Van Ricks weblog:
quote:
Flabbergasted in optima forma
Door Rick van Velthuysen, donderdag 4 oktober om 13:39
Mijn telefoon stond bij het ontwaken (12:30 uur) stampvol met felicitatiesms-jes van allemaal lieve mensen die als zovelen vanmorgen hadden geluisterd naar de bekendmaking in Evers Staat Op van de nominaties voor De Gouden Radioring 2007. Gisterenmiddag wist ik al dat ik met MiddenInDeNachtRick bij de laatste drie zou zitten. Edwin Evers 'overviel' mij gisteren namelijk met een camerateam, terwijl ik met een smoes naar de 538-studio was gelokt. Eerst dacht ik dat Edwin het 538-pand aan het 'showen' was en dat ik bij toeval in het beeld geraakte. Vervolgens startte hij met z'n kenmerkende: "Zoooooooooo Rick......." en vervolgens ging hij mij feliciteren en nog steeds snapte ik niet waarom. Kort daarop werd het mij duidelijk dat hij mij feliciteerde met de nominatie voor de Radioring 2007. Ongelovig en met ogen als een hert voor twee naderende koplampen keek ik om mij heen of Ralph Inbar ineens als uit de dood ten tonele zou verschijnen.
De afgelopen maanden heb ik vaak het gevoel gehad constant tegen de stroom in te roeien en het is dan ook een hele omschakeling om te constateren dat men ons programma zodanig waardeert dat ik serieus in aanmerking kom om straks eventueel De Gouden Radioring in ontvangst te nemen. Om die reden had ik gisteren al moeite met mijn emoties, omdat oprechte euforie over de nominatie en de teleurstellingen van de afgelopen tijd om het hardst strijden in mijn hoofd.
In mijn opvoeding hebben begrippen als doorzettingsvermogen en loyaliteit altijd een voorname plek gehad en dus denk ik op fantastische momenten, zoals deze nominatie, toch ook meteen aan mensen als radioboer Teun die al eerder uit mijn radioprogramma werd gehaald, aan Marlous die straks op zaterdag en zondag waarschijnlijk niet meer naast mij zit tijdens WeekendRick en tot besluit denk ik zeer zeker aan Erik-Jan Rosendahl aan wie MiddenInDeNachtRick op een onvoorstelbare wijze schatplichtig is.
Neem gerust van mij aan: IK BEN O ZO TROTS EN BLIJ en ik hoop werkelijk dat er voor mij op 26 oktober eindelijk weer eens keer wat te vieren valt.
De 538 leiding doet echt alles om hem weg te krijgen volgens mij.