abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52503989
Wat zijn ze lief hé? Die kleine babietjes.... Zo lekker stil liggen en bij mama en papa. Nog volledig afhankelijk van jou om vooruit te komen...

Op een dag wordt je kind plots mobiel en inventief en zijn alle meubels, deuren en trappen niet meer veilig.
Deurtje open, deurtje dicht. Hee! Scharniertjes! En wat is dat voor gek gaatje in de muur? Zeg, die spijker past daar wel mooi in!

Afijn, het is vast wel herkenbaar

Hier kunnen we het mooi eens centraal hebben over alle veiligheidsartikelen op de markt.
  • Wat je hebt en of het bevalt.
  • Tips over beveiligen van bepaalde ruimtes.
  • Waar je (of je kind) tegen aanloopt.
  • Stel eens een vraag over iets dat je nog niet weet.
  • Misschien heb je wel een site gevonden over kindveiligheid.

Kortom: hoe maken jullie je huis veilig voor je kind(eren)?
  • Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
    Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
    pi_52504060
    Ik had het dus over deurtjes beveiligen en ben ondertussen op zoek naar traphekjes die handig werken. En ik zag ineens iets waar ik nog nooit van had gehoord: fornuisrekjes..
    Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
    pi_52504183
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 16:50 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
    Ik had het dus over deurtjes beveiligen en ben ondertussen op zoek naar traphekjes die handig werken. En ik zag ineens iets waar ik nog nooit van had gehoord: fornuisrekjes..
    Ga eens naar mijn huisarts.. pff. Tijdens het wachten een film van 10 minuten met allerlei maatregelen, een selectie van wat ik onthouden heb

* stoothoekjes voor aan haakse hoeken bij tafels
    * deurklemmen die voorkomen dat je kind met z'n vingers tussen de deur komt (de deur kan niet geheel dichtslaan)
    * Fornhuisrekjes, waardoor je kind niet met z'n tengels op t fornhuis kan komen
    * Goede traphekjes; even opletten dat de spijlen dicht bij elkaar zitten. In ieder geval zo, dat je kind er niet met zijn/haar hoofdje tussen kan komen en vast kan raken
    * Keukendeurklemmen, zodat de keukenkastjes pas open gaan als je er hard aan trekt. Een klein kind zal het niet open krijgen..
    pi_52504355
    Precies, maar er zijn verschillende winkels waar je die dingen koopt. Dus wat werkt goed en wat minder? En gaat er wel eens iets stuk? Of zijn sommige kinderen te sterk en wat doe je dan?
      zondag 19 augustus 2007 @ 17:14:50 #5
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_52504744
    Ik heb zelf niet eens zo gek veel beveiliging gehad. Alleen stoothoekjes en traphekjes en deurstrips.

Die laatste hebben we bij hier besteld en daar zijn we heel tevreden mee. Fornuisrekjes en keukendeurklemmetjes en dergelijke heb ik niet gehad. Wel heb ik natuurlijk de schoonmaakmiddelen hoog opgeborgen.
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
    pi_52504770
    Aanschaf van dit soort dingen kan meestal in de grotere bouwmarkt; Gamma, Karwei, Praxis, you name it.. Misschien zelfs bij Ikea

Edit: Zeker weten bij IKEA:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/range/10389/12324/
    pi_52505311
    Afdekplaatjes voor stopcontacten. Van die dingen die je moet draaien voordat je bij de eigenlijke twee gaten van het stopcontact komt. Kun je er gewoon op plakken. Geen idee hoe ze heten
    Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
    Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
    As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
      zondag 19 augustus 2007 @ 17:38:35 #8
    21560 dr.dunno
    shrivel me testes!
    pi_52505353
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 16:48 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
    Wat zijn ze lief hé? Die kleine babietjes.... Zo lekker stil liggen en bij mama en papa. Nog volledig afhankelijk van jou om vooruit te komen...

Op een dag wordt je kind plots mobiel en inventief en zijn alle meubels, deuren en trappen niet meer veilig.
    Deurtje open, deurtje dicht. Hee! Scharniertjes! En wat is dat voor gek gaatje in de muur? Zeg, die spijker past daar wel mooi in!

Afijn, het is vast wel herkenbaar

Hier kunnen we het mooi eens centraal hebben over alle veiligheidsartikelen op de markt.
  • Wat je hebt en of het bevalt.
  • Tips over beveiligen van bepaalde ruimtes.
  • Waar je (of je kind) tegen aanloopt.
  • Stel eens een vraag over iets dat je nog niet weet.
  • Misschien heb je wel een site gevonden over kindveiligheid.

Kortom: hoe maken jullie je huis veilig voor je kind(eren)?
  • kinderen aan de hondenriem is effectief in oostenrijk.
    Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
    pi_52505354
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 17:36 schreef spijkerbroek het volgende:
    Afdekplaatjes voor stopcontacten. Van die dingen die je moet draaien voordat je bij de eigenlijke twee gaten van het stopcontact komt. Kun je er gewoon op plakken. Geen idee hoe ze heten
    En die krijg je er jaren later dus met geen mogelijkheid meer af, en indien wel, dan blijft het hele dubbelzijdige tape uiteraard aan het stopcontact plakken, en tja, dat haal je er niet even af met een sopje.

Krengen zijn het, uiteindelijk.
    Als het pannen van daken waait
    Als het gras naar je voeten graait
    Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
      zondag 19 augustus 2007 @ 17:47:12 #10
    37150 livelink
    pi_52505545
    Goh, daar schieten mij nog meer dingen te binnen. Voor de stopcontacten had ik deze pluggen, die je er in kunt steken en alleen met een sleuteltje er weer uit kunt halen.

Ook bij Jippies gekocht.

En we hebben sinds Job over is gegaan van het ledikant naar gewoon bed een slot op het raam gekocht. Dat was echt geen overbodige luxe
    pi_52505604
    We hadden een traphekje beneden, eentje boven aan de trap en eentje voor de vaste open trap naar de zolder. Die zat ivm de deur naar de douche tussen kozijn en trappaal, op de eerste trede dus.
    Tot mijn grote schrik zag ik ons kindje eens op de overloop liggen, op haar ruggetje, met haar voetjes zette ze zich af en ze bewoog zich dus achterwaarts richting de open ruimte onder de onderste trede van de zoldertrap.
    Mijn hart stond even stil, had er nooit gedacht dat ze naar beneden zou kunnen vallen, maar ze had er mooi tussendoor gepast.
    Die opening hebben we snel dichtgemaakt door er een ketting voor te spannen.
    Zolang er was is, is er leven.
      zondag 19 augustus 2007 @ 18:11:23 #12
    20103 FoXje
    opgezegd@fok.nl
    pi_52506183
    Wij hebben bij de Praxis speciale kindveilige stopcontacten gekocht. Daar kan een kind nooit een spijker oid instoppen, maar een gewone stekker gaat er wel in! Moet je dus wel het kapje op/in de muur vervangen zeg maar, maar je kunt ze daarna gewoon gebruiken.
    opgezegd@fok.nl
      zondag 19 augustus 2007 @ 18:12:31 #13
    20103 FoXje
    opgezegd@fok.nl
    pi_52506201
    Stoothoeken voor tafels hebben we expres niet gedaan trouwens. Na 3x kop stoten liep hij er voortaan met een grote boog omheen
    opgezegd@fok.nl
    pi_52506662
    Die afdekplaatjes voor stopcontacten zijn inderdaad rotdingen. Hier heeft er eentje losgelaten en inderdaad een dikke lijmlaag in het stopcontact.
    Maar ze werken wel verder. Gekocht bij prenatal.

Verder deurstoppers, gekocht bij blokker (2 stuks voor 1 euro). Van die rubberen die je bovenin een deur klemt. Er handig voor onze deur van woonkamer naar gang (die gooit ze nog weleens dicht).

Ik had mooie plastic stoothoekjes voor de salontafel (doorzichtig van prenatal). Die maak je vast met dubbelzijdig spul. Na een paar dagen had ze die dingen er al afgepulkt en dan zit je met lijmresten op je tafel. Niet zo'n succes dus.

Verder heb ik nog een systeem voor de keukenkastjes, maar dat moeten we nog monteren. Gekocht bij babywalz. Je monteert het aan de binnenkant, dus je ziet van buiten niets (ik vind die dingen altijd zo lelijk). Dan sluit je deurtje met een magnetisch slot en je kunt het deurtje voortaan alleen openen met de bijgeleverde magneetsleutel. Lijkt ideaal, maar het zit er dus nog niet op.

Traphekjes heb ik vooralsnog niet nodig gehad.......
    pi_52507617
    Mijn moeder was van de week helemaal verbaasd over wat mensen tegenwoordig al niet uithalen om hun huis kindveilig te maken. Zij had voor mij geen kastdeurtjes-beveiligers; alles wat schadelijk/giftig was stond hoog en van een keer je vingers ergens tussen leer je wel.
    In de keuken mocht ik niet als er gekookt werd, dus ook geen fornuisrekje. Traphekje alleen boven.
    En stopcontactbeveiligers, die kende ze niet eens.

Maar zij was bijna 30 jaar geleden natuurlijk full-time moeder. Da's toch anders denk ik; qua opletten en uit het oog verliezen.

In mijn directe omgeving ook tal van mensen die gelijk hun vijver dichtgooien als ze ontdekt hebben dat ze zwanger zijn. Vind ik persoonlijk ook wat ver gaan.

Maar wie weet piep ik wel anders als over een jaar of twee ons kind op ontdekking gaat..?
    Hardloper.
    IG @webkim
      zondag 19 augustus 2007 @ 19:49:45 #16
    37150 livelink
    pi_52508244
    Ik denk niet dat het iets te maken heeft met fulltime moeder zijn of niet. Ook een full-time moeder heeft geen ogen in haar rug en kan niet 24 uur per dag alles voor zijn.

Een keer je vingers tussen de deur, ik heb wel eens de wonden gezien van een kindje met de vinger tussen de deur en daar word je niet vrolijk van. Dat gaat verder dan even au.

Een vijver dichtgooien of afsluiten zou ik persoonlijk ook doen als ik die had gehad. Je hoort veel te vaak toch nog over kinderen die in een vijver verdrinken.
    pi_52508253
    ik vind een vijver ook eng hoor webkim

wij hebben op de prullenbak een patrull slot. en op het kastje met schoonmaakmiddelen.

verder hebben we alleen maar van die deurstoppers, zodat ze open blijven staan maar ik moet ze wel echt tussen de deur en het deurkozijn stoppen, hoog genoeg, want onder de deur haalt max ze er gewoon tussenuit

verder heb ik 2 traphekjes voor de onderste trap. gewoon van die harmonicahekjes, want andere passen niet.

en ik haal gevaarlijke dingen gewoon een beetje weg. we hebben geen tuin dus daar hoeven we geen rekening mee te houden.. en je moet gewoon toch ogen in je achterhoofd hebben en ff checken als het ineens heel stil wordt......
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
    pi_52508663
    Ik heb ook wel eens een verhaal gelezen hier op Fok van een kind dat verstrikt raakte in het netje dat ze er speciaal overheen hadden gespannen. Kind was bijna verdronken. Ze kwamen gelukkig met de schrik weg. Ouders hebben toen meteen het kreng dichtgegooid.

'Ben trouwens blij dat het topic een beetje loopt, want het is iets belangrijks en het ging niet alleen om mijn eigen infobehoefte. Het voor elke (aanstaande) ouder goed om een topic als dit even door te lezen.
    pi_52508977
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 17:38 schreef shmoopy het volgende:
    En die krijg je er jaren later dus met geen mogelijkheid meer af, en indien wel, dan blijft het hele dubbelzijdige tape uiteraard aan het stopcontact plakken, en tja, dat haal je er niet even af met een sopje.

Krengen zijn het, uiteindelijk.
    Onzin. Met een punttangetje trek je ze zo los. Zonder enig tape op/in het stopcontact te laten zitten.
    En ja, dat is uit ervaring (bij van die plaatjes die er ongeveer 7 jaar hebben gezeten).
    Maar ja, misschien maken ze die dingen met kuttape nu.
    Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
    Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
    As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
      Licht Ontvlambaar zondag 19 augustus 2007 @ 20:49:47 #20
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_52509915
    Hier eigenlijk alleen traphekjes en stopcontactdingetjes... Schoonmaakspul staat in de trapkast, die op slot is. En we hebben geen vijver
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      zondag 19 augustus 2007 @ 21:18:25 #21
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_52510820
    Traphekjes, stopcontactdingen, en haakjes op de bestekladen en het schoonmaak kastje.

En voor mij heel belangrijk (we hebben een drive in woning, vanuit het slaapkamer raam val je dus echt 5 meter naar beneden ), sloten op alleen ramen op de bovenverdieping.
    We hebben geen vijver, maar als we die wel hadden had ik hem acuut dichtgegooid.
    Losing love is like a window in your hart,
    everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
      zondag 19 augustus 2007 @ 21:20:01 #22
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_52510874
    Stoothoekjes en deurbeveiligers dus niet, dat leren ze maar, dat dat zeer doet . En idd, niet in de keuken komen als ik kook, dus ook geen fornuisrekje.
    pi_52511015
    Ik had van die hoekjes voor op de puntjes van de trap en de tafel maar die waren er binnen 1 dag al weer afgehaald door mevrouw. Stopcontacten zijn bijna allemaal afgeplakt, 2 of 3 niet geloof ik, moet ik nog doen. Verder zat er al een traphekje in huis. Beneden aan de trap hebben een bovenwoning zit geen traphekje. Kasten hebben geen "drangertjes" erop zitten. Amber maakt de deuren niet open.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
      zondag 19 augustus 2007 @ 21:52:46 #24
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_52512040
    Oh ja, ook zoiets... Wij hadden een open trap naar boven, maar ook in naar beneden, in dezelfde gang. Als je dus tussen een tree door zou schieten, als dreumes zijnde (ik heb het opgemeten, dat zou zo maar kunnen ), donder je dus drie meter naar beneden, op de plavuizen keldervloer.
    Die trap hebben we dus dichtgemaakt...
    pi_52512726
    oew dat lijkt me eng idd, open trap
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')