Wij hebben een KPN Breedbanddienst van KPN Hetnet en betalen daarvoor elke maand 10,92 euro. Dit bedrag wordt automatisch afgeschreven per maand. Nu is er iets heel raars aan de hand.
Op
19-7-2007 kregen wij
via de mail een factuur van de KPN Klantenservice dat een bedrag van onze rekening zou worden beschreven. Deze mail kon niet rechtstreeks beantwoord worden.
Vervolgens kregen wij 11 dagen later, op
30-7-2007 thuis een brief van de KPN. Ik heb helaas geen scanner, maar ik zal de brief gedeeltelijk overtypen.
quote:
Geachte mevrouw/meneer,
U heeft KPN gemachtigd om het bedrag van de factuur voor geleverde internetdiensten automatisch van uw bank- of girorekening af te schrijven. Het spijt me u te moeten melden dat het op de aangekondigde datum niet is gelukt om het bedrag van de factuur van rekeningnummer 0 af te schrijven. Hierdoor bent u KPN op dit moment een totaalbedrag van 39,90 euro verschuldigd.
[Hier gegevens als factuurkenmerk, datum, bedrag]
Nogmaals automatisch afschrijven is voor deze factuur niet mogelijk.
Heeft u inmiddels betaald?
Gelijk met deze brief heb ik ook een e-mailbericht naar u verzonden waarin ik u informeer over het mislukken van de automatische incasso.
Heeft u nog niet (alles) betaald?
Dan verzoek ik u het verschuldigde bedrag van 39,90 euro per direct over te maken naar KPN Breedbanddienst. Hiervoor kunt u gebruik maken van de bijgevoegde acceptgiro.
Als ik voor 04 augustus 2007 geen volledige betaling van u heb ontvangen, kan ik uw internetdiensten bij KPN laten blokkeren. Ik verwijs hiervoor naar de algemene voorwaarden van KPN.
Hoogachtend,
[Lijkt wel een neppe handtekening]
J. Middeldorp
Directeur Klantcontact
Hierbij zat een acceptgiro met het bedrag en betalingskenmerk. Het verschuldigde bedrag moest gestort worden op rekeningnummer 398053 t.n.v. KPN Breedbanddienst Rotterdam. Het rekeningnummer van ons stond niet op de acceptgiro gedrukt (zou je toch wel verwachten, staat toch in hun database?), en ook het rekeningnummer 398053 is verschillend t.o.v. de eerdere facturen die wij hiervoor maandelijks hebben betaald.
Wij vragen ons af of wij hier niet belazerd worden. Er zijn namelijk zoveel vraagtekens aanwezig. Ten eerste kregen wij het mailtje op 19-7-2007 voor een aankondiging van een betaling voor de periode 19 juli t/m 18 augustus. Zo'n aankondiging hebben wij nooit eerder gehad, het bedrag werd altijd automatisch afgeschreven. Verder is het bedrag van 39,90 euro meer dan wij altijd betalen (10,92 euro) per maand. Verder is het raar dat er nadrukkelijk wordt aangegeven dat er niet gereageerd kan worden op het mailtje.
Dan de brief. Wij vinden deze heel onprofessioneel overkomen.
De brief lijkt in de ik-vorm geschreven te zijn. "Het spijt me" (eerste zin), "heb ik ook een e-mailbericht naar u verzonden waarin ik u informeer ...". "Dan verzoek ik u...", "Als ik voor..."Je zou toch denken dat een bedrijf als KPN hier gewoon KPN neerzet?
Verder staat er rekeningnummer 0 in de brief, niet ons echte rekeningnummer. Waarom niet?
Er staat dat er gelijk met deze brief een e-mail is verstuurd. Dat is niet zo, de e-mail is 11 dagen eerder verzonden.
Er wordt gedreigd dat de KPN Internetdiensten worden geblokkeerd als er voor 4 augustus 2007 geen volledige betaling is ontvangen. Het is nu 18 augustus en er is nog niet betaald, omdat mijn ouders op vakantie waren en de brief was niet geopend. Zoals je ziet, internet doet het nog steeds.
De internetdiensten 'kan' worden geblokkeerd door KPN. Waarom 'kan'? Dat moet toch 'zal' zijn? Het 'zal' worden geblokkeerd als er niet betaald is voor 4 augustus.
Misschien is het wel een echte brief, maar toch is het een hele vreemde gang van zaken. De aankondiging van de automatische incasso (nooit gehad), een rare brief, internet dat nog niet is afgeschreven, het bedrag dat hoger is dan normaal, ons rekeningnummer wordt niet in de brief neergezet etc etc.
Is er iemand die ook zoiets heeft meegemaakt? Verder een vraag naar jullie hoe een KPN brief (envelop, maar ook layout) eruit ziet. Het komt hier professioneel over qua logo's, maar een vergelijking zou goed zijn.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.