abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52518133
sublieme film!
pi_52520708
Even terug komen op Connie Palmen dan, ik had/heb al helemaal niks met haar (ondanks haar zelfstandig voorkomen vind ik haar en haar schrijfsels een dociel gebeuren), zij had toen als gast Cees Nooteboom, de saaiheid zelve maar heftig geadoreerd (op het genante af) door Connie. Zelden heb ik zo'n klef onderonsje met 'intellectuelen' mogen aanschouwen < en zo kwam het ook over, wij waren 'toevallig' als kijker aanwezig maar eigenlijk deden wij er niet toe. Met fragmenten die ongelooflijk oninteressant waren, alleen iets van betekenis voor de gast met een bijvallende/instemmende Connie, want zij liet telkenmale blijken daar ook iets van te weten. Vet irritant als de presentator zijn/haar rol vergeet en mee gaat ouwehoeren met de gast en het niet kan laten quotes te orakelen om te laten zien hoe belezen men is, en mindere gasten qua interesse van Connie werden duidelijk ook minder behandeld, gadverdamme. Het was voor mij een verloren seizoen Zomergasten. Met Joris kan ik het soms wel en soms niet vinden, en dat kan ik hebben. Vorig ging hij iets teveel in debat maar gelukkig is dat dit seizoen teruggedrongen of althans verminderd. Gisteravond vond ik hem goed omdat de gast genoeg body/geluid produceerde en Joris genoeg ruimte gaf om conclusies te trekken en soms opvallende vragen stelde aangaande bv moslims alhier en hun gedachtegoed, je kan dan zien dat ook hij niet stilstaat en meegroeit met vragen die 'het volk' ook bezighoudt en niet blijft hangen in die semi-intellectuele ozo politiek correcte houding. Hij stond er zelfs op Fortuyn wél te laten zien alhoewel ERK dat maar weg wilde laten als er dan toch tijdgebrek is. Als Zomergasten volgende jaar terug komt mag hij het wat mij betreft wéér doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Suko op 20-08-2007 09:14:05 ]
  maandag 20 augustus 2007 @ 12:46:51 #53
54636 Eb
Le Big Mac
pi_52525451
Het was zeker een interessante uitzending. En ik moet zeggen dat Ik Luyendijk zag groeien naarmate de avond vorderde. Op de vraag hoveel moslims hij kende bleef Rinnooy Kan het antwoord schuldig. Hij ontweek de kwestie met de opmerking dat hij dat minder relevant achtte, maar Luyendijk had wel degelijk een punt. Net als met de opmerking dat bestuurlijk Nederland een zeker autisme aan de dag legt als het gaat om de problemen die in de samenleving wel degelijk worden gevoeld, maar waarvoor oplossingen uitblijven.

In dat kader is de wiskundige achtergrond van Rinnooy Kan juist zo interessant, en dat is nou net een punt waar Luyendijk dieper op in had kunnen (moeten) gaan. Rinnooy Kan haalde het voorbeeld aan van het probleem van de handelsreiziger, voor wie de snelste route langs - zeg - honderd steden moet worden berekend. Om tot een oplossing te komen ga je dan met dusdanig grote getallen werken dat je er niet uit komt. Het was een typische exponent van het achterhaalde 'one-best-way' denken, dat Taylor ooit introduceerde met zijn scientific management. Een doctrine die, hoewel officieel achterhaad, nog altijd leidend is in het denken van bestuurders in zowel de publieke als private sector. Er wordt gestuurd op basis van getallen (targets) en niet op basis van visie.

Simpel toegelicht: in het wiskundige probleem van Rinnooy Kan dient de optimale route van de handelsreiziger te worden bepaald aan de hand van objectief meetbare gegevens. De gedachte om de handelsreiziger eens te vragen wat hij zelf de ideale route vindt komt niet in het woordenboek van dit soort bestuurders voor, maar brengt een oplossing voor het probleem aanzienlijk dichterbij dan miljoenen supercomputers aan het werk zetten met onzinnige berekeningen.

Waar het immers om gaat, is het doel van de exercitie: waarom zou je willen berekenen wat de ideale route van de handelsreiziger is? Een handelsreiziger gaat op pad om spullen te verkopen. Dan is aan het eind van de rit relevant dat hij een goede marge heeft behaald: verkopen minus kosten. De lengte van zijn route is wellicht van invloed op zijn kosten, maar de volgorde van zijn route waarschijnlijk op zijn verkopen. Het inzicht in die verhouding ligt bij de handelsreiziger zelf, op zijn minst de verantwoordelijkheid. Maar bestuurders als Rinnooy Kan vertrouwen handelsreizigers niet en bepalen het liever allemaal zelf. De demotivatie die daarvan uitgaat op de handelsreiziger laat zich wiskundig vermoedelijk ook maar lastig achterhalen.
  maandag 20 augustus 2007 @ 12:52:56 #54
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52525604
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:46 schreef Eb het volgende:

Maar bestuurders als Rinnooy Kan vertrouwen handelsreizigers niet en bepalen het liever allemaal zelf.
Ja, precies! Gemiste kans!

Rinnooy Kan vs Ad Verbruggen. Gaat volgens mij een aardig avondje worden
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_52531477
Zijn de oude afleveringen ook ergens terug te vinden? En dan zowel die van dit seizoen als die van de eerdere jaargangen.
Ik weet het ook niet
pi_52533184
Ik vond het echt een geweldige aflevering gister. De fragmenten waren bijna allemaal wel interessant; nixon, die minister van defensie ten tijde van de Cuba crisis etc. En ik vond dat Rinnooy Kan ook wel goed kon vertellen, al was hij misschien af en toe iets teveel aan het 'hopen' op het goede. Maar de discussies die ze aanhaalden waren wel heel erg boeiend. Van mij had het ook nog wel 3 uur door mogen gaan.
pi_52534924
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 16:19 schreef Dunckie het volgende:
Zijn de oude afleveringen ook ergens terug te vinden? En dan zowel die van dit seizoen als die van de eerdere jaargangen.
De fragmenten niet, in verband met auteursrechten. Maar misschien wel interviewfragmenten, op de site van VPRO.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:36:35 #58
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_52663436
Zondag Linda de Mol.

Linda's ideale televisieavond zal onder meer gaan over televisiemaken in Nederland en Duitsland, oud en nieuw geld, het maakbare lichaam en familie. Op haar Zomergastenavond laat ze beelden zien van Mies Bouwman, Paul de Leeuw en de onlangs overleden Gert-Jan Dröge. Daarnaast toont ze fragmenten uit de veelbesproken documentaire Beperkt houdbaar, uit een aflevering van de Engelse serie Extras met Kate Winslet en uit Michael Moore's Bowling for Columbine.

De keuzefilm van Linda is de documentaire Pretpark Nederland (Michiel van Erp 2006).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:15:21 #59
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_52664639
Een voordeel van een avondje met een lichtgewicht is dat de gekozen fragmenten waarschijnlijk ook niet al te hoogdravend zijn. Het kan wel eens een avondje voor de hele familie worden en dat is dan weer mooi meegenomen voor de VPRO.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_52664812
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:15 schreef Cynix ® het volgende:
Een voordeel van een avondje met een lichtgewicht is dat de gekozen fragmenten waarschijnlijk ook niet al te hoogdravend zijn. Het kan wel eens een avondje voor de hele familie worden en dat is dan weer mooi meegenomen voor de VPRO.
Zomergasten Light dus
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:48:53 #61
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52665696
quote:
Ik zou het wel leuk vinden als de VPRO, puur om te jennen, ergens halverwege 5 minuten testbeeld uitzend.

(nog beter zou 't zijn als linda 't zelf deed, onder het motto 'ach, soms moet je je gastheer een beetje plezieren' )
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:20:45 #62
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_52666505
Die keuzefilm van haar lijkt mij wel weer leuk.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:10:34 #63
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_52673404
Keuzefilm is inderdaad leuk, vorig jaar gezien op het Nederlands Film Festival:

Film: Pretpark Nederland

Maar of ik ga kijken weet ik nog niet. Fragmenten klinken niet zo boeiend en heb ik allemaal al gezien. Al het gezeik na Beperkt houdbaar zie ik nu al voor me, en zo goed was die documentaire niet. Heel voorzichtig allemaal. Niet te intellectueel, niet te talpa-achtig. Alleen Extras is erg leuk.
  zondag 26 augustus 2007 @ 10:53:14 #64
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_52693340
Ik neem zomergasten op Ben wel benieuwd wat Linda te zeggen heeft
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 10:59:52 #65
862 Arcee
Look closer
pi_52693417
quote:
Lijkt me eigenlijk wel weer eens prettig.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_52695791
ARK vorige week gemist. Gister zag ik een stukje, maar dat vond ik niet zo.

Nou vanavond Linda de Mol. Ik ben benieuwd.
pi_52695892
Ik ga niet eens kijken, ik ben hier geen fan van.
pi_52695910
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ook niet, maar ik geef het een kans.
  † In Memoriam † zondag 26 augustus 2007 @ 15:46:23 #69
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_52700010
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Geen fan van Linda? Of geen fan van Zomergasten?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_52706735
Joris vindt het nog steeds spannend om een aankondiging te doen. Hij kijkt er altijd zo speciaal bij.
  zondag 26 augustus 2007 @ 20:20:36 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_52706842
Ik zit er weer klaar voor.
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † zondag 26 augustus 2007 @ 20:26:49 #72
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_52706985
Ik ook.
  zondag 26 augustus 2007 @ 20:29:29 #73
184336 Vale17
Divide et impera
pi_52707052
Ik niet.. Als het leuk dan hoor ik het wel van jullie. Wellicht dat ik het dan zaterdag ga kijken/alsnog opnemen.

Maar mijn verwachtingen zijn niet dusdanig dat ik Johan Derksen laat schieten..
  † In Memoriam † zondag 26 augustus 2007 @ 20:29:53 #74
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_52707058
Is ze gebotoxd eigenlijk? Haar lach is wat geforceerd.
  zondag 26 augustus 2007 @ 20:34:25 #75
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_52707183
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:29 schreef Cynix ® het volgende:
Is ze gebotoxd eigenlijk? Haar lach is wat geforceerd.
Dat ook. Verder heeft ze haar ogen laten doen en wil ze natuurlijk met dat decolleté ook even die dure verbouwde tietuh van haar goed in beeld laten komen.
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')