verzameld despelleider de briefjes (inclusief zijn eigen) en leest alle betekenissen voor. Iedereen uit de groep kiest de betekenis waarvan hij/zij denkt dat dat de echte is. (behalve de spelleider natuurlijk)
Heeft iemand de juiste betekenis geraden krijgt hij/zij een punt, heeft hij/zij de betekenis van iemand anders geraden krijgt die persoon een punt. (als je zelf de juiste betekenis op het papiertje hebt geschreven en je was niet de spelleider krijg je alleen een punt als iemand precies die van jou heeft gekozen) De spelleider kan dus die ronde geen punten krijgen. Hierna begint een nieuwe ronde en is iemand anders spelleider.
Je kunt natuurlijk ook in koppels of groepjes spelen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_52570350
fluxen

heb je wel een zet speciale kaarten nodig maar wel leuk.

regels veranderen de hele tijd. Moet je bij een spelletjes winkel eens vragen.
Fear is the grease of society.
pi_52570426
Mekken. Bij de meesten wel bekend denk ik?
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:31:18 #24
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_52570693
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:23 schreef Yurzinho het volgende:
Mekken. Bij de meesten wel bekend denk ik?
Uitleg/regels/link AUB?
BVD.
be nice or go away
pi_52570774
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:31 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Uitleg/regels/link AUB?
BVD.
Ik kom er net achter dat het ook wel Mexen heet

Anyhow: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mexen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')