Rotondes ja, waarom snappen sommige mensen niet hoe ze werken? Ik heb al meerdere keren flink in de ankers moeten gaan voor één of ander randdebiel die me snijdt op een rotonde
![]()
Ik zal het ff uitleggen:
Ze hebben bij mij in de buurt nu twee "turbo-rotondes" aangelegd. Het zijn eigenlijk gewoon twee-baans rotondes, maar dan nog duidelijker. Zo ziet het er ongeveer uit:
![]()
Als je, op het plaatje gezien, van de linker kant afkomt, moet je voorsorteren. Als je rechtsaf gaat of rechtdoor, blijf je op de rechter rijbaan. Als je rechtdoor wilt, maar je wilt inhalen op de rotonde, dan sorteer je links voor. Als je volledig rond wilt om te keren sorteer je natuurlijk ook links voor. Zo moet het dus:
Excuses voor de slechte pijlenWat mij nu inmiddels al meerdere keren is overkomen is dit:
![]()
Zit er voordat je de rotonde oprijdt al één of ander omatje te kleven, rijdt ze vervolgens ze de linker baan op en gaat over de witte markering heen waardoor ik vol in de ankers moet
![]()
Vervolgens rijdt ze dus voor me, met een snelheid van 40 waar je 50 mag.
Dit soort praktijken zijn me nou al meerdere keren overkomen en ik erger me kapot in dit soort mensen. HOE fucking moeilijk is een tweebaans rotonde?!?!