Het is ook wel sneu als we allemaal vegetarier zouden zijn dat we al die dieren dan slachten, omdat onze huisdieren zo graag een stukje vlees hebbenquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:05 schreef -skippybal- het volgende:
Dat zou wel heel triest zijn. Een beetje je dier geen vlees geven omdat 'ie toevallig de pech heeft dat 'ie eigendom is geworden van een groente-fetishist.
Dus de oplossing is gewoon om door te blijven gaan met vlees etenquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:06 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Het is ook wel sneu als we allemaal vegetarier zouden zijn dat we al die dieren dan slachten, omdat onze huisdieren zo graag een stukje vlees hebben
Ik ken vegetariers met huisdieren, die heb ik echter nog niks gevraagdquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:07 schreef GateWayX het volgende:
Ik ken wel een paar vegetariers, maar die hebben geen huisdieren.
Misschien zijn ze daar ook tegen ofzo ?
Het lijkt me dat die kans er dik inzit.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:07 schreef GateWayX het volgende:
Ik ken wel een paar vegetariers, maar die hebben geen huisdieren.
Misschien zijn ze daar ook tegen ofzo ?
Even aangenomen dat je een vegetarier bent: Vind je dat dan niet een beetje vreemd? (om het woord hypocriet niet te gebruiken)quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:12 schreef Harajuku. het volgende:
Mijn hond krijgt vlees.
Ik vind huisdieren (meestal) niet echt zielig, eigenlijk.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:08 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Het lijkt me dat die kans er dik inzit.
De beweegrede om geen vlees te eten, is omdat het zielig voor de beesten is.
Huisdieren houden is eigenlijk ook zielig.
Ik af en toe wel. Bijvoorbeeld als onze kat naast de bak gesmeten heb, dat ik redelijk lelijk tegen haar doequote:Op maandag 20 augustus 2007 12:14 schreef doka het volgende:
[..]
Ik vind huisdieren (meestal) niet echt zielig, eigenlijk.
De mensen met huisdieren zijn veel zieliger, daarom hebben ze ook een huisdier.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:14 schreef doka het volgende:
[..]
Ik vind huisdieren (meestal) niet echt zielig, eigenlijk.
dan zijn er wel een hoop zielige mensenquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:15 schreef _Acid_ het volgende:
[..]
De mensen met huisdieren zijn veel zieliger, daarom hebben ze ook een huisdier.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:15 schreef _Acid_ het volgende:
[..]
De mensen met huisdieren zijn veel zieliger, daarom hebben ze ook een huisdier.
En dan maakt het niet uit hoe dat klaargemaakt is?quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:18 schreef Slarioux het volgende:
Het is voor carnivoren praktisch onmogelijk om op een vegetarisch dieet te leven, in tegenstelling tot omnivoren, en aangezien vegetariers begaan zijn met dieren (niet te zeggen dat niet-vegetariers dat niet zijn) is het voor een vegetarier vanzelfsprekend dat zijn/haar huisdier het dieet krijgt dat het toekomt.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:19 schreef Frollo het volgende:
Het is gewoon een feit dat katten niet zonder vlees kunnen en mensen wel. Dus poes krijgt lekker vlees en haar baasje niet. Iedereen blij. Ik zie werkelijk niet in waarom dat hypocriet zou zijn.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:18 schreef mcintosh het volgende:
[..]
En dan maakt het niet uit hoe dat klaargemaakt is?
Precies, dan gaan de principes blijkbaar overboord en is zo'n biovarken/koe/kip/whatever wel prima. Dat vind ik vreemd.quote:
Weet ik veel, ik kan geen gedachten lezen. Wat denk je zelf? Het hangt er vanaf waarom mensen vegetarisch zijn en als dat is omdat ze erg gekant zijn tegen de bioindustrie kan ik me goed voorstellen dat ze biologisch vlees halen voor hun huisdier ipv blikjes.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:18 schreef mcintosh het volgende:
[..]
En dan maakt het niet uit hoe dat klaargemaakt is?
Ik neem aan: niet prima, maar weinig keus bij gebrek aan beter alternatief. En ik neem aan dat vegetarier zijn zelf geen principe is, maar voortkomt uit een principe.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:23 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Precies, dan gaan de principes blijkbaar overboord en is zo'n biovarken/koe/kip/whatever wel prima. Dat vind ik vreemd.
Welnee, je neemt aan dat die principes overboord gaan. Bovendien, is het nog maar de vraag wat de principes van de betreffende vegetarier zijn om geen vlees te eten.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:23 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Precies, dan gaan de principes blijkbaar overboord en is zo'n biovarken/koe/kip/whatever wel prima. Dat vind ik vreemd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |