abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52474801
Wij hebben een KPN Breedbanddienst van KPN Hetnet en betalen daarvoor elke maand 10,92 euro. Dit bedrag wordt automatisch afgeschreven per maand. Nu is er iets heel raars aan de hand.

Op 19-7-2007 kregen wij via de mail een factuur van de KPN Klantenservice dat een bedrag van onze rekening zou worden beschreven. Deze mail kon niet rechtstreeks beantwoord worden.

Vervolgens kregen wij 11 dagen later, op 30-7-2007 thuis een brief van de KPN. Ik heb helaas geen scanner, maar ik zal de brief gedeeltelijk overtypen.
quote:
Geachte mevrouw/meneer,

U heeft KPN gemachtigd om het bedrag van de factuur voor geleverde internetdiensten automatisch van uw bank- of girorekening af te schrijven. Het spijt me u te moeten melden dat het op de aangekondigde datum niet is gelukt om het bedrag van de factuur van rekeningnummer 0 af te schrijven. Hierdoor bent u KPN op dit moment een totaalbedrag van 39,90 euro verschuldigd.

[Hier gegevens als factuurkenmerk, datum, bedrag]

Nogmaals automatisch afschrijven is voor deze factuur niet mogelijk.

Heeft u inmiddels betaald?
Gelijk met deze brief heb ik ook een e-mailbericht naar u verzonden waarin ik u informeer over het mislukken van de automatische incasso.

Heeft u nog niet (alles) betaald?
Dan verzoek ik u het verschuldigde bedrag van 39,90 euro per direct over te maken naar KPN Breedbanddienst. Hiervoor kunt u gebruik maken van de bijgevoegde acceptgiro.

Als ik voor 04 augustus 2007 geen volledige betaling van u heb ontvangen, kan ik uw internetdiensten bij KPN laten blokkeren. Ik verwijs hiervoor naar de algemene voorwaarden van KPN.

Hoogachtend,

[Lijkt wel een neppe handtekening]

J. Middeldorp
Directeur Klantcontact
Hierbij zat een acceptgiro met het bedrag en betalingskenmerk. Het verschuldigde bedrag moest gestort worden op rekeningnummer 398053 t.n.v. KPN Breedbanddienst Rotterdam. Het rekeningnummer van ons stond niet op de acceptgiro gedrukt (zou je toch wel verwachten, staat toch in hun database?), en ook het rekeningnummer 398053 is verschillend t.o.v. de eerdere facturen die wij hiervoor maandelijks hebben betaald.

Wij vragen ons af of wij hier niet belazerd worden. Er zijn namelijk zoveel vraagtekens aanwezig. Ten eerste kregen wij het mailtje op 19-7-2007 voor een aankondiging van een betaling voor de periode 19 juli t/m 18 augustus. Zo'n aankondiging hebben wij nooit eerder gehad, het bedrag werd altijd automatisch afgeschreven. Verder is het bedrag van 39,90 euro meer dan wij altijd betalen (10,92 euro) per maand. Verder is het raar dat er nadrukkelijk wordt aangegeven dat er niet gereageerd kan worden op het mailtje.

Dan de brief. Wij vinden deze heel onprofessioneel overkomen.
  • De brief lijkt in de ik-vorm geschreven te zijn. "Het spijt me" (eerste zin), "heb ik ook een e-mailbericht naar u verzonden waarin ik u informeer ...". "Dan verzoek ik u...", "Als ik voor..."Je zou toch denken dat een bedrijf als KPN hier gewoon KPN neerzet?
  • Verder staat er rekeningnummer 0 in de brief, niet ons echte rekeningnummer. Waarom niet?
  • Er staat dat er gelijk met deze brief een e-mail is verstuurd. Dat is niet zo, de e-mail is 11 dagen eerder verzonden.
  • Er wordt gedreigd dat de KPN Internetdiensten worden geblokkeerd als er voor 4 augustus 2007 geen volledige betaling is ontvangen. Het is nu 18 augustus en er is nog niet betaald, omdat mijn ouders op vakantie waren en de brief was niet geopend. Zoals je ziet, internet doet het nog steeds.
  • De internetdiensten 'kan' worden geblokkeerd door KPN. Waarom 'kan'? Dat moet toch 'zal' zijn? Het 'zal' worden geblokkeerd als er niet betaald is voor 4 augustus.

    Misschien is het wel een echte brief, maar toch is het een hele vreemde gang van zaken. De aankondiging van de automatische incasso (nooit gehad), een rare brief, internet dat nog niet is afgeschreven, het bedrag dat hoger is dan normaal, ons rekeningnummer wordt niet in de brief neergezet etc etc.

    Is er iemand die ook zoiets heeft meegemaakt? Verder een vraag naar jullie hoe een KPN brief (envelop, maar ook layout) eruit ziet. Het komt hier professioneel over qua logo's, maar een vergelijking zou goed zijn.
  • Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
    pi_52474865
    Misschien wel het belangrijkste vergeten. In augustus is gewoon 10,92 euro afgeschreven door KPN, zoals elke maand automatisch gebeurd.
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
      zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:27:07 #3
    41885 kless
    morgen? waarom niet overmorgen
    pi_52475127
    Administratie bij knp/planet is èèn grote puinhoop en helpdesk is vooralsnog afpoeierdesk, opzeggen komt niet door, administratie komt niet door, spontaan opgegeven worden voor andere abbo's. spontaan automatisch incasso van planet naar knp en dan dubbel automatisch afboeken voor de zelfde periode.

    Daar ben ik nu klaar mee, en op 5 sept ben ik er van verlost (denk ik,geloof ik, hoop ik,)
    Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
    iGEM
    pi_52475216
    Die nep lijkende handtekening zou kunnen, dat komt allemaal kant en klaar uit de printer. Heb je al gecontroleerd of het rekeningnummer op de acceptgiro iig overeenkomt met de rekening waar de aut. incasso naartoe boekt?
    "I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
      zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:33:34 #5
    17709 hollander172
    Sea por favor apacible con mí.
    pi_52475256
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 12:10 schreef RayMania het volgende:
    Dan de brief. Wij vinden deze heel onprofessioneel overkomen.
  • De brief lijkt in de ik-vorm geschreven te zijn. "Het spijt me" (eerste zin), "heb ik ook een e-mailbericht naar u verzonden waarin ik u informeer ...". "Dan verzoek ik u...", "Als ik voor..."Je zou toch denken dat een bedrijf als KPN hier gewoon KPN neerzet?
  • Zo doet de belastingdienst dat ook zodra ze je iets sturen.

    Verder geen ervaring met KPN.
    Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
    pi_52475295
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 12:31 schreef KwisatzHaderach het volgende:
    Die nep lijkende handtekening zou kunnen, dat komt allemaal kant en klaar uit de printer. Heb je al gecontroleerd of het rekeningnummer op de acceptgiro iig overeenkomt met de rekening waar de aut. incasso naartoe boekt?
    Komt niet overeen.
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
    pi_52475348
    Er komt ook geen "Het Net" voor in die brief, ik zou hem gewoon naar hun helpdesk sturen met je verhaal en afwachten wat ze terugsturen.
    Onder deze lijn niet schrijven
    pi_52475381
    quote:
    Als ik voor 04 augustus 2007 geen volledige betaling van u heb ontvangen, kan ik uw internetdiensten bij KPN laten blokkeren.
    Hier gaan alarmbellen rinkelen.

    Waarom bel je de klantenservice niet ?
      Donald Duck held zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:40:58 #9
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_52475384
    Neem contact met ze op en vraag naar die man.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_52475397
    Ik laat m'n vader wel eerst bellen ofzo, dat is het beste denk ik.

    Als het allemaal gewoon echt is, dan is KPN echt onprofessioneel .
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
    pi_52475399
    Waarom bel je de klantenservice niet even op, als het goed is kunnen ze zo opvragen welke brieven wanneer naar jou zijn verstuurd. Waarschijnlijk zijn ze zeer geïnteresseerd in deze brief als deze vals blijkt te zijn, want dan hebben meer klanten hem gehad.
    -
      zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:44:03 #12
    41885 kless
    morgen? waarom niet overmorgen
    pi_52475435
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 12:40 schreef __Saviour__ het volgende:
    Neem contact met ze op en vraag naar die man.
    Heb ik ook geprobeerd en had nie het gewenste effect. Nu krijgt iemand ander in huis drijgbrieven met "BETAAL" voor iets wat niet is besteld/afgenomen.
    Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
    iGEM
      zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:48:57 #13
    41885 kless
    morgen? waarom niet overmorgen
    pi_52475520
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 12:41 schreef RayMania het volgende:
    Ik laat m'n vader wel eerst bellen ofzo, dat is het beste denk ik.

    Als het allemaal gewoon echt is, dan is KPN echt onprofessioneel .
    Hele grote migratie slag tussen hetnet planet kpn, met jonge mensen in de callcenters die hun score moeten halen bij opzetten van adsl na internet+bellen en dus ja invullen ongeacht wat je zegt.

    Daarna callcenterhelpdesks met mensen die je niet kunnen/mogen/willen helpen.
    Opzeggen wordt genegeerd.
    Automatisch incasso wordt spontaan gestart.

    Nee helaas is het kloten als je in de molen zit.

    Welke provider heeft niet van dit gezeik? Want ik wil wel weer internettten ergens in oktober. En dan zonder drijgbrieven naar dit adress.
    Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
    iGEM
    pi_52475572
    Het zou een nieuwe trend kunnen zijn dat KPN 'persoonlijke' brieven verstuurd in de ik-vorm, maar lijkt me niet. Zeker die zin die gelly ook qoute maakt het een erg vreemde brief. Ik zou gewoon KPN even bellen en vragen of er nog iets open staat. Vervolgens kun je ze een van de volgende 2 dingen mededelen:

    - Hun administratie is slecht en hun manier van brieven schrijven lijkt op die van een kleuter
    - Iemand verstuurt spookfacturen naar KPN klanten.
    pi_52475575
    http://www.slimbellen.nl/vragenoverzicht.aspx?name=vragen&rubriek=factuur

    Kijk eens bij 'automatische incasso'

    Zelfde rekening nummer als jij in je OP aangeeft, alleen een adres in Amsterdam
    There are times we will remember, there are nights we won't forget.
    If we value every moment we will never feel regret.
    pi_52475660
    Dit is volgens mij niet fake naar mijn weten worden dit soort brieven vaker verstuurd. Als het zeker wilt weten moet je helaas de klantenservice bellen a 50cent /m .
    I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
    pi_52475679
    Als ik het nummer in voer bij de postbank krijg ik

    Bij Postbank is onder deze Girorekening de naam KPN BV BREEDBAND ROTTERDAM bekend

    Lijkt me dus iig geen nepmail .

    PS bellen ? als een bedrijf 50 cent per minuut vraagt krijgen ze lekker een email, kan wat langer duren maar ik weiger echt pertinent om te dure nummers te bellen .
    pi_52475712
    Ja, die klantenservice bellen is echt het kutte. Niemand die voor zo'n bedrag per minuut één of ander kutje aan de telefoon wilt.

    De rekening gaat om de periode juli t/m 18 augustus. En dat is het vandaag, de 18e. Nu vraag ik mij af of internet geblokt zou worden voor 4 augustus (zoals in de brief gedreigd wordt), of na de 18e (omdat er in die periode niet betaald is). We merken het morgen snel genoeg .
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
    pi_52475741
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 13:00 schreef TheStonedOne het volgende:
    Als ik het nummer in voer bij de postbank krijg ik

    Bij Postbank is onder deze Girorekening de naam KPN BV BREEDBAND ROTTERDAM bekend

    Lijkt me dus iig geen nepmail .
    Ook al gedaan ja. Dit maakt het wel weer echter lijken. Toch heel vreemd allemaal.

    Als het een echte brief is dan mag KPN wel eens wat netter worden.
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
    pi_52475770
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 13:00 schreef TheStonedOne het volgende:
    Als ik het nummer in voer bij de postbank krijg ik

    Bij Postbank is onder deze Girorekening de naam KPN BV BREEDBAND ROTTERDAM bekend
    Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het van dezelfde KPN is waar jij je internet van hebt
    Kan best een fake bedrijfsnaam zijn ofzo... ik zou er geen geld naar overmaken iig, zeker niet als het abonnement gewoon afgeschreven is
    pi_52475776
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 13:03 schreef RayMania het volgende:

    [..]

    Ook al gedaan ja. Dit maakt het wel weer echter lijken. Toch heel vreemd allemaal.

    Als het een echte brief is dan mag KPN wel eens wat netter worden.
    Ik werk der en geloof mij maar dat word het echt niet
    I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
    pi_52475815
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 13:05 schreef Xcalibur het volgende:

    [..]

    Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het van dezelfde KPN is waar jij je internet van hebt
    Kan best een fake bedrijfsnaam zijn ofzo... ik zou er geen geld naar overmaken iig, zeker niet als het abonnement gewoon afgeschreven is
    Nee, eerst gaan we bellen ( ) en mocht het allemaal kloppen (hoeveel vraagtekens er ook zijn) dan gewoon overmaken. Dan maar een paar dagen geen internet bij het slechtste geval.
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
    pi_52475947
    KPN is statutair gevestigd in Den Haag, vreemd dus dat dat rekeningnummer te Rotterdam geregistreerd staat.
    pi_52475991
    J. Middeldorp ( directeur klantcontact dus iemand die weet hoe hij brieven moet schrijven) Die persoonlijk een brief zou schrijven om 39,90 euro Geloof me die man heeft wel iets beters te doen. Dit is of een fake of een werknemer die geen brieven kan schrijven en zijn baas zijn naam/handtekening gebruikt.
    Gewoon negeren en contact op nemen als je internet geblokkeerd is. Maak dan van de blokkering gebruik om naar een andere provider over te stappen.
    Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
    pi_52476008
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 13:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
    KPN is statutair gevestigd in Den Haag, vreemd dus dat dat rekeningnummer te Rotterdam geregistreerd staat.
    KPN is ook in Rotterdam gevestigd, dus zo vreemd is het niet. De brief lijkt mij echt, aangezien ze ook je rekeningnummer niet in de brief invullen zullen ze wel ergens je gegevens kwijt zijn of klantgegevens door elkaar halen of zoiets. Misschien even langs een primafoon winkel (KPN is naar ik herinner alleen op een duur 0900 nummer te bereiken).
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')