FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Oplichting KPN Internetdiensten; fake brief?
RayManiazaterdag 18 augustus 2007 @ 12:10
Wij hebben een KPN Breedbanddienst van KPN Hetnet en betalen daarvoor elke maand 10,92 euro. Dit bedrag wordt automatisch afgeschreven per maand. Nu is er iets heel raars aan de hand.

Op 19-7-2007 kregen wij via de mail een factuur van de KPN Klantenservice dat een bedrag van onze rekening zou worden beschreven. Deze mail kon niet rechtstreeks beantwoord worden.

Vervolgens kregen wij 11 dagen later, op 30-7-2007 thuis een brief van de KPN. Ik heb helaas geen scanner, maar ik zal de brief gedeeltelijk overtypen.
quote:
Geachte mevrouw/meneer,

U heeft KPN gemachtigd om het bedrag van de factuur voor geleverde internetdiensten automatisch van uw bank- of girorekening af te schrijven. Het spijt me u te moeten melden dat het op de aangekondigde datum niet is gelukt om het bedrag van de factuur van rekeningnummer 0 af te schrijven. Hierdoor bent u KPN op dit moment een totaalbedrag van 39,90 euro verschuldigd.

[Hier gegevens als factuurkenmerk, datum, bedrag]

Nogmaals automatisch afschrijven is voor deze factuur niet mogelijk.

Heeft u inmiddels betaald?
Gelijk met deze brief heb ik ook een e-mailbericht naar u verzonden waarin ik u informeer over het mislukken van de automatische incasso.

Heeft u nog niet (alles) betaald?
Dan verzoek ik u het verschuldigde bedrag van 39,90 euro per direct over te maken naar KPN Breedbanddienst. Hiervoor kunt u gebruik maken van de bijgevoegde acceptgiro.

Als ik voor 04 augustus 2007 geen volledige betaling van u heb ontvangen, kan ik uw internetdiensten bij KPN laten blokkeren. Ik verwijs hiervoor naar de algemene voorwaarden van KPN.

Hoogachtend,

[Lijkt wel een neppe handtekening]

J. Middeldorp
Directeur Klantcontact
Hierbij zat een acceptgiro met het bedrag en betalingskenmerk. Het verschuldigde bedrag moest gestort worden op rekeningnummer 398053 t.n.v. KPN Breedbanddienst Rotterdam. Het rekeningnummer van ons stond niet op de acceptgiro gedrukt (zou je toch wel verwachten, staat toch in hun database?), en ook het rekeningnummer 398053 is verschillend t.o.v. de eerdere facturen die wij hiervoor maandelijks hebben betaald.

Wij vragen ons af of wij hier niet belazerd worden. Er zijn namelijk zoveel vraagtekens aanwezig. Ten eerste kregen wij het mailtje op 19-7-2007 voor een aankondiging van een betaling voor de periode 19 juli t/m 18 augustus. Zo'n aankondiging hebben wij nooit eerder gehad, het bedrag werd altijd automatisch afgeschreven. Verder is het bedrag van 39,90 euro meer dan wij altijd betalen (10,92 euro) per maand. Verder is het raar dat er nadrukkelijk wordt aangegeven dat er niet gereageerd kan worden op het mailtje.

Dan de brief. Wij vinden deze heel onprofessioneel overkomen.
  • De brief lijkt in de ik-vorm geschreven te zijn. "Het spijt me" (eerste zin), "heb ik ook een e-mailbericht naar u verzonden waarin ik u informeer ...". "Dan verzoek ik u...", "Als ik voor..."Je zou toch denken dat een bedrijf als KPN hier gewoon KPN neerzet?
  • Verder staat er rekeningnummer 0 in de brief, niet ons echte rekeningnummer. Waarom niet?
  • Er staat dat er gelijk met deze brief een e-mail is verstuurd. Dat is niet zo, de e-mail is 11 dagen eerder verzonden.
  • Er wordt gedreigd dat de KPN Internetdiensten worden geblokkeerd als er voor 4 augustus 2007 geen volledige betaling is ontvangen. Het is nu 18 augustus en er is nog niet betaald, omdat mijn ouders op vakantie waren en de brief was niet geopend. Zoals je ziet, internet doet het nog steeds.
  • De internetdiensten 'kan' worden geblokkeerd door KPN. Waarom 'kan'? Dat moet toch 'zal' zijn? Het 'zal' worden geblokkeerd als er niet betaald is voor 4 augustus.

    Misschien is het wel een echte brief, maar toch is het een hele vreemde gang van zaken. De aankondiging van de automatische incasso (nooit gehad), een rare brief, internet dat nog niet is afgeschreven, het bedrag dat hoger is dan normaal, ons rekeningnummer wordt niet in de brief neergezet etc etc.

    Is er iemand die ook zoiets heeft meegemaakt? Verder een vraag naar jullie hoe een KPN brief (envelop, maar ook layout) eruit ziet. Het komt hier professioneel over qua logo's, maar een vergelijking zou goed zijn.
  • RayManiazaterdag 18 augustus 2007 @ 12:14
    Misschien wel het belangrijkste vergeten. In augustus is gewoon 10,92 euro afgeschreven door KPN, zoals elke maand automatisch gebeurd.
    klesszaterdag 18 augustus 2007 @ 12:27
    Administratie bij knp/planet is èèn grote puinhoop en helpdesk is vooralsnog afpoeierdesk, opzeggen komt niet door, administratie komt niet door, spontaan opgegeven worden voor andere abbo's. spontaan automatisch incasso van planet naar knp en dan dubbel automatisch afboeken voor de zelfde periode.

    Daar ben ik nu klaar mee, en op 5 sept ben ik er van verlost (denk ik,geloof ik, hoop ik,)
    KwisatzHaderachzaterdag 18 augustus 2007 @ 12:31
    Die nep lijkende handtekening zou kunnen, dat komt allemaal kant en klaar uit de printer. Heb je al gecontroleerd of het rekeningnummer op de acceptgiro iig overeenkomt met de rekening waar de aut. incasso naartoe boekt?
    hollander172zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:33
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 12:10 schreef RayMania het volgende:
    Dan de brief. Wij vinden deze heel onprofessioneel overkomen.
  • De brief lijkt in de ik-vorm geschreven te zijn. "Het spijt me" (eerste zin), "heb ik ook een e-mailbericht naar u verzonden waarin ik u informeer ...". "Dan verzoek ik u...", "Als ik voor..."Je zou toch denken dat een bedrijf als KPN hier gewoon KPN neerzet?
  • Zo doet de belastingdienst dat ook zodra ze je iets sturen.

    Verder geen ervaring met KPN.
    RayManiazaterdag 18 augustus 2007 @ 12:35
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 12:31 schreef KwisatzHaderach het volgende:
    Die nep lijkende handtekening zou kunnen, dat komt allemaal kant en klaar uit de printer. Heb je al gecontroleerd of het rekeningnummer op de acceptgiro iig overeenkomt met de rekening waar de aut. incasso naartoe boekt?
    Komt niet overeen.
    marzmanzaterdag 18 augustus 2007 @ 12:39
    Er komt ook geen "Het Net" voor in die brief, ik zou hem gewoon naar hun helpdesk sturen met je verhaal en afwachten wat ze terugsturen.
    #ANONIEMzaterdag 18 augustus 2007 @ 12:40
    quote:
    Als ik voor 04 augustus 2007 geen volledige betaling van u heb ontvangen, kan ik uw internetdiensten bij KPN laten blokkeren.
    Hier gaan alarmbellen rinkelen.

    Waarom bel je de klantenservice niet ?
    __Saviour__zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:40
    Neem contact met ze op en vraag naar die man.
    RayManiazaterdag 18 augustus 2007 @ 12:41
    Ik laat m'n vader wel eerst bellen ofzo, dat is het beste denk ik.

    Als het allemaal gewoon echt is, dan is KPN echt onprofessioneel .
    splendorzaterdag 18 augustus 2007 @ 12:42
    Waarom bel je de klantenservice niet even op, als het goed is kunnen ze zo opvragen welke brieven wanneer naar jou zijn verstuurd. Waarschijnlijk zijn ze zeer geïnteresseerd in deze brief als deze vals blijkt te zijn, want dan hebben meer klanten hem gehad.
    klesszaterdag 18 augustus 2007 @ 12:44
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 12:40 schreef __Saviour__ het volgende:
    Neem contact met ze op en vraag naar die man.
    Heb ik ook geprobeerd en had nie het gewenste effect. Nu krijgt iemand ander in huis drijgbrieven met "BETAAL" voor iets wat niet is besteld/afgenomen.
    klesszaterdag 18 augustus 2007 @ 12:48
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 12:41 schreef RayMania het volgende:
    Ik laat m'n vader wel eerst bellen ofzo, dat is het beste denk ik.

    Als het allemaal gewoon echt is, dan is KPN echt onprofessioneel .
    Hele grote migratie slag tussen hetnet planet kpn, met jonge mensen in de callcenters die hun score moeten halen bij opzetten van adsl na internet+bellen en dus ja invullen ongeacht wat je zegt.

    Daarna callcenterhelpdesks met mensen die je niet kunnen/mogen/willen helpen.
    Opzeggen wordt genegeerd.
    Automatisch incasso wordt spontaan gestart.

    Nee helaas is het kloten als je in de molen zit.

    Welke provider heeft niet van dit gezeik? Want ik wil wel weer internettten ergens in oktober. En dan zonder drijgbrieven naar dit adress.
    Bigszaterdag 18 augustus 2007 @ 12:53
    Het zou een nieuwe trend kunnen zijn dat KPN 'persoonlijke' brieven verstuurd in de ik-vorm, maar lijkt me niet. Zeker die zin die gelly ook qoute maakt het een erg vreemde brief. Ik zou gewoon KPN even bellen en vragen of er nog iets open staat. Vervolgens kun je ze een van de volgende 2 dingen mededelen:

    - Hun administratie is slecht en hun manier van brieven schrijven lijkt op die van een kleuter
    - Iemand verstuurt spookfacturen naar KPN klanten.
    mcintoshzaterdag 18 augustus 2007 @ 12:53
    http://www.slimbellen.nl/vragenoverzicht.aspx?name=vragen&rubriek=factuur

    Kijk eens bij 'automatische incasso'

    Zelfde rekening nummer als jij in je OP aangeeft, alleen een adres in Amsterdam
    Steve-Ozaterdag 18 augustus 2007 @ 12:58
    Dit is volgens mij niet fake naar mijn weten worden dit soort brieven vaker verstuurd. Als het zeker wilt weten moet je helaas de klantenservice bellen a 50cent /m .
    TheStonedOnezaterdag 18 augustus 2007 @ 13:00
    Als ik het nummer in voer bij de postbank krijg ik

    Bij Postbank is onder deze Girorekening de naam KPN BV BREEDBAND ROTTERDAM bekend

    Lijkt me dus iig geen nepmail .

    PS bellen ? als een bedrijf 50 cent per minuut vraagt krijgen ze lekker een email, kan wat langer duren maar ik weiger echt pertinent om te dure nummers te bellen .
    RayManiazaterdag 18 augustus 2007 @ 13:02
    Ja, die klantenservice bellen is echt het kutte. Niemand die voor zo'n bedrag per minuut één of ander kutje aan de telefoon wilt.

    De rekening gaat om de periode juli t/m 18 augustus. En dat is het vandaag, de 18e. Nu vraag ik mij af of internet geblokt zou worden voor 4 augustus (zoals in de brief gedreigd wordt), of na de 18e (omdat er in die periode niet betaald is). We merken het morgen snel genoeg .
    RayManiazaterdag 18 augustus 2007 @ 13:03
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 13:00 schreef TheStonedOne het volgende:
    Als ik het nummer in voer bij de postbank krijg ik

    Bij Postbank is onder deze Girorekening de naam KPN BV BREEDBAND ROTTERDAM bekend

    Lijkt me dus iig geen nepmail .
    Ook al gedaan ja. Dit maakt het wel weer echter lijken. Toch heel vreemd allemaal.

    Als het een echte brief is dan mag KPN wel eens wat netter worden.
    Xcaliburzaterdag 18 augustus 2007 @ 13:05
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 13:00 schreef TheStonedOne het volgende:
    Als ik het nummer in voer bij de postbank krijg ik

    Bij Postbank is onder deze Girorekening de naam KPN BV BREEDBAND ROTTERDAM bekend
    Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het van dezelfde KPN is waar jij je internet van hebt
    Kan best een fake bedrijfsnaam zijn ofzo... ik zou er geen geld naar overmaken iig, zeker niet als het abonnement gewoon afgeschreven is
    Steve-Ozaterdag 18 augustus 2007 @ 13:05
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 13:03 schreef RayMania het volgende:

    [..]

    Ook al gedaan ja. Dit maakt het wel weer echter lijken. Toch heel vreemd allemaal.

    Als het een echte brief is dan mag KPN wel eens wat netter worden.
    Ik werk der en geloof mij maar dat word het echt niet
    RayManiazaterdag 18 augustus 2007 @ 13:07
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 13:05 schreef Xcalibur het volgende:

    [..]

    Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het van dezelfde KPN is waar jij je internet van hebt
    Kan best een fake bedrijfsnaam zijn ofzo... ik zou er geen geld naar overmaken iig, zeker niet als het abonnement gewoon afgeschreven is
    Nee, eerst gaan we bellen ( ) en mocht het allemaal kloppen (hoeveel vraagtekens er ook zijn) dan gewoon overmaken. Dan maar een paar dagen geen internet bij het slechtste geval.
    Diederik_Duckzaterdag 18 augustus 2007 @ 13:14
    KPN is statutair gevestigd in Den Haag, vreemd dus dat dat rekeningnummer te Rotterdam geregistreerd staat.
    Ame_thystzaterdag 18 augustus 2007 @ 13:16
    J. Middeldorp ( directeur klantcontact dus iemand die weet hoe hij brieven moet schrijven) Die persoonlijk een brief zou schrijven om 39,90 euro Geloof me die man heeft wel iets beters te doen. Dit is of een fake of een werknemer die geen brieven kan schrijven en zijn baas zijn naam/handtekening gebruikt.
    Gewoon negeren en contact op nemen als je internet geblokkeerd is. Maak dan van de blokkering gebruik om naar een andere provider over te stappen.
    Aliceyzaterdag 18 augustus 2007 @ 13:18
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 13:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
    KPN is statutair gevestigd in Den Haag, vreemd dus dat dat rekeningnummer te Rotterdam geregistreerd staat.
    KPN is ook in Rotterdam gevestigd, dus zo vreemd is het niet. De brief lijkt mij echt, aangezien ze ook je rekeningnummer niet in de brief invullen zullen ze wel ergens je gegevens kwijt zijn of klantgegevens door elkaar halen of zoiets. Misschien even langs een primafoon winkel (KPN is naar ik herinner alleen op een duur 0900 nummer te bereiken).
    Innisdemonzaterdag 18 augustus 2007 @ 13:18
    Diederik, dat is niet zo vreemd. Dat sooort bedrijven hebben overal in het land kantoren en ook overal rekeningen 'gevestigd'
    Arthur.Spoonerzaterdag 18 augustus 2007 @ 13:24
    De brief is geschreven alsof de Directeur Klantencontact het zélf heeft ingetypt.

    Die ik-vorm komt nooit voor bij zulke brieven/aanmaningen.

    Dit is naar mijn mening 99% kans op oplichting/nepperij.
    Diederik_Duckzaterdag 18 augustus 2007 @ 13:27
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 13:18 schreef Alicey het volgende:

    [..]

    KPN is ook in Rotterdam gevestigd, dus zo vreemd is het niet. De brief lijkt mij echt, aangezien ze ook je rekeningnummer niet in de brief invullen zullen ze wel ergens je gegevens kwijt zijn of klantgegevens door elkaar halen of zoiets. Misschien even langs een primafoon winkel (KPN is naar ik herinner alleen op een duur 0900 nummer te bereiken).
    Ah ok, het kan natuurlijk, maar ik moet zeggen dat ik de brief extreem knullig vind, en dit viel me daarbij nog eens extra negatief op.
    Horriblezaterdag 18 augustus 2007 @ 13:33
    Dan ga je toch naar de politie om aangifte te doen van (poging tot) oplichting. Want dat is het zowiezo, van die "J. Middeldorp" of van KPN.

    Geeft wel een aardige situatie als het blijkt dat de administratie van KPN aan het blunderen is.
    crazy_ivanzaterdag 18 augustus 2007 @ 13:34
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 13:24 schreef Arthur.Spooner het volgende:

    Die ik-vorm komt nooit voor bij zulke brieven/aanmaningen.

    Dit is naar mijn mening 99% kans op oplichting/nepperij.
    Wij jij vertelt is natuurlijk complete onzin.

    Ik heb hier een creditfactuur liggen van de KPN die ook in de ik-vorm is geschreven en door de Directeur Klantcontact met een ingescande handtekening is ondertekend.
    mcintoshzaterdag 18 augustus 2007 @ 13:42
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 13:33 schreef Horrible het volgende:
    Dan ga je toch naar de politie om aangifte te doen van (poging tot) oplichting. Want dat is het zowiezo, van die "J. Middeldorp" of van KPN.
    Tuurlijk
    Hijackingzaterdag 18 augustus 2007 @ 13:52
    klanten service kan de brieven zien die je verstuurd heb en factuur service kan zien of je nog een bedrag verschuldigt bent
    borderszaterdag 18 augustus 2007 @ 13:57
    gewoon bellen naar de klantenservice is het beste.
    Diederik_Duckzaterdag 18 augustus 2007 @ 13:58
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 13:52 schreef Hijacking het volgende:
    klanten service kan de brieven zien die je verstuurd heb en factuur service kan zien of je nog een bedrag verschuldigt bent
    Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je het ook écht verschuldigd bent...
    RayManiazaterdag 18 augustus 2007 @ 13:59
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 13:58 schreef Diederik_Duck het volgende:

    [..]

    Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je het ook écht verschuldigd bent...
    Als het een echte factuur is klopt het inderdaad nog niet. Want er is al betaald én het bedrag is te hoog.

    Kut KPN.
    Hijackingzaterdag 18 augustus 2007 @ 14:05
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 13:58 schreef Diederik_Duck het volgende:

    [..]

    Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je het ook écht verschuldigd bent...
    dat hoeft idd aangezien de administratie een grote puinhoop is daaro
    maar zij zien wel of er staat of je een bedrag bent verschuldigt en zien wanneer je betalingen heb voldaan , mocht je dus een bedrag verschuldigt staan en je betalingen heb je wel netjes voldaan zetten zij het weer recht want dan is het gewoon een administratieve fout annyways gewoon kpn bellen
    crazy_ivanzaterdag 18 augustus 2007 @ 14:24
    Het kan zo maar zijn dat je ongevraagd naar een ander en duurder abonnement omgezet bent. Dat heb ik een tijdje geleden met mijn telefoonabonnement gehad. Het leuke is dan wel dat je het bedrag dat teveel vooruit gefactureerd is eerst moet betalen en het teveel betaalde dan pas achteraf weer verrekend wordt.
    tuiterdespuiterzaterdag 18 augustus 2007 @ 15:41
    Ik kan je verzekeren dat die brief echt van de kpn afkomt

    Zou wel contact opnemen met klantenservice om na te gaan waar het verschil in bedrag vandaan komt...
    nectarientjezaterdag 18 augustus 2007 @ 17:21
    Het is echt een brief van KPN.. rekeningnummer is ook van breedband.
    Debiteurenbeheer van breedband zit in Rotterdam en ja, zulke brieven sturen ze.
    Ik heb ze zelf ook mogen sturen
    RayManiazaterdag 18 augustus 2007 @ 23:53
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 15:41 schreef tuiterdespuiter het volgende:
    Ik kan je verzekeren dat die brief echt van de kpn afkomt

    Zou wel contact opnemen met klantenservice om na te gaan waar het verschil in bedrag vandaan komt...
    Yup, morgen effe doen.

    Wat een prutsers...
    heiden6zondag 19 augustus 2007 @ 03:19
    Ik heb even ingelogd op internetbankieren van de Postbank. Als je daar een rekeningnummer invult bij een overboeking, met een naam die niet klopt, krijg je een melding waarin vermeld staat op wiens naam de rekening staat. Bij het invullen van girorekeningnummer 398053 op naam van 'sjaak', krijg ik de volgende melding:
    quote:
    Bij Postbank is onder deze Girorekening de naam KPN BV BREEDBAND ROTTERDAM bekend. Heeft u de juiste Girorekening ingevuld? Zo ja, klikt u dan op "Opslaan" om de opdracht op de verzendlijst op te slaan. (Meldingscode: 14.11.1.47)
    Denk dus dat de brief wel degelijk van KPN afkomstig is. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat deze ook betaald moet worden; misschien is er wel iets mis met de administratie.
    r_onezondag 19 augustus 2007 @ 05:11
    Die factuur is trouwens voor 19.95 per maand (x2 maanden), heb je ook een "eerste jaar voor maar 10.92" gehad en dat je nu na 1 jaar de normale prijs gaat betalen van 19.95 / maand?

    Wel een raar bedrag trouwens die 10.92, lijkt wel of die ex BTW is (doe maar eens x1.19)
    RayManiazondag 19 augustus 2007 @ 11:47
    Ja, is exclusief BTW, maar zo staat het op de facturen (10,92 in groot lettertype).

    Dit internet hebben wij al vier jaar dus lijkt mij niet dat er ineens een prijsverhoging is na vier jaar. En voor de maand augustus hebben wij dus al betaald.

    Net geprobeerd te bellen, technische storing .
    Xcaliburzondag 19 augustus 2007 @ 11:49
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 11:47 schreef RayMania het volgende:
    Net geprobeerd te bellen, technische storing .
    En dat als je de KPN belt
    r_onezondag 19 augustus 2007 @ 11:53
    Je zat bij Het Net zei je? Dan lijkt het erop alsof je gemigreerd wordt/bent naar een andere KPN-dochter want Het Net heeft geen "ADSL Lite" (zie factuur per e-mail).
    RayManiazondag 19 augustus 2007 @ 11:58
    Volgens mij hebben we gewoon Het Net. Ik heb ook inlogcodes voor op de site.
    Als ik daar inlog staat er: Huidig Pakket: ADSL Surfen.

    Wat vreemd, snap er nu helemaal niets meer van. Volgens mij stond hier een paar dagen terug nog wat anders .
    Sjeenzondag 19 augustus 2007 @ 12:07
    quote:
    Facturatie vindt plaats door automatische incasso. Het bedrijf dat incasseert is KPN Breedband BV, OOK als je bijv. een abo bij Planet hebt lopen. Daar kwam ik op een gegeven moment zelf achter.
    Men zegt dat je een factuur krijgt per e-mail maar van KPN krijg ik helemaal niets en van Planet (mijn provider) alleen een factuur voor extra diensten (eigen site & mail enz.).
    Klanten die Planet of HetNet IPB hebben kunnen NIET via Mijn KPN op internet faciliteiten wijzigen. Dit gaat weer via de button "mijn gegevens" op de site van provider Planet of HetNet.
    Ik begrijp het niet helemaal, maar dit vond ik bij Radar...

    Tros Radar
    RayManiazondag 19 augustus 2007 @ 12:12
    Hier dus precies hetzelfde. Al jaren hebben wij HetNet. Later heeft volgens mij KPN de providers HetNet en Planet overgenomen. Wij betalen nu dus aan KPN voor het internet. De maandelijkse facturen krijgt mijn vader via e-mail (met het logo van HetNet) en ook voor de site van Hetnet hebben wij inloggegevens om onze gegevens te bekijken.

    En nu 'ineens' dus een KPN aankondiging via mail (zie OP) en een KPN brief. Vaag gedoe, beter gaan ze hun technische storing snel oplossen.
    r_onezondag 19 augustus 2007 @ 12:22
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 11:58 schreef RayMania het volgende:
    Als ik daar inlog staat er: Huidig Pakket: ADSL Surfen.
    Het Net heeft wel ADSL Snel Surfen en die kost (toevallig?) 19.95

    http://www.kpn.com/kpn/show/id=1758043
    #ANONIEMzondag 19 augustus 2007 @ 12:23
    Als het echt is, waarom zou je dan eigenlijk die 40 euro gaan overmaken Ze schrijven dat je ze dat bedrag verschuldigd bent omdat ze niet konden afschrijven, maar dat konden ze wel en hebben ze ook gedaan toch? Dan ben je ze dus niets verschuldigd.
    heiden6zondag 19 augustus 2007 @ 13:25
    De factuur wordt verstuurd per email, maar herinneringen en dergelijke gaan op een gegeven moment over de post.

    Je kunt overigens naar de storingsdienst bellen op nummer 0800-0429 (gratis nummer) en aangeven dat je voor je HetNet-factuur belt. Negen van de tien keer verbinden ze je gewoon door en kun je gewoon kosteloos bellen.
    Ronaldzondag 19 augustus 2007 @ 13:35
    Je betaalt per TWEE maanden aan KPN voor je Het Net ADSL. Althans dat was vroeger altijd.

    Dus 39.90 per 2 maanden = 19.95 per maand.

    Er bestaat geen Het Net abonnement van rond de 11 euro per maand voor zover ik kan zien op hun site.

    Die brief is waarschijnlijk wel echt, alle KPN brieven worden in die vorm opgemaakt. Dat gaat uiteraard allemaal automatisch in massaproductie
    Ronaldzondag 19 augustus 2007 @ 13:43
    quote:
    Op zondag 19 augustus 2007 11:58 schreef RayMania het volgende:
    Volgens mij hebben we gewoon Het Net. Ik heb ook inlogcodes voor op de site.
    Als ik daar inlog staat er: Huidig Pakket: ADSL Surfen.

    Wat vreemd, snap er nu helemaal niets meer van. Volgens mij stond hier een paar dagen terug nog wat anders .
    Als je inderdaad ADSL surfen hebt, dan heb je een abonnement dat tegenwoordig niet meer bestaat.

    Dit abonnement kostte ¤34.90 per maand. Je betaalde dan altijd ¤19,95 per maand via de KPN factuur en ¤14.95 via Het Net (inclusief BTW). Misschien heb je die facturatie op de KPN factuur nooit eerder gemerkt, omdat het automatisch gaat.

    Ze hebben deze abonnementsvorm al een tijd afgeschaft, maar daar worden de huidige abonnees niet van op de hoogte gesteld.

    (Ik heb gewerkt in een gaar call center van KPN/Het Net/Planet Internet)