Goed om te horen dat jij bij de HHS, ik kon helaas niet baalde hier erg van. In Augustus ga ik er wel heen. Dan is er inprinciepe ook herkansing van de mensen die in Juni mochten.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 00:17 schreef _Drake_ het volgende:
NL+ eng @ HHS gedaan afgelopen dinsdag.
Nederlands viel vies tegen, tekstverklaren ging nog wel (ondanks dat het een artikel van 3 a4'tjes was) maar daarna mocht je kiezen uit een brief/betoog e.d van min 500 woorden.
Nu is dat aanzich ook geen ramp maar ik heb een dermate beroerd handschrift (slechte fijne motoriek, wat inhoud dat b.v een handtekening al een ramp is voor mij) dat ik alles van klad> net moest overschrijven wat teveel tijd kost waardoor ik in tijdnood kwam.
Mits ik het achter een pc e.d had kunnen doen was ik binnen een uurtje of 1.5/2 klaar geweest, maar gezien het op de ouderwetse manier moest was ik meer dan 50% van de tijd kwijt puur met de wisseling van klad naar definitief.
Eng was goed te doen, puur teksverklaren en gezien ik bijna alleen maar in engels correspondeer was dat niet heel moeilijk.
Het valt mij wel op dat de 21+ toets sterk wisselt per hogeschool, als ik naar het Havo examen van vorig jaar kijk (wat tekstverklaren was in multiplegok en een samenvatting van 200 woorden) was dit eerder richting vwo. Bij sommige hogescholen bestaat het puur uit wat simpele vraagjes en tekstverklaren.
NL zit niemand op te wachten hoop werk altijd haha. Brief schrijven kan je daar wat meer over vertellen?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:51 schreef Elckiebone het volgende:
Ik heb in januari een toelatingsexamen gedaan. Het viel mij vooral op dat er veel herkansers zaten op economie. Deze was ook best pittig.
Bij Nederlands liepen een aantal mensen weg toen ze zagen dat je een brief moest schrijven
Voor Nederlands krijg je 3 gedeeltes op de Hogeschool Arnhem/Nijmegen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:06 schreef master_X het volgende:
[..]
NL zit niemand op te wachten hoop werk altijd haha. Brief schrijven kan je daar wat meer over vertellen?
De teringquote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:20 schreef Elckiebone het volgende:
[..]
Voor Nederlands krijg je 3 gedeeltes op de Hogeschool Arnhem/Nijmegen.
-Eerst een stukje tekstverklaren wat ONTZETTEND simpel is. (72 zinnetjes)
Een vraag was bijvoorbeeld, ruim 70% van de lezers is het met de stelling eens. Wat is het juist antwoord?
A: 70%
B: 71%
C: 80%
-spelling, d,t,dt en Noord-Holland of Noord Holland etc.
-een "nette" brief om een bedrijf uit te nodigen voor een beurs. Deze heb ik 3x moeten schrijven, niet goed de opdracht doorgelezenze letten vooral op zinsopbouw, spelling en opmaak.
Lijkt net alsof het heel makkelijk is... haha. Hopen dat de HHS ook zulke vragen er tussen heeft.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:20 schreef Elckiebone het volgende:
[..]
Voor Nederlands krijg je 3 gedeeltes op de Hogeschool Arnhem/Nijmegen.
-Eerst een stukje tekstverklaren wat ONTZETTEND simpel is. (72 zinnetjes)
Een vraag was bijvoorbeeld, ruim 70% van de lezers is het met de stelling eens. Wat is het juist antwoord?
A: 70%
B: 71%
C: 80%
-spelling, d,t,dt en Noord-Holland of Noord Holland etc.
-een "nette" brief om een bedrijf uit te nodigen voor een beurs. Deze heb ik 3x moeten schrijven, niet goed de opdracht doorgelezenze letten vooral op zinsopbouw, spelling en opmaak.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 18:49 schreef master_X het volgende:
[..]
Lijkt net alsof het heel makkelijk is... haha. Hopen dat de HHS ook zulke vragen er tussen heeft.
Hmm, ja ben benieuwd als goed is ga ik 18-19 augustus.quote:Op zondag 27 juni 2010 09:18 schreef Elckiebone het volgende:
[..]
Als je spelling en zinsopbouw in orde hebt, is het ontzettend makkelijk.
De toets voor economie was vrij pittig! Met Nederlands zaten we met 10 man, economie kwamen er 30 herkansers bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |