sneutjequote:Op zondag 19 augustus 2007 22:46 schreef --- het volgende:
wat bemoei jij met je vaders financieen... Loser
Even opgezocht en dit lijkt te kloppen:quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:44 schreef Plasterk het volgende:
Je vader staat nergens want huurder kan bewijs van huur overleggen nml een bankafschrift. Het bedrag mag met 1,1% procent per jaar verhoogd worden.
Bij het niet hebben van een contract is huurder altijd in t voordeel!
wat doe jij in WGR? als je gal wilt spuien, ga dan naar KLB; kom hier niet mijn topic vervuilen met je onzin aub.quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:46 schreef --- het volgende:
wat bemoei jij met je vaders financieen... Loser
nniet bepaald weinig? Neem van mij aan dat je voor 180 euro nooit en te nimmer een vergelijkbare kamer op een locatie zo dicht bij het centrum zult vinden! 180 euro is werkelijk waar een schijntje. Als je dat al veel vindt heb je óf totaal geen kennis of inzicht (wat ik me bij het zien van je economische achtergrond niet voor kan stellen) op de markt van kamerverhuur in studentensteden óf je leeft al 10 onder een steen, no offencequote:Op zondag 19 augustus 2007 23:14 schreef dazzle123 het volgende:
Het feit dat de huurder al jarenlang maandelijks huur betaald staat gelijk aan een huurcontract. je mag de huur jaarlijks met maximaal een door de overheid vast gesteld percentage verhogen.
Daarnaast vind ik 180 euro per maand voor 25M2 niet bepaald weinig.
Dat had ik anders graag willen hebben voor dat geld in Nijmegen. Ik heb bijna 4 jaar een kamer gehad een kwartier fietsen van het centrum van een kleine 11m2 voor zo'n 225 euro in de maand (zat dan wel dicht bij de opleiding en was incl. gas water licht en internet, maar had erg graag willen ruilen..)quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:14 schreef dazzle123 het volgende:
Daarnaast vind ik 180 euro per maand voor 25M2 niet bepaald weinig.
Ja, dat kan prima. Maar enkel en alleen als de huurder daarmee instemt . Een andere mogelijkheid is er gewoonweg NIET. Als de huurder uiteindelijk bezwaar maakt bij de huurcommissie, dan houdt het op.quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:02 schreef r3gi3boy het volgende:
Nu vraag ik mij af wat de mogelijkheden voor mijn vader zijn wat betreft het verhogen van de huur. Is het mogelijk om de huur, vanwege de belachelijk lage huurprijs die totaal niet in verhouding staat met de huurprijzen van vandaag de dag, inééns te verhogen?
Uitvoeringswet huurprijzen woonruimte, artikel 13.3quote:3. De huurcommissie toetst het voorstel tot huurprijsverhoging aan het krachtens artikel 10, tweede lid, geldende maximale huurverhogingspercentage.
Binnen de wettelijke grenzen. Dat houdt in dat de huur in periodes van twaalf maanden verhoogd mag worden met het inflatiecijfer van vorig jaar, dit jaar is de maximale huurverhoging 1,1 procent. Dat maximale huurverhogingspercentage wordt elk jaar veranderd op 1 juli.quote:En binnen welke grenzen kan anders jaarlijks de huurprijs verhoogd worden?
Neequote:Kan hij huurder eventueel dwingen te vertrekken?
Maakt geen zak uit. Huurder betaalt huur, de facto heeft hij dan een huurovereenkomst met je vader voor de prijs van 180 euro per maand. (BW7, artikel 246)quote:Er is toendertijd mondeling een huurprijs overeengekomen en er is (volgens mij) eveneens geen contract getekend. Heeft huurder hierdoor geen rechten of toch wel?
Vorige jaren was er een stappensysteem dat er een hogere huurverhoging mogelijk was als je huurprijs zoveel procent afweek van je maximale huur. Maar ook toen gold er een bovengrens.quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:36 schreef thaduck het volgende:
Ik krijg elk jaar een overzicht van hoeveel punten mijn woning is en naar aanleiding daarvan wordt de huur bepaald. Laatst hebben ze een speelpleintje van 1,5 stuk hout neergezet en toen kregen we gelijk extra punten en dus meer huur.
bedankt voor je verhelderende reactie! Ik heb inmiddels ook een mail gestuurd naar de jurofoon. Ik wil kijken of er nog bepaalde uitzonderingen mogelijk zijn. Toen mijn vader 8 jaar geleden ter goeder trouw deze huurder ( toen nog beginnend student(e)), kon hij er natuurlijk niet van uitgaan dat deze na 8 jaar nog steeds zou blijven plakken. De startprijs van toendertijd 400,- gulden (grofweg 180 euro) was al niet veel, en met de jaarlijks toegestane wettelijke huurverhoging was dit volgens mij vandaag de dag alsnog een schijntje geweest.quote:Op maandag 20 augustus 2007 04:10 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vorige jaren was er een stappensysteem dat er een hogere huurverhoging mogelijk was als je huurprijs zoveel procent afweek van je maximale huur. Maar ook toen gold er een bovengrens.
Dit jaar is dit systeem er niet meer, en geldt er een gewoon maximum, 1,1 procent.
En dat is nog minder dan d e inflatie. Met dank aan de PVDA. Regere/compromissen maken is zo simpel: de hypo-aftrek voor het CDA, en weinig huurverhoging voor de PVDA.quote:Op maandag 20 augustus 2007 04:10 schreef Zelva het volgende:
Dit jaar is dit systeem er niet meer, en geldt er een gewoon maximum, 1,1 procent.
Nee.quote:Op maandag 20 augustus 2007 08:15 schreef r3gi3boy het volgende:
Ik wil kijken of er nog bepaalde uitzonderingen mogelijk zijn.
Had je op ongeveer 236 euro gestaan.quote:en met de jaarlijks toegestane wettelijke huurverhoging was dit volgens mij vandaag de dag alsnog een schijntje geweest.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 08:37 schreef josvr het volgende:
En dat is nog minder dan d e inflatie. Met dank aan de PVDA. Regere/compromissen maken is zo simpel: de hypo-aftrek voor het CDA, en weinig huurverhoging voor de PVDA.
Klopt wel min of meer ja. Aangezien het ook de babyboom generatie is die het meest profiteert van het huidge asociale huursysteem het meest profiteren zal er op lange termijn ook niet zo veel gaan gebeuren. Dat is een beetje een nadeel van de democratie en de huidige demografische opbouw. Alles wat goed is voor de BB generatie blijft of wordt verbeterd en alles wat slecht is voor deze generatie verdwijnt (zoals een goed onderwijssysteem).quote:Op maandag 20 augustus 2007 08:37 schreef josvr het volgende:
[..]
En dat is nog minder dan d e inflatie. Met dank aan de PVDA. Regere/compromissen maken is zo simpel: de hypo-aftrek voor het CDA, en weinig huurverhoging voor de PVDA.
Kan wel zijn ja maar de kosten van wonen zijn voor niet-huurders of beginnende huurders wel met meer dan 1.1 procent gestegen. Feitelijk zou je dus niet naar de inflatie moeten kijken maar naar de huizenprijsstijging. Die is het afgelopen jaar met wel meer dan 10 procent gestegen. In die 1.1 procent zit namelijk die 10 procent al verwerkt. Hierdoor gaan dus de kosten van levensonderhoud voor bestaande huurders dus minder snel omhoog dan van niet-huurders.quote:
Volgens mij zijn er weinig mogelijkheden. Dat het ter goeder trouw is gebeurd zal de rechter denk ik niet zo veel zeggen. Wel kun je naast de huur ook nog de servicekosten verhogen, maar volgens mij moet je dan wel aantonen dat die kosten echt hoger zijn geworden. Verder wil creatief pesten ook nog wel eens helpen, maar houd het natuurlijk wel binnen de grenzen van de wet.quote:Op maandag 20 augustus 2007 08:15 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
bedankt voor je verhelderende reactie! Ik heb inmiddels ook een mail gestuurd naar de jurofoon. Ik wil kijken of er nog bepaalde uitzonderingen mogelijk zijn. Toen mijn vader 8 jaar geleden ter goeder trouw deze huurder ( toen nog beginnend student(e)), kon hij er natuurlijk niet van uitgaan dat deze na 8 jaar nog steeds zou blijven plakken. De startprijs van toendertijd 400,- gulden (grofweg 180 euro) was al niet veel, en met de jaarlijks toegestane wettelijke huurverhoging was dit volgens mij vandaag de dag alsnog een schijntje geweest.
Misschien zijn er uitzonderingen op bepaalde regels, dat zou de jurofoon mij dan kunnen vertellen. Anders kan ik altijd nog even zelf contact opnemen met de huurcommisie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |