Ik heb er nooit bij stil gestaan maar je hebt gelijk zo te zien.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:25 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Daarom (verbeter me het als het niet waar is wat ik zeg) wil Tiësto als producer Tiësto genoemd worden. Als hij een set van 2 uur draait dan draait hij plaatjes aan elkaar ( om het zo maar te zeggen) dan is het geloof ik ook Dj Tiësto
OKquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:25 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Daarom (verbeter me het als het niet waar is wat ik zeg) wil Tiësto als producer Tiësto genoemd worden. Als hij een set van 2 uur draait dan draait hij plaatjes aan elkaar ( om het zo maar te zeggen) dan is het geloof ik ook Dj Tiësto
Alsof alle rockbandjes jarenlang hebben geploeterd. Rot toch op. En je blijft ook alleen maar over trance lullen, terwijl hetgeen wat JIJ trance noemt waarschijnlijk hetgeen is wat jij op de radio hoort en dat is over het algemeen geen trance maar dance, en daar zit idd erg veel bagger tussen. Neemt niet weg dat zoals honda ook al heeft gezegd er ontzettend veel variatie is in de trance-muziek maar die hoor je meestal niet op de meeste radiozenders. En die 'needy' opmerking van je slaat ook nergens op. Het feit is gewoon dat er genoeg leuke muziek tussen de rock zit maar dat dit niet in een DJ set kan omdat er geen beat tussen zit, dus dan kan het geremixed worden om dansbaar te maken. Maar je haat richting de dance-muziek is wel overduidelijk. Beetje jammer dat je je niet gewoon iets meer durft open te stellen voor andere muzieksoorten. Rap e.d. vind je zeker ook maar niets?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Aanval, neuh. Opzich doen ze maar lekker, maar het komt zo "needy" over. Waarom moet je iets jatten? Wat is daar de eer van, je komt met een stukkie muziek naar buiten dat gewoon niet door jou bedacht is. Dat steekt me dus wel een beetje. Ja man, die DJ was vet! goeie platen! En daar heeft een rockbandje dus jaren voor geploeterd om aan de bak te komen. En een DJ jat het ff en pikt de "eer" in.
DJ is voor mij gewoon DJ. Noem jezelf dan gewoon artiest als je iets meer doet dan plaatjes van een ander aan elkaar draaien.
Een DJ is een Disc Jockey, iemand die plaatjes draait. Het ontgaat mij dus ook dat iemand die blijkbaar wel zelf trance maakt als een Tiesto zich nog DJ noemt, daar doe je jezelf dan toch ook mee tekort?
Dat getuigt in ieder geval wel van smaak, als je rap klote vindt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:33 schreef T3rr0r het volgende:
Rap e.d. vind je zeker ook maar niets?
Als hij dat zegt geloof ik dat (al kan ik me het niet voorstellen maar ok stel) Ik heb het idee dat heatwave denkt alsof AvB en Tiësto om maar wat namen te noemen zomaar een paar plaatjes onder elkaar zetten er een paar effectjes overheen gooien en maar geld vangen. Alsof zij niet jarenlang in een discotheek muziek hebben staan mixen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:33 schreef T3rr0r het volgende:
[..]
Alsof alle rockbandjes jarenlang hebben geploeterd. Rot toch op. En je blijft ook alleen maar over trance lullen, terwijl hetgeen wat JIJ trance noemt waarschijnlijk hetgeen is wat jij op de radio hoort en dat is over het algemeen geen trance maar dance, en daar zit idd erg veel bagger tussen. Neemt niet weg dat zoals honda ook al heeft gezegd er ontzettend veel variatie is in de trance-muziek maar die hoor je meestal niet op de meeste radiozenders. En die 'needy' opmerking van je slaat ook nergens op. Het feit is gewoon dat er genoeg leuke muziek tussen de rock zit maar dat dit niet in een DJ set kan omdat er geen beat tussen zit, dus dan kan het geremixed worden om dansbaar te maken. Maar je haat richting de dance-muziek is wel overduidelijk. Beetje jammer dat je je niet gewoon iets meer durft open te stellen voor andere muzieksoorten. Rap e.d. vind je zeker ook maar niets?
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:36 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dat getuigt in ieder geval wel van smaak, als je rap klote vindt.
Ik ben inmiddels 33, heb in de loop van de jaren nou echt wel genoeg muziek gehoord uit alle stromingen om mijn eigen smaak te kennen hoor. En idd, dance is daar geen favoriet in. Gewoon omdat het me te slick, simpel, repetatief en inhoudsloos is.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:33 schreef T3rr0r het volgende:
[..]
Alsof alle rockbandjes jarenlang hebben geploeterd. Rot toch op. En je blijft ook alleen maar over trance lullen, terwijl hetgeen wat JIJ trance noemt waarschijnlijk hetgeen is wat jij op de radio hoort en dat is over het algemeen geen trance maar dance, en daar zit idd erg veel bagger tussen. Neemt niet weg dat zoals honda ook al heeft gezegd er ontzettend veel variatie is in de trance-muziek maar die hoor je meestal niet op de meeste radiozenders. En die 'needy' opmerking van je slaat ook nergens op. Het feit is gewoon dat er genoeg leuke muziek tussen de rock zit maar dat dit niet in een DJ set kan omdat er geen beat tussen zit, dus dan kan het geremixed worden om dansbaar te maken. Maar je haat richting de dance-muziek is wel overduidelijk. Beetje jammer dat je je niet gewoon iets meer durft open te stellen voor andere muzieksoorten. Rap e.d. vind je zeker ook maar niets?
Je hebt het over dance. Bedoel je dance de muziekstroom of de verzamelnaam van bijv. trance techno house minimal enz.?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels 33, heb in de loop van de jaren nou echt wel genoeg muziek gehoord uit alle stromingen om mijn eigen smaak te kennen hoor. En idd, dance is daar geen favoriet in. Gewoon omdat het me te slick, simpel, repetatief en inhoudsloos is.
Ik ga los op zowel de gitaren als de tekst. En een tekst als :
Oh my god what have I done, all I wanted was a little fun, got a brain like bubblegum, blabla en dat 100 keer
Doet het het gewoon niet voor mij, en das nog van een gerespecteerde band als The Chemical Brothers.
Rap is bij uitzondering wel grappig, maar dan dus wel de wat slimmere rap, en niet het debiele 50cent geneuzel. Mama said knock you out van LL cool J behoort tot een van mijn favoriete nummer.
Leuk feitje dat toch niemand gelooft hoor, maar alle mensen die ik nog ken van de middelbare school die toen into de toenmalige dance scene zaten zie ik nog regelmatig, in de rockkroeg, ze zijn volwassen geworden.
Daarom tikte ik er ook bij dat toch niemand het gelooftquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:48 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Je hebt het over dance. Bedoel je dance de muziekstroom of de verzamelnaam?
Het laatste stukje van je kwam een beetje denigrerend overOp het aankomende feest van tiesto ISOS6 komen 386 · bezoekers tot nu toe. Daarvan is de gemiddelde leeftijd 28.2 net iets jonger als jou zijn deze mensen waar het om slechts 1 feest gaat allemaal in de puberteit blijven hangen?
Mijn muzieksmaak is elke dag ongeveer anders, flink breed dus, en trance heb ik me vroeger wat meer in verdiept, en daar zit echt wel aardig spul tussen hoor, maar dan heb je het niet over dat spul wat je op de radio hoort. Is het niet zo dat je je flink in rock verdiept hebt en daarom het kaf van het koren weet te scheiden, en dat bij de dancedingetjes niet zo is? Zou ik me zo kunnen voorstellen namelijkquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Daarom tikte ik er ook bij dat toch niemand het gelooft.
Oh well, iedereen moet lekker luisteren wat ie wil, maar als het op eeuwigheidswaarde aankomt heeft dans gewoon een vluchtig karakter, niets mis mee opzich. Maar het kan zich niet meten met rock qua kwaliteit. Sorry.
Ik geloof volledig wat je zegt over die oud-klasgenoten. Ik wou alleen even laten zien dat niet elke stroming in dance word gewaardeerd door alleen mensen van mijn leeftijdquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh well, iedereen moet lekker luisteren wat ie wil, maar als het op eeuwigheidswaarde aankomt heeft dans gewoon een vluchtig karakter, niets mis mee opzich. Maar het kan zich niet meten met rock qua kwaliteit. Sorry.
Klopt, dat is bij elke muziek waar ik me in heb verdiept (klinkt alsof ik 50 benquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:51 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Mijn muzieksmaak is elke dag ongeveer anders, flink breed dus, en trance heb ik me vroeger wat meer in verdiept, en daar zit echt wel aardig spul tussen hoor, maar dan heb je het niet over dat spul wat je op de radio hoort. Is het niet zo dat je je flink in rock verdiept hebt en daarom het kaf van het koren weet te scheiden, en dat bij de dancedingetjes niet zo is? Zou ik me zo kunnen voorstellen namelijk
Ik weet het niet. Ik luister 8 uur per dag, 5 dagen in de week KinkFM en daar komt ook redelijk wat Dance voorbij. Dance die zogenaamd dus "goed" zou moeten zijn. Chemical Brothers dus oa. Het doet me gewoon niets.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:51 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Mijn muzieksmaak is elke dag ongeveer anders, flink breed dus, en trance heb ik me vroeger wat meer in verdiept, en daar zit echt wel aardig spul tussen hoor, maar dan heb je het niet over dat spul wat je op de radio hoort. Is het niet zo dat je je flink in rock verdiept hebt en daarom het kaf van het koren weet te scheiden, en dat bij de dancedingetjes niet zo is? Zou ik me zo kunnen voorstellen namelijk
Je presenteert sowieso je mening als een feit, daar ga je in mijn ogen al de fout in. En verder is dance (hiermee bedoel ik dus alle soorten electronische muziek) gewoon een stuk jonger dan rock en iets dat een vluchtig karakter heeft moet op een gegeven moment wel uitsterven en in mijn ogen gebeurt dat niet met dance. maar goed, da's mijn mening, de tijd zal ons leren wie er 'gelijk' heeft.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hè toch. Das Boot van U96. Ken je vast ook wel danquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:20 schreef HeatWave het volgende:
Kan het ff niet kijken nu. Maar ik kan soms bijv The Prodigy wel waarderen hoor.
Ja, die ken ik wel ja. Maar dat is dus een GOED nummer?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:21 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hè toch. Das Boot van U96. Ken je vast ook wel dan
Ik ken hem, en voor ik thuis ben ben ik dit hele topic allang alweer vergeten hoor, het is Happy hour zo, frosty pints voor 2,50quote:
Ik PM het je morgenmiddag welquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ken hem, en voor ik thuis ben ben ik dit hele topic allang alweer vergeten hoor, het is Happy hour zo, frosty pints voor 2,50.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |