(geknipt van BB site van veronica.)
Nou Mona, die ruzie die komt nogwel als je hoort dat eruit moet. Ik zie haar nu al staan krijsen en gillen )
(liedje BB ruud": "mona is bijna uit de gratie......")
quote:
op 10-17-1999 om 10:36 AM schreef tanjalies het volgende:
Wat ik in de diverse topics niet direct tegenkom is het verbazende gegeven van de nominatie op zaterdag j.l.
<snip>
Is het dus zo dat ik moet aannemen dat deze vroegtijdige nominatie alleen bedoeld is om spanningen binnen de groep op te roepen zodat er ook in het weekend leuke plaatjes te maken zijn. Ik ben benieuwd naar jullie mening/veronderstellingen, vooral die van MOOR als hij dit leest.
Duurde ff voor ik je post vond, Tanjalies, Hunter citeerde hem nl. in een andere Topic.
Het was mij ook al opgevallen. Op zondag krijgen we 'officieel' een week-overzicht. Maar aangezien VOO de 'ziekte' heeft van cliff-hangers, wordt die uitzending net als alle weekuitzendingen vanavond weer gelardeerd met flash-backs en flash-forwards, zodanig, dat een argeloos publiek er kop noch staart meer van kan maken. Qua 'drama' loopt er echter altijd een rode draad door, en die bevat steeds de message die men wil inprenten. Het vroegtijdig laten nomineren heeft m.i. 2 redenen: spanning in weekend oproepen, zoals jij zegt, en ook: internet-publiek om de tuin leiden, die met hun video-feeds anders te massaal gaan 'klaarzitten', waardoor er weer teveel openlijke maskering door de regie moet worden toegepast. Ik ben overtuigd dat in de Dagboekkamer en/of met de voice-over in huis een opdracht tot zwijgen over nominaties tegen elkaar is uitgegaan in strijd met de bewoners hun afspraak (en dus weer i.s.m. contract). De bewoners zijn nog niet eensgezind genoeg in hun weerbaarheid, om elkaar fluisterend hun keuzes te vertellen. Iedere vorm van collectieve uitwisseling achteraf is bedreigend voor VOO's bedoelingen, omdat 't die solidariteit tegenover de autoriteit van BB zou bevorderen.
Ik heb deze behoefte wel vaker na het lezen van je posts, maar het is zo'n topic-vervuiling (zonder verder iets toe te voegen, bedoel ik), dat ik me meestal kan inhouden. Doch niet nu:
Bravo, bravo!
Maar ook omdat ik wil reageren, hoewel het eigenlijk niets (meer) met deze topic te maken heeft .
Je schrijft: "De bewoners zijn nog niet eensgezind genoeg in hun weerbaarheid, om elkaar fluisterend hun keuzes te vertellen. Iedere vorm van collectieve uitwisseling achteraf is bedreigend voor VOO's bedoelingen, omdat 't die solidariteit tegenover de autoriteit van BB zou bevorderen."
Helaas vrees ik dat dat ook niet meer zal gaan gebeuren. Dit had kunnen gebeuren in (pakweg) de eerste twee weken, maar nu niet meer. De stellingen zijn immers betrokken. De spanningen nemen duidelijk toe en van een collectief kan volgens mij geen sprake meer zijn, helaas!.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |