De timeout geldt niet voor file uploads. Zolang er nog een upload loopt naar de server, telt de max_execution_time van PHP nog niet af.quote:Op maandag 3 september 2007 14:40 schreef Catch22- het volgende:
je moet het absoluten pad in je header location zetten. Firefox doet blijkbaar wat lastiger als hij geen base_href meekrijgt
[..]
Je zal altijd met een beperkte timeout te maken houden en files van een paar mb duren gewoon lang om te uploaden, dus krijg je met de timeout van doen, als je refreshed ben je je post data kwijt...
Als er toch een time-out op treedt, is dat waarschijnlijk een time-out vanuit de webserver en niet vanuit PHP.quote:The maximum execution time is not affected by system calls, stream operations etc. Please see the set_time_limit() function for more details.
You can not change this setting with ini_set() when running in safe mode. The only workaround is to turn off safe mode or by changing the time limit in the php.ini.
Your web server can have other timeouts. E.g. Apache has Timeout directive, IIS has CGI timeout function, both default to 300 seconds. See the web server documentation for meaning of it.
Ah, je hebt er verstand van, dat zie ik alquote:Op maandag 3 september 2007 16:49 schreef Dreammaster het volgende:
[..]
AJAX heb je binnen 5 minuten geleerd. Maar in principe heb je wel gelijk natuurlijk.
Hoezo 'het hoort niet'?quote:Op maandag 3 september 2007 15:27 schreef Catch22- het volgende:
het hoort niet, als het al gaat werken.
Google op 'gmail api'. Er lijken verschillende libraries te zijn waarmee je gmail-functionaliteit kunt gebruiken. Verder geen ervaring mee eigenlijk.quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:03 schreef PiRANiA het volgende:
Ik heb een vraagje.
Hoe haalt hyves (en anders websites) je adresboek van je mailaccount af?
Logt de server in op gmail, opent dan 'contacts' en haalt dan alles er af?
Of doen ze dat anders?
Ik wil het wel weten, want het lijkt me handig voor mijn site
Ook voor php?quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:48 schreef GVRuud het volgende:
[..]
Google op 'gmail api'. Er lijken verschillende libraries te zijn waarmee je gmail-functionaliteit kunt gebruiken. Verder geen ervaring mee eigenlijk.
Heh moet je je username en password opgeven zeker?quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:03 schreef PiRANiA het volgende:
Ik heb een vraagje.
Hoe haalt hyves (en anders websites) je adresboek van je mailaccount af?
Logt de server in op gmail, opent dan 'contacts' en haalt dan alles er af?
Of doen ze dat anders?
Ik wil het wel weten, want het lijkt me handig voor mijn site
ja inderdaad. Maar wat gebeurt er dan?quote:Op dinsdag 4 september 2007 15:52 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Heh moet je je username en password opgeven zeker?
Nee er wordt gebruik gemaakt van een API van google, die is als het goed is wel ergens te downloaden denk ik. Alles wat je met gmail wil doen kun je dan via die API doen.quote:Op dinsdag 4 september 2007 15:56 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
ja inderdaad. Maar wat gebeurt er dan?
Wordt gmail geopend?
Ja zo of via een API gebeurt dat meestalquote:Op dinsdag 4 september 2007 15:56 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
ja inderdaad. Maar wat gebeurt er dan?
Wordt gmail geopend?
Zolang er maar niet mee gespammed word. Want dat soort mensen zouden ze achter een motor aan over de snelweg moeten slepenquote:Op woensdag 5 september 2007 09:06 schreef unox_worst het volgende:
[..]
Nee er wordt gebruik gemaakt van een API van google, die is als het goed is wel ergens te downloaden denk ik. Alles wat je met gmail wil doen kun je dan via die API doen.
Ook voor PHP: http://sourceforge.net/projects/gmail-lite/quote:Op dinsdag 4 september 2007 15:40 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ook voor php?
En hoe zit het met andere mailsystemen?
Aan de screenshots te zien bijvoorbeeld handig voor op een PDA ofzoquote:Op woensdag 5 september 2007 09:38 schreef GVRuud het volgende:
[..]
Ook voor PHP: http://sourceforge.net/projects/gmail-lite/
Neem aan dat er voor een boel andere mailaanbieders ook wel zoiets zal zijn...
Zeker tof. Alleen het jammere aan de POP3 support van Gmail is dat ze niet de read/delete acties die je op je pop uitvoerd ook op je gmail door voerenquote:Op woensdag 5 september 2007 09:55 schreef JortK het volgende:
[..]
Aan de screenshots te zien bijvoorbeeld handig voor op een PDA ofzo
Ehm, POP3 hoort dat ook niet te doen. Bedoel je niet IMAP?quote:Op woensdag 5 september 2007 13:55 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Zeker tof. Alleen het jammere aan de POP3 support van Gmail is dat ze niet de read/delete acties die je op je pop uitvoerd ook op je gmail door voeren.
Dat ondersteund Gmail nietquote:Op woensdag 5 september 2007 14:14 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ehm, POP3 hoort dat ook niet te doen. Bedoel je niet IMAP?
Jaquote:Op woensdag 5 september 2007 15:40 schreef Chivu het volgende:
Misschien een retorische vraag, maar 'beveiligen' jullie elk invoerveld op een pagina met strip_tags, htmlspecialchars etc? En zijn er nog andere obvious zaken waar ik op moet letten?
voor sql doe ikquote:Op woensdag 5 september 2007 15:46 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Ja. Maar ook met XSS scans om dat soort mensen gelijk te bannen. Of intval is ook handig voor nummers
. Ow addlsashes voor SQL (en het liefst die de database libs leveren).
Dat is die van MySQL ja postgre laat het toe het via een sprintf meganisme te werken voor variablesquote:Op woensdag 5 september 2007 15:58 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
voor sql doe ik
mysql_real_escape (dacht ik)...
Hoe bedoel je dat, sprintf op zich voorkomt geen sql-injectie?quote:Op woensdag 5 september 2007 15:59 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Dat is die van MySQL ja postgre laat het toe het via een sprintf meganisme te werken voor variables.
quote:Op woensdag 5 september 2007 18:34 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat, sprintf op zich voorkomt geen sql-injectie?
1 2 3 4 | $input = '13 OR 1 OR 13'; $query = sprintf('SELECT %d', $input); ?> |
Dit doet sprintf toch niet anders dan een doodgewone string met "..." . $var . "..." ?quote:Op woensdag 5 september 2007 18:48 schreef JeRa het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Op zich wel dus. Desalniettemin is het een beter idee om alle input te checken of naar een type te forceren, of gewoon prepared statements te gebruiken.
Als er %s stond wel. Nu staat er %d.quote:Op woensdag 5 september 2007 18:53 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dit doet sprintf toch niet anders dan een doodgewone string met "..." . $var . "..." ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |